Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Roeru117

Ook geen how-to op de site van Origen? En in de database van de harmony staan ook de Windows media center PC's. Zelfs een xbmc versie. Die werken ook niet?

Dit is een van de redenen dat ik van Windows ben afgestapt en nu met openelec werk. Die kan ik met mijn harmony probleemloos aansturen. Ik heb dan als apparaat 'media center PC se' geselecteerd en dit werkt super. Ook het in- en uitschakelen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Kanariepiet

Same here :coffee:

Maar moet het moederbord het niet ondersteunen dat de IR controller de pc aanzet? Zit deze functie er niet op dan gaat het niet lukken volgens mij en zul je dus de pc in slaapstand oid moeten laten gaan.

Citaat van: Roeru117 op september 17, 2015, 06:59:34
Ook geen how-to op de site van Origen? En in de database van de harmony staan ook de Windows media center PC's. Zelfs een xbmc versie. Die werken ook niet?

Dit is een van de redenen dat ik van Windows ben afgestapt en nu met openelec werk. Die kan ik met mijn harmony probleemloos aansturen. Ik heb dan als apparaat 'media center PC se' geselecteerd en dit werkt super. Ook het in- en uitschakelen.

W.Otter

Citaat van: kanariepiet op september 17, 2015, 07:43:52
Same here :coffee:

Maar moet het moederbord het niet ondersteunen dat de IR controller de pc aanzet? Zit deze functie er niet op dan gaat het niet lukken volgens mij en zul je dus de pc in slaapstand oid moeten laten gaan.

exact! kwam ik gister ook eindelijk achter. een usb wake on funtie voor remote en keyboard. pffff :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

pc gaat nu aan alleen nog een propere command instellen om windows af te sluiten. omdat de power toggle met het aanzetten maar 1 command nodig heeft en het afsluiten twee. Dit kan wel in harmony maar het zou prettig zijn dat ook al zit ik in xbmc of ik heb venster open dat ik eenandere command kan gebruiken dan alt+f4
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik heb nu in de harmony software aangegeven dat er meerdere knoppen zijn om de pc af te sluiten. de power toggle (alt+f4) en ok (enter). hierbij wordt het windows venster geopend en afsluiten geselecteerd. nou hoop ik dat als er een venster geopend is dit ook gebeurd, en niet het venster afsluit en dan in het bureaublad op ok drukt.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Ik zeg; goed bezig :clapping: het blijft altijd een beetje klooien als je je HTPC ook voor internet e.d. wil gebruiken.
Ik snap daar het nut nooit zo van, daar heb je m.i. toch een PC, tablet of laptop voor??? Maar dat is mijn interpretatie.

Hier (en denk bij de meeste) is een HTPC echt dedicated.

W.Otter

Mijn vriendin kijkt nog wel veel terug op internet en lekker lui kansloze filmpjes op de bank is ook wel prettig. Of met vrienden youtube aan, of je vakantiefotos laten zien. De mogelijkheden zijn eindeloos;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Maar ik heb nog steeds de software niet goed. Het command 'all off' gaat nog niet. De software van soundgraph zou ik daar op aan moeten passen maar weet nog niet precies hoe.

Ik zal een command moeten maken als : windows +d om naar het bureaublad te gaan daarna alt+f4 voor het afsluitvenster en daarna ok om af te sluiten. De juiste delay en dan moet het werken
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Command = shutdown -s -t 10

Dan schakelt je PC uit na 10 seconde. Of bedoel je dat niet?

W.Otter

hoe vertaal ik dat in iMon en harmony?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187


W.Otter

nieuw toetsenbordje! erg blij mee, werkt erg prettig! en draadloos opladen  :thumbs-up: bouwkwaliteit is top!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

en even een fototje nu alles in de kast staat
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

temperatuur is ook stabiel  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Is dat die Logitech keyboard?

pappabakker

#1741
Lijkt op: Rapoo E9090P (US Qwerty)

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

goed, ik heb alsnog besloten een nieuwe NAS te kopen. ik hoor de pc toch nog net iets te veel nu deze goed gekoeld wordt, met de schijven er uit is deze muisstil.
het wordt wss een ds414 maar nu rest het probleem hoe ga ik de NAS indelen? ik ben niet heel erg gehecht aan mijn bestanden daar deze gewoon opnieuw gedownload kunnen worden. ik wil vooral veel volume dus zou je zeggen JBOD, een SHR kan ik maken door 3 van de 4 schijven te gebruiken waardoor ik alsnog aardig wat opslag heb en een beetje zekerheid.

wat is verstandig?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jep

JBOD geeft zoals je weet idd de meeste opslagruimte. Met bestanden bedoel je waarschijnlijk films + muziek? Ben je niet bang voor dataverlies, dan zou JBOD prima zijn. Maar hoe zeker ben je er dan van dat bij dataverlies deze bestanden allemaal weer (nog) te downloaden zijn?

Ik zou verstandig vinden om toch iets aan redundantie te doen. Zeker met muziek gaat er best veel tijd in zitten om alle tag's en bestandsnamen goed te organiseren. Dat kun je bij dataverlies ook allemaal weer opnieuw doen? Ik heb de 411j en 4 hdd's in raid 5 gezet en dat lijkt mij een redelijk compromis tussen opslagruimte en zekerheid. Ik denk wel dat dat ten koste gaat van snelheid van het systeem, maar daar lijdt het streamen niet onder.

Jep.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

W.Otter

maakt het dan uit of ik SHR gebruik of raid5?

3 van de 4 schijven vind ik inderdaad prima.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

pameijer

Ik zou SHR gebruiken. Is speciaal bedoeld voor Syno-NASsen maar vooral erg slim in het omgaan met harde schijven van verschillende groottes.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Jep

Citaat van: W.Otter op september 22, 2015, 12:26:55
maakt het dan uit of ik SHR gebruik of raid5?

3 van de 4 schijven vind ik inderdaad prima.

Oei... Daar durf ik geen advies over te geven aangezien ik SHR niet ken.
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

W.Otter

ik draai nu al met SHR, dus als ik een grotere NAS aanschaf dan is het gewoon een kwestie van nieuwe schijven er in en deze formatteren onder het SHR volume. elke keer als er een schijf bij komt dan wordt dit bijgeschreven als extra opslag

schijven zijn 4x2tb, zit nu 2x2tb in waarvan 2tb beschikbaar
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jep

Lijkt mij een heel mooie en betrouwbare oplossing! Je hebt dan ongeveer 6G beschikbaar? Dat heb ik beschikbaar met 4x 2G in RAID 5 (inmiddels stroomt de data over naar de htpc...). :smile:
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.