Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duutser

Ik zag op een foto van jou rdg 1520, dat je er een bluetooth stick bij hebt. Klopt dat? Ik heb sinds het weekend ook een rdg 1520 en heb er geen stick bij.
Maar ik lees ook nergens dat het apparaat met bluetooth overweg kan.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=126052.0;attach=118908;image

Rene30

Ziet er allemaal zeer netjes uit je huisje man ! Wat voor versterker ga je kopen voor je 4.1/5.1 ? Ga je de RB-1572 wegdoen voor een RMB-1575 ? Ik zou ook graag 5.1 willen maar kan het niet kwijt  >:(

Ik denk dat die USB (bluetooth) stick bij zijn RSP heeft gekregen. Daar zat hij bij mij ook bij.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

Duutser

Nee, er zit geen USB op de rsp 1570. Alleen op de rsp 1572. Ik heb zelf ook de rsp 1570.
Mijn RDG 1520 hapert af en toe bij grote Flac bestanden. Dan moet hij eerst bufferen. Ik heb hem bedraad aangesloten op het netwerk. Wie heeft enig idee waar het aan kan liggen?

W.Otter

bluetooth hoort bij de rdg1520 te zitten. is niet erg goede kwaliteit overigens dus het is een leuke gadget voor vrienden die even snel iets willen laten horen meer niet..

de FLAC bestanden heb ik ook last mee gehad bedraad, nu ik over de wifi speel heb ik er geen problemen meer mee.. heel apart! misschien vanwege de soort utp-kabel die je gebruikt?

Rene, als jij mijn rb1572 nou eens koopt dan kan ik een rmb1575 kopen  :D
hoe het er nu naar uitziet ben ik met mijn meubel en tv wel weer een paar centen verder.. de center is ook niet gratis en een rmb1575 al helemaal niet.. misschien dat ik het eerst probeer met een 3 stereoeindversterkers en het centerkanaal bi-ampen. op den duur kan ik misschien een rmb1575 neer zetten.
ben nog even aan het uitvogelen wat de beste keuze is.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Haha, als ik het kwijt kon dan had ik allang de RMB staan :). Als ik met 2x CM5 aankom voor in de huiskamer dan kan ik denk gaan verhuizen. Center zou wel kunnen maar daar zie ik de meerwaarde niet van in. Ik mis het niet echt als ik ook geen surrounds heb. Dus helaas ik heb niks aan je RB ;D
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

Ik ben op zoek naar een IR extender. zie veel Marmitek voorbij komen maar zijn wel aan de prijs. ik zoek een simpel systeem waarbij het IR-oog zeer verdekt opgesteld kan worden dus geen grote kastjes in het zicht (wat je bij goedkopere varianten ziet)

heeft iemand ervaring met dergelijke IR-extenders? ik hoor de tips graag  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Rene30 op juni 27, 2013, 20:29:48
Haha, als ik het kwijt kon dan had ik allang de RMB staan :). Als ik met 2x CM5 aankom voor in de huiskamer dan kan ik denk gaan verhuizen. Center zou wel kunnen maar daar zie ik de meerwaarde niet van in. Ik mis het niet echt als ik ook geen surrounds heb. Dus helaas ik heb niks aan je RB ;D

op zich is de center niet nodig met de CM9's, maar wil wel graag surround en daar hoort wel een center bij  :D
eerst maar eens een nieuwe tv! zit nog steeds te twijfelen tussen de sony 46hx850 en de pana 50vt50 :closedeyes:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

De Panasonic is zeker een heel mooi scherm. Ik vind alleen als ik alles over plasma lees dat je met alles rekening moet houden. Opletten met inbranden. Green blobs ofzoiets. Inlopen van je tv met bepaalde beelden. Tja ik ben toch niet gek. Ik kies daarom toch voor een LCD. Of je wacht op OLED maar daar zal vast ook wel iets mee zijn :-)

Wat houd je keuze tegen?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

nou inderdaad, ik wil gewoon tv kunnen kijken en geen rekening houden met inbranden of contrastvolle beelden.. ik denk dat ik gewoon de sony neem, die is net iets kleiner (woonkamer hoeft geen nadruk te leggen op de tv vind ik) en aangezien de tv op de voet blijft staan vind ik het ook een betere keuze. De sony heb ik al gezien en vind ik een erg prettig/rustgevend/warm beeld en de pana zou dat ook moeten hebben.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duutser

Citaat van: W.Otter op juni 30, 2013, 11:32:53
Ik ben op zoek naar een IR extender. zie veel Marmitek voorbij komen maar zijn wel aan de prijs. ik zoek een simpel systeem waarbij het IR-oog zeer verdekt opgesteld kan worden dus geen grote kastjes in het zicht (wat je bij goedkopere varianten ziet)

heeft iemand ervaring met dergelijke IR-extenders? ik hoor de tips graag  :D

Jou RSP1570 heeft toch remote in/out aansluitingen? Dan hoef je alleen een IR-oogje te kopen en op je componenten een IR transmitter te plakken. De Rotel werkt volgens mij ook als extender. Of bedoel je zoiets niet?

W.Otter

is dat zo? dan heb ik nog steeds een Humax en een Dune die ook achter een klepje verdwijnen..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

jij denkt dat ik met deze en een extern oog klaar ben?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Duutser

Als ik het goed begrijp uit de handleiding zou het moeten. Een extern oog op 1 van de REM IN Jacks (bv. Op de zone 2. Niet op de EXT, die is voor de RSP zelf.) en een emitter op de IR OUT.

Klein stukje uit de handleiding

REM IN Jacks

Four 3.5 mm mini-jacks (labeled EXT, ZONE 2, ZONE 3, and ZONE 4) receive command codes from a third-party infrared receiver or Rotel remote zone keypad, These remote IR inputs are used when the IR signals from a hand held remote control cannot reach the front panel IR sensor. EXT: The EXT jack is used with an outboard IR receiver to duplicate the front panel IR sensor. This feature is useful when the unit is installed in a cabinet and the front panel sensor is blocked or when IR signals need to be relayed to other components.

ZONE: The ZONE 2, 3, or 4 jacks are used with IR repeater systems to
receive signals from IR control systems in remote locations. For example,
remote control signals sent to the ZONE 2 jack control the ZONE 2
features of the RSP-1570 and can be relayed to other components.

Note: The IR signals from the REM IN EXT and REM IN ZONE
2–4 jacks can be relayed to source components using external IR
emitters or hard-wired connections from the IR OUT jacks. See the
following section for additional information.

IR OUT Jacks

The IR OUT 1 & 2 jacks send IR signals received at the REM IN ZONE
2–4 jacks or the REM IN EXT jack to an infrared blaster or emitter
placed in front of a source component's IR sensor. In addition, the IR OUT
can be hard-wired to Rotel CD players, DVD players, or tuners with a
compatible connector.

These outputs are used to allow IR signals from the three remote zones
to be sent to the source components, or to pass along IR signals from a
remote in the main room when the sensors on the source components are
blocked by installation in a cabinet.

Rene30

Citaat van: W.Otter op juni 30, 2013, 22:43:18
nou inderdaad, ik wil gewoon tv kunnen kijken en geen rekening houden met inbranden of contrastvolle beelden.. ik denk dat ik gewoon de sony neem, die is net iets kleiner (woonkamer hoeft geen nadruk te leggen op de tv vind ik) en aangezien de tv op de voet blijft staan vind ik het ook een betere keuze. De sony heb ik al gezien en vind ik een erg prettig/rustgevend/warm beeld en de pana zou dat ook moeten hebben.

Ik zou zeggen kopen dan :) Je hebt nu ook nog een Sony Experia Z telefoon cadeau. Als je die op marktplaats verkoopt dan heb je je LCD zeer goedkoop.

Mijn kleine man heeft een leuke kras gemaakt op 1 van mijn speakers. Hoe weet ik niet want ik heb het niet gezien maar met de zon erop dan valt het heel erg op. Jij hebt ervaring met spuiten en poetsen.... is hier iets tegen te doen zodat het weggaat? Ik vind het vrouwelijk geslachtsdeel maar ik doe er niks aan met een kleine :)
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

Kanariepiet

Nee helaas dat is alleen op de W905 serie en niet op de HX853

Die van mij is iig aangevraagd na aanschaf van een W905 :P

Citaat van: Rene30 op juli  1, 2013, 18:57:05
Ik zou zeggen kopen dan :) Je hebt nu ook nog een Sony Experia Z telefoon cadeau. Als je die op marktplaats verkoopt dan heb je je LCD zeer goedkoop.

Rene30

Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

ja ik wordt niet heel veel wijzer van het systeem wat Rotel voor ogen heeft.. zoals wel vaker  :D
mijn Rotel apparatuur is geen probleem maar mijn andere apparaten zoals mijn Humax en Dune?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Rene30 op juli  1, 2013, 18:57:05
Ik zou zeggen kopen dan :) Je hebt nu ook nog een Sony Experia Z telefoon cadeau. Als je die op marktplaats verkoopt dan heb je je LCD zeer goedkoop.

Mijn kleine man heeft een leuke kras gemaakt op 1 van mijn speakers. Hoe weet ik niet want ik heb het niet gezien maar met de zon erop dan valt het heel erg op. Jij hebt ervaring met spuiten en poetsen.... is hier iets tegen te doen zodat het weggaat? Ik vind het vrouwelijk geslachtsdeel maar ik doe er niks aan met een kleine :)

:crazy: tja dat kun je bijna niet vermijden.. het is erg lastig om een kras uit de luidspreker te halen zonder m opnieuw te spuiten, je kunt het met een vulmiddel en lak proberen, dit helemaal terug polijsten. denk bijvoorbeeld aan verfstiften voor auto's en lakstiften.  verder is jouw gok net zo goed als mijne..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik ben er uit :D vandaag naar de Saturn geweest met de vrouw en tot mijn grote verbazing hadden ze beide oude modellen staan.. de pana 50vt50 en de sony 46hx850! hoewel de Pana erg mooi is qua beeld en design is de Sony toch echt wel een stuk mooier, het beeld is veel rustiger en het design is gewoon top, eigenlijk een directe no-brainer wat best bijzonder is  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Mooi man dat je de keuze hebt gemaakt! Vergelijken in de winkel is altijd lastig vind ik. Zijn allemaal out of the box neergezet. De nieuwe W8/W9 serie is zeker te duur ?

De lak is er niet af bij de kras het is volgens mij de blanke laklaag waar het inzit want ik voel ook geen diepte in de kras. Is dat niet te polijsten ? Ik heb daar totaal geen verstand van.
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

W.Otter

probeer de Mantis scratch remover eens hahaha :pompom:
nee gewoon een blanke lakstift en deze polijsten is denk ik de enige manier.. gooi het eens in een apart topic? misschien zijn er anderen met een goede oplossing?

de nieuwe serie van Sony vind ik echt heel lelijk.. vooral de voet. Nieuwe snufjes als 3d vind ik niet interessant en het feit dat ze er out of the box neer zijn gezet, mijn ervaring is dat als je zelf gaat prutsen met instellingen wordt het er vaak niet beter van. hoe dan ook allebei de tv's met een bluray bekeken en het zag er op beide tv's heel goed uit. Het feit dat ik moet letten op inbranden en contrastvolle beelden is niet waarom ik een tv koop en dat is onder andere een van de redenen dat ik de vt50 niet neem.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

maandag wordt het nieuwe keukenblad geplaatst  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Eddye

Citaat van: W.Otter op juli  4, 2013, 10:56:48
maandag wordt het nieuwe keukenblad geplaatst  :pompom:
Als je het hebt over je werk mee naar huis nemen..... :D :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

W.Otter

hehe :coffee: thuis ben ik niet zo fanatiek hoor  :D
fotos volgen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF