Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

ik denk dat ik wel ergens een gat kan boren in de vloer, helemaal in het hoekje dan moet het me niet storen. was alleen even benieuwd of er draadloos grote bestanden gestreamed konden worden maar dat gaat niet lukken dus.. Ik download alles direct op mijn NAS dus heb wel internet nodig. hoewel ik de bitstream belangrijker vind dan de internet snelheid (die is wireless even snel als bedraad hier)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

vandaag bezig geweest om een vloer te leggen in de trapkast. het kruipluik heb ik ook met laminaat beplakt, dit ligt nu te drogen. Dan nog even afwerken met een hoekprofiel en dan hoop ik morgen wat fototjes te hebben  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Goed bezig, ook wat je netwerk probleem betreft  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

Nieuwe vloerbedekking is gelegd, heb het luik van de kruipruimte aangepakt, alleen nog een profiel langs de buitenkant.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Nicklazzz

Jij hebt duidelijk géén 2 linker handen ;), Mooie woning :smile:.
Jullie keuzes omtrent materialen stemt volledig overeen met het geen waar ik direct zou kunnen wonen.
Marantz SR7007 & UD5005/B&W 683,HTM61,686,ASW610XP/ Van Den Hul/RU-connected/PS4/Synology DS412+ 16TB/AppleTV3

W.Otter

Danku! wat een complimenten  :clapping:

klussen is leuk als je er tijd voor hebt, dan kun je het zo netjes maken als je zelf wilt. heb wel het meest luxe kruipluik van het rijtje ;)

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

heb een probleempje met mijn harmony one:

Ik gebruik voor tv kijken mijn voorversterker om het volume te regelen, dit heb ik ook aangevinkt in de software. Na het updaten wil ik het volume regelen maar tot mijn verbazing doet de harmony dit op de tv. Nogmaals gechecked en ik heb echt de rsp1570 als volume regelaar..

heeft iemand een tip/idee?

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Ik heb geen idee wat jouw probleem betreft, maar wil wel even kwijt dat de rest er strak uit ziet  ;D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

 :D danku  :coffee: we doen ons best!
woensdag komen de jaloezieën en dan unnen we een dezer dagen ook onze buffet kast verwachten  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Lijkt me iets wat goed kan werken. Tenslotte waren alle pc netwerken vroeger gebaseerd op coax voor de opkomst van RJ-45 en UTP kabel.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

ik zit namelijk niet met alleen de woonkamer maar ook de slaapkamer waar ook een bedraadde internetverbinding heen moet. de coax aansluiting zit dicht bij waar ik mijn tv heb dus dat komt allemaal we goed uit..

ik ga mij er eens in verdiepen.

de snelheden zullen wel prima zijn waarvoor ik het wil gebruiken of niet? dus voornamelijk streamen van grote bestanden.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jumping Jack

Gefeliciteerd met de nieuwe woonst Wessel! Ziet er erg goed, je weet duidelijk van wanten  :worship:.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

W.Otter

Bedankt! wij hebben het erg naar onze zin hier, echt genieten zo'n nieuwe start. we zijn nog druk bezig met van alles maar dat is ook erg leuk om te doen.

wat ik met mijn stereo opstelling ga doen ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik denk dat ik binnenkort eens ga luisteren naar de pmc fact.?? :D prachtig spul en zal hier ook goed staan! dat hoogglanszwart valt een beetje buiten de boot  :coffee: heeft allemaal geen haast hoor dus pin me nergens op vast  :hehe: eerst maar eens luisteren of het wat voor mij is
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Citaat van: W.Otter op mei 19, 2013, 21:38:53
ik zit namelijk niet met alleen de woonkamer maar ook de slaapkamer waar ook een bedraadde internetverbinding heen moet. de coax aansluiting zit dicht bij waar ik mijn tv heb dus dat komt allemaal we goed uit..

ik ga mij er eens in verdiepen.

de snelheden zullen wel prima zijn waarvoor ik het wil gebruiken of niet? dus voornamelijk streamen van grote bestanden.

Snelheid is denk ik wel te laag om BD iso's of iets dergelijks te streamen. Normaal pak je daar een Gbit (1000Mbit) verbinding voor. Maar ik zou niet verwachten dat je problemen hebt met rips van dvd of BD.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Jumping Jack

Citaat van: W.Otter op mei 19, 2013, 22:29:54
Bedankt! wij hebben het erg naar onze zin hier, echt genieten zo'n nieuwe start. we zijn nog druk bezig met van alles maar dat is ook erg leuk om te doen.

wat ik met mijn stereo opstelling ga doen ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik denk dat ik binnenkort eens ga luisteren naar de pmc fact.?? :D prachtig spul en zal hier ook goed staan! dat hoogglanszwart valt een beetje buiten de boot  :coffee: heeft allemaal geen haast hoor dus pin me nergens op vast  :hehe: eerst maar eens luisteren of het wat voor mij is

Top, ik kan je alvast vertellen dat het een gans andere speaker is dan de cm's. Ik heb mij de stap nog geen seconde beklaagd  ;).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

W.Otter

daar ga ik wel vanuit! wat zaten voor jou de grootste verschillen in?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Zo! dubbel profiel zit erin  :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Mooi strak hoor. Ik wou dat ik twee van zulke rechter handen had.
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

gewoon je tijd nemen en het rustig aanpakken bij mij gaat ook niet alles goed maar daar leer je weer van  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: W.Otter op mei 17, 2013, 21:25:11
heb een probleempje met mijn harmony one:

Ik gebruik voor tv kijken mijn voorversterker om het volume te regelen, dit heb ik ook aangevinkt in de software. Na het updaten wil ik het volume regelen maar tot mijn verbazing doet de harmony dit op de tv. Nogmaals gechecked en ik heb echt de rsp1570 als volume regelaar..

heeft iemand een tip/idee?

ik heb iets gedaan maar weet niet meer precies wat. Ik heb de exacte commands voor gekregen en hier kon ik het volume toewijzen aan verschillende apparaten. Wel apart dat het niet via de normale weg kon, de software is vrij ingewikkeld op dat gebied..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jumping Jack

#896
Citaat van: W.Otter op mei 20, 2013, 19:38:34
daar ga ik wel vanuit! wat zaten voor jou de grootste verschillen in?

Ik ben, zoals je mss nog weet, van de cm8 overgegaan naar de PMC FB1i Signature en het eerste wat daarbij opvalt is de transparantie en het erg diepe en strakke laag. En nu met de Fact's is het verschil nog veel groter geworden (ook in prijs natuurlijk) waarbij het stereobeeld erg mooi is. Let wel: PMC-speakers zijn niet geschikt voor zij die van een warme sound houden maar ze zijn wel erg eerlijk en open...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MVG

Een goedemiddag! Nogmaals een dikke proficiat hoor met je nieuwe woning! Mooi kleurgebruik, en netjes gewerkt zie ik! Ziet er allemaal goed uit!  :clapping: Zal een erg fijn gevoel geven! Zeker nu je ook je set de ruimte kan geven!

Maar wat lees ik nu, zit je al te dubben over wat anders?  :huh2:  Bevalt het niet op de nieuwe plek met je huidige speakers? Meer schuiven en aan de gang met de plaatsing wellicht? Niet te snel switchen! Al is PMC ook wel erg mooi spul!

JCL

Citaat van: W.Otter op mei 19, 2013, 22:29:54
Bedankt! wij hebben het erg naar onze zin hier, echt genieten zo'n nieuwe start. we zijn nog druk bezig met van alles maar dat is ook erg leuk om te doen.

wat ik met mijn stereo opstelling ga doen ben ik nog niet helemaal over uit, maar ik denk dat ik binnenkort eens ga luisteren naar de pmc fact.?? :D prachtig spul en zal hier ook goed staan! dat hoogglanszwart valt een beetje buiten de boot  :coffee: heeft allemaal geen haast hoor dus pin me nergens op vast  :hehe: eerst maar eens luisteren of het wat voor mij is

Dat is een hele serieuze stap! Wat mis je vooral bij de B&Ws die je nu hebt? Is het alleen de kleur/design of zoek je ook een andere sound? Hoe ver heb je de CM's  nu van de muur afstaan? <okm ervaromg os dat ze wel goed de ruimte nodig hebben vanwege de basspoort aan de achterkant.

W.Otter

Bedankt Maarten! wij vermaken ons prima hier  :D het is wel erg luxe hoor zo'n nieuwe woning, elke dag maken we nog wel een opmerking tegen elkaar hoe fijn dit en dat wel niet is. Ook heel anders leven als je een bovenverdieping hebt, dan maak je echt de stap om naar beneden te gaan ipv gelijkvloers even van de slaapkamer naar de woonkamer te lopen. Heel apart iig.

en wat wordt er weer gelijk gehapt op de eventuele overstap naar een ander merk  :D Ik ga mij héél voorzichtig eens oriënteren op de PMC's omdat ik het een erg mooie luidspreker vind (beter vind passen binnen het interieur dan de CM9's hoogglans). Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de open/eerlijke sound die meneer Jack aangeeft. Ik kan de openheid en het neutrale geluid van de CM9's erg waarderen en het is een prachtige luidspreker met een volwassen geluid. Qua plaatsing zit ik prima op het moment, ik wordt een beetje zat van het afstoffen de laatste tijd ;) Het wordt misschien tijd voor een iets minder protserige luidspreker en meer de kant op naar elegantie, wederom meer binnen het interieur.

Mijn audio/tv meubel gaat binnenkort plaatsmaken voor een massief eikenhouten tv meubel en ook mijn tv is aan een upgrade toe. Daarnaast gaat het met werk erg stug op het moment dus het kan maar zo een paar jaar duren. Ik vind het gewoon leuk om naar de volgende stap toe te werken :coffee: voldoende uitleg ? :popcorn:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF