Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

Citaat van: LuPo op maart 27, 2013, 23:45:26
W.Otter van harte gefeliciteerd met deze mooie woning! :clapping: :pompom: :worship:
Het lijkt wel een beetje op dat van ons, alleen dan een stuk groter uiteraard!

bedankt  :D jij ook gefeli met je prachtige sub! wat een beest
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: VTEC_genieter op maart 28, 2013, 00:57:57
Gefeliciteerd met je nieuwe huis!
Je kan mooi aan de akoestiek beginnen  ;D

haha! dat zou kunnen inderdaad.. Helaas heb ik niet al te veel budget.. dus echt ingrijpende akoestische aanpassingen zullen niet gaan lukken. wat voor tips heb je?

zoals je ziet heeft het huis schuine wanden.. is dat juist goed of slecht voor de akoestiek?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VTEC_genieter

#677
Ik heb van mensen gehoord dat glasvezelbehang geluid absorbeert, goed voor de akoestiek dus.
En je hebt ook een open keuken zie ik. Geluid moet je eerder tegenhouden denk ik....

Dat is voor zover ik weet  :bigsmile:

Info over glasvezelbehang:
http://www.rbosma.nl/glasvezel-behang/index.html
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

VlisChris

Gefeliciteerd!

Altijd leuk om je set opnieuw neer te kunnen zetten en weer te gaan spelen met het optimaliseren van je audio :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Martijnst1990

JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

LuPo


MegaJ

Goed bezig W. Otter, ziet er allemaal goed uit. Nu effe je dedicated ht bouwen ;D Zo'n trapkast heb ik trouwens ook, heb ik m'n DIY NAS in staan  8)
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

Citaat van: VTEC_genieter op maart 28, 2013, 20:12:44
Ik heb van mensen gehoord dat glasvezelbehang geluid absorbeert, goed voor de akoestiek dus.
En je hebt ook een open keuken zie ik. Geluid moet je eerder tegenhouden denk ik....

Dat is voor zover ik weet  :bigsmile:

Info over glasvezelbehang:
http://www.rbosma.nl/glasvezel-behang/index.html

bedankt voor de info! helaas heb ik een sterke afkeer gecreëerd tegen behang  :D wordt gewoon structuurverf wat ook wel een beetje diffusie opleverd  :coffee: ik ga het gewoon achteraf even bekijken/beluisteren en dan corrigeren. het leek me dat die schuine wanden al wel aardig gunstig waren ?!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Christiaan S op maart 28, 2013, 20:39:08
Gefeliciteerd!

Altijd leuk om je set opnieuw neer te kunnen zetten en weer te gaan spelen met het optimaliseren van je audio :)

bedankt! en inderdaad heb ik weer mooi de ruimte om het een en ander aan te passen en uit te breiden  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: MegaJ op maart 29, 2013, 10:16:07
Goed bezig W. Otter, ziet er allemaal goed uit. Nu effe je dedicated ht bouwen ;D Zo'n trapkast heb ik trouwens ook, heb ik m'n DIY NAS in staan  8)

dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn 8) echter eerst even het huis op orde en tegen die tijd is het budget wel weer op denk ik! dus wie weet in de toekomst..  die trapkast gaat toch echt gebruikt worden voor opslag aangezien ik geen zolder heb.. maar het is wel een prachtige ruimte om het eea op te slaan qua apparatuur, het kruipluik komt er ook in uit!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Peerless Monster

Gefeliciteerd kerel!
Het echte leven gaat beginnen ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

W.Otter

Citaat van: Peerless Monster op maart 29, 2013, 10:53:01
Gefeliciteerd kerel!
Het echte leven gaat beginnen ;)

bedankt he :) zo is het  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Aangezien ik mijn 7.1 set te koop heb moet er ook wat voor in de plaats komen. Ik zit te denken aan de rsp1570 maar voor 100 euro minder heb ik de rsx1560 die ook nog eens 7 kanaals versterking heeft. wat is het verschil precies?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

de rotel en HK hebben een nieuw baasje gevonden, morgen de rsp 1570 bestellen:)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo


W.Otter

ja dr zit n beste vaart achter :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

zo.. de HK is de deur uit en ook de Rotel heeft een nieuw thuis gevonden bij Eddye.
vandaag de rsp1570 besteld en deze zal morgen arriveren  :clapping: :pompom: gelukkig ben ik vrij dus kan ik er mooi een beetje mee aankloten:)

dus mijn eerste stap naar een volwassen HT is gemaakt.. in het nieuwe huis mooi door voor 5.1. Zover is het nog lang niet natuurlijk maar het begin en de mogelijkheid is er! Ik ga eerst 2.1 spelen met de rsp1570/rb1572/cm9/bkxxls400. de volgende upgrade zal een nieuwe tv zijn :D waarschijnlijk de zeer gunstig geprijsde pana 50vt50 :popcorn:

eerste stap daarna zal waarschijnlijk de center (CMC2) zijn.. dus 3.1. is dit aan te raden? of is 4.1 mooier.

hoe dan ook, ik ben heel benieuwd  :headbanging:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

frank2

#692
Ik speel al jaren zonder center, dus ik zou 4.1 kiezen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

W.Otter

Citaat van: frank2 op april  2, 2013, 15:47:12
Ik spel al jaren zonder center, dus ik zou 4.1 kiezen.
ja het is een beetje een lastige keuze.. als je iets niet hebt dan mis je het ook niet toch? denk wel dat het zeer veel toegevoegde waarde heeft namelijk..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

frank2

Ja dat zeggen meer mensen, ikzelf ben er niet van overtuigd. Zie de toegevoegde waarde eigenlijk totaal niet. Heb wel pas geleden bij Arjan R1 zijn set (welke op de mijne lijkt) met bijpassende center gehoord.

Afgezien dat ik een center een vreselijk lelijk speakertje vind die je werkelijk nergens fatsoenlijk neer kunt zetten, en afgezien van het feit dat de bijpassende Usher center een enorm groot ding is, zie ik de meerwaarde of beter gezegd hoor ik de meerwaarde er niet echt aan af. Ja de stemmen komen wat meer uit het midden maar ik prefereer nog steeds mijn grote fronts voor dialoog en muziek. Dus 4.0 (ik heb geen sub nodig)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

W.Otter

de CMC2 is ook aardig groot en lomp maar ondanks alle adviezen ga ik deze toch inbouwen in een kast. Ik vind het namelijk ook erg lelijk als er zo'n groot ding onder je tv staat. je tv moet gelijk een stuk hoger en daar heb ik echt een afkeer tegen.. mensen die hun tv een meter+ hoog hebben hangen.

hoe dan ook ik zal het wel zien/horen :) iig bedankt voor je advies, denk dat het erg persoonlijk is.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

silent cinema

Ik zou voor een center eerst goed gaan luisteren.

Ik heb mijn HTM61 ook verkocht daar ik de match met mijn 683 ook mis, dus speel nu ook 4.0, en zeer tevreden.

Sony 75" - Sonos - B&W

LuPo

Mijn ouders spelen 2.0 maar ik vind de center dan toch wel een gemis hoor.. Het geluid wat harder om de stemmen te horen resulteert in een te hard overig geluid. Het geluid wat zachter zorgt ervoor dat de stemmen weer niet goed hoorbaar zijn.. Het is ook nooit goed. :D

JCL

Citaat van: W.Otter op april  2, 2013, 16:37:02
de CMC2 is ook aardig groot en lomp maar ondanks alle adviezen ga ik deze toch inbouwen in een kast. Ik vind het namelijk ook erg lelijk als er zo'n groot ding onder je tv staat. je tv moet gelijk een stuk hoger en daar heb ik echt een afkeer tegen.. mensen die hun tv een meter+ hoog hebben hangen.

hoe dan ook ik zal het wel zien/horen :) iig bedankt voor je advies, denk dat het erg persoonlijk is.

Let dan wel op, de CMC2 heeft een basspoort aan de achterkant. Je moet dus wel voldoende ruimte hebben, anders ga je dat sowieso horen. Het beste is een kast die open is aan de achterkant, maar dat is niet altijd haalbaar.

Zelf zou ik eerst voor 4.1 gaan. Rede is dat je dan een echte surround bubble al hebt. Alleen een center voegt geen surround toe, het schept alleen een bredere staging aan de voorkant. Zeker als je de fronts ver uit elkaar kunt plaatsen vind ik dat de center iets toevoegd. Ik zie ook wel eens setups waarbij de center en de fronts elkaar zowat raken. Dan voegt het weinig toe lijkt me.

Maro

Hoewel mijn center de zwakste speaker schakel is vind ik het eigenlijk ook de belangrijkste speaker in een surround setup. Een van mijn upgrades gaat dan ook de center worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -