Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MVG

Leuk dat je ze hebt besteld! Ben wel benieuwd naar je ervaringen!

Leuk om te testen! Veel plezier ermee!  :pompom:

Maro

Mocht je ze verkopen....ik houd me aanbevolen.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LuPo

Dat klinkt goed. ;) Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen ook op de Rotel. :D

W.Otter

thnx! tot nu toe ben ik prettig verrast! morgen even wat beter en uitgebreider testen, zeer benieuwd wat 250watt klasse D gaat brengen.
ze gaan sowieso de deur uit Maro maar een maat van me had ook wel interesse en misschien vind m'n pa ze ook wel wat. dus daarna ben jij de eerste ;) dingen zullen wel zo weg zijn. ik kan ze helaas niet houden!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Pinohelmond

Citaat van: Maro op januari 30, 2013, 23:37:50
Mocht je ze verkopen....ik houd me aanbevolen.  :D

Jij wilt wel heel erg graag andere rears hè!?  :D :P
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

W.Otter

De BA's staan al lekker een tijdje te spelen hier in de huiskamer, op de HK.

Allereerst de bluray van Joe Bonamassa - Live At Royal Albert Hall er in, aangezien ik dit optreden tig keren luister/kijk weet ik precies waar de lastige stukken zitten en waar ik op moet letten. Uiteraard in DTS stereo en zonder sub.

Het valt mij op dat de HK genoeg kracht heeft om een goede weergave neer te zetten, het geluid is als warm te omschrijven maar niet heel erg gedetailleerd, wel vind ik dat ze aardig hun mannetje staan! het geluid komt aardig los van de luidsprekers en er komt toch nog een aardige bult laag uit deze kleine monitoren. Iets wat ik niet had verwacht!
Het middengebied is dus iets rommelig, ik heb er wat mee proberen te kloten in de instellingen (filter) maar het blijft wat onduidelijk wat zich in het middengebied afspeelt. Het hoog is redelijk strak maar hoor af en toe een klein scherp randje, vooral als de monitor laag, midden en hoog tegelijk moet weergeven, dan laat ie toch wat steekjes vallen maar dit zou ook aan mijn HK kunnen liggen.

Goed, tijd om het spul te verhuizen naar mijn Rotel's want het klinkt allemaal niet erg lekker en ben benieuwd wat 250watt aan klasse D gaat brengen.

De dikke W&M ls-01 nemen bijna een loopje met ze als ik ze aansluit, gelukkig kunnen er gewoon banaanstekkers, spades en los draad in dus dit is mooi universeel. De monitoren hebben plaats genomen boven op mijn CM9's die nu als peperdure stands fungeren, iets boven oor hoogte maar het is even niet anders.

wederom eerst zonder sub en Joe Bonamassa @ Live @ RAH, dezelfde nummers beluisterd en dat is toch wel even een heel groot verschil met de HK. Het extra vermogen en de betere DAC werpen toch echt wel haar vruchten af. Het scherpe randje in het hoog blijft maar wat een geluid komt er uit dit 'opdondertje'. Het laag is meer gecontroleerd en het lijkt alsof er een sub mee te spelen, ik liep voor de zekerheid toch even naar de sub om er zeker van te zijn dat deze uit stond ;D, en dat stond ie, een aangename verassing!
Het middensegment blijft ook hier weer een beetje op de achtergrond en komt niet echt los van de luidspreker, erg jammer!

daarna was de cdrip van Stevie Ray Vaughan - The Sky Is Crying aan de beurt. Tevens een album dat zich graag laat horen in dit huishouden. Een van de mooiste covers/nummer (vind ik) little wing en mag zich als eerste melden, vooral omdat hier toch erg veel gebruik gemaakt wordt van de middentoner. Het klinkt wel maar nog niet erg lekker, niet zoals ik gewend ben. Ook met afwezigheid van bass en bassdrums wil de controle over het middengebied zich niet laten horen, jammer want er gebeurd zoveel in deze frequentie! Ik heb helaas niet de mogelijkheid om een frequentie in te stellen op de Rotel's en zo te proberen wat meer controle te krijgen over het middengebied. De sub erbij moffelt wel wat weg maar er blijven details weg. Misschien ben ik al wel wat te verwend..

al met al toch een erg verrassende luidspreker waarmee je voor weinig geld erg veel luidspreker in huis haalt!

redelijke bouwkwaliteit
een goed gewicht
de aansluitingen zijn iets wat plastic maar wel voor spades/banaan/barewire
Ophangsysteem aan de achterkant (minpuntje is dat de reflexpoort daar ook zit)
gammel frontje maar wel met magneten!

hoewel wat rommelig in het middengebied  is met de juiste versterking best wat te maken van dit koopje. Als ik het vergelijk met mijn CM9's die het 12 voudige kosten zijn ze zeker niet 12 keer slechter!

allround wordt de monitor het iets te veel, maar ontlast je 'm van het laag middels instellingen en vul je aan met een goede sub dan haal je zeker een hele volwassen set in huis!

voor deze prijs ben ik overtuigd; Top luidsprekertje (maar hij had niet veel meer mogen kosten) het is een beetje een twijfelaartje; laag en hoog zijn goed maar het midden valt hier buiten de boot. Het frontje is erg plastic maar wel weer met magneetjes, er zit een handig ophangsysteem op maar hindert de poort achterop.

waar het ene slecht is maakt ie het goed met wat anders.




B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo

#456
Mooie, eerlijke beoordeling. Leuk om te lezen dat ze je verrast hebben. Tijdens de luistersessie vond ik ook dat ze in het laag hun mannetje stonden. In vergelijking met de vloerstaander (A250) die veel minder laag weergaf. Opmerkelijk!

Maro

Citaat van: Pinohelmond op januari 31, 2013, 08:13:08
Jij wilt wel heel erg graag andere rears hè!?  :D :P

Neee, wil ze wel voor boven. Daar heb ik nog een Onkyo TX-SR508 staan voor bij de TV daar. Heb er nu een setje Pioneer monitoren op maar wil daar de A25 wel eens op horen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

W.Otter

Citaat van: LuPo op januari 31, 2013, 16:22:52
Mooie, eerlijke beoordeling. Leuk om te lezen dat ze je verrast hebben. Tijdens de luistersessie vond ik ook dat ze in het laag hun mannetje stonden. In vergelijking met de vloerstaander (A250) die veel minder laag weergaf. Opmerkelijk!

vreemd he? het was niet broekspijpwapperend laag maar er zat zeker wel heel wat druk achter, helemaal niet storend. Misschien viel dit wat meer op door afwezigheid van het middengebied. Ik had het idee dat de BA's moesten kiezen tussen laag of midden ipv dat alle twee de frequenties.

ik leg wel heel erg de nadruk op het middengebied maar eigenlijk valt dit best wel mee, vooral voor deze prijs! houd je dat even in je achterhoofd dan is dit eigenlijk een no-brainer. gewoon een erg degelijk product die ik zonder te horen (op andermans reviews) adviseerde aan mensen met een beperkt budget. nu ik ze zelf heb mogen horen kan ik met overtuiging zeggen dat dit wel een 'warm broodje' is.

even een edit; mijn akoestiek is verre van optimaal. in de woonkamer is de akoestiek prima maar de apparatuur niet. in mijn luisterkamertje waar de CM9's zich bevinden is dit precies andersom; slechte akoestiek en goede luidsprekers. Dus had dit eigenlijk even om moeten wissel maar heb ik geen tijd/zin in. ik heb genoeg gehoord ;) ze staan nog steeds lekker te spelen op het HKtje  :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VTEC_genieter

Gefeliciteerd meneer Otter! :pompom:
Heb je ook foto's gemaakt van je nieuwe set? ;D

Trouwens, je hebt het ook over de akoestiek: Heb je misschien ook gedacht aan een klein doekje/lapje die je vóór je speaker hangt/plakt?
Want ik ken iemand die een klein stukje lap/doekje gebruikt en die bij z'n tweater heeft hangen. ;)
Staat misschien raar, maar misschien heeft zo'n lapje stof effect  :)
Zo kan je ook je akoestiek regelen.  ;D

P.S.   Maar je BA's zijn 2-weg speakers.......bij jouw geval moet je een lapje stof vóór de woofers hangen en niet vóór de tweaters. Het is maar een idee meneer Otter.  :)  Ligt er natuurlijk aan hoe het momenteel klinkt bij jou, dof of schel........
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

W.Otter

Ik waardeer je input maar ik ga echt geen lapjes stof voor m'n luidsprekers hangen. akoestiek moet subtiel geregeld worden..
ooit komt dat nog wel en dan pak ik het meteen goed aan, in dit huis is het gewoon niet te doen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

BA a25's zijn te koop trouwens! Maro was de eerste dus ik zie je PM wel tegemoet
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

frank2

#462
Misschien weet je het niet maar speakers moet je eerst laten inspelen, afhankelijk van het merk toch zo'n 100 tot 300 uur minimaal. heb de speakers wel eerst laten inspelen?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

AbZ

CitaatOK, I think I can percieve what you are saying here.
;D

aklasse

Het schijnt bij deze speaker dat die inderdaad veel beter gaat klinken na enkele uren spelen(dit geldt voor elke speaker).
Ik ben gisteren via een kennis bij iemand geweest die de speakers al een langere tijd heeft staan,ik had mijn eigen cd's meegenomen.
De speakers zaten aangesloten op een Denon 510AE versterker,de geluiden die ik miste hoor ik daar wel,dus het middengebied zeg maar.
Dus met andere woorden de aanhouder wint,je doet ze wel erg snel van de hand.
Wat vindt je het verschil tussen de HK speakers en de boston.
Ik heb ook de HK set gehad die vondt ik zeker niet slecht klinken.

AbZ

Citaat van: aklasse op februari  1, 2013, 08:52:43dit geldt voor elke speaker
Bij dat linkje van Dynky wordt uitgelegd hoe dat komt.

LuPo

Citaat van: aklasse op februari  1, 2013, 08:52:43
Het schijnt bij deze speaker dat die inderdaad veel beter gaat klinken na enkele uren spelen(dit geldt voor elke speaker).
Ik ben gisteren via een kennis bij iemand geweest die de speakers al een langere tijd heeft staan,ik had mijn eigen cd's meegenomen.
De speakers zaten aangesloten op een Denon 510AE versterker,de geluiden die ik miste hoor ik daar wel,dus het middengebied zeg maar.
Dus met andere woorden de aanhouder wint,je doet ze wel erg snel van de hand.
Wat vindt je het verschil tussen de HK speakers en de boston.
Ik heb ook de HK set gehad die vondt ik zeker niet slecht klinken.

Hij kocht ze dan ook niet om te houden. Het was juist bedoeld als 1 dag testen. ;)

W.Otter

als mensen eens lezen alvorens iets te gaan posten.
ik heb gehoord wat ik wou horen, ik hoef ze niet weken te hebben staan omdat ze 'in moeten spelen'.
ik was benieuwd naar het fenomeen -> de a25 en dat heb ik ervaren. Ik heb de luidsprekers nooit gekocht om te houden.

de monitoren zouden naar een kennis gaan maar geeft aan geen geld te hebben en ik ze dus wel elders kan verkopen.

ik weet dat luidsprekers in moeten spelen maar daar ga ik niet op wachten, ik heb in mijn belsuit meegenomen dat het monitortje beter zal gaan spelen in de loop der tijd.

Ik raad de monitor zo vaak aan bij mensen met een laag budget, maar ik heb de luidspreker nog nooit gehoord. Ik wil wel weten waar ik over praat voordat ik iets adviseer, vandaar dat ik ze in huis heb gehaadl, maar nooit met de reden om het te houden. dat geld steek ik liever in m'n stereo.

dus aub eerst even het topic lezen of je discussie over inspelen ergens anders voortzetten want daar ben ik helemaal niet in geïnteresseerd
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VlisChris

Ik vind het eigenlijk wat opvallend dat je na 2 in mijn optiek (als ik het goed lees) toch wel korte luistersessies een oordeel kunt vellen over de speakers.
Wat je nu meer lijkt te doen is een oordeel vellen over deze speakers in vergelijking met je CM9's. Natuurlijk kan ik me vergissen.
Maar koud uit de doos en totaal oningespeeld, en dan maar 1 dag proberen? Dat is niet echt een "eerlijke" kans geven. Nu was het wellicht ook niet je bedoeling om er een high-end recensie van te maken, maar het was wel interessant geweest voor het eind oordeel.
Voor de rest heb ik de jubelverhalen over die speakers niet gelezen, dus ik heb ook geen idee in welke mate je kritiekpuntjes aansluiten/afwijken van de grote meute hoor :) T'is dus niet ik kritiek op je heb omdat je de speakers niet de hemel in prijst ;)

Ben gewoon benieuwd waarom je ze niet iets langer de tijd geeft door ze eerst een weekje te laten spelen, en dan pas te oordelen :)
Wat je overigens schrijft over de CM9's: 12x zo duur maar zeker niet 12x zo goed herken ik enorm. Paar maanden geleden heb ik mijn Q Acoustics eens aangesloten voor de lol. In vergelijking met mijn ML's duidelijk minder, maar niet in verhouding naar de prijs of maat van de speakers :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

#470
Ik geloof dat mijn post al achterhaald is ;) Op delen.

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

W.Otter

Citaat van: W.Otter op januari 29, 2013, 14:34:12
even testen alvorens ik ze weer doorverkoop ;) uiteraard komen er ooit nog wel eens een paar cm5jes maar het schijnt zo'n fenomenale luidspreker te zijn dus even testen. eerst op mn rotel, daarna op mn HK en dan gaan ze een ander baasje krijgen.
Citaat van: W.Otter op januari 29, 2013, 22:25:04
hahaha ;) ach leuke luidsprekertjes voor weinig geld. als ik er klaar mee ben kan iemand anders er mooi van genieten ;)
Citaat van: W.Otter op januari 29, 2013, 22:33:41
het is puur even testen maar wie weet vind ik ze wel zo goed dat ik ze hou idd. als het goed is komen ze morgen dus ben benieuwd of alle commotie terecht is ;)
Citaat van: W.Otter op januari 30, 2013, 13:34:09
ik heb ze besteld om te testen aangezien ik er zoveel goede verhalen over hoor. Wie weet blijven ze maar ik denk dat je ze binnenkort hier wel op het forum ziet verschijnen :P maar ik laat me graag verassen!
die cm5's heb ik ook nog gezien ja, waren erg snel weg :(
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VlisChris

Ergens snap ik je wel. Je zult het denk ik ook met me eens zijn dat met onderstaande quotes mijn/de vragen niet zo heel vreemd zijn :)
Vind het overigens wel erg knap dat je op zo'n manier voor 12 euro als het even meezit een paar speakers weet uit te proberen 8)

Citaatdus ben benieuwd of alle commotie terecht is
Citaatik heb ze besteld om te testen aangezien ik er zoveel goede verhalen over hoor
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

W.Otter

Citaat van: Christiaan S op februari  1, 2013, 11:12:47
Ik vind het eigenlijk wat opvallend dat je na 2 in mijn optiek (als ik het goed lees) toch wel korte luistersessies een oordeel kunt vellen over de speakers.
Wat je nu meer lijkt te doen is een oordeel vellen over deze speakers in vergelijking met je CM9's. Natuurlijk kan ik me vergissen.
Maar koud uit de doos en totaal oningespeeld, en dan maar 1 dag proberen? Dat is niet echt een "eerlijke" kans geven. Nu was het wellicht ook niet je bedoeling om er een high-end recensie van te maken, maar het was wel interessant geweest voor het eind oordeel.
Voor de rest heb ik de jubelverhalen over die speakers niet gelezen, dus ik heb ook geen idee in welke mate je kritiekpuntjes aansluiten/afwijken van de grote meute hoor :) T'is dus niet ik kritiek op je heb omdat je de speakers niet de hemel in prijst ;)

Ben gewoon benieuwd waarom je ze niet iets langer de tijd geeft door ze eerst een weekje te laten spelen, en dan pas te oordelen :)
Wat je overigens schrijft over de CM9's: 12x zo duur maar zeker niet 12x zo goed herken ik enorm. Paar maanden geleden heb ik mijn Q Acoustics eens aangesloten voor de lol. In vergelijking met mijn ML's duidelijk minder, maar niet in verhouding naar de prijs of maat van de speakers :)

dat zou inderdaad de meest gangbare optie zijn voor een recensie, dat klopt. En de vergelijking volstaat met alle luidsprekers die ik ooit heb beluisterd, dat doet iedereen lijkt me? want waar moet je het anders mee vergelijken?

het is nooit de bedoeling geweest om hier een top recensie van te schrijven -> eerlijk gezegd heb ik alleen maar even willen laten weten hoe het mij heeft geklonken.

Koud uit de doos valt wel mee, ik heb ze eergister gekregen, gelijk de hele dag/nacht aan gelaten. Gister heb ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat films en concerten gekeken en muziek beluisterd.

voor een luidsprekertje van 100 euro die ik even snel op de proef wou nemen heb ik geen zin om hier weken naar te zitten luisteren (ik ben niet zo losgeslagen in de audiowereld als sommigen, ik wil gewoon een lekker stukje muziek luisteren). het zal ongetwijfeld wat beter gaan klinken dat is de variable die ik meeneem in mijn beslissing -> het is een leuke luidspreker voor dat geld en zoals je aangeeft echt niet verhoudingsgewijs slechter als duurdere luidsprekers.

ik denk dat je voor weinig geld een erg leuke set in huis haalt die zeker niet onder doet aan duurdere sets. hoe meer geld je uitgeeft betekent niet altijd dat je beter geluid gaat krijgen.


de vergelijking met mijn HK11bq... tja dat is gewoon eigen lijk niet te vergelijken, het 7.1 systeem klinkt hartstikke mooi hoor (met film) maar ga je ze 1 op 1 vergelijken bijten ze in het stof


B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Christiaan S op februari  1, 2013, 11:25:23
Ergens snap ik je wel. Je zult het denk ik ook met me eens zijn dat met onderstaande quotes mijn/de vragen niet zo heel vreemd zijn :)
Vind het overigens wel erg knap dat je op zo'n manier voor 12 euro als het even meezit een paar speakers weet uit te proberen 8)

12 euro incluis ;) dus nog 7 euro verzending. 2 tientjes op achteruit.

nogmaals, als er geen animo voor is dan houd ik ze zelf of geef ik ze weg. Ik weet het nog niet, ik zet ze gewoon zo snel mogelijk te koop want in mijn wetenschap duurt dat ook altijd nog wel even.

en je hebt wel gelijk hoor Christiaan dat zou allemaal moeten wil je een goede recensie schrijven, ik snap je vragen ook wel maar ik denk dat ik mijn intenties niet duidelijk heb gemaakt
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF