Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VTEC_genieter

Thanks voor je uitleg!
Denk dat ik beter naar een goede blu-ray speler (met een goede DAC ingebouwd) moet kijken dan naar een losse DAC.
Als ik het goed begrijp.  ;D
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

W.Otter

nee dat denk ik niet.
bluray spelers hebben over het algemeen een minder goede DAC dan een aparte DAC.

Misschien als je een oppo koopt dat je dan een goede DAC hebt.

ik heb mijn Squeezebox digitaal (coax) aangesloten op mijn v-dac. vanuit mijn v-dac naar mijn voorversterker die het op haar beurt weer doorgeeft aan de eindversterking.

jij zou bijvoorbeeld het signaal digitaal naar een DAC kunnen sturen dieh et op haar beurt weer doorstuurt naar de (analoog-in) van je receiver. tevens kun je proberen of een losse DAC beter is dan je DAC in de receiver door het loopwerk digitaal naar je receiver te sturen en die DAC het werk laat doen.

over het algemeen heb je meer profijt van een losse DAC, wat Christiaan ook zegt: een receiver moet compromissen sluiten omdat er zoveel in een behuizing zit.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VTEC_genieter

Een DAC....een voorversterker en een eindversterker = hardcore  :clapping:

Thanks voor de uitleg!
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

W.Otter

of blues, of rock, of jazz, of klassiek wat jij maar wilt ;)

maaaaar ja, zo kun je het zeggen. Hoeft niet te betekenen dat het altijd zo is!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

heeft iemand ervaring met forumsponsor Harca van jackwaayen beeld & geluid? (ligt in Stein (Limburg))

heeft nog geen positieve feedback,

kent iemand die zaak/heeft iemand er eens iets gekocht?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VlisChris

#255
Citaat van: VTEC_genieter op oktober 29, 2012, 20:22:36
Een DAC....een voorversterker en een eindversterker = hardcore  :clapping:

Thanks voor de uitleg!

Mwah. Kan. Hoeft niet. Vanaf wanneer noem je iets hardcore?
Als je kijkt naar wat er op de markt staat/stond.
DAC = 125 euro
Voorversterker = 250 euro
Eindversterker = 350 euro
Totaal = 725 euro, zonder 1 euro af te dingen.
Blijft veel geld, maar voor onder de duizend euro kun je "gewoon" een compleet gescheiden set neer zetten hoor :) Kwestie van geduld hebben, en de tweede hands markt in de gaten houden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

W.Otter

de Rotel rsx1560 is van de baan omdat ik het eigenlijk niet nodig heb nu.
spaar liever door voor m'n stereo. wellicht een nieuwe streamer, DAC, meubel of wellicht een nieuwe tv
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Maro

Citaat van: W.Otter op oktober 31, 2012, 19:49:19
de Rotel rsx1560 is van de baan omdat ik het eigenlijk niet nodig heb nu.
spaar liever door voor m'n stereo. wellicht een nieuwe streamer, DAC, meubel of wellicht een nieuwe tv

..of huis... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 31, 2012, 19:49:19
de Rotel rsx1560 is van de baan omdat ik het eigenlijk niet nodig heb nu.
spaar liever door voor m'n stereo. wellicht een nieuwe streamer, DAC, meubel of wellicht een nieuwe tv

Jammer man, het was een mooi ding voor een mooi prijsje.
Nu gewoon focus op waar je echt naartoe wilt.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

Citaat van: LeonArdusS op oktober 31, 2012, 23:08:12
Jammer man, het was een mooi ding voor een mooi prijsje.
Nu gewoon focus op waar je echt naartoe wilt.

klopt. stond ook op het punt 'm te kopen maar toch niet echt wat ik wil. en dan zou ik het inderdaad voor de prijs doen.. 1000€ voor dat ding..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: Maro op oktober 31, 2012, 23:00:51
..of huis... :D

tja, dat zit er voorlopig niet in.

moet eerst klaar zijn met school en een vaste baan hebben wil ik iets gaan kopen.
ik ga niet meer te veel geld uitgeven in het huidige huurhuis.

maar het zou natuurlijk geweldig zijn ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op november  1, 2012, 08:03:32
tja, dat zit er voorlopig niet in.

moet eerst klaar zijn met school en een vaste baan hebben wil ik iets gaan kopen.
ik ga niet meer te veel geld uitgeven in het huidige huurhuis.

maar het zou natuurlijk geweldig zijn ;)

Hoe lang duurt je studie nog...
Je begint toch al een beetje op leeftijd te komen  :headbanging:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

veel scholen niet afgemaakt ;) zit pas in het tweede jaar van HBO! duurt nog wel even dus
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op november  5, 2012, 13:59:52
veel scholen niet afgemaakt ;) zit pas in het tweede jaar van HBO! duurt nog wel even dus

Dus jij zit inmiddels ook aan de langstudeerboete (mooie voor scrabble).
Studeer je voltijd of alleen in de avonduren?
Soms kan het gunstiger zijn om voltijd te werken en in de avond te leren, is wel zwaar maar voor werkgevers kan de leeftijd als je straks klaar bent een belemmering zijn.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

dat zie ik straks wel weer. die langstudeerboete heb ik niet omdat ik 4 jaar full time heb gewerkt, daarna MBO afgerond en nu op HBOvoltijd.

wat werkgevers wel of niet vinden dat moeten ze zelf weten, als zij mij om mijn leeftijd niet aannemen dan hoef ik daar niet te werken.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op november  5, 2012, 16:29:29
dat zie ik straks wel weer. die langstudeerboete heb ik niet omdat ik 4 jaar full time heb gewerkt, daarna MBO afgerond en nu op HBOvoltijd.

wat werkgevers wel of niet vinden dat moeten ze zelf weten, als zij mij om mijn leeftijd niet aannemen dan hoef ik daar niet te werken.

Hahahaha, goed uitgangspunt.....what you see is what you get!
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

dat zal allemaal wel goed komen. Ik kan me er niet druk om maken!

ik ben sowieso niet erg te spreken over het schoolsysteem en de overheid op dit moment.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VlisChris

Ach, dat hou je toch altijd. Ik zie dat je een jaar of 6 jonger bent dan ik.
Ik ben indertijd gestopt met mijn school omdat het systeem op mijn school en opleiding bijzonder slecht geregeld was. Weken tot maanden achter elkaar gewoon geen les ivm geen docenten om maar wat te noemen. . . Een logistieke opleiding waarin soms een kwartaal geen logistiek (of gerelateerde vakken) werden gedoceerd, wederom omdat er geen docenten waren, enz.
Bizarre is dat die hogeschool nu 2e van Nederland is overigens.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

W.Otter

heel demotiverend zo iets!
opzcih is dat bij ons wel goed geregeld (Hanze Groningen).
bij ons is het vooral naar school gaan voor een uur college waarvoor ik 2 uur moet reizen, soms zie ik het nut niet in van die lessen omdat je het simpelweg al weet. Toch zit je met aanwezigheidsplicht. Ik betaal die opleiding zelf en vind het erg kinderachtig dat als je een paar lessen niet volgt , niet meer mee mag doen aan een tentamen.

als ik zo'n tentamen weet te behalen zonder les dan is dat toch mijn eigen gewin?

ik ben oud genoeg om die keuzes voor mijzelf te maken en zit echt niet te wachten op iemand die zulke beslissingen voor mij neemt.
Daar komt nog wel eens wat frustratie vandaan.

hoe dan ook zal ik er even door heen moeten :P

tevens had ik op MP een mooi apparaat gezien. Mail verkeer met de eigenaar tot ik hem vroeg wanneer hij tijd had dat ik langs kon komen (althans een forum genoot woont er vlakbij en die zou even voor mij kijken,  :clapping: thnx man! ) op dat moment besloot de verkoper mij niet meer terug te mailen o.i.d. en heb nu al 4 dagen niets meer gehoord. erg irritant en wss een oplichter.

dan maar voor wat anders sparen :)

misschien een mooie TV..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VlisChris

Dat is ook zo fijn inderdaad. Een aanwezigheidsplicht voor vakken waar je je boek niet voor hoeft open te doen :-\ (ken het, had indertijd de plicht (lang verhaal) om in mijn eerste half jaar alles te halen). Vakken die om 0815 gegeven worden, en waar je ongeveer letterlijk uit je boek voorgelezen wordt. Op vrijdagochtend :P
Beter dat je er nu achter komt dat het een oplichter is dan wanneer je het geld overgemaakt hebt toch :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

MVG

Graag gedaan vriend! Gelukkig had hij in dat geval het geld aan mij overgemaakt en was ik er langs geweest om het desbetreffende apparaat af te halen.

Het geld was je sowieso kwijt geweest maar goed, niet aan een oplichter  :tongue2: :devil: Just kiddin!

Mooie tv lijkt me een mooie upgrade voor je inderdaad! hier in de markt staat een 50 inch LG.. voor 600 ;-)

W.Otter

hahaha ;)  :coffee:

ik ben niet zo'n fan van LG. Zit echt al heel lang te aasen op een philips 21:9 dat vind ik echt een prachtige TV. Maar voor normaal tv gebruik zou het nog wel eens irritant kunnen worden. weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?

daarnaast weet ik ook niet of mn vriendin wel zo blij is met 50''. wij hebben nu een 32'' én het moet ook nog op de huidige plek van de tv kunnen hangen (zie  foto). zo'n 21:9 is én groter (60'') maar niet zozeer hoger dan een 40''.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Mitch--

er gonst in de markt dat er een nieuwe streamer aankomt ;) wat word het??  :pompom:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

W.Otter

ja zeker! een Rotel RDG1520
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Mitch--

Citaat van: W.Otter op november 21, 2012, 14:49:41
ja zeker! een Rotel RDG1520

sweet! ben benieuwd naar je ervaringen!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'