Showkees W.Otter

Gestart door W.Otter, september 1, 2012, 16:25:56

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

W.Otter

nee ik werk niet meer fulltime, ik ben freelance en werk de laatste jaren veel in een evenementencentrum. veel simpele gerechten als warme broodjes en simpele warme gerechten. een beetje een Bakker Bart idee maar dan alles vers en zelf gemaakt :)

ik zit natuurlijk gewoon met mijn studie maar het komt wel voor dat ik gewoon werk weken maak van 40 uur naast mijn voltijd opleiding. vandaar dat ik ook mijn hobby kan bekostigen  8)

helaas is het restaurant door de weeks afzijdig van evenementen dicht dus komen eten gaat helaas niet lukken ;) bovendien is het geluid ook erg slecht in het restaurant -> you would't like that  O0
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS




Werken naast de studie..dat heb ik destijds ook iets teveel gedaan. ik ben wel van mening dat studenten die veel gewerkt hebben meerwaarde hebben als ze met een echte baan gaan beginnen. Ze zijn flexibeler en pakken zaken sneller op. Het continue moeten pannen, wanneer studeer ik en wanneer kan/met ik Werken helpt hierbij.

Ik heb een periode van bijna 2 jaar een kroeg gerund op scheveningen. Ma t/m vrijdag. Was niet best voor de studieresultaten. Aan de andere kant bracht die ervaring mij heel snel een baan!


HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

zo is het ook weer natuurlijk! verbaas me soms over de volwassenheid van sommige klasgenoten dus als ik op zoek ga naar een baan moet dat wel goed komen ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Arjan-Assen

Ha Wessel,

Poosje geleden hadden we op het forum over de cm8,
Het is 'm toch geworden. Mis het laag nog steeds niet, in tegenstelling tot jou.

Leuke apparatuur heb je staan. Ben zelf nu zoekende naar een eindversterker, ook jouw rotel staat op de verlanglijst.

Groeten van nog een Assenaar. ;)
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

W.Otter

moi Arjan ;)

Bedankt!

goede keuze! het zijn pracht dingen en ieder heeft natuurlijk een andere smaak ;) ik ben toch heel blij dat ik de CM9 heb aangeschaft want het verschil is heel goed hoor-en voelbaar, een meer complete speaker. De CM8 kon ik niet rustig maar naar luisteren op den duur, het werd vermoeiend door het schelle hoog hoewel het middengebied uitstekend was!. De dikkere kast en grotere drivers in de CM9 maken het wel tot een geheel en luistert prettig weg.

misschien is het een aanrader om naar een klasse A (rb1582) te kijken? die zullen wellicht iets beter met de CM8 werken. staan wel wat leuke exemplaren op MP.

waar in Assen woonde je ook alweer?



B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Robiwan

Citaat van: W.Otter op oktober  1, 2012, 19:42:12
moi Arjan ;)

Bedankt!

goede keuze! het zijn pracht dingen en ieder heeft natuurlijk een andere smaak ;) ik ben toch heel blij dat ik de CM9 heb aangeschaft want het verschil is heel goed hoor-en voelbaar, een meer complete speaker. De CM8 kon ik niet rustig maar naar luisteren op den duur, het werd vermoeiend door het schelle hoog hoewel het middengebied uitstekend was!. De dikkere kast en grotere drivers in de CM9 maken het wel tot een geheel en luistert prettig weg.

misschien is het een aanrader om naar een klasse A (rb1582) te kijken? die zullen wellicht iets beter met de CM8 werken. staan wel wat leuke exemplaren op MP.

waar in Assen woonde je ook alweer?

Sterker nog de CM8 vond ik gewoon slecht klinken. Typisch B&W geluid maar dan de slechte variant.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

W.Otter

gebruikte apparatuur? ruimte waarin getest? onderbouwende mening?

ben het deels met je eens want voor hetzelfde geld heb je veel meer luidspreker. Het is gewoon een erg mooie luidspreker maar is gewoon niet in balans met geluid.

wat vind je van de CM9?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Dan nog maar even het vergelijk, hoe doet de CM9 het versus de CM6?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Arjan-Assen

Inderdaad ieder z'n smaak en beweegredenen...
Woon in Kloosterveen overigens.
Sonos AMP  / Sonos & Kodi / Philips 50pus6703  / B&W PM1 / De Groef speakerkabels / Rega RP1

W.Otter

Citaat van: Arjan-Assen op oktober  1, 2012, 21:11:58
Inderdaad ieder z'n smaak en beweegredenen...
Woon in Kloosterveen overigens.

Oja wist ik wel ;)

mooi slanke luidspreker en dito afwerking! ben wel van mening dat de cm8/cm1/cmc meer een HT oplossing is. Stereo komen ze te kort.
desalniettemin erg mooi spul en daar mag je heel blij mee zijn! LPlover mag zijn mening wel wat beter onderbouwen in het vervolg..

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Citaat van: LeonArdusS op oktober  1, 2012, 20:37:55
Dan nog maar even het vergelijk, hoe doet de CM9 het versus de CM6?

shootout? ;) wil dat mooie spul van jou wel eens horen!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober  1, 2012, 21:16:17
shootout? ;) wil dat mooie spul van jou wel eens horen!

Waarom woon je zo ver...? Anders hadden we al lang een luistersessie kunnen houden.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober  1, 2012, 21:16:17
shootout? ;) wil dat mooie spul van jou wel eens horen!

Je bent uiteraard van harte welkom om een x te komen luisteren.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

ik weet het! dank daarvoor, het is alleen wel erg ver rijden ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Robiwan

Citaat van: W.Otter op oktober  1, 2012, 20:04:01
gebruikte apparatuur? ruimte waarin getest? onderbouwende mening?

ben het deels met je eens want voor hetzelfde geld heb je veel meer luidspreker. Het is gewoon een erg mooie luidspreker maar is gewoon niet in balans met geluid.

wat vind je van de CM9?

bij Snijders hifi in een akoestisch goede ruimte. Geknepen bas, vervelend hoog, na 2 minuten al luistermoe. CM9 klonk beter maar ook niet mijn ding.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

W.Otter

Citaat van: LPlover op oktober  1, 2012, 22:29:13
bij Snijders hifi in een akoestisch goede ruimte. Geknepen bas, vervelend hoog, na 2 minuten al luistermoe. CM9 klonk beter maar ook niet mijn ding.

Ja precies, dat had ik ook. behalve met de CM9.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober  1, 2012, 22:28:05
ik weet het! dank daarvoor, het is alleen wel erg ver rijden ;)

Als je een x in de buurt komt.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

houd het in m'n achterhoofd :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober  1, 2012, 22:33:05
houd het in m'n achterhoofd :)

Ik hoor het wel.
Ik stap trouwens van B&W af als ik ga upgraden, ik vind de diamond lijn erg mooi maar veeeeel te duur. Ik ga dan kijken naar PMC of een dergelijk type speaker.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

ook veel te duur in stereo? en hoe zit het met Rotel? blijf je daar trouw aan?

Ik zit te denken om mijn rb1572 te vervangen voor 2 rb1582, mijn rc1550 heeft dubbele pre-outs en geeft mij dus de mogelijkheid om twee stereo EV te gebruiken. Deze wil ik dan gebruiken om te bi-ampen. goed idee? hoe ik m'n sub ga aansluiten is dan nog even de vraag..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Citaat van: W.Otter op oktober 13, 2012, 10:25:00
ook veel te duur in stereo? en hoe zit het met Rotel? blijf je daar trouw aan?

Ik zit te denken om mijn rb1572 te vervangen voor 2 rb1582, mijn rc1550 heeft dubbele pre-outs en geeft mij dus de mogelijkheid om twee stereo EV te gebruiken. Deze wil ik dan gebruiken om te bi-ampen. goed idee? hoe ik m'n sub ga aansluiten is dan nog even de vraag..
Ik weet niet of bi-ampen voordeel gaat brengen, een iets krachtigere EV, ander merk, zou ook veel kunnen brengen. Ik wil als we verhuisd zijn 1 kamer als HT inrichten en dan wat anders in de woonkamer nemen, ik zit aan een buizenbak of iets alles in één a la Naim.
Heb deze week Adam audio's op Naim gehoord, ongelofelijk wat een sound. Dan vallen mijn B&W helemaal in het niets.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

dus ipv één klasse D 2x250 watt, twee klasse A 4x200 Watt gaat niets uitmaken?

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Citaat van: LeonArdusS op oktober 13, 2012, 11:50:48
Ik weet niet of bi-ampen voordeel gaat brengen, een iets krachtigere EV, ander merk, zou ook veel kunnen brengen. Ik wil als we verhuisd zijn 1 kamer als HT inrichten en dan wat anders in de woonkamer nemen, ik zit aan een buizenbak of iets alles in één a la Naim.
Heb deze week Adam audio's op Naim gehoord, ongelofelijk wat een sound. Dan vallen mijn B&W helemaal in het niets.
Andere EV doet wel iets maar wordt m.i. overschat. De grootte winst zit hem in de PRE versterking ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

dus in mijn geval m'n dac?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Citaat van: W.Otter op oktober 13, 2012, 13:58:27
dus in mijn geval m'n dac?
Ligt er aan wat jij wil bereiken, m`n voorgaande was meer een algemene reactie aangaande EV.

Jouw B&W`s lusten behoorlijk stroom, hebben graag een potente versterking. Ik kan niet beoordelen in hoeverre jouw huidige versterking daaraan voldoet. Mis je momenteel iets in het geluid of zou je iets willen wijzigen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT