♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cardas49

#675
Er is groen licht en geluid, met dank aan Audiofiel  8). Morgen kijken of het ook muziek maakt.

De aanpassing bracht wat interessante ontdekkingen met zich mee, en was voor een non-techneut zoals ik interessant en leerzaam. Daarover binnenkort ook meer.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

#676
 :worship: voor Audiofiel.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

cardas49

Citaat van: Nahpets op november 12, 2014, 09:35:51
:worship: voor Audiofiel.

In het kwadraat. Helemaal omdat het gedaan is met incomplete instructies van dhr Teddy Pardo  :sigh: ::).

De U2S en Classé's zijn nu lekker opgewarmd, net even geluisterd. Eerste indruk is positief. Het lijkt een kleine stap vooruit te zijn. Maar langer luisteren en vergelijken is aan de orde.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

#678
Ja, die gekke Teddy was gewoon een deel van de instructie vergeten...

...netjes opgevolgd zat er (bij wijze van spreken) één winterband aan de auto van Mark en één aan die van mij. :crazy: :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

 :D

Ah, het jeukt om een leuk verslag te gaan schrijven. Maar ja, er moet ook gewerkt worden...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cardas49

Tot 21:00 wel, daarna won de TeddyU2S het van het verslag schrijven  :music:. Muziek maakt hij zeker.

Ik ga zo wat wegtikken op mijn mechanische ramplank
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#682
Post nr 1000 wordt gewijd aan de TeddyU2S:

Gisteren avond reed ik Audiofiel's woonplaats binnen om een voor mij redelijk bekend adres op te zoeken. Nog steeds met navigatie aan, want Mark's gevoel voor richting is net zo goed als zijn reading skills op specificatie pagina's.  :D

Audiofiel's huiskamer is een waar hifi walhalla om in te vertoeven. Sinds mijn laatste bezoek is er weer het eea veranderd. Ik ga daar niet te veel over schrijven, want dat mag hij lekker in zijn eigen topic gaan doen (hint). Met David Munyon op de achtergrond zetten we de TeddyU2S op tafel neer voor een uitkleedsessie. Mijn eerste poging thuis daartoe was niet erg succesvol, het bovenstuk van de behuizing kreeg ik niet los. Dat bleek toch een kwestie van wat meer kracht te zijn, en kort daarna stond de U2S in zijn hemd. Dat hemd riep wat reactie op, en er klonk wat gemurmer van "toch wel beetje schaars binnenwerk eh?". Het XMOS mainboard van deze USB/SPDIF converter is bijna lullig klein. Dit board wordt ook los door Teddy Pardo verkocht voor €200, wat best veel lijkt. De transformator daarentegen ziet er een beetje oversized uit voor de componenten die erachter zitten. Er omheen zit redelijk wat loze ruimte, en mijn hoop dat deze forse converter van top to bottom vol zit met glimmende electronica a la de SSP-75 wordt niet waar gemaakt. Maar goed, als hij mooi presteert maken al deze zaken natuurlijk helemaal 0 uit.

In de instructie van Teddy Pardo over de voltage aanpassing stond:

You need to connect the transformer wires as follows:

220V:
Blue to zero
Grey+Violet not connected to mains
Brown to live

Audiofiel gaat aan de slag met het loshalen van de blauwe mains & live sockets. Dat gaat eigenlijk net iets te gemakkelijk en hij geeft aan dat vastsolderen de verbinding degelijker zal maken. Ik vind het prima, want deze U2S hoeft vanaf nu geen Amerikaanse voltages meer te proeven. De aangepaste bedrading wordt vervolgens gerealiseerd waarbij Grey & Violet in eerst 2 afzonderlijke en daarna 1 grotere rubberen krimpkous gezet worden. Dit om te zorgen dat ze geen contact meer kunnen maken met de rest van het binnenwerk. De krimpkousen worden elk gekrompen met een haarföhn en het resultaat ziet er netjes uit. Na het solderen mag de unit weer in elkaar, en de stroomkabel er in. Toch wel spannend, want is alles nou goed aangepast? Ik krijg een lichte hartverzakking als het groene ledje van de U2S niet gaat branden bij het overhalen van de stroomschakelaar op de converter. Tegelijkertijd is er ook een gevoel van opluchting, want er stijgt geen rookpluimpje op van de unit.

Wat is hier mis? Is de aanpassing correct, maar de converter dood? Een te harde klap door de vervoerder van Fedex Canada? De voltagemeter wordt erbij gepakt, en er blijkt maar bijzonder weinig prik door het apparaat heen te lopen. Op de zijkant van de transformator spotten we een label wat uitleg geeft over de verschillende bedradingsstanden waarin deze gebruikt kan worden. Dit label doet vermoeden dat alhoewel Grey & Violet niet aan Mains verbonden moeten zijn, ze wel verbinding met elkaar moeten hebben! Via Google vind Audiofiel een specificatie pagina van een nagenoeg identieke transformator. Deze pagina bevestigt wat hij al eerder vermoedde: Grey & Violet moeten in contact staan met elkaar. De U2S wordt dus opnieuw uit elkaar gehaald, en het werk van de afgelopen 1,5 uur wordt ongedaan gemaakt. De troublemakers Grey & Violet worden in een innige omhelzing met elkaar versmolten, en krimpkuizen deel 2 wordt uitgevoerd. Na het solderen van de mains & live sockets gaat de converter weer in elkaar, en komt het spannendste moment. Want alhoewel de aanname over de transformator 95% zeker is, blijft het een klein gokje. Opgelucht haal ik adem als het groene ledje op de U2S een teken van leven geeft, en de rook uitblijft.

Duidelijk was dat Dhr Teddy Pardo een nogal belangrijke stap had vergeten te vermelden in zijn bericht. Ondanks dat heeft Audiofiel de klus kunnen klaren, en speelt de U2S nu probleemhuis thuis. Bij deze wil ik Audiofiel opnieuw bedanken voor zijn vakkundige werk. Het is een ontzettend leuk om iemand met verstand van zaken geëngageerd bezig te zien in een dergelijke opdracht. Ik heb er veel van geleerd. Vooral dat ik dit soort aanpassingen niet zelf moet doen  :D

Dan tot slot nog wat over de prestatie van de TeddyU2S. Deze speelt dynamischer dan de V-Link, en weet op een natuurlijke, niet opdringerige manier meer detail te geven. Hij vervalt niet in een analytische weergave, welke je in eerste instantie enthousiast pakt, maar daarna met luistermoeheid achterlaat. Ook klinkt de U2S wat natuurlijker. Het is geen reuze stap tov de V-Link, maar zeker hoorbaar. Een waardig nieuw lid van de keten dus. Wat betreft de hoeveelheid componenten is het gezegde Less = More van toepassing. Dat "lullige" XMOS board en de voeding erom heen zetten een erg mooie prestatie neer.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

De foto is van voor de aanpassing. Het eindresultaat heb ik niet op foto, er was te veel haast om de converter opnieuw uit te testen  :D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Mr.M

Goed om te horen dat alles goed is gekomen mark...
Have dun Sith the teddy..
**UNDER CONSTRUCTION**

Audiofiel

Het onzekere gegeven was dat Mark de Teddy na ontvangst nog niet had kunnen testen. Hij loopt op 110-115v en zou ook tijdens het transport beschadigd kunnen zijn. Dus we wisten niet zeker of het apparaat het voor de aanpassing wel deed...

Het schema op de trafo gaf duidelijk aan dat de instructie neerkwam op het alleen aansluiten van elk één kant van de twee primaire (individuele) wikkelingen. Er was geen verbinding tussen beide delen, dus er helemaal geen spanning. Het typenummer op de trafo leidde gelukkig tot de juiste specsheet en daarna was het snel opgelost.

Citaat van: mark235 op november 12, 2014, 23:31:57
De troublemakers Grey & Violet worden in een innige omhelzing met elkaar versmolten, en krimpkuizen deel 2 wordt uitgevoerd. Na het solderen van de mains & live sockets gaat de converter weer in elkaar, en komt het spannendste moment. Want alhoewel de aanname over de transformator 95% zeker is, blijft het een klein gokje. Opgelucht haal ik adem als het groene ledje op de U2S een teken van leven geeft, en de rook uitblijft.

:D Op dat moment was het geen gokje meer, maar door de juiste specsheet 99,9% zeker dat het goed zat. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

Ja hee, ik moet wel "spanning" in het verhaal houden he [emoji2]
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

De spanning zit zeker in je verhaal... er zat aanvankelijk alleen geen spanning in de secondaire wikkelingen van de Teddy. :P :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Mr.M

Citaat van: Audiofiel op november 13, 2014, 08:51:11
De spanning zit zeker in je verhaal... er zat aanvankelijk alleen geen spanning in de secondaire wikkelingen van de Teddy. :P :D
Haha hahaha...[emoji23] [emoji23] [emoji23]
**UNDER CONSTRUCTION**

cardas49

Citaat van: maz op december 11, 2014, 01:18:14
Haha hahaha...[emoji23] [emoji23] [emoji23]

TOEN was het niet grappig, maar als ik de U2S nu aanzet ga ik zeker glimlachen. Hij klinkt erg lekker. Wat minder digitaal dan de V-link 192, wat meer schwung en dynamiek. Bron = op ok+ niveau  :thumbs-up:. Het wordt steeds makkelijker om tijdens luisteren over te geven aan de muziek, en het analytische beoordelen achterwege te laten. 

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#690
De feestdagen zijn er, en ook al is er geen budget voor de gewenste upgrade (Revel C205), moet je jezelf toch wel iets gunnen. Daarom dus een nieuwe koptelefoon. Heb na wat browsen op headfi gekozen voor een 2ehands Sennheiser HD600, en deze ook gekocht.

Eigenlijk op impuls, na alle lovende verhalen over de HD6xx reeks. Maar ja, toen las ik 1 dag later dat de draadloze RS220 de HD6xx driver als basis heeft, en nagenoeg even goed klinkt. Zonder draad. Kan ik dus ook makkelijker voor film gebruiken. Met een extra hoofdtelefoon zelfs samen met mijn vrouw. En er is geen DAC/amp nodig. Schiit... of juist niet?  :D

De HD600 mag dus weer in de verkoop voordat ik hem goed en wel binnen heb, en we zijn nu in afwachting van zijn draadloze broer.




Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Heb de RS220 nu een dikke maand in gebruik, en de Classé / Revel set heeft nauwelijks aan gestaan voor muziek. Dat komt voornamelijk door 1 ding, en dat is het wegvallen van alle akoestiek issues door gebruik van een koptelefoon. Geen room modes, geen dips, geen nagalm. Heerlijk....

Het is niet dat de speakerset opeens overbodig is geworden. Ik zou hem niet willen missen voor films, maar de neutrale en issue-vrije weergave van de RS220 heeft me toch wel echt goed te pakken. Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat ik nog niet 1x technisch heb zitten luisteren naar dit apparaat. Het was altijd meteen :music:. En als ik helemaal eerlijk ben is de vrijheid die een koptelefoon bied (niet alleen de draadloze functie, maar ook geen overlast voor anderen) me ook meer waard dan ik oorspronkelijk dacht. Ik kan nu alle genre's op elk volume beluisteren, zonder me opgelaten te voelen naar mijn gezin of de buren toe.

Ja, het gebrek aan 3d beeld, stereo imaging etc is een gemis, maar ik weet niet of dat opweegt tegen de akoestiek.

Stereo in de speakerset staat nu in een ander perspectief. Volledig genieten gaat blijkbaar pas lukken als de akoestische malaise aangepakt wordt. En met de huidige plannen voor de nieuwbouwwoning, is het de vraag hoeveel budget daarvoor overblijft. Het potje daarvoor kan nog "gekaapt" worden voor andere zaken die m.i. wat minder belangrijk zijn  :sarcasm:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Hier mijn korte review voor de RS220 in een ander draadje.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Doubleoz

Citaat van: mark235 op januari 30, 2015, 14:15:28
Heb de RS220 nu een dikke maand in gebruik, en de Classé / Revel set heeft nauwelijks aan gestaan voor muziek. Dat komt voornamelijk door 1 ding, en dat is het wegvallen van alle akoestiek issues door gebruik van een koptelefoon. Geen room modes, geen dips, geen nagalm. Heerlijk....

Het is niet dat de speakerset opeens overbodig is geworden. Ik zou hem niet willen missen voor films, maar de neutrale en issue-vrije weergave van de RS220 heeft me toch wel echt goed te pakken. Terwijl ik dit schrijf realiseer ik me dat ik nog niet 1x technisch heb zitten luisteren naar dit apparaat. Het was altijd meteen :music:. En als ik helemaal eerlijk ben is de vrijheid die een koptelefoon bied (niet alleen de draadloze functie, maar ook geen overlast voor anderen) me ook meer waard dan ik oorspronkelijk dacht. Ik kan nu alle genre's op elk volume beluisteren, zonder me opgelaten te voelen naar mijn gezin of de buren toe.

Ja, het gebrek aan 3d beeld, stereo imaging etc is een gemis, maar ik weet niet of dat opweegt tegen de akoestiek.

Stereo in de speakerset staat nu in een ander perspectief. Volledig genieten gaat blijkbaar pas lukken als de akoestische malaise aangepakt wordt. En met de huidige plannen voor de nieuwbouwwoning, is het de vraag hoeveel budget daarvoor overblijft. Het potje daarvoor kan nog "gekaapt" worden voor andere zaken die m.i. wat minder belangrijk zijn  :sarcasm:

Op het moment dat je besluit om je Revels te verkopen en volledig over te gaan op je headphone dan heb ik misschien tzt wel interesse :)
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

cardas49

Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Heb er 8 jaar over gedaan om een set en match te vinden die me lief is. Zal eerder de set een paar jaar wat minder gebruiken voor muziek en door sparen voor akoestische aanpassingen, als ze niet meegenomen worden in de nieuwe woning.

Met wat geluk is de akoestiek in de nieuwe woning al beter. We zullen zien.

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Doubleoz

Prima! Veel succes met de verhuizing naar je nieuwe woning en veel woon plezier!
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

cardas49

Dank je!

De keuken is afgelopen week uitgekozen, volgende week sanitair. De voorpret is nu echt begonnen.

Duurt alleen wel nog tot begin 2016 voordat alles gebouwd is  :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Vanavond een begin gemaakt met het opstellen van een advertentie voor de Sennheiser HD600, welke overbodig is geworden. Het begon echter te knagen, want ik had deze hoofdtelefoon helemaal niet aangeraakt sinds zijn aankomst. De RS220 beviel zo goed dat ik me niet voor kon stellen dat ik terug zou kunnen gaan naar een headphone met draad. Velen online zeiden daarbij dat de RS220 de performance had van een HD600. En met alleen een iPad als bron voor de HD600 zou het toch geen eerlijk vergelijk zijn? Toch?

Toch geprobeerd. Met de HD600 ingeplugd op de iPad kon ik makkelijk, en belangrijker, snel switchen tussen de 2 headphones in Jriver Media Center. Ik gaf de HD600 weinig kans terwijl ik hem op mijn hoofd zette. Eerste reactie, jeetje, deze zit comfortabel. Stukken prettiger dan de RS220, welke echt niet verkeerd aanvoelt.

In mijn library blader ik naar het nieuwe album van Anathema, Distant Satellites. Deze groep ken ik pas sinds kort, maar heeft snel een warm plekje bij me veroverd. Terwijl ik naar part 1 & 2 luister van "The lost song" merk ik dat de muziek me meer raakt dan normaal. Blijkbaar ben ik het vergelijk begonnen zonder technisch te luisteren. Des te beter. Maar wat zorgt dan voor dit verschil? Over naar de RS220. Meer bas welke wat minder gecontroleerd is. Het midden en hoog is minder verfijnd. De verschillen zijn niet gigantisch, maar ook zeker niet klein. Toch is dat niet het grootste verschil wat opvalt. De RS220 speelt met een bepaalde begrenzing die lastig te beschrijven is. Alsof de handrem 1 klik omhoog getrokken wordt tijdens het autorijden. Of een Volkswagen golf die 110 km/u rijd in de 4e versnelling. Het gaat wel, maar "effortlessly" kan je het niet noemen. Misschien laat het verschil zich nog het beste vergelijken met een speaker die op versterker a net niet genoeg power krijgt, en op versterker b wel goed tot zijn recht komt. Is dit een gevolg van de draadloze functie? Of is het een compromis wat niet vermeden kan worden wanneer headphone drivers 8 uur lang aangestuurd moeten worden door 2 aaa batterijen? Ik weet het niet, maar het zorgt er in ieder geval voor dat de HD600 beduidend beter klinkt dan de RS220. En dat op zo'n magere bron...

Een ander stukje muziek. Hymn for the greatest generation van Caspian. Wanneer dit stuk op gang komt hebben minder presterende weergevers moeite om coherentie in het geheel te houden en wordt de muziek al snel zoals het zaterdagochtend ontbijt van mijn zoon: dikke rijstepap. Ik heb de afgelopen 2 weken genoten van de prestatie van de RS220 wanneer ik naar deze muziek luisterde. Ik vergelijk de 2 hoofdtelefoons en merk een derde verschil tussen de 2 broertjes: de HD600 klinkt duidelijk coherenter. Ook is het verschil in verfijning qua mid en hoog nu nog beter te horen wanneer de snaarinstrumenten aan het begin en eind spelen. Na langer luisteren valt ook op dat mijn oren beduidend minder warm worden bij de HD600 vergeleken met de RS220.

Dit is niet de uitkomst waar ik op hoopte. Ik vraag me stil af hoe de HD600 zal klinken op een goede DAC + versterker ipv iPad output.

Advertentie > delete. More thinking to do.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.