♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RubenV.

Gefeliciteerd mark! Dat is wel de mooiste upgrade in het vooruitzicht, een verbetering van de akoestiek  :thumbs-up:
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cardas49

Thx! Heb nu best leuke spulletjes staan. Verdienen een betere akoestiek.

Zal wel weer "polderen" met de vrouw worden over de opstelling, aangezien de set opnieuw in de huiskamer komt. Gelukkig is deze nu een meter breder, wat spelen in de breedte minder tot een compromis maakt.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

Gefeli met de nieuwbouwplannen. Even een bookmark op dit topic zetten ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

Dank  :)

PM met verzoek tot hulp is ondertussen aan Thingman verzonden. Ben benieuwd hoe dit aangepakt moet worden voor een nieuwbouwwoning. Je redeneert vanuit pure theorie, er kan geen meting gedaan worden.

En ook niet onbelangrijk, wat het gaat kosten aan advies, materiaal etc. Ik ga vooralsnog uit van materiaalaanpassingen voor de zijmuren en/of het plafond, maar wie weet wordt het iets heel anders. Ben een leek op het gebied van akoestiek, dus we gaan het zien.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RubenV.

Leuk om het zo helemaal vanaf het begin te gaan volgen. Ik ben benieuwd wat je allemaal aan materiaal toe kan passen om de akoestiek te verbeteren, en natuurlijk hoe dit er uit komt te zien  8)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

cardas49

Ik hoop dat het qua uiterlijk geen of weinig gevolgen heeft voor kleur en vorm, als er een groot oppervlak toegepast wordt.

Onderstaande opties hoef ik niet bij het thuisfront voor te stellen:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Nahpets

Wat raar, Pathos is een Italiaans design merk.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Vorm ja, patroontje tiger eye is niet mijn ding.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Citaat van: Nahpets op maart 18, 2014, 09:25:58
Vorm ja, patroontje tiger eye is niet mijn ding.

Ik doelde ook op de vorm... Tigereye... Ook niet mijn ding.
Maar op mijn nieuwe 27 inch imac hiero, zag ik niet dat het tigereye was... Heb jij een 4K scherm inmiddels?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Is een gokje  :D De plaat onder de monoblokken deed me erg denken aan die 805 Signatures in Tiger Eye.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

cardas49

Even nog je iMac paneel laten calibreren Rens, dan is het vast te zien :tongue2:  :D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

Mijn 25 inch schermpje is idd wel gecalibreerd.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Citaat van: mark235 op maart 17, 2014, 23:24:24
Onderstaande opties hoef ik niet bij het thuisfront voor te stellen:

Dat krijg ik er zelfs niet door. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Playback

Citaat van: Audiofiel op maart 18, 2014, 21:14:22
Dat krijg ik er zelfs niet door. ;D

Dat valt me dan toch een beetje tegen.
Ik heb onderstaande er wel door gekregen thuis.

Maar misschien was het ook wel doorslagevend voor de goedkeur dat we 3 maanden lang grijs beton hadden boven ons hoofd  ;D

cardas49

Iets is beter dan niets?  ;D

Vertel eens, wat zijn dat voor zwarte panelen?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Playback

Citaat van: mark235 op maart 20, 2014, 09:01:38
Iets is beter dan niets?  ;D

Vertel eens, wat zijn dat voor zwarte panelen?

Dat zijn panelen van l 500 x b 500 x h 50.
Zie attached picture voor de specs.

Je kunt ze bestellen in "zelfplakkend uitvoering"zodat je ze zo tegen wand en of plafond kunt plakken.
Heb er dan nog een afhangend plafond omheen gemaakt met MDF panelen zodat je er ook verlichting in kwijt kunt.

Dit schrijft de fabrikant erover:
Achtergrondinformatie over absorbers voor ruimteakoestiek:   
Er bestaan heel veel mogelijkheden om geluid te absorberen. Bij akoestische absorbers zijn de zogenaamde breedbandabsorbers de populairste voor ruimteakoestiek. Zoals de naam al aangeeft, absorberen ze altijd een relatief breed en dus groot bereik van het frequentiespectrum. De absorptie wordt met een zogenaamde eenvoudige stromingsweerstand gerealiseerd. Deze "geluidsopslokkers" zijn ook bekend als "poreuze absorbers", omdat het poreuze materiaal een stromingweerstand heeft, waarbij de beweging van de luchtdeeltjes weerstand geboden wordt en zo als het ware dempt. Hierbij wordt de trilling van de luchtdeeltjes afgeremd en de verspreiding ervan heel sterk beperkt. Goede resultaten worden hierbij gerealiseerd met SH004 in een zo groot mogelijke materiaaldikte, vooral op het gebied van wand- en plafondbekleding. Ongewenste bastonen worden verminderd en niets staat ongestoord luisterplezier nog in de weg. Volgens experts moeten absorbtieplaten altijd ten minste over één eigenschap beschikken: een zo grof mogelijke poriënstructuur, zoals bij de SH004. Professionele, akoestische schuimen gelden als zeer efficiënte geluiddempers en worden dan ook steeds vaker gebruikt in de zeer gevarieerde wereld van de akoestiek. Door hun veelzijdige mogelijkheden in vorm en kleur zetten ze bij de vormgeving nieuwe maatstaven op het gebied van design en doeltreffendheid. Ontdek de onbegrensde mogelijkheden van de akoestische absorbers in de vorm van platen en panelen


RubenV.

#568
Akoestiek schuim van aixFOAM of niet? De SH004. Dat zijn mooie prijzen, 72,73 euro voor 2m2. Voor dat geld zou ik zelf ook wel eens wat willen gaan experimenteren.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Staaled

#569
Foam-type absorbers zijn m.i. beter te mijden.
Ze zijn itt tot de claims van de fabrikant(en) nooit echt breedbandig, tenzij je dik gaat.
Op termijn is de kans op verkleuren en verharden, waardoor ze ook minder werkzaam zijn, groot.

De wol-type absorbers zijn beter.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

cardas49

Tussen de hypotheekzaken door ben ik me aan het inlezen op de site van Soundscapes. Allemaal zeer interessante en nuttige info te vinden daar. Niet alleen over akoestiek, maar ook andere zaken.

Plafondbewerking lijkt een reële optie te zijn voor akoestische behandeling. In een aankomend overleg met Soundscapes gaat bepaald worden welk dienstenpakket + materiaal past bij de ambitie en de financiële mogelijkheden. Als ik de artikelen op de website goed begrepen heb lijkt de vraag vooral te zijn in hoeverre de plafondoplossing niet zichtbaar moet zijn.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Volgende week ga ik richting Brabant voor een gesprek met Toine. Heb er zin in! Er is een paar k aan meerwerk gereserveerd voor akoestiek in de huiskamer, ben benieuwd hoe dat ingezet zal worden.

Deze week ook meerdere gesprekken gehad met hypotheekverstrekkers. Heel betoog voorbereid zodat er even goed onderhandeld kon gaan worden over het rentepercentage voor 20 jaar vast. Allemaal argumenten en suggesties voorbereid waarmee de risico's voor de bank naar 0 zakken. Geeft die man van de Rabobank aan: uhm, u neemt een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie. Daarmee worden alle risico's voor de bank gedekt. Met andere woorden: u hebt geen onderhandelingspositie  :nopompom:

Kijkend naar het percentage voor 20 jaar vast bij de Rabobank is het duidelijk dat ze klanten die daar voor gaan nu gewoon niet willen. 4.7% is totaal niet concurrerend met andere aanbieders (vooral institutionele beleggers).  Dus we gaan nu maar richting laatstgenoemde groep en kijken of daar nog onderhandeld kan worden.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#572
Hypotheek is ondertussen zo goed als rond, Het valt alleen wel te bezien of het budget voor akoestiek meteen meegenomen zal worden in de nieuwbouw woning  :nopompom: :nopompom:. We hebben een paar financiele tegenvallers gehad met andere meerwerkopties, en dan zijn potjes voor akoestiek toch de eerste zaken die moeten wijken. Dit kan namelijk ook later, en de andere structurele meerwerkopties niet. Maar het wordt op zijn ergst uitstel, niet afstel. Akoestiek in de huiskamer gaat er komen, maar misschien pas later. Binnen nu en een paar maanden moet blijken wat wel / niet mogelijk is...

Verder vanavond een leuke, leerzame tijd gehad met medeforummer Mijkie. Na een bezoek bij Nahpets wat maanden terug is er bij mij een interesse aangewakkert voor zelfbouw speakers (door hun prijs / kwaliteit verhouding). Vorige week ben ik bij Mijkie geweest om zijn Seas / Accuton / Thiel speakers te horen. Deze speakers zijn gesloten, en ik was benieuwd of een gesloten design qua laag beter zou gaan in mijn woonkamer, tov een BR. Heb tot nu toe alleen maar BR speakers gehad. Door de andere bron, akoestiek en versterking bij Mijkie kon ik er maar moeilijk uit komen wat ik van de speakers vond. Daarom is hij vanavond in Voorschoten langs geweest, en hebben we de speakers kennis laten maken met mijn huiskamer. Qua laag was al snel duidelijk dat ondanks het gesloten ontwerp mijn ruimte totaal niet toereikend is voor deze jongens. Bas klinkt schoner door het gesloten design, maar er is nog steeds veel te veel van! Jammer, maar ben wel weer een goeie ervaring rijker. Ook heb ik een onverwachte ontdekking gedaan over mijn eigen Dyn's, en dat is dat de midwoofer qua snelheid de Seas unit in dit zelfbouw model bij lange na niet bij kan benen! Goh, wat ging dat ding snel bij gitaarwerk. Ik denk niet dat de Dynaudio midwoofer "traag" is tov van de gemiddelde concurrentie, deze Seas unit vliegt veel andere gewoon voorbij. Het middengebied van de seas unit was qua klank heel anders dan van de Dyn. Seas > Eerlijk, maar naar mijn idee ook wat koel. Dyn > wat warmer, sommigen zouden zeggen wolliger. Ook absoluut langzamer. Ik houd zelf wel van een beetje warmte in het middengebied, en blijf voorlopig content met bij de Dyn's. Maar in de zoektocht naar andere speakers ga ik voortaan meer aandacht geven aan de snelheid van de weergever, want het is een begeerlijke eigenschap  :) 

Al met al geeft deze zelfbouw set een schitterende weergave tegen een prijs die niet te verslaan is. Hij gaf alleen jammer genoeg geen oplossing voor mijn laag issue, en is wat betreft middenweergave niet 100% mijn smaak. 1 Ding weet ik wel, ze zullen niet lang meer te koop staan  :).
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

... een leuke zoektocht naar andere speakers. Dat je de voor jou best passende maar mag vinden 8).
Maar voorlopig zal de nieuwbouw denk ik de nodige tijd en energie van jou vragen. Succes :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vik

Gefeliciteerd met je hypotheek Mark en suc6 met de rest van je plannen.



Citaat van: mark235 op mei 21, 2014, 23:06:57
Hypotheek is ondertussen zo goed als rond, Het valt alleen wel te bezien of het budget voor akoestiek meteen meegenomen zal worden in de nieuwbouw woning  :nopompom: :nopompom:. We hebben een paar financiele tegenvallers gehad met andere meerwerkopties, en dan zijn potjes voor akoestiek toch de eerste zaken die moeten wijken. Dit kan namelijk ook later, en de andere structurele meerwerkopties niet. Maar het wordt op zijn ergst uitstel, niet afstel. Akoestiek in de huiskamer gaat er komen, maar misschien pas later. Binnen nu en een paar maanden moet blijken wat wel / niet mogelijk is...

Verder vanavond een leuke, leerzame tijd gehad met medeforummer Mijkie. Na een bezoek bij Nahpets wat maanden terug is er bij mij een interesse aangewakkert voor zelfbouw speakers (door hun prijs / kwaliteit verhouding). Vorige week ben ik bij Mijkie geweest om zijn Seas / Accuton / Thiel speakers te horen. Deze speakers zijn gesloten, en ik was benieuwd of een gesloten design qua laag beter zou gaan in mijn woonkamer, tov een BR. Heb tot nu toe alleen maar BR speakers gehad. Door de andere bron, akoestiek en versterking bij Mijkie kon ik er maar moeilijk uit komen wat ik van de speakers vond. Daarom is hij vanavond in Voorschoten langs geweest, en hebben we de speakers kennis laten maken met mijn huiskamer. Qua laag was al snel duidelijk dat ondanks het gesloten ontwerp mijn ruimte totaal niet toereikend is voor deze jongens. Bas klinkt schoner door het gesloten design, maar er is nog steeds veel te veel van! Jammer, maar ben wel weer een goeie ervaring rijker. Ook heb ik een onverwachte ontdekking gedaan over mijn eigen Dyn's, en dat is dat de midwoofer qua snelheid de Seas unit in dit zelfbouw model bij lange na niet bij kan benen! Goh, wat ging dat ding snel bij gitaarwerk. Ik denk niet dat de Dynaudio midwoofer "traag" is tov van de gemiddelde concurrentie, deze Seas unit vliegt veel andere gewoon voorbij. Het middengebied van de seas unit was qua klank heel anders dan van de Dyn. Seas > Eerlijk, maar naar mijn idee ook wat koel. Dyn > wat warmer, sommigen zouden zeggen wolliger. Ook absoluut langzamer. Ik houd zelf wel van een beetje warmte in het middengebied, en blijf voorlopig content met bij de Dyn's. Maar in de zoektocht naar andere speakers ga ik voortaan meer aandacht geven aan de snelheid van de weergever, want het is een begeerlijke eigenschap  :) 

Al met al geeft deze zelfbouw set een schitterende weergave tegen een prijs die niet te verslaan is. Hij gaf alleen jammer genoeg geen oplossing voor mijn laag issue, en is wat betreft middenweergave niet 100% mijn smaak. 1 Ding weet ik wel, ze zullen niet lang meer te koop staan  :).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike