♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maro

Citaat van: maz op januari 24, 2014, 08:36:11
Grappig dat je het zo zeg.  Laatst bij kharma vroeg ik om uitleg  over subs en waarom zij zo blachelijk grote subs hebben terwijl de speakers all full range zijn.
Antwoord : een goed sub hoor je niet boven je speakers.het is een toevoeging op ruimtelijkheid. Geeft een groter systeem gevoel...je voelt wat je mist als ze uit staan . Horen doe je ze niet als goed ingesteld en goed van kwaliteit.
Mits je een klein speaker heb dan moet die bepaalde frequentie gebieden gaan aanvullen  en als  je films kijkt dan brult die echt en moet die effecten versterken.

Heel erg goed verwoord. Zo ervaar is mijn sub ook in stereo gebruik. Heb dat Frank ook al meerder malen proberen duidelijk te maken maar het kwartje wil maar niet vallen bij hem. Hij probeert op alle mogelijke ( en onmogelijke  :tounge2: ) manieren zijn set op referentie niveau te brengen maar mist duidelijk de kennis en ervaring om dit ook daadwerkelijk te doen. Sorry Frank maar zo zie ik het..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

cardas49

Citaat van: WickedGame op januari 24, 2014, 08:43:09
Spannend! En nog steeds het virus niet onder bedwang? :P

De V-Link en versterking upgrade zijn qua 2e hands prijs ongeveer hetzelfde waard als de spullen die ze vervangen. Het hoeft dus niets te kosten, maar misschien overschat ik de opbrengst van mijn Cantatis kaart en processor. Zo lang het weinig tot niets kost, gaan we lekker verder testen en tweaken.

Citaat van: AbZ op januari 24, 2014, 08:51:34
Mee eens. Dit is juist het doel vd Vlink.  Asynchroon, goed klokken, en galvansich ontkoppelen.  (Misschien kan het met een batterij ertussen nog zuiverder.)  Het is best mogelijk dat de Cantatis subjectief beter klinkt omdat hij technisch minder precisie heeft.  Wat frank2 zegt over meer laag door een usb kabel is natuurlijk weer een ufowaarneming.

Yep, dat is wat ik bedoelde met de Cantatis als verhullende bron. Ben dus erg benieuwd wat de resultaten met andere USB S/PDIF bronnen gaan zijn. Als ze allemaal erg transparant en gedetaileerd klinken, dan ben ik van misschien een foute sound gaan houden.

Citaat van: notoxus op januari 24, 2014, 08:53:29
^^    Zoals je weet ben ik ook geïntegreerd in de v-link dus geen man overboord als je hem niet goed in je set weet te zetten. 

Ha notoxus, wij houden de komende periode zeker even contact  :thumbs-up:
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

AbZ

#427
Citaat van: mark235 op januari 24, 2014, 10:02:50Yep, dat is wat ik bedoelde met de Cantatis als verhullende bron. Ben dus erg benieuwd wat de resultaten met andere USB S/PDIF bronnen gaan zijn. Als ze allemaal erg transparant en gedetaileerd klinken, dan ben ik van misschien een foute sound gaan houden.
Het is niet goed of fout. Vinyl is ook niet beter dan CD maar kan soms wel prettiger klinken. Ik vind sommige muziek ook niet goed klinken op een 'analytische' set. De betere muziek dan weer wel :)

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

WickedGame

Citaat van: mark235 op januari 24, 2014, 10:02:50
De V-Link en versterking upgrade zijn qua 2e hands prijs ongeveer hetzelfde waard als de spullen die ze vervangen. Het hoeft dus niets te kosten, maar misschien overschat ik de opbrengst van mijn Cantatis kaart en processor. Zo lang het weinig tot niets kost, gaan we lekker verder testen en tweaken.

Daar heb je een goed punt  :clapping:

cardas49

Citaat van: AbZ op januari 24, 2014, 10:24:56
Het is niet goed of fout. Vinyl is ook niet beter dan CD maar kan soms wel prettiger klinken. Ik vind sommige muziek ook niet goed klinken op een 'analytische' set. De betere muziek dan weer wel :)

True.

Dat laatste heb ik ook met de V-Link. Goeie opnames klinken echt bijzonder goed. Victims of the loudness war daarentegen...

Soms vraag ik me af of ik voor muziek niet meer ricthing platen en buizen zou moeten kijken. Maar wil HT niet opgeven. 2 sets momenteel niet echt een optie.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

De laatste ontwikkeling ging nog sneller dan de CAV-500 en de CAV-180 bij elkaar  O0 O0 :headbanging: :headbanging:.



Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#432
Hij krijgt bijna geen lucht, maar met de lage warmteproductie zie ik daar geen probleem mee. Ziet er alleen wel beetje grappig uit. Het past op een halve cm na in de breedte (frontplaat uitgezonderd  ::)) en ongeveer 2 a 3 cm in de hoogte. Zal binnenkort wat meer schrijven over verschil in geluid tov de SSP-300.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

Nu ben ik niet zo heel erg bekend met de Classe lineup, wat is het?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

cardas49

#434
De SSP-75. Een oudje uit 1999 / 2000 en de oorspronkelijke partner van de CAV-500. Klinkt beter dan elke andere pre / pro of receiver die ik hier gehad heb.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Leuk setje bij elkaar, Mark! Ziet er heel herkenbaar uit. Naar mijn idee is de SSP-75 nog steeds één van de best klinkende pre-pro's en verslaat met coax digitaal op Core DTS en DD vrijwel alle high end processoren met HD-audio vanwege de veel betere analoge pre-amp die na de zeer goede DAC volgt.

Citaatje uit een review:

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Nahpets

#437
Dat is dus de pre die we toen vergeleken hebben met een Aragon en een Proceed AVP2. Mooi ding!
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Audiofiel

Citaat van: Nahpets op januari 24, 2014, 17:27:10
Dat is dus de pre die we toen vergeleken hebben met een Aragon en een Proceed AVP2. Mooi ding!

Bijna, dat was toen de MkII en dit is de MkI versie. Maar qua klank klopt het.

Hier de shootout die we in 2008 hebben gehouden: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=75170.0
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

#439
Die shootout, en de shootout met de Marantz AV7005 Cinemike:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=119690.0;nowap

waren aanleiding voor mijn interesse in deze pre/ pro. Wou een stap maken in stereo, en dat doet de SSP-75 als geen ander. Ik kan de bevindingen in die shootouts onderschrijven, de SSP-75 is een uitzonderlijke performer in stereo voor een HT component. De extra performance in HT is uiteraard ook niet ongewenst, al ga ik dat vanavond pas ondervinden.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Audiofiel

In surround gaat hij je niet tegenvallen, dat kan ik je verzekeren. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

cardas49

We gaan kijken wat de SSP-75 van Captain Philips gaat maken. Als ik daar aan toe kom, na het ontrafelen van de SSP-75 menu opties. Het menu is een ramp, gelukkig kan ik muziek luisteren terwijl ik het uitpluis.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Richi

Citaat van: Audiofiel op januari 24, 2014, 17:22:46
Leuk setje bij elkaar, Mark! Ziet er heel herkenbaar uit. Naar mijn idee is de SSP-75 nog steeds één van de best klinkende pre-pro's en verslaat met coax digitaal op Core DTS en DD vrijwel alle high end processoren met HD-audio vanwege de veel betere analoge pre-amp die na de zeer goede DAC volgt.

Een schitterend apparaat inderdaad. De beste combi tussen stereo en surround in één apparaat die ik ooit heb gehoord. Nèt nog wat mooier dan de Aragon. Veel plezier toegewenst met deze mooie aanwinst.
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

cardas49

Dank! M'n doel is om het beste compromis te vinden voor muziek en HT in 1 set, en ik voel aan alle kanten dat ik hiermee goed op weg ben. Het is jammer dat het qua features en bediening weer een stap terug is, maar het gaat mij uiteindelijk vooral om het geluid.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Richi

Ach, als je hem eenmaal goed hebt ingesteld, kies je alleen nog maar een andere bron en pas je het volume aan...
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

cardas49

#445
Citaat van: Audiofiel op januari 24, 2014, 17:22:46
Leuk setje bij elkaar, Mark! Ziet er heel herkenbaar uit. Naar mijn idee is de SSP-75 nog steeds één van de best klinkende pre-pro's en verslaat met coax digitaal op Core DTS en DD vrijwel alle high end processoren met HD-audio vanwege de veel betere analoge pre-amp die na de zeer goede DAC volgt.

Citaatje uit een review:

Ik meende een dergelijke set al een keer in het midden van land gezien en gehoord te hebben  :).

Heb je de SSP-75 na de AV7005 CM nog met meer high end pre/pro's vergeleken? De SSP-800 niet kan ik van onze gesprekken herinneren, maar wellicht nog andere? Kan het zich in surround meten met de nieuwe Bryston's e.d.?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

#446
Citaat van: Richi op januari 24, 2014, 23:42:34
Ach, als je hem eenmaal goed hebt ingesteld, kies je alleen nog maar een andere bron en pas je het volume aan...

Dat klopt, maar er is een belangrijker gemis. Een crossover van 60Hz in stereo klinkt lekker in deze ruimte, maar dat doet de SSP-75 niet. Zit nu aan 80 vast. Speakers op large is geen optie, wordt dan helemaal weggedreund hier. De Dyn's gaan voor een boekenplanker goed laag. Nu moet ik voor acceptabele bas in stereo sowiezo naar 2 subs kijken in de toekomst, maar tot die tijd moet ik (te) veel laag wegfilteren.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Wat 15 minuten muziek had moeten worden, werd dus ongeveer 3 uur. Zondag de film dan maar. Ik zou graag doorgaan nu met een filmpje, maar ja, de buren liever niet...

Net zoals bij de CAV-180 / 500 doet de SSP-75 veel om het niveau van de set verder omhoog te brengen. Waar de SSP-300 nog wat gecomprimeerd en rommelig kon klinken, gaan nu alle remmen los op de Focus luidsprekers. Het stereobeeld is bij dezelfde speakeropstelling breder en dieper. Zangpartijen die centraal neergezet worden hebben meer body, zijn groter. Geluidseffecten schieten verder door naar de zijkanten van de speakers. Het lijkt soms alsof deze effecten een meter of meer verder van de speaker vandaan komen, ipv uit de Focus zelf.  Ik herinner me dat er in een online review van de Focus 160 geschreven werd dat deze wat dicht kon lopen bij moeilijkere stukken. Bij de SSP-300 hoor ik dat gebeuren. Stemmen en instrumenten versmelten dan meer in elkaar. Met de SSP-75 is dat niet het geval. Alle partijen blijven herkenbaar en krijgen hun eigen plek mee in de muur van geluid. En die plekken zijn nu veel makkelijker te herkennen. Ik vraag me opnieuw af of de vereisten voor deze Dyn's niet veel hoger liggen dan vaak wordt gedacht. Met de huidige versterkingset lijk ik pas een beetje in de buurt van een performance plafond te komen. Met de ook mooie SSP-300 + CAV-75 zat ik pas op zo'n 60%.

De SSP-75 klinkt ook opener en transparanter dan de nieuwere SSP-300. Maar in tegenstelling tot bijv de V-Link 192 doet de SSP-75 dat zonder verharding en luistermoeheid. Het smooth Classé karakter blijft behouden. Wat me nog het meeste opvalt aan de nieuwe aanwinst is de beleving en muzikaliteit die deze met zich mee brengt. M'n knie gaat vaker op en neer, en hier en daar verschijnt spontaan een air guitar, tot de vrouw naast me zegt dat ik haar beeld op de iPad block, en ze een zeeeeer cruciaal moment van The Voice kids mist. Uiteindelijk gaat ze ergens anders zitten, want ik val onbedoeld in herhaling.

Zolangzamerhand komt de set op een niveau dat ik me niet meer schaam als medeforummers langs komen om te luisteren of om een componentje over te nemen. Het klinkt gewoon goed, en dat er zo'n potentieel in de Focus luidsprekers zat, had ik niet gedacht. Het zal niet mijn laatste speaker zijn, maar for now klinkt alles hier bijzonder lekker.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

Leuk om jouw enthousiasme te lezen; have fun!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack