♫☼ Set van Mark235 ♫☼

Gestart door cardas49, augustus 31, 2012, 00:18:18

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: mark235 op januari 22, 2014, 09:24:34
De V-Link 192 heeft alleen coax, en geen optische output. De V-Link II heeft dat wel.

Ja, het eerste vergelijk was misschien niet helemaal eerlijk, maar daarom zal ik het opnieuw doen met de coax output van de Cantatis.

Las al je toevoeging toen ik typte ;) Dat kan je inderdaad dan doen. Heb je in iedergeval een direct vergelijk.

cardas49

Moet toch sneller zijn dan  ;)

Ja, had verkeerd gelezen. De toevoeging over de BOTW had weinig te maken met wat je had geschreven, dus daarom weg ge-edit
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

twani

Citaat van: frank2 op januari 22, 2014, 08:10:07
Op echte full range speakers is het effect van verschillende kabels goed hoorbaar. Maar waarschijnlijk niet op jouw speakers.
Jij bent echt een "grappig baasje" .  :D

Overigens hebben we het hier niet over verschillen in kabels "in het algemeen" maar specifiek over USB kabels.

Helaas kerel, daarover bestaat "0" consencus. Zelfs groots opgezette multitests in voorname audiobladen spreken over minieme (lees te verwaarlozen) verschillen.

Alléén jouw set laat ze horen waarschijnlijk. Een twijfelachtige eer derhalve.....

Mijn audioquest én Núforce USB kabel zitten op de plek waar ze zitten slechts omwille van de fysieke betrouwbaarheid die een iets betere kabel  nu eenmaal met zich meebrengt.



Waarom dan toch weer een weerwoord gericht aan iemand die niet meer is te helpen?

Nou heel simpel, wéér stel je de aanschaf van (ditmaal een USB) te dure kabels als een verplichting voor TS om nog enigszins goed geluid te krijgen, DIKKE ONZIN!!!

Akoestiek? JA!  Luidsprekers? JA! Bron? JA!   (té) dure USB kabels? NEE!

Geen onbeduidende (en totaal niet onderbouwde) zaken als feiten brengen Frank...

chansig

Citaat van: frank2 op januari 22, 2014, 08:51:40
Klopt resolutie is zeker belangrijk, maar een AQ cinnamon is sterk in de onderste regionen o.a. en dat kan een harbeth niet weergeven.

Ach in hoeveel muziek zitten nu echt tonen van tussen de 20Hz en 40 Hz.....Orgel...diepe vette synthesizer muziek maar een normale bas komt zelfs niet onder de 40Hz. Dus ja....

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Citaat van: chansig op januari 22, 2014, 09:40:29
Ach in hoeveel muziek zitten nu echt tonen van tussen de 20Hz en 40 Hz.....Orgel...diepe vette synthesizer muziek maar een normale bas komt zelfs niet onder de 40Hz. Dus ja....

Gr Hans

Tuurlijk Hans, daarom hebben ook vele mensen een sub, bedoeld om de stereo muziek beter te maken zoals bijv. Bas. Dat ding doet dus geheel niets, behalve bij orgelmuziek :devil:
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

cardas49

Citaat van: twani op januari 22, 2014, 09:39:17
Jij bent echt een "grappig baasje" .  :D

Overigens hebben we het hier niet over verschillen in kabels "in het algemeen" maar specifiek over USB kabels.

Helaas kerel, daarover bestaat "0" consencus. Zelfs groots opgezette multitests in voorname audiobladen spreken over minieme (lees te verwaarlozen) verschillen.

Alléén jouw set laat ze horen waarschijnlijk. Een twijfelachtige eer derhalve.....

Mijn audioquest én Núforce USB kabel zitten op de plek waar ze zitten slechts omwille van de fysieke betrouwbaarheid die een iets betere kabel  nu eenmaal met zich meebrengt.



Waarom dan toch weer een weerwoord gericht aan iemand die niet meer is te helpen?

Nou heel simpel, wéér stel je de aanschaf van (ditmaal een USB) te dure kabels als een verplichting voor TS om nog enigszins goed geluid te krijgen, DIKKE ONZIN!!!

Akoestiek? JA!  Luidsprekers? JA! Bron? JA!   (té) dure USB kabels? NEE!

Geen onbeduidende (en totaal niet onderbouwde) zaken als feiten brengen Frank...

Theoretisch kan het nog steeds de USB kabel zijn, als beiden een enthousiast hoog zouden hebben. Maar ik lees nergens op dit forum en andere dat iemand AQ Cinnamon zo ervaart. USB gaat achteraan op de lijst voor een eventuele double check.

Doel je met "fysieke betrouwbaarheid" op de lock tussen kabel en apparaten? Het viel me op dat de AQ kabel een mooie lock had op de V-Link, veel beter dan de standaard USB kabel, waar meer speling zat.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

chansig

Citaat van: frank2 op januari 22, 2014, 09:55:15
Tuurlijk Hans, daarom hebben ook vele mensen een sub, bedoeld om de stereo muziek beter te maken zoals bijv. Bas. Dat ding doet dus geheel niets, behalve bij orgelmuziek :devil:


Heel even nadenken voordat je iets schrijft...als het er niet in zit (in de muziek) dan zit het er niet in. Dan kan je een sub er neer zetten en  dan wordt er plots een toon van 20Hz weergegeven ? Dan begint het op een kabel te lijken die ook van alles toevoegt en weglaat.. :D

Een sub heeft wel een wat breeder frequentie bereik dan alleen onder de 40 Hz. Die van mijn gaan van rond de 30Hz naar de 100Hz. Dus ook in het gebied van tussen de 40 en de 100 Hz helpen ze mee en ja dat helpt zeer zeker. Straks staan er 4 en die voegen dus echt iets toe...maar ze toveren er geen frequenties bij die niet in de muziek zitten.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

cardas49

#407
Citaat van: frank2 op januari 22, 2014, 09:55:15
Tuurlijk Hans, daarom hebben ook vele mensen een sub, bedoeld om de stereo muziek beter te maken zoals bijv. Bas. Dat ding doet dus geheel niets, behalve bij orgelmuziek :devil:

C'mon Frank, dat een sub ook toegevoegde waarde heeft boven 20 - 40 Hz is niet het punt. Het ging om hoeveel content er was in die range. Verhoudingsgewijs behoorlijk weinig...

Edit: weer te laat... ::)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

frank2

Het kan verschillende oorzaken hebben, bijv. als meest vervelende een mismatch. Maar ik heb vele usb kabels getest, daar zaten verschillen in, de een was warm chord, de ander erg helder, de furutech.
Bij digitale kabels is dit ook zo, oelbach standaard, v.d. hul donkerder, canare te scherp, casseopia heel open, zeer zuiver. Wel is mij opgevallen dat de digitale bron ook verschil maakt, en dan puur het streamen. Als test heb ik thuis een oude dvd speler gebruikt tov. een Touch, behoorlijk grote verschillen.
Bij mijn dealer 2 streamers getest, beide digitaal uit, een Yamaha was warmer, een Project was opener,strakker.

Ik zou zeker testen de geluidskaart tov de Vlink. Je hoort zeker verschillen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: mark235 op januari 22, 2014, 09:59:27
Theoretisch kan het nog steeds de USB kabel zijn, als beiden een enthousiast hoog zouden hebben. Maar ik lees nergens op dit forum en andere dat iemand AQ Cinnamon zo ervaart. USB gaat achteraan op de lijst voor een eventuele double check.

Doel je met "fysieke betrouwbaarheid" op de lock tussen kabel en apparaten? Het viel me op dat de AQ kabel een mooie lock had op de V-Link, veel beter dan de standaard USB kabel, waar meer speling zat.
Excellente conclusie. Heerlijk realistisch :worship:

cardas49

#410
De CAV-500 is nog aan het opwarmen het komende uur  :hehe:, maar kon het niet laten om alvast een vergelijk te doen terwijl de amp koud was (of ik verschil hoor tussen koude en warme amps, is me ook nog niet duidelijk).

Ik hoor geen verschil tussen de Cantatis optical out (€15 kabel van kabeltje.com) en de Cantatis coax out (Canare). Blijkbaar hoor ik ook bij de groep luisteraars die wel verschil hoort tussen analoge kabels, maar niet digitale. Als ik de Canare daarna aansluit op de V-Link, is de transparante, open weergave weer terug. En die weergave is in de huidige set, in deze huiskamer, wat te veel. Ik heb er een hard hoofd in dat de AQ kabel de boosdoener is, maar zeker is het niet. De Canare veroorzaakt het verschil in ieder geval niet.

Misschien dat eea bij een betere akoestiek anders uitpakt, maar ik weet niet zeker of ik dat hoofdstuk nu in ga duiken. Als er een eenvoudige manier is om de akoestische "quick wins" in kaart te brengen wel.

Strakjes even nog een korte test, als werk het toe laat. 
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

erik s.

Je kunt de invloed van de ruimte flink verminderen met wat meer toe in.
Wel staan ze dan weer meer direct op je gericht met als gevolg meer hoog.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

cardas49

Dank je, ik heb de afgelopen periode veel kleine en grote aanpassingen getest qua plaatsing, en ook met de bestaande bron gaf dat behoorlijke verschillen (ook in het hoog). Ik ga een paar andere posities nog eens een keer proberen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

Citaat van: mark235 op januari 22, 2014, 10:40:16
Misschien dat eea bij een betere akoestiek anders uitpakt, maar ik weet niet zeker of ik dat hoofdstuk nu in ga duiken. Als er een eenvoudige manier is om de akoestische "quick wins" in kaart te brengen wel.

Als je bij mij in de buurt woont kun je mijn absorbers wel eens een weekje lenen (4x'normale'absorbers, 3xbass, alles van GIK). Ik zit in de buurt van Aalsmeer.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

cardas49

Citaat van: Nahpets op januari 22, 2014, 12:42:00
Als je bij mij in de buurt woont kun je mijn absorbers wel eens een weekje lenen (4x'normale'absorbers, 3xbass, alles van GIK). Ik zit in de buurt van Aalsmeer.

Dat vind ik een tof en interessant aanbod 8). Is het zinvol om daar out of the blue mee te experimenteren? Ik weet niet waar de akoestische pijnpunten zitten in mijn woonkamer, behalve dat ik een forse nagalmtijd heb. Ik zit in Voorschoten en dus redelijk dichtbij. Past het in een stationwagon? :D
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Nahpets

Waar ze moeten staan is redelijk amakkelijk te bepalen. Eerste reflectiepunten voor de normale, hoeken achter de luistersprekers voor de bas. Om te beginnen.

Past prima in een sw. Ik werk in Leiden, direct naast de A4.

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Linx

#416
 :withstupid:

cardas49

Citaat van: Linx op januari 22, 2014, 14:10:11
Als dit waar zou zijn, zou er geen enkel onderscheid zijn tussen de verschillende DCC's die op dit moment op de markt zijn, hetgeen ik sterk betwijfel. Alleen de verschillen in de gebruikte clock zullen waarneembaar moeten zijn (ook meettechnisch).

Ik bedoelde dat het verschil in hoog niet aan de classe processor kon liggen. Ik hoor verschil tussen de vlink een andere digitale bronnen.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Citaat van: erik s. op januari 22, 2014, 12:13:18
Je kunt de invloed van de ruimte flink verminderen met wat meer toe in.
Wel staan ze dan weer meer direct op je gericht met als gevolg meer hoog.

Met meer toe-in wordt het hoog "probleem" (sterk woord, het is eigelijk meer een smaakkwestie) erger bij gebruik van de V-Link. Heb 3 standen geprobeerd, en ook 2 toe-out posities. Maar toe-out werkt niet met mijn set en luisterplek, het stereo beeld zakt dan in elkaar. Hoog is dan wel aangenamer. Denk niet dat andere posities van de speakers gaat brengen wat ik zoek. Ik neig meer en meer naar doorverkopen van de V-Link, maar ik geef het nog een weekje luistertijd.

Verder gisteren voor het eerst naar Kinepolis in Antwerpen geweest. Mooie bios zeg. De film was ook de moeite waard (Escape Plan). Beeld en geluid in de zaal was uitstekend. Scherper beeld dan wat ik tot nu toe in NL heb gezien met goed contrast en lekker veel lichtopbrengst. Geluid was ook top. Niet te hard en aggressief, gewoon net goed. Daar kan de Pathé nog wel een puntje aan zuigen met die luide speakers van ze.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

Citaat van: frank2 op januari 22, 2014, 08:51:40
Klopt resolutie is zeker belangrijk, maar een AQ cinnamon is sterk in de onderste regionen o.a. en dat kan een harbeth niet weergeven.
Helder, dat gaat dan wel over het bereik.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mr.M

#420
Citaat van: frank2 op januari 22, 2014, 09:55:15
Tuurlijk Hans, daarom hebben ook vele mensen een sub, bedoeld om de stereo muziek beter te maken zoals bijv. Bas. Dat ding doet dus geheel niets, behalve bij orgelmuziek :devil:
Grappig dat je het zo zeg.  Laatst bij kharma vroeg ik om uitleg  over subs en waarom zij zo blachelijk grote subs hebben terwijl de speakers all full range zijn.
Antwoord : een goed sub hoor je niet boven je speakers.het is een toevoeging op ruimtelijkheid. Geeft een groter systeem gevoel...je voelt wat je mist als ze uit staan . Horen doe je ze niet als goed ingesteld en goed van kwaliteit.
Mits je een klein speaker heb dan moet die bepaalde frequentie gebieden gaan aanvullen  en als  je films kijkt dan brult die echt en moet die effecten versterken.
**UNDER CONSTRUCTION**

cardas49

Gaat vlot met de audio hobby hierzo: vandaag komt een forum lid uit provincie Groningen langs met een mogelijke upgrade, welke de totale nieuwwaarde van mijn versterking weer verder omhoog schroeft. De verhouding tussen versterking en speakers qua nieuwprijs gaat in dat geval echt helemaal nergens meer over :-). Maar daar doen we in de toekomst wel weer wat aan. En als het ondertussen beter gaat klinken...

Meer nieuws later vanmiddag
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

WickedGame

Citaat van: mark235 op januari 24, 2014, 08:36:36
Gaat vlot met de audio hobby hierzo: vandaag komt een forum lid uit provincie Groningen langs met een mogelijke upgrade, welke de totale nieuwwaarde van mijn versterking weer verder omhoog schroeft. De verhouding tussen versterking en speakers qua nieuwprijs gaat in dat geval echt helemaal nergens meer over :-). Maar daar doen we in de toekomst wel weer wat aan. En als het ondertussen beter gaat klinken...

Meer nieuws later vanmiddag

Spannend! En nog steeds het virus niet onder bedwang? :P

AbZ

Citaat van: Linx op januari 22, 2014, 14:10:11
Als dit waar zou zijn, zou er geen enkel onderscheid zijn tussen de verschillende DCC's die op dit moment op de markt zijn, hetgeen ik sterk betwijfel. Alleen de verschillen in de gebruikte clock zullen waarneembaar moeten zijn (ook meettechnisch).
Mee eens. Dit is juist het doel vd Vlink.  Asynchroon, goed klokken, en galvansich ontkoppelen.  (Misschien kan het met een batterij ertussen nog zuiverder.)  Het is best mogelijk dat de Cantatis subjectief beter klinkt omdat hij technisch minder precisie heeft.  Wat frank2 zegt over meer laag door een usb kabel is natuurlijk weer een ufowaarneming.

notoxus

 ^^    Zoals je weet ben ik ook geïntegreerd in de v-link dus geen man overboord als je hem niet goed in je set weet te zetten. 
Musical Fidelity A1000 | Klipsch Forte III | Sonore Microrendu | Metrum Onyx