Madhouse: ook ik stop met het modereren

Gestart door Madhouse, augustus 16, 2012, 20:35:07

Vorige topic - Volgende topic

jowi

Dat is inderdaad niet best dan :o Nu denk ik dat veel mensen bij dit soort topics vooral denken dat het allemaal aan jowi & raphie ligt, maar het mag duidelijk zijn dat, ondanks dat wij regelmatig een ban krijgen, wij niet het soort debielen zijn die dit soort dingen doen. Not the usual suspects. Dat wil ik dan ook wel even gezegd hebben...

PuNkEnStEiN

Kortom: jij voelde je aangesproken...  :laugh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Sony PS-11
Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic 100 Shure SRH840

Perfectionist

Citaat van: jowi op augustus 18, 2012, 11:29:08
Dat is inderdaad niet best dan :o Nu denk ik dat veel mensen bij dit soort topics vooral denken dat het allemaal aan jowi & raphie ligt, maar het mag duidelijk zijn dat, ondanks dat wij regelmatig een ban krijgen, wij niet het soort debielen zijn die dit soort dingen doen. Not the usual suspects. Dat wil ik dan ook wel even gezegd hebben...

Dat klopt helemaal. Jullie zijn meer het hard maar fair type...

Die dit soort bedreigingen uitten, is mij overigens nog nooit in die mate overkomen, zijn van het teruggetrokken type, welke erg gekrenkt is en niet met frustraties kan omgaan.....althans mijn ervaring dan....
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Martinus

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 18, 2012, 11:14:54
het is waar Jowi....
Het gaat veel verder. Kinderen worden bedreigd, een mod is al eens opgewacht met een honkbal knuppel, etc............

het is te gek voor woorden....... Ik snap ook best dat Jowi het niet helemaal geloofd, omdat het zover van (iig in mijn wereld (en ook de jouwe jowi ???)) gewone communiceren is. Mensen kunnen het altijd niet met elkaar eens zijn, waar naar mijn mening een admin/eigenaar altijd het laatste woord heeft (die neemt immers ook de verantwoordelijkheid).
............

Erik

het is waar Jowi....
Het gaat veel verder. Kinderen worden bedreigd, een mod is al eens opgewacht met een honkbal knuppel, etc............
Jij praat over vroeger Jowi heeft het volgens mij over de laatste 2 dagen ik mag hopen dat zijn kinderen toen niet bedreigd zijn, anders is een ban het enige wat helpt. Nou is een hate mail iets anders dan een dreigmail. Zeggen dat je iemand haat of bedankt dat BE door jou is opgestapt is geen reden tot een ban imho. En dat is ook niet gebeurd zie ik, netjes.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

PuNkEnStEiN

Citaat van: Erik op augustus 18, 2012, 12:10:04Nou is een hate mail iets anders dan een dreigmail. Zeggen dat je iemand haat of bedankt dat BE door jou is opgestapt is geen reden tot een ban imho.
Dat hangt er maar vanaf welke definitie je voor hate-mail hanteert. Ikzelf herken mij het beste in de omschrijving die Wikipedia gebruikt in http://nl.wikipedia.org/wiki/Haatmail :
CiteerHaatmail (Engels: hate mail) is communicatie per brief of e-mail met als doel de ontvanger te kwetsen. In tegenstelling tot een dreigbrief bevat haatmail meestal geen eis iets te doen of na te laten. Haatmail is puur bedoeld om de ander te kwetsen. Daarom bevat een dergelijk mailtje meestal extreem grof of beledigend taalgebruik.
De schrijver wil een bepaalde daad van de ontvanger afkeuren, hem ontmoedigen, intimideren of wraak nemen. Het motief kan zowel politiek als persoonlijk zijn. De inhoud van haatmail kan variëren van een simpele afkeuring tot profaan, racistisch of persoonlijk beledigend taalgebruik.
Wat mij betreft is zulke correspondentie wel degelijk reden voor een ban.

Erik

Tja wikipedia is meestal een goede bron, maar jij of ik had hem ook gemaakt kunnen hebben en wie zijn wij? Ik kan me echter wel in vinden in de uitleg.
Een verschil in mening kan natuurlijk, als het een afkeuring is vind ik het wel wat anders (geen ban), maar als het racistisch is of persoonlijk kwetsend dan wel natuurlijk.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

blue-eyes

Imo is het verschil dat een haatmail bij woorden blijft en een dreigmail dit bedoeld is om dit fysiek te maken.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Staaled

het is waar Jowi....
slik... :(
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 18, 2012, 13:39:43
Imo is het verschil dat een haatmail bij woorden blijft en een dreigmail dit bedoeld is om dit fysiek te maken.
Bij het laatste heeft iemand m.i. een gedragsprobleem dat buiten de forum-mores en -regels valt.
Hoop dat jullie hier enig werk van gemaakt hebben, anders is het einde echt zoek ? :wacko:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Madhouse

Helaas jammer dat het er soms zo aan toe moet gaan ja. Voor mij overigens niet de reden om te stoppen hoor, ik sta er boven.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

AbZ

blue-eyes

Citaat van: Hipster op augustus 18, 2012, 13:47:20
Bij het laatste heeft iemand m.i. een gedragsprobleem dat buiten de forum-mores en -regels valt.
Hoop dat jullie hier enig werk van maakten, anders is het einde echt zoek ? :wacko:

Dat is niet wat er NU speelt, gegeven zaken waren voorbeelden uit het verleden, om een punt te maken richting Jowi dat er veel verknipte leden (imo) zijn.

En het is sowieso geen enkele relatie met het stoppen van mij, zoals Madhouse net ook al zei ;)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Staaled

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 18, 2012, 13:58:18
Dat is niet wat er NU speelt, gegeven zaken waren voorbeelden uit het verleden, om een punt te maken richting Jowi dat er veel verknipte leden (imo) zijn.

En het is sowieso geen enkele relatie met het stoppen van mij, zoals Madhouse net ook al zei ;)
OK ,had ik al begrepen .....al lees ik nu wel terug welk een krom taalgebruik ik zojuist hanteerde. :-[
Verkoudheid bij 30 plus graden.......... niet helder. ::)

J.A.F._Doorhof

Niet om iets te bewijzen :
Citeer
To: [email protected]
GODVERDOMME

VERDWIJDER MIJN FUCKING TOPICS DAN OOK EVEN VOOR DAT DIEFSTAL PLAATS VIND BIJ MIJ THUIS.
CORRUPT KANKER FORUM.

Citeer
Beste frank,

Je bent een regelrechte toneelspeler en heb je je beroep gemist.
Jij weet heel goed dat er geen enkele reden was om mij te bannen
en hebben jij en je medeschorrum voorkeur voor bepaalde leden.
Het feit dat je xxxx steunt maak jou en je medeklootzakken nog veel
grotere criminelen dan xxxxx al is.
jullie zijn zwaar geschift en zal wel je eigen reden hebben om juist mij
te bannen maar in een verknipte geest kan ik niet kijken.
Nogmaals,ik ben opgelicht en vroeg om maatregelen maar krijg ik nul
vervolgens belt xxxxx en ik krijg een ban.
Je bent een grote toneelspeler en kwam jou dit alles geweldig
goed uit.
Ik geef je het advies om echt eens te gaan nadenken waar je eigelijk mee
bezig bent want met dit soort hypocriet gedrag gaat het echt een keer mis.
Frank,je bent  ontzettend dom en hypocriet en dat is
pas crimineel en dat is de reden waarom mensen als xxxxx ons soort eerlijke
niet zo aardige personen kan oplichten.

Met vriendelijke groet,

Citeer
Hier zijn geen woorden voor dan behalve dat je een laffe grote niet zo aardig persoon bent.
Ik ben opgelicht en vraag aan jou er wat aan te doen.
Dat stuk roemeens schorum belt 1 keer en ik krijg een ban.
Je maakt heel duidelijk waar je voorkeur naar uit gaat.
Je bent een grote niet zo aardig persoon.

Citeer

LETOP
jij zal van deze aktie ZEKER spijt krijgen in de toekomst, en dit "geintje"
zal zeker heel wat inkomsten bederving opleveren voor I.T.C. jij grappen
uithalen ik ook.......
U was gewaarschuwd....

Citeer
Vreemd dat je er dan toch tijd aan besteedt en nog vreemder vind ik dat je wel tijd besteedt aan één of andere malle Twent.

Dan kan je half Overijssel wel gaan helpen, 't stikt daar van de mafkezen. Waar kwam jij ook al weer vandaan Frank?

Geen actuele quotes aangezien ik niet wil dat mensen zichzelf herkennen...... (of wel ik bescherm ze maar).

Naast dit wat ik even snel uit mijn mailbox kon halen (en er zijn er LEGIO LEGIO meer, maar heb geen zin om te gaan zoeken).
Hebben we inderdaad gehad :

* een rekening van net geen 100.000,00 wegens het niet willen verwijderen van iemands posts
* een telefonische doodsbedreiging naar mijn adres, en een dreiging naar "ik weet waar je zoontje op school zit"
* een paar bezoekjes in de winkel die niet echt vriendelijk waren.

Reden van AL DEZE ellende, soms een ban van een week, soms van iets langer.....
Tja.....
Dan denk ik "spoor je wel"

@Jowi,
Ik snap dat je dit niet snapt.
Je weet zelf dat wij in het verleden regelmatig overhoop hebben gelegen, echter we hebben nooit naar elkaar geschreeuwd over de mail (soms wel wat onplezierig maar nooit op het asociale af, gewoon gefrustreerd (en dat mag)) Je weet ook hoe ik reageer. Of het nu hopeloos is of niet ik antwoord toch netjes en probeer het altijd uit te leggen. Met andere woorden er is nagenoeg geen reden om boos te zijn.

Maar goed.
Dit krijg ik regelmatig op mijn dak en eerst zat ik er enorm mee (heeft me wel eens als volwassen vent een huilbui opgeleverd, he je doet toch je stikende best voor een forum), maar tegenwoordig ben ik een stuk minder gevoelig hiervoor.

Ik zie het nu als HUN probleem en niet het mijne. MAAR... ik blijf wel altijd netjes reageren, alleen zal ik nu soms zeggen "en dit is het laatste mailtje dat je van me krijgt, nu is het over".

..... waarna er vaak toch nog wel een volgt :(
Ik wil gewoon graag iedereen tevreden houden en hoop altijd dat met een juiste uitleg en response de mensen weer wat bedaren en zich misschien achteraf realiseren dat het toch wel vreemd is wat ze gedaan hebben.

ps.
Nu ik het terug lees lijkt het van dezelfde persoon te komen door de gebrekkige manier van schrijven maar alleen de 2 met niet aardige persoon zijn van dezelfde.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Ernst Jan

Als ik dit zo lees verbaast het me dat je er sowieso nog zin in hebt. Je moet toch wel een enorme drijfveer hebben om dit forum nog in stand te houden.

J.A.F._Doorhof

@Ernst Jan,
Zoals gezegd is dit 1 een selectie van wat ik zo snel kon vinden.
Er is VEEL meer. Er zijn mail wisselingen met mensen geweest als ik die hier zou posten dan schrik je helemaal :D

Waarom doorgaan.

Ik VERTIK HET PERTINENT om voor 1-2% idioten een forum met 98-99% topmensen te sluiten.
Het duurde even voordat je hier mee kunt leven en het doet nog steeds zeer als het gebeurt aan de andere kant, so be it.
Het zegt meer over hun dan over mij.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nahpets

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 18, 2012, 16:27:24
Niet om iets te bewijzen :
Geen actuele quotes aangezien ik niet wil dat mensen zichzelf herkennen...... (of wel ik bescherm ze maar).

Ikdenk hier in te lezen dat betreffende mensen nog actief op dit forum zijn?

Waarom tolereer je dat? Grote rotschop naar de eeuwige bitvelden!

Dat 1 van die gevallen inmiddels forumsponsor is, is mij nog steeds een enorm raadsel. Van beide kanten overigens.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Madhouse

Wij hanteren ook een vergeven en vergeten beleid, Jowi is daar een heel erg goed voorbeeld van, die is 180 graden omgedraaid. Nog steeds scherp (dat mag) maar kan gewoon tot 10 tellen en gaat situaties uit de weg. Iets wat ik absoluut in hem kan waarderen en waarvoor hij zeker respect heeft verdiend.

Maar er zijn helaas 1 a 2% uitzonderingen op het forum en wij hebben altijd getracht mensen een 2e (en soms 3e en 4e) kans te geven, dit is juist het unieke van dit forum. Op menig ander forum was je al lang de toegang op alle mogelijke manieren geblokkeerd.

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

J.A.F._Doorhof

Tja....
Ik geloof stellig dat als mensen hun excuses aanbieden en hun ban uitzitten ik ze onmogelijk een ontzegging kan geven.
Kijk (en als Jowi wil dat ik het weg haal moet hij dat zeggen en dan doe ik dat direct) naar Jowi.

Heeft een flink aantal bans op zijn naam, heeft ook wel eens met mij gemaild op een "wat minder plezierige manier" maar nooit zoals hier boven trouwens, maar gewoon niet plezierig, maar heeft zich enorm veranderd en ik zou hem nu als lid niet echt kwijt willen, hij maakt gave dingen voor de kuro's heeft me een bepaald nummer gestuurd dat ik zocht in een situatie waar ik liever niet aan terug denk (begrafenis).

Met andere woorden, als iemand zijn "straf/ban" uitziet en daarvan leert en zich gewoon gedraagt.... waarom boos blijven.

Misschien is dat wel wat sommige zien als mijn "zwakte" maar ik kan gewoon niet boos blijven op iemand.
Ik snap dat als je een ban krijgt je "pissed off" bent, zou ik ook zijn, ik snap dat ik dan de prooi ben (als forum eigenaar) ik snap dat je dan even je gal kwijt moet..... wat ik vaak niet snap is dat na mijn reply je boos blijft, maar goed "heat of the moment".

Na de ban, begin je bij met een schone lei, ga je weer de fout in heb je echter wel sneller een ban, reken erop als bepaalde mensen terug komen die nu een ban hebben "opgebouwd" waarschijnlijk binnen een week de volgende te pakken hebben als ze weer vrolijk doorgaan en meteen weer voor de lange zit, daar doe ik niet moeilijk over.

Wat ik wel jammer vind is dat ik onlangs nog mail krijg van iemand die al een tijdje een ban uitzit die niet bepaald vriendelijk was naar mijn adres.... toch als zijn ban over is komt hij gewoon weer terug. Volgens hem ben ik de boeman, degene die het allemaal niet snapt.... heb hem ook al meerdere keren uitgelegd dat als dat zo was dat hij toch niet meer terug zou komen, maar sommige mensen hebben denk ik een vreemde kronkel in hun hoofd. Komt zo iemand terug zal er geen heksenjacht geopend worden omdat IK hem niet moet (want ondertussen ben ik hem spuugzat met zijn insinuaties) maar zal hij net als iedereen die terug komt van een langere ban gewoon extra in de gaten gehouden worden, niets meer en niets minder. Als het FORUM zich aan hem stoort ben ik alleen meer dan happy de ban zelf uit te delen zoals je begrijpt, maar pas als het hele team het ermee eens is.
Vandaar dat bij DIE soort personen ik me afzijdig houd van report to mods, als ik zie dat het gaat om die persoon lees ik hem niet, laat dat maar door andere beslissen.
Custom installer

J.A.F._Doorhof

Madhouse post nagenoeg hetzelfde over Jowi zie ik net :D
Maar goed, het is gewoon een top voorbeeld, en bewijst trouwens ook dat je best scherp mag zijn, maar weet wanneer te stoppen.

Ik zeg altijd dat ALS je hier een ban krijgt (vooral de langere) dan heb je het er ECHT naar gemaakt en moet je niet lopen stieren of zieken, je wist dat het eraan kwam.

De kortere bans zijn SOMS wat meer twijfelachtig en worden vaak gegeven om de "angel" eruit te halen zodat het niet escaleert, maar dat zijn vaak hele korte afkoelperiodes. En die heb je inderdaad iets sneller soms.

Toch blijf ik van mening dat als je je normaal gedraagt het hier nagenoeg onmogelijk is om een waarschuwing (laat staan een ban) te krijgen.
Custom installer

chansig

Jowi is oke, ole, ole, jowi is oke, jowi is oke, jowi is oke, ole ole..

Gr. Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Perfectionist

Wat overigens 90% van de banoorzaken is, is mensen die in elkaars allergie zitten, dat ook weten, maar elkaar toch telkens opzoeken. Ik hoef de koppeltjes of groepjes niet als voorbeeld te noemen, iedereen heeft hier wel een beeld bij. Waarom elkaar bewust opzoeken of zelfs stalken, terwijl dit alleen maar escalaties geeft? Eens word je het toch niet meer.

Dit kost ons veel tijd vaak.

Als je moedwillig die escalatie zoekt, moet je daarna niet zeuren als je waarschuwing of ban krijgt. Het zal heus wel eens een keer gebeuren dat het misschien niet geheel valide is, of op de millimeter te onderbouwen is, maar dat is dan helaas collateral damage. In dat geval mag van ons ook verwacht worden het te corrigeren.

En uiteraard richt je je als admin specifiek op bepaalde members. Dat is gewoon risico afweging, niks heksenjacht, dat is echt totale onzin. Je hebt maar x tijd, dus je let eerder op situaties of personen waar potentieel problemen ontstaan.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

PuNkEnStEiN

Citaat van: chansig op augustus 18, 2012, 17:34:35
Jowi is oke, ole, ole, jowi is oke, jowi is oke, jowi is oke, ole ole..

Gr. Hans
:clapping:

jowi

Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, en andersom :D