Blue-Eyes: ik stop met modereren van dit forum

Gestart door blue-eyes, augustus 16, 2012, 20:23:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

negotiata

Sorry voor het vervuilen van dit topic.

Blue eyes het ga je goed !
- To be or not to be, thats the question -

blue-eyes

#126
Zo, mijn eerste posting sinds jaren en jaren als "gewoon lid".


Dank allen, erg veel mooie woorden gelezen. Dat doet me goed, het doet me goed te lezen dat mijn stijl van modereren door velen wordt gewaardeerd. Sterkt me iig daarin dat mijn keuze om weg te gaan de juiste is, temeer dat het forum er voor gekozen heeft een andere weg in te slaan, eentje die ik niet wil volgen (je mag niets meer zeggen, lange tenen tendens, jankerds, etc.).
De suggestie dat ik weg ben gegaan door de oproerkraaiers (zoals ze hier worden genoemd) is pertinent onjuist. Diegene die op elke posting van deze oproerkraaiers een R2M stuurden zijn juist de reden om weg te gaan.....
En btw, ook niet door die paar gekken die hatemail, dreigmails en fysieke bedreigingen hebben uitgesproken (die ik overigens zelf niet heb gehad).
Nee, ik ben gewoon allergisch voor lange tenen.

Zo te lezen delen veel mensen deze mening, ik ben dan ook benieuwd wat men daar dan zelf aan gaat doen. Iets minder snel op de teentjes getrapt voelen? De R2M alleen gebruiken als het echt nodig is? Even tot 10 tellen, je zelf minder heilig vinden en noem maar op. Dat maakt het voor de mods wat gemakkelijker en voor een ieder wat plezieriger.



Nogmaals dank, en zeker voor de enorme lading PM's met dankwoorden ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

AbZ


blue-eyes

Voor de duidelijkheid, om alle twijfel of euforie aan de andere kant weg te halen: ook de zogeheten oproerkraaiers mogen zich wel wat bedenken. Is het nodig altijd zo te reageren, zo op het randje?
Als je weet dat niemand daar tegen kan doe je dat gewoon niet.

Als we aan beide kanten wat toegeven wordt het weer een wat fijner forum dat het nu is.


Hiermee sluiten we het serieuze af en ga ik gewoon genieten van andere zaken. Van de week maar eens wat films kopen en gaan kijken ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

StefaanD

Aangezien je nu gestript bent van titel en bevoegdheden ... Welkome back  ;D

Je hebt als 'k het goed heb zelf je admin rechten weggenomen, is dat dan geen zelfverminking  :D

Trouwens één woord in je vorige post viel me vooral op, GENIETEN  :thumbs-up:

blue-eyes

Yep, genieten.

Van de vrijheid :D


Ik doel natuurlijk op de set. Al jaren niet meer veranderd. Tuning van de set doe ik ook niet aan. Ik koop een bepaalde zekerheid, stel deze goed in (lees goed als theoretisch, naar mijn smaak) en thats it.
Kabeltjes? Ik geloof daar wel deels in, maar doe daar niet aan mee. Schuiven, tweaken? Ja, ik zal veel potentie laten liggen, maar ik heb daar domweg geen zin in.

Ik kan ook genieten van een mooi nummer op de wekkerradio :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

StefaanD

Snap het helemaal en deel je mening, ben geen actieve poster in jou HT draadje maar volg het wel. Trouwens mijn draadje ligt ook reeds 2 maanden stil, er veranderd ook niets meer als het naar wens is dan is het gewoon even kappen met al die tweaks en gewoon genieten.

Vooral die Classé's die jij hebt  :inlove: maar wel buiten mijn budget  ;)

Wekkerradio grijns, ook gewoon een vogel die buiten zijn lied afsteekt is genieten en daar hangt echt geen dure kabel aan  :D

jantje112

Ik dacht altijd dat de R2M bedoeld is voor het melden van foutieve topics, draadjes die in het verkeerde board staan etc. Om ervoor te zorgen dat de admins wat makkelijker het board door kunnen pluizen. Ik ben altijd blij geweest dat op dit forum een gerichte opmerking tijdens een discussie nog gewaardeerd kan worden. Mits in de juiste context.


M

Jammer BE maar begrijpelijk. Concentreer je nu maar op je auto ;)

En voor het andere, maak bekend wie die pisnichten zijn die steeds op R2M drukken :yawnee:
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Alex Groningen

Kom je terug van een paar heerlijke dagen Duits wadden eilandje lees je dit.
Erg jammer Eisse dat je er mee gestopt bent, maar begrijpelijk als ik het allemaal zo lees.
Gelukkig blijf je hier wel als gewoon lid.

WimB

Niet verwacht, maar gezien het verhaal snap ik t wel.
Ben zelf ook van een actief forummer naar een lezer en kijker teruggegaan omdat er idd geen ruimte meer was voor stevige discussies en af en toe de grenzen opzoeken en met scherpe opmerkingen kan je al helemaal niet meer aankomen.

Heb je persoonlijk ontmoet, vond je een gezellige kerel waar je leuk mee kan kletsen.
Bedankt voor je inzet, vond en vind je nog steeds 1 van de betere admins hier, niet zo'n politieagent.
Wens je verder succes en plezier toe als "gewone" forummer.

Lynxxx

Blauwoog, dank voor je bijdrage(n) op dit forum. Ik kan me in sommige dingen die je stelt wel vinden. Vroeger zou ik hier hele epistels op het forum posten, tegenwoordig denk ik regelmatig "weet je wat, laat ook maar". Waar dat gevoel precies vandaan komt weet ik niet maar dat zou wel eens de verschuiving kunnen zijn die je beschrijft. Hoe dan ook, dank voor je inzet en goed om te horen dan je nog wel lid blijft hier  :smile:


Lynxxx' Barco Data 800 Website Voor al uw overige wazigheid Lynxxx.nl

blue-eyes

Citaat van: Alex Groningen op augustus 19, 2012, 19:23:15
Kom je terug van een paar heerlijke dagen Duits wadden eilandje lees je dit.
Erg jammer Eisse dat je er mee gestopt bent, maar begrijpelijk als ik het allemaal zo lees.
Gelukkig blijf je hier wel als gewoon lid.

Ik kom net terug van 2 dagen NEDERLANDSE wadden eiland. Je hebt echt Duitse roots, of ben je met de jeneverboot gegaan :D :D

Het zei je vergeven, en dank. Andere uiteraard ook weer ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

twani

Citaat van: Blue-Eyes op augustus 21, 2012, 21:33:09
Ik kom net terug van 2 dagen NEDERLANDSE wadden eiland. Je hebt echt Duitse roots, of ben je met de jeneverboot gegaan :D :D

Het zei je vergeven, en dank. Andere uiteraard ook weer ;)
Wat kom je lekker "losjes" over Eisse, heerlijk lijkt me dat... ;D

Alex Groningen

Nee, heb geen Duitse roots, maar vind het wel een prachtig land. En aangezien ik een echte Groninger ben en er niet zonder kan heb ik iets heel dichtbij gezocht, Borkum. :D Pracht mooi oud waddeneilandje met een heerlijk strand en dorp/stadje.

Dus niet met de Jeneverboot zoals jij dat mooi zegt. Als het goed is was dat altijd de Buttervaart. Goedkoop drank inkopen omdat er geen accijns en BTW op zaten omdat deze boot buiten de territoriale wateren ging varen.

J.A.F._Doorhof

De opmerkingen over mensen die minder posten omdat er geen discussie mogelijk is kan ik persoonlijk niet plaatsen.
Zover ik weet kun je hier meer dan genoeg discusseren, zelfs op het scherpst van de snede, als je maar wederzijds respect behoud.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WickedGame

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 22, 2012, 08:11:08
De opmerkingen over mensen die minder posten omdat er geen discussie mogelijk is kan ik persoonlijk niet plaatsen.
Zover ik weet kun je hier meer dan genoeg discusseren, zelfs op het scherpst van de snede, als je maar wederzijds respect behoud.

Toch kan ik mij dit wel indenken. Zeker nu het grote wellus / nietus verhaal steeds opduikt over kabels/electra etc. etc. kan ik mij zeker voorstellen dat men geen zin heeft zich erin te mengen. Of heb je net een duurdere LS-kabel en post je dat, dan schieten sommige je letterlijk af. Tuurlijk zal het believers en non-believers verhaal blijven, dat is inherent aan onze hobby.

Maar kan mij goed indenken dat mensen zich wel twee keer bedenken alvorens ze iets posten. Zelf ik bedenk mij nog wel eens om een post te plaatsen.

jowi

Citaat van: WickedGame op augustus 22, 2012, 08:16:16
Toch kan ik mij dit wel indenken. Zeker nu het grote wellus / nietus verhaal steeds opduikt over kabels/electra etc. etc. kan ik mij zeker voorstellen dat men geen zin heeft zich erin te mengen. Of heb je net een duurdere LS-kabel en post je dat, dan schieten sommige je letterlijk af. Tuurlijk zal het believers en non-believers verhaal blijven, dat is inherent aan onze hobby.

Maar kan mij goed indenken dat mensen zich wel twee keer bedenken alvorens ze iets posten. Zelf ik bedenk mij nog wel eens om een post te plaatsen.
Ik ervaar het juist andersom; dat je vooral niet mag reageren met enige skepsis op zulke topics omdat je dán juist afgeschoten wordt... een beetje in de trant van 'als je niks goeds weet te zeggen, zeg dan niets'. Natuurlijk een slecht uitgangspunt voor een FORUM, als je elke discussie dood maakt omdat men eigenlijk alleen mee- en mooipraterij wil en vooral geen mensen die op wat voor wijze dan ook, kritiek uiten. Want kritiek word blijkbaar per definitie als negatief gezien.

WickedGame

Citaat van: jowi op augustus 22, 2012, 08:46:54
Ik ervaar het juist andersom; dat je vooral niet mag reageren met enige skepsis op zulke topics omdat je dán juist afgeschoten wordt... een beetje in de trant van 'als je niks goeds weet te zeggen, zeg dan niets'. Natuurlijk een slecht uitgangspunt voor een FORUM, als je elke discussie dood maakt omdat men eigenlijk alleen mee- en mooipraterij wil en vooral geen mensen die op wat voor wijze dan ook, kritiek uiten. Want kritiek word blijkbaar per definitie als negatief gezien.

Kom je in een discussietopic terecht, of het wetenschappelijk deel dan zeg ik okay je hebt gelijk. Maar stel je post iets in je eigen private HT topic of je nieuwe aanschaf. We nemen bijvoorbeeld even een LS kabel ala MIT, dan heb ik het wel eens zien gebeuren dat men je afschiet voor een keuze die jijzelf heb gemaakt. Ik kan mij voorstellen dat je dat als minder prettig kan ervaren, omdat je plots aan forumleden moet verdedigen waarom je een keuze hebt gemaakt, en kom je al snel weer in een wetenschappelijk wellus/nietus discussie terecht.

Gelukkig is er daarvoor nu wel het wetenschappelijk deel, dat scheelt al. En discussie is goed zolang men elkaar maar in zijn of haar waarden laat.

J.A.F._Doorhof

Dat soort dingen moet je dus melden er is een regel dat in het private HT gedeelte er geen discussies over kabels plaats mogen vinden, daarvoor hebben we het aparte board in het leven geroepen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

WickedGame

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus 22, 2012, 08:52:54
Dat soort dingen moet je dus melden er is een regel dat in het private HT gedeelte er geen discussies over kabels plaats mogen vinden, daarvoor hebben we het aparte board in het leven geroepen.

Snap ik, was ook meer als voorbeeld stelling. Ik beleef gelukkig nog wel veel plezier aan het forum. En hoop dat de bijdragen blijven komen.

chansig

Als iemand in zijn httopic vraagt welke kabel hij zou moeten kopen...dan kan en mag ik toch wel schrijven wat ik zou doen ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

J.A.F._Doorhof

tuurlijk maar het heeft totaal geen zin om dat te gaan roepen "maakt niet uit, doe maar wat" en dan een hele discussie aan te gaan.
Als mensen dat vragen betekend dat ze informatie willen en geen ellenlange discussie tussen wel of niet werken van kabels.

Dit is een nadeel van HT en audio en zul je op ELK forum hebben, wij hebben besloten omdat anders letterlijk alles verzand in dat soort discussies, voor die soorten discussies een apart board te starten om de rest van het forum er schoon van te houden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Dus dan moet ik mijn antwoord aan passen omdat een ander het niet wil horen. Persoonlijk vind ik dat heel erg sneu. Lijkt erop dat mensen zich dan in hun persoonlijke kruis getast voelen als je je mening geeft over kabel x of apparaat y.

Ach het eea zal ook wel afhangen hoe de ander weer reageert op mijn advies of reactie.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Citaat van: chansig op augustus 22, 2012, 09:10:44
Dus dan moet ik mijn antwoord aan passen omdat een ander het niet wil horen. Persoonlijk vind ik dat heel erg sneu. Lijkt erop dat mensen zich dan in hun persoonlijke kruis getast voelen als je je mening geeft over kabel x of apparaat y.

Ach het eea zal ook wel afhangen hoe de ander weer reageert op mijn advies of reactie.

Gr. Hans

Als jij netjes post dat jij geen verschillen waarneemt, is het toch oké? ;)