voorstellen

Gestart door Markus2, augustus 6, 2012, 22:29:03

Vorige topic - Volgende topic

Markus2

Goedenavond,

Ik zal me even netjes introduceren;

Mijn naam is Mark en ben 35 lentes jong.
Wonen doe ik ook, samen met vrouw, twee koters en hond ergens in Zuid-Holland.

Ik heb inmiddels behoorlijk wat apparatuur en accessoires versleten en ben door de jaren heen, van iets wat eens een believer pleegt te zijn een non-believer geworden.
Dat laatste tot mijn grote vreugde en vooral gemoedsrust.

Ik heb nog wel wat apparatuur hier rondslingeren, maar het mag (bijna)  geen naam meer hebben. :sarcasm:

Toch een kort lijstje;

Avalon Avatar
Spirit Absolute 4p (aktieve monitoren)
JVC SX-WD10
Philips Legend II
Philips MCD 716 (mini l.s. welke onderdeel van een minisetje)

Nuforce Reference 8.02 mono gebakjes
Nikko Alpha 20 v.v.
Sony TA-FE 570
Tangent Exeo cd-speler
Kenwood DP 5090 cd-speler
Pioneer PD S 509 cd-speler
Pioneer PD 555 RW cd-recorder

Standaard bekabeling (Het laatste, betere netkabeltje is net op weg naar een nieuwe gelukkige eigenaar)

Met vriendelijke groet, Markus2...die mooie apparatuur wel weet te waarderen.. :)
Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

Nahpets

Welkom,

Voor apparatuur die geen naam mag hebben zie ik toch een paar leuke staan (vooral de Avalon's en de Stabble platter).

Waar ik benieuwd naar ben is hoe de overgaan van believer naar non-believer heeft plaatsgevonden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Markus2

Bedankt voor het welkom heten, Nahpets.

Even kort dan;

Van origine was ik kritisch, met name betreffende verbeteringen door kabels en ander frøbelwerk.
Echter door de stroomversnelling waarin ik terechtkwam én een aantal audiefiel aangelegde medemensen, verdiepten mijn ervaringen m.b.t. waargenomen verschillen zich.
Na een aantal "wilde" jaren volgde een redelijke rust van minder vergelijken en meer luisteren.
Tot mijn verbazing kon ik o.a. geen verschil waarnemen tussen mijn Vincent en Krell eindversterkers.

Althans, laat ik het zo stellen; Ik miste niets en nam ook geen concrete, duidbare verschillen of verbeteringen waar. En ik vind dat verschillen simpelweg geduid moeten kunnen worden.
Uiteraard heb ik het enkele keren en een aantal dagen achter elkaar uitgeprobeerd.
De verschillen in kabels heb ik destijds ook nog eens getracht te horen (middels dubbele rca uitgangen), bleek voor mij onmogelijk.
Ook dit traject heb ik meerdere malen herhaald.

Het laatste beetje twijfel, voor zover het er nog was, is weggenomen tijdens een vergelijkend waren onderzoek, georganiseerd door de collega's van het hififorum.

Met vriendelijke groet, Markus2
Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

Nahpets

Helder.

Vooral dit is belangrijk ->

Citaat van: Markus2 op augustus  6, 2012, 23:27:30
Na een aantal "wilde" jaren volgde een redelijke rust van minder vergelijken en meer luisteren.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.