Het grote SabNZB & Sickbeard topic

Gestart door jowi, augustus 4, 2012, 18:20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Douma

Gister toch maar even geupdate. En alles werkt nog.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Inmiddels loop ik tegen het volgende punt aan. Afgelopen weekend het 2de seizoen Falling Skies binnengehaald. Alle afleveringen leken op het eerste gezicht goed verwerkt door Sickbeard. Achter elke aflevering stond "Done" en bij het opvragen van meer info wordt er netjes een volledig log getoond. Maar bij nader inzien blijkt alleen de eerste aflevering goed te zijn gegaan.

Dit is het log van de eerste aflevering:

---------------------------------------------------------------------------------
Target folder  :  /Volumes/Secondary/Incoming/Usenet/Completes/TV/Falling Skies/Season 2
NZB            :  Falling.Skies.S02E01.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264.nzb
Categorie      :  tv
---------------------------------------------------------------------------------
Found episode  :  Falling.Skies.S02E01.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264.mkv
Filetype       :  mkv
Qualifier      :  S02E01
Seriename      :  Falling Skies
Videoformat    :  720p
Origin         :  WEB-DL
Encoding       :  H.264
Soundformat    :  AAC2.0
Releasegroup   :  None
Episode name   :  Worlds Apart
First aired    :  2012-06-17
---------------------------------------------------------------------------------
Renaming '/Volumes/Secondary/Incoming/Usenet/Completes/TV/Falling Skies/Season 2/Falling.Skies.S02E01.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264.mkv'
to: '/Volumes/Secondary/Incoming/Usenet/Completes/TV/Falling Skies/Season 2/Falling Skies.S02E01.Worlds Apart.720p.AAC2.0.WEB-DL.H.264.mkv'
---------------------------------------------------------------------------------
Refreshing sickbeard to reflect the changes we made...
---------------------------------------------------------------------------------
Searching for dutch subs...
Found subtitle(s):
Falling.Skies.S02E01.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-KiNGS 1589 (100%)
Falling.Skies.S02E01.720p.HDTV.x264-IMMERSE 2682 (25%)
Falling.Skies.S02E01.HDTV.x264-ASAP 1309 (0%)
Falling.Skies.S02E01.HDTV.XviD-AFG 767 (0%)
---------------------------------------------------------------------------------
Best subtitle match: Falling.Skies.S02E01.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-KiNGS
Saving best subtitle match as:
'/Volumes/Secondary/Incoming/Usenet/Completes/TV/Falling Skies/Season 2/Falling Skies.S02E01.Worlds Apart.720p.AAC2.0.WEB-DL.H.264.srt'
---------------------------------------------------------------------------------
Done.


Voor de rest van de aflevering ziet het log eruit zoals deze:

---------------------------------------------------------------------------------
Target folder  :  /Volumes/Secondary/Incoming/Usenet/Completes/TV/Falling Skies/Season 2
NZB            :  Falling.Skies.S02E02.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264.nzb
Categorie      :  tv
---------------------------------------------------------------------------------
Found episode  :  Falling Skies.S02E01.Worlds Apart.720p.AAC2.0.WEB-DL.H.264.mkv
Filetype       :  mkv
Qualifier      :  S02E01
Seriename      :  Falling Skies
Videoformat    :  720p
Origin         :  WEB-DL
Encoding       :  H.264
Soundformat    :  AAC2.0
Releasegroup   :  None
Episode name   :  Worlds Apart
First aired    :  2012-06-17
---------------------------------------------------------------------------------
Renaming '/Volumes/Secondary/Incoming/Usenet/Completes/TV/Falling Skies/Season 2/Falling Skies.S02E01.Worlds Apart.720p.AAC2.0.WEB-DL.H.264.mkv'
to: '/Volumes/Secondary/Incoming/Usenet/Completes/TV/Falling Skies/Season 2/Falling Skies.S02E01.Worlds Apart.720p.AAC2.0.WEB-DL.H.264.mkv'
---------------------------------------------------------------------------------
Refreshing sickbeard to reflect the changes we made...
---------------------------------------------------------------------------------
Searching for dutch subs...
Found subtitle(s):
Falling.Skies.S02E01.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-KiNGS 1589 (100%)
Falling.Skies.S02E01.720p.HDTV.x264-IMMERSE 2682 (25%)
Falling.Skies.S02E01.HDTV.x264-ASAP 1309 (0%)
Falling.Skies.S02E01.HDTV.XviD-AFG 767 (0%)
---------------------------------------------------------------------------------
Best subtitle match: Falling.Skies.S02E01.720p.WEB-DL.AAC2.0.H.264-KiNGS
Saving best subtitle match as:
'/Volumes/Secondary/Incoming/Usenet/Completes/TV/Falling Skies/Season 2/Falling Skies.S02E01.Worlds Apart.720p.AAC2.0.WEB-DL.H.264.srt'
---------------------------------------------------------------------------------
Done.


Bij "Found episode" gaat het mis.

Het resultaat is dat ik een season folder heb waarin alleen de eerste aflevering met bijbehorende subtitle staat. De overige afleveringen staan ook in deze folder, maar daarvan ontbreken de subtitles.

Wie weet wat hier mis gaat?
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Ik heb inmiddels contact gehad met Jowi en van hem een setje nieuwe scripts gekregen. Dit heeft mijn probleem opgelost. Ik heb de scripts bijgesloten voor de mensen die tegen eventuele problemen aanlopen.

"Nothing lasts, but nothing is lost."

dennism

Citaat van: Xstream op februari 12, 2013, 21:22:21
Mijn common.py werkt hier nog gewoon. Had 8 nieuwe commits. Moest m'n common.py wel weer even opnieuw installeren omdat die overschreven was.

Een commit moet je zien als een "issue". Dus een opgeloste bug / taak / vernieuwing. Dat kan van een simpele bug fix tot een compleet nieuwe functionaliteit zijn.
De communicatie is hier slecht van, dus je weet vaak niet eens wat er aan de hand is. Kunnen ze inderdaad een stuk beter doen. Maarja, op zich al fijn dat er uberhaupt wat gedaan wordt. Je hebt zelf de optie of je update of niet.

Commits zijn als het goed is heel duidelijk terug te lezen op Github, waar ook te zien is welke code er aangepast wordt.

Loondijke

#254
Geniaal topic!

Vraagje aan Jowi of eventueel iemand anders die me kan helpen. Het werkt wel, maar niet hoe jij het zelf aangeeft. Er gaat iets mis, maar geen idee wat want ik heb volgens mij echt alle stappen goed gevolgd.

De laatst aangepaste common.py gedownload en werkt goed!

Dan kom ik bij Sabnzb aan. Ik heb het Normalize script toegevoegd en de hernoeming aangepast;


Dit gaat nog allemaal goed. Daarna begint hij ook met downloaden en geeft hij aan dat hij het script Normalize gaat uitvoeren. Maar dan krijg ik de volgende meldingen;




Hij begint wel met het script, maar daarna voert hij het niet helemaal uit helaas.

Hoe los ik de bovengenoemde problemen op?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

jowi

#255
Sickbeard is geschreven in Python scripts, die scripts worden op linux ook daadwerkelijk uitgevoerd. Op windows worden niet de scripts uitgevoerd maar een executable die uit die scripts 'gemaakt' is. Je kunt de python scripts onder windows dus niet gebruiken, tenzij je weet hoe je een nieuwe executable moet bouwen... ook de normalize.py scripts kun je niet zomaar onder windows uitvoeren, tenzij je misschien de losse python runtime compiler bij installeert... kortom, niet iets wat je zomaar even doet.

Loondijke

Bedankt voor je snelle reactie.

Met andere woorden;

Dit topic is voornamelijk bedoeld voor Linux systemen? Toch maar eens goed over nadenken of Linux niet beter is voor mij servertje dan!  :sly:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

jowi

Nou de werking etc is natuurlijk hetzelfde maar als je scripts wil aanpassen werkt het in dit geval onder linux een stuk makkelijker. Gewoon het script aanpassen en de app opnieuw starten. Onder Windows moet je dan ten eerste alle sourcecode opsnorren want die zal er niet bij zitten, je hebt een compiler nodig die je niet hebt, je moet dan een nieuwe exe bouwen... dan ben je al een redelijk serieuze software ontwikkelaar als je dat allemaal kan...

riwi

Is het niet voldoende om bv Python onder windows te installeren zodat je onder windows deze Python scripts kan draaien? http://www.python.org/getit/windows/

Ik weet het niet, ik heb me er niet in verdiept.

jowi

Misschien wel voor de post processing van sabnzbd, maar niet voor het aanpassen van sickbeard.

Loondijke

In sickbeard heb ik de "custom" kwaliteit waardes wel aangepast gekregen. Mijn probleem zit 'm in Sabnzb.

Ik zal eens proberen om "python" te installeren. Wat is dat precies?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

gsuk

volgens mij zit het in de post processing
hoe het moet werken
sickbeard vind iets wat jij kijkt geeft het door aan sabnzbd die het vervolgens download en vervolgens terug geeft aan sickbeard om het na te bewerken(post processing)

jij hebt in sabnzbd aangegeven dat sabnzbd de postprocessing moet doen door van alles in "sorteren" in te vullen daar moet je niks invullen

je moet in sabzbd tabblad Folders in Post-Processing Scripts wat invullen bijvoorbeeld"autoProcessTV"  en ook in de tabblad catergories verwijzen naar wat je in post processing heb ingevuld

zie deze post voor meer uitleg
http://www.sickbeard.com/forums/viewtopic.php?f=3&t=10

ik vond het wel lastig instellen allemaal maar als het eenmaal goed werkt :pompom: :pompom: :pompom:

ik hoop dat het wat duidelijker is geworden,en als ik het niet helemaal juist heb dan hoor ik het graag van die gene die wel precies weet hoe het werkt

groetjes Emile
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

jowi

Python is een scripttaal. Als je dat installeert, zou je dus direct vanuit windows en hopelijk vanuit sabnzbd, de python normalize.py scripts werkend moeten krijgen. sab roept gewoon het script aan zoals altijd, en windows herkent dan dat ie het met de python runtime moet laten draaien. Zo ongeveer :)

Teejoo

Als beginnend Sickbeard gebruiker heb ik een vraag over de zoekresultaten. Ik gebruikte tot voor kort Jowi's Frutselizer (die het vandaag overigens weer prima doet).

Ik heb nu under the dome als serie opgevoerd. Sickbeard vindt aflevering 10 en 11 niet, terwijl frutselizer ze wel vindt. Heeft dat met de configuratie searchprovider te maken? Wat zijn hier de beste instellingen?

Teejoo

Heeft iemand nog wat ideeën/voorbeelden mbt mijn bovenstaande vraag?

19william85

Citaat van: Teejoo op september 14, 2013, 19:20:55
Heeft iemand nog wat ideeën/voorbeelden mbt mijn bovenstaande vraag?

Ik gebruik sinds kort de search provider Usenet Crawler. Deze vind tot nu toe (bijna) alles.

Onkyo TX-NR809 - Boston A25 & A225C - JBL - Dune Smart D1 - LG42LH3300

Teejoo

Citaat van: 19william85 op september 14, 2013, 23:30:24
Ik gebruik sinds kort de search provider Usenet Crawler. Deze vind tot nu toe (bijna) alles.
Dat werkt inderdaad goed. Bedankt voor de tip.

Loondijke

Kan ik op een manier ook pagina's toevoegen aan Sickbeard om de nzb's vandaan te halen? Ik kan kiezen uit de standaard 4 pagina's, maar ik merk dat het steeds moeizamer gaat omdat er een hoop nzb sites gehinderd worden. Ik kan ze niet toevoegen op één of andere manier...
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Teejoo

#268
Ik merk dat sickbeard bij my van sommige series het seizoen niet goed bijwerkt in de lijst met seizoenen en afleveringen. Voorbeeld is seizoen 9 van Criminal minds. Daar laat hij nog steeds alleen maar de 1e aflevering zien, terwijl er al meer bekend zijn en al zijn uitgezonden. Hoe werk ik dit bij? Ik zie ze trouwens wel staan in het scherm coming episodes..

edit: apart: hij werkt het zojuist bij toen ik een screenshot wilde maken??

Bart_M

Ik heb al wat zitten zoeken, maar het antwoord helaas nog niet gevonden.

Ik wil een aantal series downloaden, maar die zijn om diverse redenen niet meer beschikbaar op de nieuwsserver.
Hoe kan je Sickbeard forceren om een andere NZB te downloaden?

joostpolletje

Jowi,

Is het een idee om de startpost aan te passen en ook een programma te vermelden voor automatisch download van subtitles?

Ik heb AutoSUB geinstalleerd, maar mijn series worden niet herkend door het programma. Dit komt waarschijnlijk door de folderstructuur (AutoSUB vereist volgens mij dat series in aparte mappen staan). Ik heb ergens iets over een script gelezen waarbij AutoSUB de mappen anders benaderd en hierdoor de zichtbaarheid wordt vergroot. Is iemand bekend met dit script? Of heeft mogelijk een altenatief?

Tevens ben ik ook opzoek naar een soortgelijk programma voor films.
KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

skank1

Hoever staat coucpotato?
Ik gebruik het niet omdat het vroeger te weinig aan mn vragen kon beantwoorden.
Maar die ontwikkeling staat niet stil natuurlijk


Kun je bv met versie 2.3.1 al zeggen van:
Ik wil nl subs erbij

of ik wil hd audio EN nl subs
OF

HDaudio in engels + nl audio?

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Bart_M

Citaat van: joostpolletje op november 18, 2013, 19:19:17
Jowi,

Is het een idee om de startpost aan te passen en ook een programma te vermelden voor automatisch download van subtitles?

Ik heb AutoSUB geinstalleerd, maar mijn series worden niet herkend door het programma. Dit komt waarschijnlijk door de folderstructuur (AutoSUB vereist volgens mij dat series in aparte mappen staan). Ik heb ergens iets over een script gelezen waarbij AutoSUB de mappen anders benaderd en hierdoor de zichtbaarheid wordt vergroot. Is iemand bekend met dit script? Of heeft mogelijk een altenatief?

Je kan toch ook bestanden toevoegen ipv folders?

Dennis75

Ik gebruik sinds kort Sickbeard voor het downloaden van series. Werkt goed. Ook met Autosub op de NAS vooralsnog geen problemen tegen gekomen.

Helaas is bierdopje uit de lucht gehaald door Brein dus ben benieuwd of de subs blijven binnenkomen. Als je googled op NL subs dan zijn er toch een aantal sites.

Mijn vraag is welke search provider voor Sickbeard gebruiken jullie?
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

Teejoo

Inderdaad ook hier opnieuw even de vraag welke search providers julie gebruiken? Ik merk dat steeds meer providers uitvallen.. >:(