Cisco 8485DVB of Humax iHDR-5200?

Gestart door Ghanzzzzz, juli 30, 2012, 19:03:42

Vorige topic - Volgende topic

Ghanzzzzz

Vanochtend heb ik Ziggo aan de lijn gehad voor een nieuw abonnement en dacht: Cool! ik neem interactieve TV! :D

Maar nu begint er een vorm van cognitieve dissonantie op te treden...
Na een beetje rondzoeken, kwam ik erachter dat je bij dit abonnement een Cisco 8485DVB krijgt. Enig verder speurwerk, gaf zonder moeite tientallen ontevreden reacties, storingen, geirriteerde mensen etc.

Plotseling werd mijn vreugde over de nieuwe decoder toch iets minder en zit ik te twijfelen of ik dit wel wil. Bij Ziggo kunnen ze het niet meer wijzigen, dus zal ik gebruik moeten maken van de 'bedenktermijn'.

Een mogelijkheid zou kunnen zijn de Humax iHDR-5200, zeker omdat ik al goede ervaring heb met Humax. Volgens mij is deze niet zo interactief als de Cisco, maar bij nader inzien verwacht ik dat ik daar al weinig gebruik van zou maken wanneer er een pvr in zit.

Nu mijn vraag: hebben jullie ervaringen met zowel de Cisco als de Humax? En zijn de Cisco's echt zo beroerd?

Miesepies

Ik heb de Cisco...  die is traag, vooral bij zappen erg irritant. Wij maken erg veel gebruik van time shifting, maar met de cisco is spoelen binnen deshift periode onhandig. Elke keer als je een tijdseenheid (bijv 1 min) verder gaat, blijft de boel hangen tot de video verder speelt, dan pas kan je weer een minuut verder...

Opnemen geen ervaring mee, interactief kort getest, werkt ok maar het menu is ook weer niet echt snel.

In ieder geval heeft mijn vriendin besloten om de pvr met timeshifting van Samsung die we voor Digitenne hebben te houden. Eigenlijk alleen om die veel soepeler/sneller werkt dan dat ding van Cisco...

Ron_Z

Niet doen die Cisco  :devil:. Wat je al gevonden hebt aan problemen doet die van mij helaas ook. Zo gauw er een firmware update is die het spontaan herstarten oplost mag het apparaat zich weer bij mij in de huiskamer proberen te bewijzen (staat nu als decoder in slaapkamer).

Ghanzzzzz

Thnx voor jullie reacties!
Dan ga ik toch gebruik maken van de 'bedenktijd' en zie ik alsnog van het abonnement (oftewel de interactieve Cisco) af :)