Nieuwe projectoren Q4 2012

Gestart door Kjelt, juli 24, 2012, 12:12:21

Vorige topic - Volgende topic

troje

Citaat van: mgmcube op september  2, 2012, 13:49:06
Kan je een wireless beamer ook gewoon met een kabel aansluiten mocht je dat toch liever willen?
Of wanneer wireless toch niet zo lekker blijkt te werken.

ja, is geen probleem.

McVirusS

Citaat van: maxtrash op september  2, 2012, 13:06:16
WirelessHD zit in de 60Ghz band en daar gebeurt nog niet veel. Bovendien doven signalen snel uit, je moet de zender en ontvanger niet voor niets enigszins richten (line of sight). Ik vermoed dus dat het allemaal mee zal vallen, maar neemt niet weg dat ik persoonlijk toch te allen tijde een kabel zou prefereren indien dit tot de mogelijkheden behoort (ook psychologisch)

Misschien had hij het over (ook) over de 3D brillen die nu via RF werken. Mooie verbetering trouwens.

Ben wel benieuwd naar straatprijzen van de 8100 en 9100w. En ook van HW50 natuurlijk ;).

WilliamB

Stond op het punt om een nieuwe Sony HW30 te kopen, maar nu wacht ik nog even.
Ben ook erg benieuwd naar de prijzen van de Epsom TW9100 en de Sony HW50 , en ook wanneer deze leverbaar zijn in Nederland.

Zeer spannend.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

McVirusS

Het zal vast ook positieve gevolgen hebben voor nieuwprijzen van de uitlopende modellen. Is op zich ook mooie kans ;). Het is alleen zo verleidelijk om nieuwste model te kopen ;).

McVirusS

Wel irritant dat er geen 8100w uitkomt. Nu is er eigenlijk weer geen model wat aan mijn wensen voldoet. Misschien moet ik maar een afgeprijsde 9000W kopen :P. Of een HW30, die is nu goedkoper, weet niet welke beter is.

Kjelt

Citaat van: maxtrash op september  2, 2012, 13:06:16
WirelessHD zit in de 60Ghz band en daar gebeurt nog niet veel. Bovendien doven signalen snel uit, je moet de zender en ontvanger niet voor niets enigszins richten (line of sight). Ik vermoed dus dat het allemaal mee zal vallen, maar neemt niet weg dat ik persoonlijk toch te allen tijde een kabel zou prefereren indien dit tot de mogelijkheden behoort (ook psychologisch)
Ik had het inderdaad over de nieuwe 3D bril RF standaard. Ik weet niet op welke frequentie die zit maar het zal wel 433MHz, 866MHz of 2,4GHz zijn. Daar zitten ook de rolluiken, auto's en domotica. Beetje vervelend als dat niet werkt als je een 3D film aan het kijken bent  :D

McVirusS

Citaat van: Kjelt op september  2, 2012, 21:26:28
Ik had het inderdaad over de nieuwe 3D bril RF standaard. Ik weet niet op welke frequentie die zit maar het zal wel 433MHz, 866MHz of 2,4GHz zijn. Daar zitten ook de rolluiken, auto's en domotica. Beetje vervelend als dat niet werkt als je een 3D film aan het kijken bent  :D

Gewoon voordat je begint de rolluiken/elektrische gordijnen dicht doen/kijken wat voor temperatuur het is en alle lichten uitdoen :+. Niet vergeten even alles wat je wil opwarmen in magnetron voor het kijken van 3D film te doen. Dan kan je compleet onafgeleid van 3D film genieten zonder dat je in verleiding komt om met je domotica te spelen :+. Het lijkt mij pas vervelend als 3D RF bril stoort op mijn Harmony of Boxee Box afstandsbediening. Al lijken automatisch sluitende of opende rolluiken mij ook niet echt wat maar daar heb je alleen last van bij troep protocollen zoals oudere klikaanklikuit spul :P.

home@the movies

Hi Iedereen,

Voor ik de tijd heb om een wat uitgebreider verslag over IFA te maken hier alvast de adviesprijzen van de nieuwe Epson modellen zoals die ons door Epson zijn meegedeeld.

TW9100 2899 (incl 2 3d brillen)
TW9100W 3199 (incl 2 3d brillen)

TW8100 2499 (geen 3d brillen)

TW6100 1499 (incl 1 3d bril)
TW6100W 1799 (incl 1 3d bril)

TW5910 1099 (geen 3d brillen)

Alle prijzen zijn incl BTW

Vriendelijke groeten
Werner
Home@The Movies
Cinedream
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be

LittleNinja

Nette prijs die 8100!

Citaat van: home@the movies op september  3, 2012, 11:17:37
Hi Iedereen,

Voor ik de tijd heb om een wat uitgebreider verslag over IFA te maken hier alvast de adviesprijzen van de nieuwe Epson modellen zoals die ons door Epson zijn meegedeeld.

TW6100 1499 (incl 2 3d brillen)
TW6100W 1799 (incl 2 3d brillen)

Vriendelijke groeten
Werner
Home@The Movies
Cinedream
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

THX-UltraII

Ik had stiekem gehoopt op echt nieuwe modellen/technieken dit jaar, maar tot nu toe zie ik alle fabrikanten enkel 'upgrade' modellen uitbrengen van het voorgaande model. Ik verwacht geen schokkende verbeteringen dus. (zoals perfect 3D, 4K, nieuwe panelen etc)

WilliamB

Hi Iedereen,

Vriendelijke groeten
Werner
Home@The Movies
Cinedream
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be

Is er ook al iets bekend over de leveringsdatum`s van deze beamers ? en weet je al wat de prijs gaat worden van de Sony HW50 ?

Ik heb de Sony HW30 al bij jou gezien, en was al aardig onder de indruk van deze beamer.
Dus ben ik nu zeer benieuwd naar de HW50.
SET 1- Marantz PM11s1 / SA11S1 / Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, Tempo 6, Spark 5, Celsius /Marantz SR8012 /Sony vpl-vw590es isf /SVS PC13 ultra / Zidoo z1000 pro
SET 2- Marantz PM7004 / Teac NT-505 / Rega P3 / Dynaudio Focus 160

home@the movies

alle toestellen zouden in theorie tegen eind Oktober leverbaar moeten zijn, we nemen dit meestal met een korrel zout maar aangezien het in de meeste gevallen om een upgrade gaat en niet over het ontwikkelen van volledig nieuwe toestellen denk ik dat dit wel zou kunnen kloppen.

Prijs van de HW50 is nog niet officieel maar je mag rekenen dat deze toch zeker 600 euro duurder gaat uitkomen dan de HW30, let wel er zitten bij de HW50 twee 3D brillen bijgeleverd en de 3D emitter zit nu ook in het toestel ingebouwd.
De Optical engine is ook volledig nieuw en nog wel een paar zeer leuke updates, volledige zone convergentie, reality creation enz dus het is hier meer dan louter een kleine upgrade vandaar de wat hogere prijs.

Groeten
Werner

Kjelt

Werner was dit al het Sony nieuws voor dit jaar of kunnen we nog wachten op nieuws over hogere modellen?  :D

THX-UltraII

Citaat van: Kjelt op september  3, 2012, 15:21:59
Werner was dit al het Sony nieuws voor dit jaar of kunnen we nog wachten op nieuws over hogere modellen?  :D
vw95 opvolger in december voor wat ik hoorde

squeek

Hi Iedereen,

Vriendelijke groeten
Werner
Home@The Movies
Cinedream
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be

Heel deftige prijzen idd. En wat kost dan zo een bril dan nog?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

J.A.F._Doorhof

Eerst zien, dan pas "klagen" THX :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Citaat van: Kjelt op september  3, 2012, 15:21:59

Dat klopt inderdaad, de VW95 en VW1000 bijven voorlopig gewoon zoals ze zijn in het gamma, er is wel een zeeeeeeer mooi 4K flat panel voorgesteld door Sony.

Meer hierover later

Kjelt

Citaat van: home@the movies op september  4, 2012, 00:01:46
Dat klopt inderdaad, de VW95 en VW1000 bijven voorlopig gewoon zoals ze zijn in het gamma
De VW1000 kan ik begrijpen maar dat er geen opvolger voor de VW95 komt nu ze de HW30 met de HW50 zeer dicht er bij in de buurt hebben gekregen en de processing flink hebben verbeterd vind ik onbegrijpelijk  :(  Beetje bummer.

eelco74

Dus nu je voor de prijs van de HW50 (bijna) de beeldkwaliteit van de HW90 krijgt ben je teleurgesteld  :o :o

Ik wil mijn Optoma HD-80 nu wel eens upgraden en met zoveel keuze (uitlopende HW30, Epson 9000W of toch een nieuwe Epson 8100) wordt het nog lastig....
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

Kjelt

Citaat van: eelco74 op september  4, 2012, 09:51:13
Dus nu je voor de prijs van de HW50 (bijna) de beeldkwaliteit van de HW90 krijgt ben je teleurgesteld  :o :o
Dan begrijp je het issue niet:

VW95: lens 9 punten, beeldverwerking algoritme (FI) 6
HW50: lens 5 punten, beelverwerking algoritme (FI) 8 (schatting nog niet gezien)

Dat is het probleem als je verschillende klasses projectoren hebt wil je dat in de hogere klasse ook alles hoger/beter is en dat is dus nu niet langer het geval.

SativaNL

Kan troje iets vertellen over een speciale gamemode voor de nieuwe Epson beamers?
Ben aan het overwegen om een TW9000 te kopen, maar als fervent gamer houd me dit toch tegen door de input lag.
Of zijn er mensen die gamen via de TW9000 en dit kunnen ontkrachten?

troje

Citaat van: SativaNL op september  4, 2012, 12:00:36
Kan troje iets vertellen over een speciale gamemode voor de nieuwe Epson beamers?
Ben aan het overwegen om een TW9000 te kopen, maar als fervent gamer houd me dit toch tegen door de input lag.
Of zijn er mensen die gamen via de TW9000 en dit kunnen ontkrachten?

Ja kan een 'game mode' selecteren, maar ik weet niet of die alleen een ander kleurbereik instelt of dat er minder beeldprocessing  gebruikt wordt.

Ik speel zelf af en toe met een PS3 spellen als GT5 and CoD en merk niet direkt input lag. Uiteraard ben ik geen hardcore gamer maar een merkbare lag zou ik zeker bemerken.

home@the movies

De zomer van 2012 loopt stilletjesaan op zijn einde en dat betekent traditioneel het begin van een nieuw film en Home Cinema seizoen.
Naar jaarlijkse gewoonte stellen de meeste fabrikanten van electronische consumentenproducten rond deze periode hun nieuwe speeltjes voor aan het grote publiek.
Dat is ook dit jaar niet anders, de IFA in Berlijn is reeds jaren de place to be om kennis te maken met al deze eye candy.
Zoals jullie van Cinedream reeds gewend zijn brengen wij een bezoek aan deze beurs om jullie van de nodige info en updates te voorzien.

Het afgelopen seizoen zijn we echt bijzonder verwend geweest, zowat alle grote merken kwamen met gloednieuwe projectoren op de markt, en daar zaten heel wat pareltjes bij.
Denken we aan de Epson TW6000, TW9000 en de 9000W, de eerste Home Cinema projector met een zeer goed werkende draadloze HDMI verbinding, mooie lichtopbrengst en prima contrast, ook in 3D.

Bij Sony mochten we eerst de VW90 verwelkomen, daarna kwam de HW30 en niet zoveel later de geupdate versie van de VW90 nl de VW95. Het was ook vorig jaar op IFA dat Sony met trots hun VW1000 voorstelde, de eerste Home Cinema projector met 4K resolutie 4X meer dan wat we tot nu toe gewend waren.

Bij JVC konden we kennis maken met de RS45, RS55 en RS65, JVC tracht met de E shift functie ook een eerste stap te zetten richting 4K, en Panasonic stelde hun PT-AE 5000 voor.
Al deze toestellen maakten gebruik van de nieuwste technologieen waarbij sommigen de lat zeer hoog hadden gelegd en ons ten zeerste konden bekoren,het was dus maar zeer de vraag of er dit jaar grote veranderingen op til stonden.

Los van de projectoren was het eerste wat opviel bij ons bezoek dat zowat alle grote fabrikanten van flatscreens volop inzetten op 4K, ongetwijfeld gaan we de komende maanden overspoeld worden met wat vermoedelijk de nieuwe hype gaat worden.

We starten onze rondvraag bij Epson, een merk dat bij geen enkele Home Cinema liefhebber nog een introductie nodig heeft. Epson had gewoontegetrouw een bijzonder fraaie Home Cinema ruimte neergezet met daarin hun nieuwe TW9100.

De TW9100 is een opgesmukte versie van de alom gekende TW9000, echter wel met een aantal zeer leuke upgrades. Zo is de communicatie tussen de 3D brillen en de projector niet meer over infra rood maar gebruikt men het veel stabielere RF systeem.
Hierdoor is het uitvallen van de brillen bijna zo goed als nihil, de batterijen zijn vervangen door oplaadbare types wat de gebruisvriendelijkheid zeker ten goede komt.
De helderheid van de projector is opgeschroefd en de contrastverhouding is op papier nu 320000/1 geworden.
Op vlak van draadloze HDMI verbinding is de zender nu uitgerust met 5 HDMI ingangen, je kan dus nu meerdere bronnen aansluiten op de zender, vooral handig voor mensen die geen gebruik maken van een AV reciever.
De zender heeft ook een USB aansluiting voor het opladen van de 3D brillen.

Een struikelblok voor velen in de vorige Epson line up was zeer zeker het ontbreken van een goedkoper model met lensshift, met de TW8100 is hiervoor een oplossing gekomen.
Dit toestel is in wezen een copie van de TW9100 maar met een paar kleine aanpassingen waardoor niet de kwaliteit maar wel de prijs naar beneden gaat.
Zo is het toestel wel 3D maar zitten er standaard geen brillen bijgeleverd, wat wel het geval is bij de TW9100.
Verder heeft de TW8100 geen ISF label meegekregen, voor alle duidelijkheid alles is wel degelijk alles aan boord om een ISF calibratie te doen, enkel de licentie (het label) hiervoor is niet aanwezig.

De 8100 heeft ook geen draadloze HDMI verbinding en zal dus via de traditionele kabel moeten worden aangesloten en is enkel in witte uitvoering verkrijgbaar.
Wij zijn alvast zeer tevreden met het feit dat er nu een relatief betaalbaar instapmodel is waarbij de klant alle mogelijkheden heeft om eventueel later nog voor 3D te kiezen.
De TW6000/6000W heeft ook een nieuw kleedje gekregen en heet nu respektievelijk TW6100 en TW6100W, bij deze toestellen is super resolutie als extra bijgevoegd.

Volgende in de rij was Sony, met de HW30, VW95 en natuurlijk de VW1000 had Sony vorig jaar een zeer sterke reeks neergezet, het zou ons dan ook verbaasd hebben mochten ze met volledig nieuwe line up komen.

Nochtans was er wel degelijk mooi nieuws te rapen Sony stelde de HW50 voor, in eerste instantie dachten we ook hier aan kleine upgrades maar er is toch wel wat meer aan de hand.
De HW30 had met zijn externe 3D emitter bijzonder veel problemen om de afstand van projector tot scherm te overbruggen waardoor het meestal noodzakelijk was om de emitter vooraan te plaatsen, niet echt handig.
Met de HW50 is dit probleem van de baan, de emitter is nu ingebouwd en sterk genoeg om te reflecteren via het scherm wel maakt Sony hier dus nog steeds gebruik van infra rood techniek.

Het volledige optische blok heeft een ugrade gekregen, resultaat is een hogere lichtopbrengst. (30%)
Wat ons vooral zeer niewsgierig maakt is het feit dat Sony claimt dat ook in de hoogste lichtmodus er een perfecte kleurweergave mogelijk zou moeten zijn iets wat we voorlopig bij geen enkel toestel terugvinden.
Verder is het bereik van de verticale lensshift groter geworden, met 70% zou dit in de meeste ruimtes een perfecte plaatsing mogelijk moeten maken.
Ook de iris werking is verbeterd en last but not least heeft Sony een versie van de Reality Creation die ontwikkeld was voor de VW1000 in de HW50 geimplementeerd.

Deze reality creation wordt nog te vaak verward met een sharpness enhancer, het is echter veel meer dan dat. Daar waar bij een sharpness enhancer extra "randjes" worden gelegd op iedere contrastovergang maakt de Reality creation gebruik van zeer ingewikkelde algoritmes en Sony's eigen data base om extra informatie te creeren en "verloren beeldinfo" te hercreeren.

Bij de VW1000 konden we dit reeds uittesten en zagen dat het goed was, echter zoals steeds bij beeldverbeteringstechnieken is gebruik met mate hier wel aan te raden.

De eerlijkheid gebied ons om te zeggen dat het toestel zelf nog niet aanwezig was op IFA en we dus ong even geduld moeten oefenen om te zien of Sony de beloften waarmaakt, iets waar we veel vertrouwen in hebben.
De verdere line up van Sony blijft "voorlopig" ongewijzigd, de HW30 blijft in het gamma alsook de VW95 en de VW1000.

Verder konden we kennis maken met Sony's nieuwe parade paardje een 84 inch, jawel 84 inch 4K flatscreen.
Uiteraard nog niet voor ieders beurs weggelegd maar wel een plaatje om van te watertanden.
Voor diegenen die in een beperkte ruimte zitten of met zeer veel invallend licht niet tot projecteren toekomen is dit het neusje van de zalm, voor een luttele 15000 euro hangt hij in de huiskamer.

Panasonic zou een upgrade hebben van hun PT-AE 5000 in de vorm van de PT-AT6000 , jammer genoeg konden we niemand te pakken krijgen om ons wat meer info te verschaffen, jammer.

Bij JVC viel er voorlopig ook absoluut geen nieuws te rapen, het enige wat ons verteld werd is dat er in stilte aan een opvolger gesleuteld wordt, en daar hield het dan ook op.

Dan maar verder naar de jongens van Dune media players, Dune werpt zich meer en meer op als fabrikant van gebruisvriendelijke en stabiele media players, zij stelden op IFA hun nieuwe line up voor.
Wat voor velen goed nieus zal zijn is de ondersteuning van 3D ISO support, iets wat tot nu toe op geen enkele media player te vinden was (met uitzondering van de Oppo in een vorige firmware versie) we hebben dit wel niet gedemonstreerd gekregen.

Ook de jongens van Popcorn hour stelden hun C400 voor, ook hier het goede nieuws van 3D ISO support, we kregen een demo en mochten vaststellen dat dit prima werkte.
De juke box functie heeft bij de C400 een update gekregen, de cover art is in een hogere resolutie gebracht en door het gebruik van een nieuwe processor gaat alles een stuk vlotter.
De opmerking die we maakten over de C-200 waarbij toch behoorlijk wat problemen ivm stabiliteit en werking optraden werd in ieder geval bijgetreden.
Met de C-300 en C-400 zouden deze problemen van de baan moeten zijn.

Wegens tijdsgebrek zijn we verder in een sneltempo nog langsheen een aantal andere merken gefietst om wat info te vergaren, binnen een paar dagen mogen jullie ook de volledige video reportage verwachten met oa interviews met de mensen van Sony, Epson, Popcorn hour.

Al bij al weer een boeiende dag maar zoals alle goede dingen in het leven veel te kort ;-)

Met vriendelijke groeten

werner.
Home@the movies/cinedream
www.homeatthemovies.be
www.cinedream.be

eelco74

Werner,

mooie en informatieve impressie. Bedoel je voor Popcorn niet de net aangekondigde A-400?

Deze zou 3d Blu ray ondersteunen. De C300 is immers al een tijdje uit.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=62790
Rotel RB991THX/Marantz UD8004 & AV8802A & MM8077/Dune Base 3D/JMLab Electra 1027S/SW1000S/Chorus 705/ElectraCC905
Epson EH-TW8100/Kingpin Ces-180/Philips 48OLED935

home@the movies

Citaat van: eelco74 op september  4, 2012, 13:34:19
Werner,

mooie en informatieve impressie. Bedoel je voor Popcorn niet de net aangekondigde A-400?

Deze zou 3d Blu ray ondersteunen. De C300 is immers al een tijdje uit.

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=62790
Inderdaad, mijn excuus, het was ook zoveel om te onthouden hé ;-) ik heb het even aangepast waarvoor dank  :worship: