Vraag over switch

Gestart door Raphie, juli 15, 2012, 19:11:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Raphie

Stel, ik heb een router met 4 1gb poorten, op een van deze poorten zet ik een netgear  gs108t200 op deze switch zet ik dan m'n nas, pc's en dunes stel dat ik dan van pc naar nas kopieer, (beiden zitten dus direct op dezelfde switch) gaat de data dan nog eerst door de router? Of doet die alleen nog maar dhcp, wan en FW?
Of heb ik een echte layer3 switch nodig om direct te kunnen communiceren?
JBL PRX Power!

Raphie

Link naar switch http://www.netgear.nl/business/products/switches/smart-switches/smart-switches/GS108T-200.aspx#two wil deze dus ook gebruiken om m'n synology te trunken en jumbo frames aan te zetten
JBL PRX Power!

BarcoCRT

Citaat van: Raphie op juli 15, 2012, 19:11:40
Stel, ik heb een router met 4 1gb poorten, op een van deze poorten zet ik een netgear  gs108t200 op deze switch zet ik dan m'n nas, pc's en dunes stel dat ik dan van pc naar nas kopieer, (beiden zitten dus direct op dezelfde switch) gaat de data dan nog eerst door de router? Of doet die alleen nog maar dhcp, wan en FW?
Of heb ik een echte layer3 switch nodig om direct te kunnen communiceren?

Point to point verkeer zal de kortste weg nemen, en dus niet via de router gaan. De zin in bold is dus juist.
Netwerk ziet er prima uit.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Raphie

Thnx, mooi dan nu vraag 2:

Van de netgear gaat er ook een kabel naar zolder, als ik daar weer zo'n netgear neerzet, is de troughput van pc's daarop aangesloten nog steeds 1gbit naar de synology ? Kan me iets herinneren van iedere switch split halveert de troughput, of is dat alleen voor wifi?
JBL PRX Power!

BarcoCRT

Ja, snelheid van de daar aangesloten pc's zal nog steeds 1Gbit zijn.
Bedenkt wel dan alle pc's op de tweede switch de link naar de andere switch (en dus de NAS) moeten delen. gezamelijk beschikken ze dus over 1Gbit, naar de NAS. Maar dat zal niet zo snel een problem zijn. Alleen als je met twee pc's van zolder naar de NAS gaat kopieren dan delen ze de 1Gbit link naar de andere switch.

In jouw situatie heb je dit 'probleem' altijd zodra meerdere pc's je nas gaan benaderen, aangezien je NAS ook maar 1 Gbit is aangesloten. Is dus niet echt een probleem, hou alleen rekening met de topologie van je netwerk als je veel vaak grote bestanden van meerdere pc's van en naar de NAS wil kopieren.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

quattronl

Zijn de overige poorten op je switch nog vrij?
Zo ja, dan zou mijn voorstel zijn:
Router: switch 1 en 2, nas, 1 dune
Switch 1:pc's beneden
Switch 2: pc's boven.
Zou ga ik het spul bij mij aansluiten.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raphie

Router en nas staan in meterkast en er loopt maar 1 kabel naar de 2e etage, deze kan ik dus op de eerste etage doorknippen en switch tussenzetten, meer ruimte voor kabels naar boven te trekken is er helaas niet en wifi N is te traag voor 1080p
JBL PRX Power!