iPhone, Bluetooth en handsfree

Gestart door DVDGuy, juli 15, 2012, 08:24:36

Vorige topic - Volgende topic

DVDGuy

Ik heb gisteren even kunnen "spelen" met een iPhone 3 die straks naar een collega gaat, maar het lukt mij niet om de iPhone via Bluetooth te pairen; noch met een handsfree set in de auto, noch met een losse handsfree unit; de iPhone blijft maar zoeken en houdt daar niet meer mee op.

Reset gedaan en van alles geprobeerd, maar zonder succes.

De auto uiteindelijk laten zoeken naar de iPhone, leverde uiteindelijk een werkende verbinding op, maar je kunt een handsfree unit niet laten zelf laten zoeken.

Heb op internet gesnuffeld, maar kan nergens een oplossing vinden, anders dan dat mogelijk een printje in de telefoon geen goed contact meer maakt.

Iemand hier op  het forum die misschien tips heeft?
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Maro

Even volgen.

De I-Phone 4 van mijn vrouw krijgen we ook niet op de Bluetooth van de auto. Mijn HTC Sensation maakt meteen contact.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

DVDGuy

@Maro: kun jij met de iPhone 4 wel andere zaken met BT spotten of blijft hij ook constant zoeken, zonder te stoppen?

Met mijn iPhone 4S had ik binnen één tel gepaired; nooit een probleem.

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

screamhouse

Zit je geheugen van je car kit niet vol?
Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Maro

Citaat van: DVDGuy op juli 15, 2012, 09:35:42
@Maro: kun jij met de iPhone 4 wel andere zaken met BT spotten of blijft hij ook constant zoeken, zonder te stoppen?

Met mijn iPhone 4S had ik binnen één tel gepaired; nooit een probleem.

Mijn vrouw doet het niet vaak omdat het tot dusver volgens haar nog nergens mee is gelukt is. Ze heeft een paar keer geprobeerd om met een andere smart phone via BT contact te leggen. Volgens mij heb ik vorig jaar wel BT contact gehad tussen  haar 4 en mijn HTC. Omdat we contact gegevens hadden gedeeld. Nadien heb ik het niet meer gezien. In de auto blijft hij zoeken....
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Citaat van: screamhouse op juli 15, 2012, 09:40:40
Zit je geheugen van je car kit niet vol?

Ik zal vanmiddag eens met haar telefoon gaan stoeien om beter in beeld te krijgen wat hij wel en niet doet.

screamhouse

Dune D1| Marantz SR-6004 Black |Boston Acoustics A23| BK XLS 200 | W&M Tornado powercord | W&M HDMI | Canare 4S8 | Samsung UE40D6500| Synology NAS

Maro

Citaat van: screamhouse op juli 15, 2012, 10:10:26
Heb je toevallig een parrot?

Nee, het is zo'n VW ding. Ik kan er ook weinig (lees: niets) op instellen.

BJF

Kort gezegd komt het er op neer dat Apple nogal eigenwijs en kieskeurig is als het gaat om koppelingen vbia bluetooth. Het is en blijft een gok is het werkt en vooral ook of het dat blijft doen.
Een iPhone via bluetooth met een andere smartphone verbinden gaat je sowieso niet lukken; Apple staat dat niet toe. Dom, frustrerend, maar.... Apple.
Hooguit kun je 2 iPhones in hetzelfde WiFi-netwerk via apps (o.a. Mover) onderling foto's laten uitwisselen.

Voor wat betreft de koppeling met carkits: ook daarin zijn iPhones nogal kieskeurig. Of de carkits natuurlijk.
De RNS310 in mijn vorige auto (VW Polo) werkte prima samen met mijn 4S, totdat er een nieuwe firmware op de iPhone werd geïnstalleerd. Vanaf dat moment werkte het nu en dan. En aan wie/wat ligt dat dan, de iPhone of de RNS310?
Dezelfde eraving heb ik gehad met een Parrot MKi9200: tot aan een firmware-update van de iPhone prima, daarna was het voorbij.

Een Parrot ck3100 werkte de afgelopen tijd dan weer wel feilloos, daarvan wordt er morgen dan ook weer eentje in ijn huidge auto ingebouwd. Op hoop van zegen.

Wat mogelijk helpt is de volgorde van aanzetten van de betreffende apparaten c.q. bluetooth voor de eerste pairing. Experimenteer daar eens mee. Ook een harde reset van de iPhone (houd de thuis- en slaapknop tegelijk ingedrukt totdat de iPhone vanzelf uitgaat) wil nog wel eens helpen. Je verliest bij deze reset overigens geen gegevens.
Last but not least kun je bij een koppeling die eerder wel lukte maar nu mislukt, het apparaat laten 'vergeten' via Instellingen/Algemeen/Bluetooth/bewuste apparaat aanklikken en dan Vergeet dit apparaat.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.

Maro

Bedankt voor de tips. Ik zal er vanmiddag eens induiken.

Thunder

Iphones kunnen heel kieskeurig zijn qua carkits. Ik heb in mijn auto een Bury CC9060 laten inbouwen en die werkt perfect met de Iphone, ook na een nieuwe firmware. Parrot was bij aanschaf van de Bury een gokje qua goede verbinding, net als de Nokia carkits. Alhoewel ik bij de laatste ook nog nooit problemen heb gehad in auto's van vrienden.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

BJF

Parrot ck3100 vandaag ingebouwd, bluetooth van de iPhone 4S aan en gaan. Werkte zonder problemen.
Het inbouwen is keurig netjes gedaan overigens, deskundig advies gehad. Display zit op de plek van de asbak, klepje dicht en de carkit is onzichtbaar.
Niks. Oh nee? Nee. Oh.