Recyclage P4 als simpele HTPC voor TV met DVI input

Gestart door FvP, juli 13, 2012, 14:15:44

Vorige topic - Volgende topic

FvP

Heb nog drie radeon HD kaarten die allen een belangrijk feature delen:

AVIVO aka decoderen van DVD en blurays codecs in hardware

Recent kreeg ik een heel nette HP P4 3 Ghz met 512MB ram (1 van de 4 latjes in gebruik), 4 sata poorten en twee DVD drives waaronder een DVD-writer cadeau.

Mijn vriendin zoekt nog een speler die haar oude Philips LCD flatscreen kan sturen die in de veranda staat, maar de ervaring leert dat deze tv geen HDCP aankan (wel DVI in de native resolutie) en daarom al niet met een dune wil samenwerken.

Heb deze tv al getest met een eenvoudige laptop met HDMI out en dan met een verloopstekker naar DVI, en met total media theatre geeft dit zeer net beeld.

Mijn drie radeon kaarten (één HD2400 en twee HD2600) deden dat jaren terug ook heel netjes met enkele % cpu load tijdens kijken van bluray, dus normaal moet dit hier ook goedkomen met deze oude P4 3 Ghz.

Wellicht dat 1080p mkv in 264 zal haperen, maar dat is niet het doel.

Dus een simpele pc, hardware accelerated grafische kaart die alles doet en een DVI connectie die de native resolutie van haar tv stuurt kan hier wel de oplossing zijn.

Met een dune krijgen we dat helaas niet voor mekaar, tv wil geen enkele DVI resolutie herkennen.

FvP

In de P4 een oude Radeon 2600 gezet, en bluray speelt perfect zonder stotteren.

Wel nog een gig PC3200 ram erbij prikken voor 10 euro, want met de huidige 512MB ram swapped windows nog wel een beetje.