Akoestische Gitaar muziek

Gestart door Sailor Jan, juli 11, 2012, 23:10:29

Vorige topic - Volgende topic

blue-eyes

Dominic Miller, gitarist van Sting heeft ook wat leuke "gitaar" cd's uitgebracht.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

CZ79

Marcus Miller vind ik ook erg lekkere (bas)gitaarmuziek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

FDLARRY

David Gilmour at Meltdown

Veel beter wordt het niet.

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Sailor Jan

Joe Bonamassa EN Stevie Ray Vaughn worden beide niet echt gewaardeerd hier. Zeker Bonamassa niet. Hele goede gitaarspeler maar naar mijn gevoel totaal 0,0 emotie. Binnen een kwartier heb ik er wel genoeg van. Hij kan het best goed doen als onderdeel van een band, maar solo....

Dan zijn John Mayer, B.B. King, Eric Clapton, Keb'Mo', Nils Lofgren en nog vele andere naar mijn bescheiden mening veel beter(willekeurige volgorde gewoon en incompleet).
Wees lief voor jezelf

W.Otter

ligt er aan of er zelf emoties in je naar boven komen bij het luisteren van muziek. de een kan iets prachtig vinden en dit ook associeren met zijn/haar emoties en de ander kan dit helemaal niets vinden.

qua gitaarspel, de technieken, snelheid etc. behoort Bonamassa zeker wel tot de top en of je het wel of niet mooi vind even terzijde;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Exxar

Joe Satriani is ook een aanrader. Maar dan heb je wel geen gezang, enkel gitaar en andere instrumenten.

Kingpin

Masterpiece !

Solo op 5:00 is gewoon buitenaards.
Beginnen bij 1:40 ....

Of als je van lekkere blues houd is dit ook een mooi stukje gitaar werk (wat een sound heeft die gast in de gitaar, heerlijk).

De 'oudjes' doen het nog best

Tja wat moet je hiervan zeggen ...

Niacin, top muzikanten bij elkaar

Van Halen

Dat ze hedentendage nog bestaan, kids die jaren 70 rock spelen  :D, geweldig

Gary mag niet ontbreken uiteraard

Kan zo nog wel even doorgaan  :D
Hoop dat je er wat aan heb.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

modde239

Niet Yngwie J.Malmsteen vergeten he.... :headbanging:

Kingpin

Citaat van: modde239 op augustus  1, 2012, 12:25:31
Niet Yngwie J.Malmsteen vergeten he.... :headbanging:
Shame on me  ;D

Wat dacht je van dit meisje  :D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

modde239

Citaat van: Kingpin op augustus  1, 2012, 12:31:06
Shame on me  ;D

Wat dacht je van dit meisje  :D

Zij ziet er in ieder geval beter uit dan Yngwie.... :D

modde239

En een echte klassieker....

Kingpin

Citaat van: modde239 op augustus  1, 2012, 12:39:29
En een echte klassieker....
Vind sowieso over het algemeen de gitaarsound van vroeger beter dan nu, net of het allemaal wat 'vetter' klinkt.

modde239

Citaat van: Kingpin op augustus  1, 2012, 12:45:00
Vind sowieso over het algemeen de gitaarsound van vroeger beter dan nu, net of het allemaal wat 'vetter' klinkt.

Yep vetter en minder gepolijst.....

Nog gitaar virtuozen zoals.....Tony McAlpine, Vinnie Moore......

Tube-freak

Ja lastig in te schatten wat iemand raakt of niet.  Ik ben zelf fan van akoestische muziek, 
Wat voorbeelden: Radio head, karma Police of Creep.

Pink ployd  great gig in the sky, hey you,  comfortably numb, diverse nummers van Stef Bos en nog wel meer van Frank Sinatra, Dean Martin,Katie Melua etc... (helaas is mijn Ipod bijna leeg anders had ik je meer kunnen vertellen.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

FDLARRY

Citaat van: Sailor Jan op juli 12, 2012, 19:20:49
Ja, het gaat alleen om de akoestische gitaar.

Ik heb wel de Eagles, verzamel-cd maar niet Hell Freezes Over. Ik zal eens kijken, naar Hell Freezes Over, natuurlijk kent mijn vriendin wel de Eagles.

Heb al een paar keer specifieke akoestische gitaar cd-tjes gekocht, maar dat is het toch niet helemaal.

Oh en ze is niet echt fan van Nils Lofgren!
Leuk al die elektrische gitaarhelden, maar dat is niet wat gevraagd werd, daarom gaf ik als tip David G., juist omdat het akoestische gedeelte goed verzorgd is, al komt er ook wat elektrisch voorbij, ook mooi (vind ik) is dat er nog meer akoestisch wordt gespeeld, zoals Cello en Bas.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

CZ79

Citaat van: Sailor Jan op juli 31, 2012, 20:11:05
Joe Bonamassa EN Stevie Ray Vaughn worden beide niet echt gewaardeerd hier. Zeker Bonamassa niet. Hele goede gitaarspeler maar naar mijn gevoel totaal 0,0 emotie. Binnen een kwartier heb ik er wel genoeg van. Hij kan het best goed doen als onderdeel van een band, maar solo....

Dan zijn John Mayer, B.B. King, Eric Clapton, Keb'Mo', Nils Lofgren en nog vele andere naar mijn bescheiden mening veel beter(willekeurige volgorde gewoon en incompleet).
Precies ook mijn idee, ik heb pas de CD blues deluxe van Bonamassa beluisterd (naar aanleiding van dit topic) leuk maar inderdaad geen enkele emotie, ik ben het na twee nummers helemaal zat.
Maar goed ieder heeft zijn eigen smaak en dat is maar goed ook, misschien vindt je Buddy Guy wat (album Blues Singer)?

neverywhere

Ojee, het wordt harder en harder he...

Terwijl de topicstarter had gevraagd om iets als Brian Adams... :clapping:

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

CZ79

Je doelt toch niet op Buddy Guy (blues SInger) dat is echt heel rustig akoestisch gitaarwerk

W.Otter

misschien is het handig om het topic dan de naam : AKOESTISCHE gitaar muziek te noemen ;)

Kingpin

Govi met "Lovers Moon"

Sailor Jan

Citaat van: W.Otter op augustus  3, 2012, 15:08:04
misschien is het handig om het topic dan de naam : AKOESTISCHE gitaar muziek te noemen ;)

Done!
Wees lief voor jezelf

Sailor Jan

Citaat van: Kingpin op augustus  3, 2012, 16:58:12
Govi met "Lovers Moon"

Govi is wel een directe hit!

De cd Guitar Odyssey is goed!

Laat ik zelf nog even een goede binnenbrengen: Michal Hromek!

http://www.youtube.com/watch?v=0WRrFWQzipk&feature=youtube_gdata_player

Het is niet de smaak van mijn vriendin, maar toch hele goede gitarist!
Wees lief voor jezelf

peterrr

Goed doe ik een " acoustische " gitaar  duit in het zakje....

Ik ben zeer gecharmeerd van de opnieuw opgenomen acoustische cd's " up-close " vol-1 t/m 3
Van Suzanne Vega met nieuwe bewerkingen van haar hele ouvre.

Ik heb haar 1 maand geleden weer n Genk gezien en ze blijft weergaloos.

Grt peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Marino

Misschien ook niet helemaal wat de ts zoekt maar wat denken we van: Jose Feliciano?
Versterking \ bron: Linn Majik DS-I \ Rega P2 \ Sony UHP-H1
Luidsprekers: IMF CM2