LP, CD, of Streamen als bron?

Gestart door Willy de Woofer, juni 27, 2012, 12:11:37

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Citaat van: twani op juli  5, 2012, 14:55:20
Ik kijk wel beter uit, ik ben druk met muziek luisteren. Ik heb gelukkig geen verstand van codecs maar heb wel leren vertrouwen op mijn zintuigen, en mocht het zo zijn dat ik door deze zintuigen in de maling wordt genomen vind ik dat ook nog prima.
Wat staat men toch altijd met het Audiofiele handboek te wapperen op het moment dat mensen verschillen menen te constateren tussen de verschillende apparatuur. Onnodig dat handboek, er staat namelijk altijd hetzelfde in namelijk, "het kan niet want" ....
Niemand echter kan met droge ogen blijven volhouden dat bijv een SB Touch hetzelfde klinkt als een fijn Linn DS, louter en alleen omdat de correctheid van de codecs en het spdif signaal dat aangeeft, kom kom......
of met alle respect andersom.... i.g.g. we gaan het niet eens worden, waar jij gelukkig van wordt denk ik dan maar
JBL PRX Power!

Kwabbernoot

Citaat van: twani op juli  5, 2012, 14:55:20
Ik kijk wel beter uit, ik ben druk met muziek luisteren. Ik heb gelukkig geen verstand van codecs maar heb wel leren vertrouwen op mijn zintuigen, en mocht het zo zijn dat ik door deze zintuigen in de maling wordt genomen vind ik dat ook nog prima.
Wat staat men toch altijd met het Audiofiele handboek te wapperen op het moment dat mensen verschillen menen te constateren tussen de verschillende apparatuur. Onnodig dat handboek, er staat namelijk altijd hetzelfde in namelijk, "het kan niet want" ....
Niemand echter kan met droge ogen blijven volhouden dat bijv een SB Touch hetzelfde klinkt als een fijn Linn DS, louter en alleen omdat de correctheid van de codecs en het spdif signaal dat aangeeft, kom kom......

Dat is ook niet wat ik zeg. Ik zeg dat ik geen significant verschil HOOR. Als jij dat wel doet, prima maar ga niet roepen dat ik dan dus blijkbaar doof ben.

Groeten...

twani

Citaat van: Raphie op juli  5, 2012, 15:34:55
of met alle respect andersom.... i.g.g. we gaan het niet eens worden, waar jij gelukkig van wordt denk ik dan maar
"Ergens gelukkig van worden" is lang niet iedereen gegeven, zoiets moet je inderdaad beheersen ;)

twani

Citaat van: Kwabbernoot op juli  3, 2012, 14:20:10
Dat is in ieder geval serieus spul.  :worship:

Ik ben (tegenwoordig) van mening dat er voor mij geen significante verschillen hoorbaar zijn tussen de verschillende streamers.
Jij en ik hebben het woord "doof" niet gebruikt alhoewel je eigenlijk bijna hetzelfde "uitdraagt".  En inderdaad had ik wellicht het vergelijk met een driejarige niet moeten trekken (daar stond ik niet zo bij stil, excuus daarvoor).

Gr
Theo

Robino

Citaat van: ArjanR1 op juli  5, 2012, 09:59:34

Maar streamen is erg leuk kan ik je vertellen!
Snel mee beginnen, dan verlies je minder tijd :D

Vind er geen bal aan :dry: Geniet liever naar muziek luisteren :headbanging:

Kwabbernoot

GROETE
Citaat van: twani op juli  5, 2012, 17:21:34
Jij en ik hebben het woord "doof" niet gebruikt alhoewel je eigenlijk bijna hetzelfde "uitdraagt".  En inderdaad had ik wellicht het vergelijk met een driejarige niet moeten trekken (daar stond ik niet zo bij stil, excuus daarvoor).

Gr
Theo
Volgens mij heb ik het constant gehad over MIJN ervaring. Ik dring die aan niemand op,voor zover ik weet. Maar zoals eerder gezegd, ik voel er niets voor om deze discussie weer aan te zwengelen. Ieder moet zijn eigen ervaringen als waarheid nemen. En een beetje respect hebben voor elkaars standpunt.

Back to LP, CD of streamen als bron.

Groeten..

Lazybird

Streamen, het klinkt fantastisch het gebruikers gemak is ongeëvenaard. Maar voordat je alles in orden hebt om goed te kunnen streamen kan je wel even onder weg zijn. het rippen van cd's, juiste tags aanmaken en high res album art bij de albums zoeken kan een pain in de ass zijn. Zeker als je alles eenduidig wil hebben. Aan de andere kant ik heb zo'n 200 SACD die ik bijna nooit meer luister omdat ik de kwaliteit van 24 bits flacs/alacs minimaal gelijkwaardig of beter vind.

ALs je gaat/of wil gaan streamen zou ik vooral op je eigen oren vertrouwen en bij een dealer een SB touch, Linn, Naim, mac mini met dac etc beluisteren.

Success
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Jumping Jack

Tags en afbeeldingen zijn in 98% van de gevallen compleet als je ript met dbpoweramp. Het rippen van een cd duurt geen 5min. Niets onoverkomelijk lijkt mij....
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Lazybird

@Jumping Jack daar heb je gelijk in, maar als je bijvoorbeeld 300 cd's moet rippen ben je daar toch wel even zoet mee en ik persoonlijk wil mijn album art in zo'n hoogst mogelijke resolutie (ik weet het ik ben een zeikerd in dit soort dingen) dan gaat er toch ongemerkt veel tijd in zitten. Ook de tags zijn vaak niet naar mijn zin. Ik ben het wel met je eens dat dbpoweramp een van de betere rippers is en veelal compleet is.

Anyway back on topic
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

LB06

Wat wordt er in godsnaam bedoeld met streamen? Spotify? Streamen van een NAS? LP's en CD's zijn bronnen. Streamen is een manier van overdracht. Als ik een bitperfecte rip doe van een CD en deze encodeer naar FLAC zal deze ceteris paribus over het netwerk net zo klinken als dat deze fysiek van het schijfje wordt afgespeeld. Zo heb ik al mijn muziek op mijn server/HTPC staan. Deze is direct verbonden met mijn receiver middels hdmi. Er is dus geen sprake van streaming, maar het zijn ook geen LP's of CD's.

LP vs CD ligt meer aan de master. En LP is veel moeilijker/kostbaarder om goed af te spelen en/of te rippen dan een CD.

Schijfje/plaat vs geript op hard disk is een kwestie van smaak. Zelf heb ik nooit de romantiek echt meegekregen van het hebben van een fysieke verzameling, dus ik vind fysieke dragers maar vervelend. Totaal geen flexibiliteit en onmogelijk mee te nemen naar een andere locatie. Wel zie ik er de charme van in (vooral van LP's met mooi artwork), maar ik onderken ook dat ik daarvoor voor mezelf teveel van de nieuwe generatie ben. En zoals ik al zei moet je veel geld investeren om LP's goed af te kunnen spelen. Als ik een album vanaf LP wil rippen laat ik dat meestal door een kennis doen met een VPI Scoutmaster en een EMU 1212. Dat klinkt vele malen beter dan dat ik voor elkaar zou kunnen krijgen als ik zelf apparatuur moest bekostigen.

Maar goed, meer mensen hebben het hier over 'streaming'. Ik zal de vraag wel niet snappen of deze term wordt op de één of andere manier misbruikt en is hier breder dan op andere plaatsen.

Littletycoon

Former member 78

Citaat van: LB06 op juli 29, 2012, 23:16:21
Maar goed, meer mensen hebben het hier over 'streaming'. Ik zal de vraag wel niet snappen of deze term wordt op de één of andere manier misbruikt en is hier breder dan op andere plaatsen.

Kom jij uit 020?
Zo ja, dan is het vrij logisch dat je het niet snapt...

LB06

Huh? Nee. Ik kom niet uit Amsterdam... Kom je alleen even je Amsterdam-haat afreageren of heb je toevallig ook een punt wat je graag wilt maken?

MovieMax

Mijn platenspeler heb ik 15 jaar gekeden naar de eeuwige jachtvelden gestuurd en geen moment spijt van gehad. Ruis, plopjes, de platen moeten wMassen, duh. De tijd van Edison is
voorbij. Ik dacht met cd spelers digitaal = digitaal, maar niets is minder waar.  Ik had van die rubberen voetjes eronder gezet en het geluid werd compleet anders. Een cd speler kan niet terug draaien. Wat je krijgt is wat er overblijft van de error correctie. Loopwerken eruit gegooid. Als ik een cd koop wordt het meteen geript met EAC.

Het kost wel een hoop tijd om je collectie te managen. Tags opschonen, wav omzetten naar flacs, etc. De moeite is de opbrengst meer dan waard. Nooit meer zoeken naar een cd.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

BMW850

Is dit geen optie heb je gelijk Reference CD-Transport:

Shigaclone klaar gemonteerd en getest - 169 euro.
Op 1 augustus zullen ze de webshop open voor 100 Shigaclone gemonteerd en getest.
CD Puck en afstandsbediening niet inbegrepen.

So, all you need to complete a full functional shigaclone is a case and a cd puck.
http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/120229-finally-affordable-cd-transport-shigaclone-story-594.html#post3087426

Voor een Shiga ready mounted and tested hoeft er dus niet meer gesoldeerd te worden.
Er is genoeg te lezen op het Internet,  het hoeft verder geen uitleg en voor deze prijs kun je dit loopwerk niet aan je voorbij laten gaan.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=86768.550

My 2 cents,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Pjotr27

Citaat van: BMW850 op juli 30, 2012, 11:40:52
Is dit geen optie heb je gelijk Reference CD-Transport:

Shigaclone klaar gemonteerd en getest - 169 euro.
Op 1 augustus zullen ze de webshop open voor 100 Shigaclone gemonteerd en getest.
CD Puck en afstandsbediening niet inbegrepen.

So, all you need to complete a full functional shigaclone is a case and a cd puck.
http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/120229-finally-affordable-cd-transport-shigaclone-story-594.html#post3087426

Voor een Shiga ready mounted and tested hoeft er dus niet meer gesoldeerd te worden.
Er is genoeg te lezen op het Internet,  het hoeft verder geen uitleg en voor deze prijs kun je dit loopwerk niet aan je voorbij laten gaan.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=86768.550

My 2 cents,
Rudy

En leuk om zelf in elkaar te zetten, koop wel de complete anders mis je ook nog de trafo en moet je smd solderen....

En ook geen trafo.....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BMW850

Citaat van: Pjotr27 op juli 30, 2012, 11:55:48
En ook geen trafo.....

Bedankt voor de aanvulling deze was ik inderdaad vergeten  ;)

Rudy

Pjotr27

Citaat van: BMW850 op juli 30, 2012, 11:57:26
Bedankt voor de aanvulling deze was ik inderdaad vergeten  ;)

Rudy

Nee toch wel, alleen bij de kit zit die niet dacht ik... aan de andere kant moet je wel een 230 v trafo hebben lijkt me...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

BMW850

Citaat van: Pjotr27 op juli 30, 2012, 11:58:50
Nee toch wel, alleen bij de kit zit die niet dacht ik... aan de andere kant moet je wel een 230 v trafo hebben lijkt me...

Ja 1 trafo, zie video: http://www.youtube.com/watch?v=4Bbtiul4iA0&feature=youtu.be
Edit: Shiga ready mounted and tested.
This include CD mechanic, main PCB, power supply board, display board, transformer.
All boards are full mounted and tested.
CD puck and remote not included.
http://vicol-audio.ro/shop.php

Rudy

BMW850

Totale kosten Shigaclone incl. verzendkosten en tax :

Pjotr27

Heb jij al besteld via de website? Werkt hij al dan?

BMW850

Citaat van: Pjotr27 op juli 30, 2012, 13:02:48
Heb jij al besteld via de website? Werkt hij al dan?

Ik heb nog niet besteld via de website maar het werkt wel, de printen worden nu besteld bij de fabriek.
En meen in Augustus krijgen we het groene licht.

Edit: Ik las net dat je deze vraag hebt gesteld op diyaudio  ;)

Rudy

BMW850

Volgens mij is Willy op vakantie of hij heeft al een beslissing genomen ...

Joris1971

Behoorlijk off topic  heel dat diy cd pakket...

weust

Citaat van: Joris1971 op juli 31, 2012, 13:44:29
Behoorlijk off topic  heel dat diy cd pakket...

Dat was ook al mijn gedachte.
Denk niet dat Willy hier naar op zoek is.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4