welke DVD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door VlisChris, december 6, 2003, 00:53:28

Vorige topic - Volgende topic

advr

Citaat van: Tomaz op juli  1, 2005, 02:42:13
Heb je de orginele Brothers in Arms ook op CD? Ik heb ze nu ook beide. Ben benieuwd wat jij van de verschillen vind  :)

ik heb ook de orginle Brother in arms maar dan op LP..nog origineler. ;D

en ook op cd, de sacd heb ik nog niet maar omdat ik maar stereo heb weet ik niet ag dat de moeite waard is... 8) 8)
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Tomaz

Citaat van: advr op juli  1, 2005, 10:32:33
ik heb ook de orginle Brother in arms maar dan op LP..nog origineler. ;D

en ook op cd, de sacd heb ik nog niet maar omdat ik maar stereo heb weet ik niet ag dat de moeite waard is... 8) 8)
Volgens mij is de sacd ook stereo hoor ;-)
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

FrankB

Citaat van: Tomaz op juli  1, 2005, 10:38:18
Volgens mij is de sacd ook stereo hoor ;-)

Maar is de cd-laag geremastered of niet? Zo niet, dan hoef je de sacd niet te kopen wanneer je de cd al hebt en geen sacd speler hebt ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Tomaz

Citaat van: FrenkB op juli  1, 2005, 10:48:01
Maar is de cd-laag geremastered of niet? Zo niet, dan hoef je de sacd niet te kopen wanneer je de cd al hebt en geen sacd speler hebt ;)
Tja, als je geen sacd speler hebt denk ik niet dat je veel aan de cd-laag hebt; die zal wel gelijk zijn aan de 1e cd-release of de remastered. Een vriend van me heeft de sacd wel, maar eens vergelijken met de cd (en de xrcd) die ik heb :)
Stereo: Accuphase DP-65 || MIT Terminator 2 || Accuphase E-306 || Cardas Neutral Reference || B&W CDM 9NT
"HT": JVC XV-S42, VdH Optocoupler, Denon AVC3800, Oehlbach, Wharfedale

Martin_M

Vandaag al binnengekomen:

DVD: Verdi/Abaddo - Messa da Requiem

Ik had 'm 26 juni gekocht op Ebay van een Taiwanees. Sneller dan verwacht binnen.

Echt genieten hoor. De opnames zijn echt heel mooi (PCM, DD 5.1 en DTS 5.1) en af en toe lekker de beuk erin waar ik dan weer flink kippevel van kan krijgen. Alles blijft fantastisch onder controle, geweldig!!

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

advr

Citaat van: Proprius op juni 26, 2005, 22:44:46
Mooie kerel die Ray Brown! Ik denk dat deze plaat dan ook geweldig klinkt!! Ik heb zelf Ray Brown - Jazz Cello op een mooie her-uitgave op cd, inclusief lp-achtige verpakking incl. insteekhoes (zacht materiaal). Origineel komt uit 1960..Goehoed!

ik heb Jazz Cello net op ebay gevonden en gekocht voor 10 dollar incl. verz. kosten. ;D
wel digitaal geremasterd maar niet de luxe verpakking maar dat vind ik niet erg voor die prijs... :P :P

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

FrankB

Citaat van: advr op juli  1, 2005, 15:20:34
ik heb Jazz Cello net op ebay gevonden en gekocht voor 10 dollar incl. verz. kosten. ;D
wel digitaal geremasterd maar niet de luxe verpakking maar dat vind ik niet erg voor die prijs... :P :P

Moet je niet werken :P

advr

FrankB

Citaat van: advr op juli  1, 2005, 15:26:19
mijn vrije dag vandaag.... ;D ;D ;D

Pfff sommige mensen ;). Zo ff wat voor bij de koffie scoren, hopelijk zijn de files niet al te lang richting jou vanavond ...

advr

heerlijk elke twee weken de vrijdag vrij 8) 8) 8) 8)

ja lekker, zal wat minder eten vanavond.

vanavond vast geen files...hoop ik.

gezellig weer ;D ;D ;D

KHunt-er

Gisteren binnengekregen:

Roxy Music - Avalon (HDCD)
Madonna - Ray Of Light (vanwege een kras in m'n 1e exemplaar  >:( opnieuw moeten bestellen!)

Al met al ben ik weer happy!! 8)

Gr,

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Audiofiel

Citaat van: KHunt-er op juli  1, 2005, 23:37:01
Roxy Music - Avalon (HDCD)
Is daar ook een HDCD van? Hoe klinkt hij in verhouding tot de 'gewone' CD?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

KHunt-er

Citaat van: Audiofiel op juli  1, 2005, 23:46:18
Is daar ook een HDCD van? Hoe klinkt hij in verhouding tot de 'gewone' CD?

Ik zou het je zo niet kunnen vertellen.  :(
Ik heb deze (SA)CD vorig jaar tijdens een luistersessie gehoord, waardoor mijn interesse gewekt was. (Ik kende wel een aantal nummers, maar de rest van de CD nog niet  ::))
Afgelopen week eindelijk maar eens een keer besteld.

Had toen ik hem bestelde geen idee dat het een HDCD was. Ik zag het pas toen ik hem binnenkreeg. Klinkt iig heerlijk!! :D
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Audiofiel

Die CD is sowieso echt TOP! Trouwens, de DVD (Live at the Apollo) vind ik ook mieters!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

KHunt-er

Citaat van: Audiofiel op juli  2, 2005, 00:09:44
Die CD is sowieso echt TOP! Trouwens, de DVD (Live at the Apollo) vind ik ook mieters!

Ik hoor meer postieve geluiden over die DVD!
Ga nu eerst nog van de CD genieten en me er zeker eens in verdiepen! 8)

Gr,

KHunt-er

luistervinkje

Gisteren gekocht ;

Katie Melua dubbeldvd
On The Road Again .

De ene is de zelfde als die je bij de cd kan krijgen en de andere met concerten in de Royal Albert Hall, en een concert voor Nelson Mandela in zuid Afrika .
Best wel leuk alleen jammer dat het alleen maar stereo is .

Gekocht bij de Media Markt voor maar 15,99 terwijl hij bij Music Store lag voor 25,99 ;D ;D
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Lucky.L

Citaat van: luistervinkje op juli  3, 2005, 08:40:11
Gisteren gekocht ;

Katie Melua dubbeldvd
On The Road Again .

De ene is de zelfde als die je bij de cd kan krijgen en de andere met concerten in de Royal Albert Hall, en een concert voor Nelson Mandela in zuid Afrika .
Best wel leuk alleen jammer dat het alleen maar stereo is .

Gekocht bij de Media Markt voor maar 15,99 terwijl hij bij Music Store lag voor 25,99 ;D ;D
Is de stereo track wel van goede kwaliteit??En welke mm heb je hem gekocht??

MVG
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Nokia streaming box - 8010,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A.

luistervinkje

Citaat van: Lucky.L op juli  3, 2005, 15:57:36
Is de stereo track wel van goede kwaliteit??En welke mm heb je hem gekocht??

MVG

Ja vindt hem wel goed , heb hem zelfs in prologic 2 beluisterd en moet zeggen dat ik er dvd s bij heb die in d.d. 5.1 slechter zijn , heb het concert van haar een half jaartje geleden ook al eens opgenomen van RTL4 , en hoe het mogelijk is weet ik ook niet maar die geluids opname is zelfs nog beter dan de dvd met cd.

Ik heb deze nieuwe dvd nog niet vergeleken met mijn eigen opname ,die zal ik ook nog even doen , maar ik kan het beeld materiaal met menu natuurlijk nooit zo mooi op het schijfje krijgen :'( vandaar dat ik deze nu ook heb gekocht.

O ja, M&M in Leeuwarden, ik heb er om gevraagd ze lagen nog niet in het schap , waren voor aankomende week volgens mij ;) ;)
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

gast2018

Citaat van: Scarp op juni 21, 2004, 18:03:30
Weer 2CD's rechtsreeks van ninjatune.net erbij:
The Cinematic Orchestra - Motion
The Cinematic Orchestra - Remixes 1998-2000

Ik heb recent gelijk 3 cd's gekocht nadat ik bij iemand kennis had gemaakt met The Cinematic orchestra.

Te weten

Motion, Man with the movie camera en Every day. Deze laatste is echt fantastisch. Een sombere droevige sfeer. Maar een geweldige cd qua opname.

Ze waren wel wat lastig te krijgen maar daar is internet dan weer goed voor.

Bolle

Voor 10 Eur een CD van mijn lokale straatmuzikant, Chuck Deely. 2 covers (Crosby, Stills, Nash & Young en Proud Mary) rest eigen muziek. Interessant figuur, maakt best aardige muziek. Beetje blues rock achtig, Stones, Neil Young doet het me een beetje aan denken. Is alweer zijn zevende CD.

Is natuurlijk ook een beetje voor het goede doel, heb wel respect voor die vent, hij zit er altijd, weer of geen weer, en doet altijd zijn best. Dat kan je van een boel andere daklozen niet zeggen.

Je kan meer lezen op: http://remcotomesen.web-log.nl/log/2145871
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

FrankB

Inmiddels via ebay besteld:

Patricia Barber - Verse (MFSL uitgave)

Audiofiel

Bolle

gezien de vele positieve commentaren van forumbezoekers maar eens een CD gekocht om eens kennis te maken met Eva Cassidy:

en had weer eens zin in wat ouderwets scheurwerk, live CD van Neil Young:

Beide bij play.com besteld, wacht op de post!

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Mijn HT Geschiedenis

Audiofiel

Citaat van: Bolle op juli  4, 2005, 13:36:59
en had weer eens zin in wat ouderwets scheurwerk, live CD van Neil Young:

"Keep on rocking in a free world"!

Bolle

Mijn HT Geschiedenis