welke DVD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door VlisChris, december 6, 2003, 00:53:28

Vorige topic - Volgende topic

FDLARRY

Ja, mits ondersteund door een goede dac en versterker, ik gebruik de OPPO 95 en die kan het goed aan, op mijn oude installatie hoor ik geen verschil. Tip de DVD of SACD (weet ik niet zeker) hotel california is ook erg mooi, is zelfs 24 bits 192 khz.

Ook een tip voor de gene die van Nat King Cole houden, zijn orginele opnames zijn geremasterd in 24 96 en een van die opnames heb ik nu, het is een analoge opname uit 1957 maar is op dit moment het allermooiste wat ik uit mijn installatie heb gehoord. Alleen het is niet echt mijn ding, maar vanwege de kwaliteit toch al een paar keer stiekum geluisterd!  ;D
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

FDLARRY

Citaat van: HTip op augustus  6, 2011, 22:16:55
Ben ik ook erg benieuwd naar. Is dit een stereo-opname? En waar heb je die besteld?
http://www.sa-cd.net/showtitle/7348

De SACD moet nog uikomen, ik heb de DVD-A, via Amazon of als je het makkelijk wil doen via RAF Digitaal.

Ik vind het vaak makkelijk om het via RAF te doen, goede service al moet je er wel soms op wachten, via Amazon is er ook erg veeeeel te koop. En goedkoper dan bij RAF.
OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

Perfectionist

Citaat van: HTip op augustus  6, 2011, 22:16:55
Ben ik ook erg benieuwd naar. Is dit een stereo-opname? En waar heb je die besteld?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130531577755

Ongeveer 25 euro, hier in NL elders ca. 40 euro.
Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

Lars_Portman

Blaudzun - Blaudzun

Blaudzun - Seadrift Soundmachine
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100

HTip

Citaat van: Perfectionist op augustus  6, 2011, 22:27:52
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130531577755

Ongeveer 25 euro, hier in NL elders ca. 40 euro.
Thanks! Inderdaad mooie prijs. Ik heb een keer zelf van de DVD een rip gemaakt op CD. Die klinkt ook best aardig, maar heeft natuurlijk niet die samplefrequentie en bitrate.

Kermit heeft ook een hoge resolutie opname. Zou wel eens het verschil willen weten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: FDLARRY op augustus  6, 2011, 22:18:36
Ja, mits ondersteund door een goede dac en versterker, ik gebruik de OPPO 95 en die kan het goed aan, op mijn oude installatie hoor ik geen verschil. Tip de DVD of SACD (weet ik niet zeker) hotel california is ook erg mooi, is zelfs 24 bits 192 khz.
Het is de DVD-A en deze heeft naast de door jou genoemde stereo versie (192/24) ook de surroundmix (96/24) die ook erg goed is. Helaas is de DVD-A zeldzaam en alleen voor hoge prijzen te koop. Het is 1 van mijn favoriete schijfjes die ik ook vaak tijdens M&G's gebruik.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Perfectionist op augustus  6, 2011, 21:46:21
Eagles in het formaat K2HD, ben benieuwd hoe dit klinkt.

Net besteld, samen met Billy Joel. Bedankt voor de tip!
Showcase - Topic

Franck846

Een paar "oudjes"besteld: Tanika Tikaram en Jean Michel Jarre :sigh:

fugazi_2009

Hotel California is in 192/24 ook hier als flac download te koop.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Perfectionist

Cambridge Audio CXN100 streamer / CXC CD loopwerk / Arcam FMJ A32 versterker / KEF R5 luidsprekers / Chord Shawline bekabeling

Graphtuner

Citaat van: WimB op augustus  7, 2011, 13:05:57

Beste WimB, welk album van porcupine tree is het beste om mee te beginnen? Of welk album is hun beste?  :headbanging:
Mij onbekend maar ik zag hem hier al paar keer voorbij komen dus best even beluisteren denk ik :p
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Lex Groningen

Citaat van: Graphtuner op augustus 10, 2011, 23:34:56
Beste WimB, welk album van porcupine tree is het beste om mee te beginnen? Of welk album is hun beste?  :headbanging:
Mij onbekend maar ik zag hem hier al paar keer voorbij komen dus best even beluisteren denk ik :p

Ik heb niet alle albums van Porcupine tree. Maar wat ik er van bezit vind ik het album The incident toch wel de lekkerste tot nu toe.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op augustus 11, 2011, 08:07:36
Ik heb niet alle albums van Porcupine tree. Maar wat ik er van bezit vind ik het album The incident toch wel de lekkerste tot nu toe.
In willekeurige volgorde, Deadwing, Fear of a Blank Planet, Nil Recurring, The Incident. Deze CD's zijn wel de wat pittigere (heavy) CD's van PT. Wil je wat meer de symphonische/softere proberen dan Stupid Dream of Signify. Als leuk instappertje de DVD/BD Anesthesize, erg mooie live registratie (opgenomen in Tilburg) waarin veel werk van de genoemde CD's voorbijkomt. Haal die eerst maar op.  ;D
Als PT je bevalt, luister dan ook eens naar Steven Wilson, Blackfield en No-Man.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Lex Groningen

Citaat van: Nosferatu op augustus 11, 2011, 08:58:35
In willekeurige volgorde, Deadwing, Fear of a Blank Planet, Nil Recurring, The Incident. Deze CD's zijn wel de wat pittigere (heavy) CD's van PT. Wil je wat meer de symphonische/softere proberen dan Stupid Dream of Signify. Als leuk instappertje de DVD/BD Anesthesize, erg mooie live registratie (opgenomen in Tilburg) waarin veel werk van de genoemde CD's voorbijkomt. Haal die eerst maar op.  ;D
Als PT je bevalt, luister dan ook eens naar Steven Wilson, Blackfield en No-Man.

Anesthesize heb ik wel eens van je geleend, inderdaad een erg lekker album. Jammer genoeg heb ik deze zelf nog niet in de kast staan.
Blackfield is inderdaad ook een aanrader, draai deze groep geregeld. Steven Wilson en No-Man zegt me zo even niks.
Volgende week maar even naar de Jongens van Hemmes en Plato om ze te beluisteren.
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/

Nosferatu

Steven Wilson is de frontman van Porcupine Tree. No-Man is een ander samenwerkingsproject van hem ala Blackfield maar dan wel totaal anders. Bass Communion en iem projecten die ik persoonlijk dan weer wat minder vind.
Schoolyard Ghosts van No-Man is een album welke ik regelmatig draai. En om even in de sfeer van dit forumdraadje te blijven, paar dagen gelden No-Man - Together We're Stranger op DVDA aangeschaft.
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Lex Groningen

Heb je maandag tijd om naar Plato te gaan? Ben wel weer toe aan een paar nieuwe cd's. ;)

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op augustus 11, 2011, 09:46:53
Heb je maandag tijd om naar Plato te gaan? Ben wel weer toe aan een paar nieuwe cd's. ;)
Liggen alweer een paar CD's 'daar' op mij te wachten.  :angel:

Graphtuner

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Lex Groningen

Net terug uit de stad met de volgende cd's,

Amy Winehouse - Frank. Heb nu haar hele collectie compleet. ;)
Porcupine tree  - Deadwing.
Porcupine tree - In absentia.

Lex Groningen

En net een bestelling geplaatst bij bol voor de volgende cd's,

My Worlds - Justin Bieber :D
19 - Adele
Down Colorful Hill - Red house painters
Red House Painters - Red house painters.

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op augustus 16, 2011, 12:13:20
En net een bestelling geplaatst bij bol voor de volgende cd's,

My Worlds - Justin Bieber :D
Als die CD voor jezelf is Alex..... dan kom ik niet naar de Usher shootout die je binnenkort wilt gaan houden.  :wacko:

Lex Groningen

Citaat van: Nosferatu op augustus 16, 2011, 13:09:35
Als die CD voor jezelf is Alex..... dan kom ik niet naar de Usher shootout die je binnenkort wilt gaan houden.  :wacko:

3x raden voor wie die mag zijn. ;) En nee, niet voormezelf.

Zaagstra

Naar aanleiding van wat stukjes op de TV na het overlijden van Amy Winehouse heb ik 'Frank' en 'Back to Black' aangeschaft (beide de collector's editions). Redelijke tot goeie muziek, goeie teksten voor zover je ze kunt verstaan, een absoluut vreselijke stem (maar wel deel van het personage), en de opnametechnicus van 'Back to Black' mogen ze van mij tegen de muur zetten, het lijkt Goes Vaals Dordrecht wel een mono opname, en een slechte ook nog.

Ik denk dat ik deze twee onder het kopje miskopen archiveer.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

FDLARRY

Citaat van: Zaagstra op augustus 17, 2011, 13:22:36
Naar aanleiding van wat stukjes op de TV na het overlijden van Amy Winehouse heb ik 'Frank' en 'Back to Black' aangeschaft (beide de collector's editions). Redelijke tot goeie muziek, goeie teksten voor zover je ze kunt verstaan, een absoluut vreselijke stem (maar wel deel van het personage), en de opnametechnicus van 'Back to Black' mogen ze van mij tegen de muur zetten, het lijkt Goes Vaals Dordrecht wel een mono opname, en een slechte ook nog.

Ik denk dat ik deze twee onder het kopje miskopen archiveer.

Walter Zed
Grappig, ik vind haar stem uniek en fantastisch. :music: