welke DVD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door VlisChris, december 6, 2003, 00:53:28

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: DVDGuy op januari 25, 2009, 12:04:24
Ik durf het bijna niet meer te posten  ;) ;D

gewonnen op eBay USA en gisteren ontvangen: Miles Davis - At Filmore West (2 CD)

;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

DVDGuy

Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Nahpets

Citaat van: Paul1967 op januari 25, 2009, 07:59:54
Alvast besteld, komt over een weekje uit:

de nieuwe van Sara K- Made in the shade (SACD). 8)

De laatste van haar.

Citeer"A note to my friends and fans: I'm putting the pen to paper one last time to say thank you for all your support over these many years. After many years on the road and writing music, I've decided to stop touring and recording. It's hard to explain why but I hope you will understand. I had a good run but I think it's over. It's just too much for too little these days. 'Made in the Shade' explains it as best as I know how. Please except my love and gratitude for all the years you have given me yours. Many, many thanks to Gunter Pauler at Stockfisch Records.

All my best wishes for you and yours,
Sara"
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

blue-eyes

Adele, 19
2 CD's van Mark Knopfler (heb nu bijna alles, zit nu op > 25 stuks, incluis Direstraits).
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Auralic Aries G1, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Audioquest, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Joep

Liefhebbers van 37 minuten durende nummers, hier is er eentje van de buitencategorie. Opgenomen met het voltallige Letse (Letlandse?) symfonie-orkest speelt Lars Horntveth (altijd weer die Noren) met klassieke, jazz- en electronicageluiden. Erg mooi, met filmische fragmenten (erg beeldend). Einde is weergaloos mooi!

solitaire

W.A. Mozart's Serenade No. 10 "Gran Partita"   

en

"Berlin Philarmonic Duo" Meisterwerke für Violoncello & Contrabass     
Hinterm Horizont geht's weiter.

Paul1967

Citaat van: Enno op januari 25, 2009, 18:35:46
De laatste van haar.

Inderdaad haar "laaste" en volgens Stockfish haar beste (ben benieuwd). Gelukkig wel weer een nieuwe 5.1 SACD in mijn collectie...wordt mondjesmaat dat er nog wat nieuws uitkomt.

Fumi

Lex Groningen

Wel niet nieuw maar zien er wel uit als nieuw, de gehele collectie (alle seizoenen) van Seinfield en married with children.
En dat voor 100euro en een broodje bal :smile: Overgenomen dus van een collega.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

-madison-

Citaat van: Alex Groningen op januari 28, 2009, 08:29:10
Wel niet nieuw maar zien er wel uit als nieuw, de gehele collectie (alle seizoenen) van Seinfield en married with children.
En dat voor 100euro en een broodje bal :smile: Overgenomen dus van een collega.

Mooie deal 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

master30

Altijd al eens willen kijken dus begonnen met de 1e delen:

Doctor Who - The Beginning (An Unearthly Child [1963] / The Daleks [1963] / The Edge of Destruction [1964])
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

wil

Om alvast in te luisteren voor het concert van de Amsterdam Bachvereniging dat vanavond de Requiems van Mozart en Salieri speelt:

Mozart - Requiem KV626, uitgevoerd door Berliner Philharmoniker, Wiener Singverein, Wilma Lipp, Hilde Rössel-Majdan, Anton Dermota en Walter Berry, olv. Herbert von Karajan.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

peterrr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Paul1967

Via ebay usa (hard to get deze SACD): Peter White- Glow.

Paul1967

YES!! :smile:  lang naar gezocht en eindelijk gevonden op ebay.usa Seal- Seal (1st album) op 5.1 dvd-audio.
Met daarop als extra bonustracks 5.1 remixen van Crazy, Killer, the Beginning en Furure love paradise.

Pjotr27

Net binnen ( van AMAZON.DE)

Lord of the rings de soundtrack van film 1 : The Fellowship of the Rings, 3 cd`s en 1 dvd-a.
Ziet er echt prachtig uit in een soort dik boek vorm met daarin de (complete) muziek van de film.

En meteen maar Into the Wild de soundtrack meebesteld.
Vanavond ga ik ze beluisteren. :thumbs-up:
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

advr

Citaat van: Pjotr27 op februari  3, 2009, 13:29:45

Vanavond ga ik ze beluisteren. :thumbs-up:

en hoe klonken ze??
het is inmiddels al weer ochtend :alien:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Pjotr27

Citeeren hoe klonken ze??
het is inmiddels al weer ochtend

Into the Wild:  Erg leuke muziek, de cd duurt wel erg kort ( ruim een half uur) Opname is gewoon goed maar niet echt super. Wel beter als de meeste top40 pulp van tegen woordig.

Lord of the Rings: Er zit 1 DVD-A in (waar kan je die mee afspelen?) en 3 cd`s, speeltijd van de 3 cd`s is ruim 3 uur.
Als je de films mooi vind vind je de muziek ook mooi. Ik heb alle 3 de cd`s ademloos zitten luisteren.
Ik vind de opnamekwaliteit en de uitvoering fantastisch.
Tonaal is het super in balans, het klinkt heel analoog met werkelijk afgronddiepe bassen (nog nooit zo diep laag gehoord van mijn speakers) en zijdezacht hoog. Nergens is er ook maar een scherp randje.
Wel kan je horen dat het met heel veel microfoons opgenomen is, je kan niet echt de ruimte waarin de opname gemaakt is horen.
Het meest fascinerend vind ik track 3 op cd 1 waarin iemand een liedje zingt, de man is echt super 3d aanwezig in mijn huiskamer.
Kortom ik ben super enthousiast over deze opname`s. Ga ook maar eens op zoek naar de andere 2 boxen ( return of the King en The Two Towers.
Helaas zijn ze waanzinnig duur...... ( minimaal 80 euro stuk).  >:(
Dat is de dubbele prijs als ik voor The Fellowship of the Ring betaald heb.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ajbeefde

Citaat van: Pjotr27 op februari  4, 2009, 11:24:23
Into the Wild:  Erg leuke muziek, de cd duurt wel erg kort ( ruim een half uur) Opname is gewoon goed maar niet echt super. Wel beter als de meeste top40 pulp van tegen woordig.

Lord of the Rings: Er zit 1 DVD-A in (waar kan je die mee afspelen?) en 3 cd`s, speeltijd van de 3 cd`s is ruim 3 uur.
Als je de films mooi vind vind je de muziek ook mooi. Ik heb alle 3 de cd`s ademloos zitten luisteren.
Ik vind de opnamekwaliteit en de uitvoering fantastisch.
Tonaal is het super in balans, het klinkt heel analoog met werkelijk afgronddiepe bassen (nog nooit zo diep laag gehoord van mijn speakers) en zijdezacht hoog. Nergens is er ook maar een scherp randje.
Wel kan je horen dat het met heel veel microfoons opgenomen is, je kan niet echt de ruimte waarin de opname gemaakt is horen.
Het meest fascinerend vind ik track 3 op cd 1 waarin iemand een liedje zingt, de man is echt super 3d aanwezig in mijn huiskamer.
Kortom ik ben super enthousiast over deze opname`s. Ga ook maar eens op zoek naar de andere 2 boxen ( return of the King en The Two Towers.
Helaas zijn ze waanzinnig duur...... ( minimaal 80 euro stuk).  >:(
Dat is de dubbele prijs als ik voor The Fellowship of the Ring betaald heb.

dvd audio disc, heb je geen sacd speler?

Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Pjotr27

Citeerdvd audio disc, heb je geen sacd speler?

Ik heb nog wel een oude Philips 963SA SACD speler maar speelt die DVD-A af?

Joep

Mooie omschrijving Pjotr27!  8)

Zou iedereen het leuk vinden om een korte beschrijving te geven van de muziek en de opnamekwaliteit van de gekochte cd's en dvd's (als het er toe doet)? Het is dan niet objectief ofzo, maar het lijkt mij wel een leuke -en nuttige- verdieping van dit topic.  :)

ajbeefde

Citaat van: Pjotr27 op februari  4, 2009, 11:44:58
Ik heb nog wel een oude Philips 963SA SACD speler maar speelt die DVD-A af?

even proberen, dan weet je het...
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Pjotr27

Citeereven proberen, dan weet je het..

Zal het vanavond eens gaan proberen, ik heb ook nog een Toshiba EP30 HDDVD speler, kijken of 1 van de 2 het afspeelt....

THX-UltraII