welke DVD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door VlisChris, december 6, 2003, 00:53:28

Vorige topic - Volgende topic

CV_SmileY

mikeske

Citaat van: TheSpeedSkater op mei  9, 2008, 20:05:15
Hup, kijken man!  ;D

Zo, net merendeel bekeken.
Beeld is maar 50% in high definition, de rest is in SD en zelfs minder.
Maar de combinatie van beide maakt het wel speciaal.
Ook mooie effecten met het beeld, speciale overgangen, uit focusen, beelden door elkaar, enz ...
Geluid vind ik prima ( gewoon dts, high definition audio kan mijn rotel niet aan ).

Echt een aanrader, zeker voor de mensen die er geweest zijn.
Prachtig om terug te zien  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

TheSpeedSkater

Mmmz, wel jammer van het beeld. Maar ik ga dan ook maar op zoek.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Paul1967

Gisteren o.a op de mat de DTS dvd-a van the Eagels- Hell freezes over.
Wat mij meteen opviel is dat deze veel anders klinkt (lees: beter) dan de gelijknamige dvd.
Veel meer detail en alles klinkt veel losser van elkaar "meer het liveconcert gevoel".
Deze DTS disc verdwijnt in ieder geval voorlopig niet uit mijn speler. :D

HTip

Citaat van: ht-kabouter op mei 10, 2008, 07:37:17
Gisteren o.a op de mat de DTS dvd-a van the Eagels- Hell freezes over.
Wat mij meteen opviel is dat deze veel anders klinkt (lees: beter) dan de gelijknamige dvd.
Veel meer detail en alles klinkt veel losser van elkaar "meer het liveconcert gevoel".
Deze DTS disc verdwijnt in ieder geval voorlopig niet uit mijn speler. :D

Gaaf om te horen dat zelfs de DVD referentieopname nog beter kan 8)
Is waarschijnlijk in DTS 96/24 gemastered?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ajbeefde

Radio 2 cd..... staan wat favoriete nummers op... en de rest is wel leuk voor de achtergrond.
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

Paul1967

Citaat van: HTip op mei 10, 2008, 07:53:07
Gaaf om te horen dat zelfs de DVD referentieopname nog beter kan 8)
Is waarschijnlijk in DTS 96/24 gemastered?

Nee is geen 96/24 naar mijn idee d.w.z. kan er niks op het hoesje over terugvinden en mijn receiver geeft het niet aan (wat ie normaliter wel doet bij 96/24 discs).

HTip

Citaat van: ht-kabouter op mei 10, 2008, 08:18:53
Nee is geen 96/24 naar mijn idee d.w.z. kan er niks op het hoesje over terugvinden en mijn receiver geeft het niet aan (wat ie normaliter wel doet bij 96/24 discs).

Mijn DVD-speler geeft dat ook aan, dus als er niets staat is het waarschijnlijk 48/24. Maar de samplerate is niet alleen bepalend voor de hogere kwaliteit. De bitrate is vaak nog belangrijker. Kijk maar naar Donald Fagen. Klinkt fantastisch en is toch slechts 48 kHz/24-bit 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Paul1967

Yep correct, is ook één van mijn favo dvd-a's. Maar de opnames zelf van the Nightfly waren al subliem (had vroeger de lp en die klonk heel goed). Zal mede daar aan liggen denk ik ;)

HTip

Citaat van: ht-kabouter op mei 10, 2008, 09:36:51
Yep correct, is ook één van mijn favo dvd-a's. Maar de opnames zelf van the Nightfly waren al subliem (had vroeger de lp en die klonk heel goed). Zal mede daar aan liggen denk ik ;)

Idem hier. Heb de LP, CD en nu dus de DVD-A. Na één keer Y.G.I. op de radio gehoord te hebben wilde ik de LP (er was toen nog geen CD, ojee, we worden oud ;)) meteen hebben. Ben pas sinds kort besmet met het dvd-a en sacdvirus. Wil nu niets anders meer ::) Mijn vrouw trouwens ook ;D
Showcase - Topic

Paul1967

Citaat van: HTip op mei 10, 2008, 09:48:18
Idem hier. Heb de LP, CD en nu dus de DVD-A. Na één keer Y.G.I. op de radio gehoord te hebben wilde ik de LP (er was toen nog geen CD, ojee, we worden oud ;)) meteen hebben. Ben pas sinds kort besmet met het dvd-a en sacdvirus. Wil nu niets anders meer ::) Mijn vrouw trouwens ook ;D

Ha, hier nog één. Jaartje een top dvdspeler van Sony gehad met sacd mogelijkheid maar géén dvd-a.
En had best veel dvd-a's liggen. Nu een Pioneer met wel dvd-a en het virus van high-res is weer toegeslagen bij mij. Jammer toch wel dat er mondjesmaat nog dvd-a's uitkomen....hetzelfde overigens voor sacd.
Dat terwijl het zulke mooie formaten zijn ;)

El Penumbra

TAD ME1 / Soulnote A2 / Sonnet Morpheus / Sonnet Hermes / Shunyata Theta

wil

Citaat van: HTip op mei 10, 2008, 09:48:18
Ha, no zo één die de nightfly op lp heeft... we worden echt oud daddy  ;)

Tijdens onze vakantie in Spanje gekocht bij de plaatselijke El Corte Inglès:

Marilyn Mazur - Elixer

Thelonious Monk Quartet with John Coltrane at Carnegie Hall

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

HTip

Citaat van: ht-kabouter op mei 10, 2008, 10:11:31
Ha, hier nog één. Jaartje een top dvdspeler van Sony gehad met sacd mogelijkheid maar géén dvd-a.
En had best veel dvd-a's liggen. Nu een Pioneer met wel dvd-a en het virus van high-res is weer toegeslagen bij mij. Jammer toch wel dat er mondjesmaat nog dvd-a's uitkomen....hetzelfde overigens voor sacd.
Dat terwijl het zulke mooie formaten zijn ;)

Inderdaad jammer dat zo'n mooie formaten die standaard naast de gewone cd worden uitgebracht. Of nog beter altijd als hybride SACD. Worden die weer goedkoper voor ons audiofielen ;) Mijn Denon had het niet erop zitten, maar mijn Marantz die slikt alles en doet het ook nog eens heel goed :D

Citaat van: wil op mei 12, 2008, 21:54:20
Ha, no zo één die de nightfly op lp heeft... we worden echt oud daddy  ;)
;D
Showcase - Topic

daxie

-madison-

m'n eerste blu ray ;D

En nog wat cd's:

(led zeppelin - led zeppelin IV)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5

daxie

Citaat van: mikeske op mei 13, 2008, 18:45:32
zo wouter, je begint aan ook aan de blauwe schijfjes  ;)
langzaamaan, zijn vreselijk duur vind ik, teller nu op 14

mikeske

Citaat van: daxie op mei 13, 2008, 19:07:08
langzaamaan, zijn vreselijk duur vind ik, teller nu op 14
hier ook nog maar 15, onlangs veel spelletjes gekocht.
Heb er al 13, maar slechts 4 die veel gespeeld worden  ;D

GTA4
Call of Duty 4
Singstar
Buzz

Fico

GT5 Prologue  O0

Justin Timberlake - Futuresex / Loveshow (Blu-ray)

Enchanted (Blu-ray)

Seven Years in Tibet (Blu-ray, nederlandse versie!!!!)

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

El Penumbra

Fico

El Penumbra,

Jij bent je Blu-ray collectie ook stevig aan het uitbreiden zie ik  ;D

Die beeldkwaliteit werkt verslavend hé  :o 8) ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

El Penumbra

Citaat van: Fico op mei 14, 2008, 20:37:09
El Penumbra,

Jij bent je Blu-ray collectie ook stevig aan het uitbreiden zie ik  ;D

Die beeldkwaliteit werkt verslavend hé  :o 8) ;)

Het doet een mens goed om daarvan te genieten en de prijzen zijn nu ook wat schappelijker.

Fico

Citaat van: El Penumbra op mei 14, 2008, 20:38:42
Het doet een mens goed om daarvan te genieten en de prijzen zijn nu ook wat schappelijker.

Als je goed rondkijkt vind je al veel titels voor < €25  8)

Onlangs stond ik nog te twijfelen of ik de Blu-ray versie van xXx zou meenemen, die had ik zien staan voor €19,99.
Spijtig dat ik die al op DVD heb, anders had ik niet getwijfeld ;)

Joep

De plaatjes van de BluRays en HD-DVD's worden wel steeds groter... Ik zoek zelf het liefst kleine plaatjes uit. Zoals deze van de Golden Earring - Naked Truth. Naar aanleiding dat 'Rock Solid' zei hier wel van te houden. Akoestische rock kan mij ook wel bekoren, dus vandaar. :) Ik zoek eigenlijk ook nog het beste album (geluidstechnisch en/of muzikaalst) van De Dijk.