welke DVD's heb je laatst aangeschaft?

Gestart door VlisChris, december 6, 2003, 00:53:28

Vorige topic - Volgende topic

asterduc

Citaat van: Bas Janssen op oktober 18, 2005, 14:25:57
Ik ben ook zo'n Eva schaap  :D

Wie weet er nog een artiest die net zo mooie nummers maakt als "Fields of Gold" ?
Een mooie vrouwen stem die dus kippenvel bezorgt!

enkele favorieten uit mijn collectie
- Tania Maria
- Lizz Wright
- Jamie Ian
- Anna Caram
- Friend 'n Fellow, Tuck & Patti
- Gretchen Lieberum
- Beth Gibbons
- Holly Cole

minder bekend, maar met zeer goede opname of muziek:
- Lori Liebermann
- M'shel Ndegeocello
- Nura
- Hélène Segara
- Laura Fygi
- Soraya
- Laura Love
- Angelique Kidjo
- Patti Griffin

en iets commercieler
- Sara Evans
- Martine McBride
- Allison Kraus
- Linda Eder
- Janita
- Jeanne Newhall
- Eliane Elias
- Trisha Yearwood
- Des'Ree

en zeer bekend
... Diana Krall, Sara K, Ketie Melua, Norah Jones, Pat' Barber, Shawn Colvin, enz ...

Ed.
Stereo: Lyngdorf TDAi 2200, CD-1, Thel Accusound 100 , Pacific, Concave.

HT: AUDYN Pre-6, AMP 300, Denon-2910,
ThemeScene H57, HTPC.

Speakerproject: zie http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=1102

wil

Citaat van: JürgenW op oktober 19, 2005, 21:13:34
Die cd van Christina Branco ken ik niet. Wel de oudere. Aardig, maar op den duur voor mij een beetje aan de monotone kant.
Als je graag fado wilt horen, luister (en kijk) naar Mariza, Live in London; een van de dvd's die ik de laatste tijd onzettend veel heb gedraaid. Ik heb erover geschreven in de muziekthread. (Op Aangenaam Klassik staat een song van haar cd Há Palavras Que Nos Beijam, bij lange na niet zo prachtig als de live-registratie.)
Ik heb deze cd gisteren twee keer beluisterd en mijn conclusie is: prima tot goed. Het is een zeer toegankelijk album met mooie liedjes in fado-stijl. Monotoon zou ik het niet noemen als je daarmee de tragiek en soberheid bedoelt van de échte fado. Fado zoals die door Alfredo Marceneiro wordt gezongen. Dat is de zeer droeve stijl waar Cristina Brano toch minder last van heeft. Op het album Sensus zingt zij vrij en open en is het gewoon mooie zang. Ideaal voor in de luxere tapas-bas of genietend van een kopje koffie met Anis ;D.
Jürgen, is die dvd van Mariza echt zo mooi? Is het meer de tragischere fado/flamenco (ik weet dat dit niet hetzelfde is, maar ik vergelijk het slechts omdat het voor de niet-flamenco-ingewijden - en dat ben ik zeker niet - hetzelfde gevoel van melancholie geeft) of zingt zij ook het meer toegankelijkere populairdere genre?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

JürgenW

Citaat van: wil op oktober 20, 2005, 09:14:25
en is het gewoon mooie zang. Ideaal voor in de luxere tapas-bas of genietend van een kopje koffie met Anis ;D.

Wil,

Mee eens ;D
Ik ben zeker geen flamenco-ingewijde en van fado ken ik eigenlijk alleen maar wat beter Christina Branco (ook nog eens live gezien en dat was wel heel mooi) en Mariza.
Op de DVD zingt ze traditionele fado, maar hoe !!

[n.b. Enkele dagen geleden zag ik Rita Rhys, inmiddels 81. Na afloop kocht ik de cd. Konzert was prima, cd (tribute to Pim Jacobs), zuiver gezongen en gespeeld: zo clean: leuk bij de koffie, panne(n)koek en frikandellen/fricandellen/fricadellen/friëcadiëlen. [brrr spellinghervormingen >:D] ;)

VlisChris

Daarnet gekocht:
Million Dollar Baby 2 disc
Robots 2 disc
Beide mooie uitvoeringen 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

robbiedobbie

Citaat van: Bolle op oktober 18, 2005, 21:27:45

en na alle positieve verhalen over deze CD:

Jack Johnson - In Between Dreams

inderdaad een erg fijne cd.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

robbiedobbie

Citaat van: asterduc op oktober 19, 2005, 22:56:14

en zeer bekend
... Diana Krall, Sara K, Ketie Melua, Norah Jones, Pat' Barber, Shawn Colvin, enz ...

Ed.

ja Ed ehh.... Yves!
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

myself

Citaat van: wil op oktober 20, 2005, 09:14:25

Jürgen, is die dvd van Mariza echt zo mooi? Is het meer de tragischere fado/flamenco (ik weet dat dit niet hetzelfde is, maar ik vergelijk het slechts omdat het voor de niet-flamenco-ingewijden - en dat ben ik zeker niet - hetzelfde gevoel van melancholie geeft) of zingt zij ook het meer toegankelijkere populairdere genre?

wil
ik heb de DVD even ge-emuled om te kijken of ik hem moet kopen en zit hem nu te bekijken. Wat kan ze een bekken trekken zeg  :D Maar ik vind ze wat populairder zingen, maar misschien ben ik wat door het beeld afgeleid. Zeker een goede fado dvd, maar niet geheel mijn keuze maar ik zit ook niet zo into fado. De life in paradiso van christina branco vind ik meer meeslepend.

Trouwens de publieksshots op deze mariza dvd dragen niet echt bij aan de sfeer.... ze zitten een beetje in te kakken.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Citaat van: myself op oktober 20, 2005, 20:46:14
zit hem nu te bekijken.
ze heeft wel goede gastartiesten uitgenodigd zeg  :D

<EDIT> op het laatst zingt ze wel meer "uit haar tenen" en zingt ze ook nog eens erg "echt" tussen het publiek zonder microfoon  8) Dat is minder een act opvoeren dan dat ze daarvoor doet
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

JürgenW

Citaat van: myself op oktober 20, 2005, 20:53:29
ze heeft wel goede gastartiesten uitgenodigd zeg  :D

<EDIT> op het laatst zingt ze wel meer "uit haar tenen" en zingt ze ook nog eens erg "echt" tussen het publiek zonder microfoon  8) Dat is minder een act opvoeren dan dat ze daarvoor doet
Smaken verschillen.
Ik vind het trouwens aardig om naar deze dvd ook eens te luisteren zonder ernaar te kijken. Heeft - zoals bij vele muziekdvd's - eigen charme: je hoort 't anders; in dit geval: mooier.

myself

Citaat van: JürgenW op oktober 20, 2005, 21:27:59
Smaken verschillen.
Ik vind het trouwens aardig om naar deze dvd ook eens te luisteren zonder ernaar te kijken. Heeft - zoals bij vele muziekdvd's - eigen charme: je hoort 't anders; in dit geval: mooier.
ja klopt (2x). Ik vind christina wat meer vanuit haar gevoel zingen maar ik ben waarschijnlijk ook beinvloed door het beeld want mariza zingt zo gemakkelijk dat het lijkt dat ze het niet meent en uit haar onderbuik trekt wat je bij fado wel moet hebben. Op het moment dat ik hier weer zat te typen en dus het beeld niet zag klonk het wel weer wat echter.

Joep

Sinds vandaag thuis af te spelen (i.p.v. de introotjes op amazon.com ::) )

Ryan Adams - Heartbreaker (MFSL, SACD, stereo)

John Coltrane & Johnny Hartman (Verve, SACD, mono+stereo)

Frank Sinatra - The Voice (Sony Mastersound, mono)

Mozart - Sonates, Andreas Staier (Harmonia Mundi, SACD, stereo)

Bill Evans - Portrait Of Bill Evans (XRCD, stereo)

Joep

Deze heb ik ook nieuw en is echt ontzettend niet te versmaden zo lekker!  :)

Sufjan Stevens (geen grappen aub, spreek uit: Soefjon) - Come On Feel The Illinoise

De verzamelaar moet snel zijn want de afbeelding van Superman is niet legaal gebruikt. De nieuwere persingen hebben dus ook geen vliegende held meer op de voorkant!

Atrax

Vandaag Robots DVD (animatie) aangeschaft.
Een film met een simpel verhaal, maar wel erg amusant  :D
If it doesn't kill you, it can only make you stronger...

Audiofiel

Ik heb op de VAD-show mijn bestaande collectie SA-CD's maar liefst verdubbeld!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Joep

Citaat van: Audiofiel op oktober 25, 2005, 08:35:07
Ik heb op de VAD-show mijn bestaande collectie SA-CD's maar liefst verdubbeld!

En ik met 300%...hmmm...zou het dan toch nog wat worden, dat SACD? ::) ;D

Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

TheSpeedSkater

Was afgelopen twee weken in Duitsland en heb even wat dvd´s en een cd gekocht:

Nieuwe Robbie Williams cd

dvd:

Simply Red - Home Live in Sicily (dts)
Metallica - S&M
Kylie - Live in Sydney (dts)
Roger Waters - The Wall Live in Berlin (dts)
Faithless - Live at Alexandra Palace (dts)
Faith Hill - When the lights go down (dts)

En de box van Band of Brothers :)was een koopie, kon hem niet laten liggen! Heb hem alleen gekocht in Duitsland, dus zie nu de film vanaf de kant van de Duitsers...Geeft je toch een andere kijk op 40-45  ;) :)

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Joep

Citaat van: Audiofiel op oktober 25, 2005, 11:12:14
Hoeveel heb jij gekocht? ;D

Ik had er ooit eens één gekregen en sinds kort heb ik er drie bij. Heb er nu 4 in totaal. ;D

Audiofiel

Atrax

Vandaag Amadeus binnen gekregen, van de Warner Special Editions aktie (3 voor 2).
Moeet een erg goede film zijn, heb hem echter nog nooit gezien, dus ben benieuwd.....  :P
If it doesn't kill you, it can only make you stronger...

Kronzilla

Heb gistermiddag mijn langverwachte Warner Classics cd "Visions" van Libera binnen gekregen. Jammer dat Robert Prizeman nooit eens verder gedacht heeft en het op SACD liet persen  :-\
Natuurlijk wacht ik vol ongeduld op de nieuwe full-cd van Madonna: Confessions On A Dance Floor  :P zal een lekkere plaat worden naar schijnt,allezja voor Madonna-fans toch  ;D

FrankB

Besteld en onderweg:

Beethoven piano trio, gehoord bij de B&W demo, erg mooi!

Cannonball Adderley, Know what I mean xrcd2  8)

Cannonball Adderley, Miles Davis, Somethin' else MFSL OOP  O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Joep

Cool! Something else O0

"Is that what you wanted, Alfred?"

Ik heb er laatst de 200gr. heruitgave van gekocht. Zo anders dan de cd... ;D

FrankB

Citaat van: Proprius op oktober 27, 2005, 12:40:21
Cool! Something else O0

"Is that what you wanted, Alfred?"

Ik heb er laatst de 200gr. heruitgave van gekocht. Zo anders dan de cd... ;D

Zeker cool  O0

Hoe bedoel je anders? Qua sound of zijn er nog meer dingen anders?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

advr

weer lekker bezig Frank, je zou toch minderen.... ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A