Welke (gratis) software voor afspelen blu rays

Gestart door CineSmurf, juni 16, 2012, 16:43:00

Vorige topic - Volgende topic

CineSmurf

Ik ben op zoek naar een simpel programmaatje om blu rays af te spelen. Gewoon vanaf een spelertje. Zowel voor mijn Mac als voor mijn PC. Wie heeft er tips?

Het mag eventueel ook best iets (niet te veel) kosten, als ie het dan maar gegarandeerd blijft doen. (Even voor de ondertiteling: Veel speel ik niet af en ik heb met bijvoorbeeld powerdvd slechte ervaringen dat je elke keer weer nieuwe upgrades moet kopen om het te laten werken.)
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

frankp

Zonder ondersteuning van menu's: Media Player Classic HC (gratis)
Met menu ondersteuning: TotalMedia Theater 5 (niet gratis)

Beiden voor pc, mac durf ik zo niet te zeggen.

RalphH

Xbmc icm anydvd HD. Check ff de verschillende topics voor de juiste versie met HD audio. Geen geklooi met codecs, gewoon gaan.

Betaald is TMT mijn favoriet. Af en toe updaten kom je niet onderuit, ook dedicated Players hebben af en toe een nieuwe firmware nodig.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

CineSmurf

Ja, AnyDVD is er ook zo één. Ik had daar in (ik denk 2008) een "lifetime" licentie van gekocht. Inmiddels dus niet meer lifetime en kan ik dus weer gaan betalen voor updates. Wat mij betreft mag die club dus in de str#nd zakken. Ik ben helemaal klaar met softwarepakketten kopen en dan twee jaar later weer full-price moeten updaten.

Zolang ze maar eerlijk zijn over updates en de kosten beperkt zijn: prima. TMT en XBMC zal ik eens even checken.
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RalphH

Vanwege een comboprobleem in mijn setup zit ik een beetje aan anydvd vast. TMT dient in principe te werken zonder anydvd, Xbmc ben ik niet zeker van, kan zijn dat de aacs er afgesloopt moet worden bij BR schijfjes.

Het geschuif met lifetime licenties vind ik ook redelijk schandelijk. Moet ook wel bekennen dat ik anydvd niet op de nette manier gebruik. TMT overigens wel ;).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro

CineSmurf

Thanks. MPC gebruik ik al. Die werkt goed, zolang de film in niet al te veel stukjes is gehakt. Gratis met menufunctionaliteit bestaat kennelijk (nog) niet?

frankp

Citaat van: CineSmurf op juni 17, 2012, 12:31:29
Gratis met menufunctionaliteit bestaat kennelijk (nog) niet?

Helaas niet nee...

RalphH

Nope, heb ik ook nog niet gevonden.

Had voorheen ook altijd mpc, maar wilde naar 1 programma voor alle filmmateriaal incl. HD audio ondersteuning voor BR en zonder te veel gemorrel met codecs. XBMC (versie van DanielA) doet dit voor mij primadeluxe.
NB
Voor films die niet uit 1 grote file bestaan maar meerder kleinere m2ts bestanden, start je de index.bdmv. Heb ik ff mee geworsteld, voordat ik er uit was, maar dit werkt.

RalphH

CineSmurf

Ik ga xmbc wel even uitzoeken ja. Klinkt wel goed. Dat draait volgens mij ook (als ik 'm eindelijk heb) op mijn Raspberry volgens mij. Kan ik alvast even oefenen. goeie tip!

Bierkameel

VLC, speelt bijna alles af en werkt op OS X en Windows :)
Primare SP31.7 - Primare A30.5 - Wharfedale Diamond 8.4 - B&W ASW1000 sub - Sharp 60" LED TV - Logitech Squeezebox Duet - D-Link Boxee Box - Stanton ST-150 - Amino 510 HD IPTV. Lead Audio LA-100 - Beyerdynamic DT990.