ati hdmi gaat fractie van seconde op zwart

Gestart door yentown, mei 27, 2012, 09:15:30

Vorige topic - Volgende topic

yentown

hm iemand enig idee wat dit kan zijn?  ati hdmi (asus 6850) naar tv 1080p valt een paar keer per uur het signaal voor een seconde weg, beeld gaat op zwart.  of soms gooit ie alle kleuren door de war, komt als het ware een pastel-achtige roze/groen laag overheen; tv aan/uit of input wisselen lost dat op.  dit gebeurt zowel met windows desktop en het spelen van films, dus het is geen mpc instelling.

van wat ik lees een kabel probleem, maar:
1. nooit dit probleem gehad op oude comp met zelfde kabel;
2. heb een andere kortere hdmi kabel geprobeerd en zelfde probleem.

misschien heeft met met hdmi versie te maken?  of kabelsnelheid?  ben geen expert helaas.

aah frustrerend. D:

oh en ik kan ook dat ellendige control center of hoe het tegenwoordig ook heet niet gebruiken.  hij installeert wel, maar daarna als ik 'm start gebeurt er niks.  toen ik de comp net had heeft ie 't wel 1 of 2 keer gedaan.  zou met .net fw te maken hebben, verschillende versies geprobeerd, no luck.

hulp?

Sjettepet

Ik heb dit ook eens gehad en toen was het inderdaad de kabel.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Quadral Aurum Montan 9 || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

RalphH

Denk een handshake/edid issue. Heb het zelfs soms bij wisselen van bron. Amp aan en uit werkt dan inderdaad, tijdens afspelen heb ik er nooit last van. Kabel die ik gebruik is 15 m maar zoals je zelf al hebt getest lijkt dat het issue niet.
Laatste driver van de Ati site al, of gebruik je die van de fabrikant van de kaart?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

yentown

control center probleem inmiddels opgelost, .net fw 3.5.1 deed de truc

pik maandag wat kortere duurdere kabels op, wie weet helpt 't

en nieuwste driver had ik al :/

yentown

hm.  2 verschillende kabels geprobeerd, probleem blijft.

misschien de ati maar dumpen dan en terug naar nvidia. :/

yentown

http://openelec.tv/forum/67-display/8549-atiphilips-hdmi-handshake-problem

interessant.  ben nu een half uur op full rgb aan het draaien en nog geen storing.