X-Fi 2020 XFI EN HIFI.NL SLAAN HANDEN IN EEN Dutch Audio Event

Gestart door morca, mei 22, 2012, 18:07:41

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Niet gehoord wel gezien. Prachtige dingen...Harmonizer erop en je bent ws helemaal het mannetje. :D

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Citaat van: martin778 op september 24, 2016, 18:42:39
Hoe klonken de oude JBL's? ;D

stonden niet aangesloten maar kunnen ongetwijfeld extreem luid!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

martin778

Niet aangesloten, WTF  :crazy:
Nou ik durf te wedden dat als dit echte Kenrick constructies waren, dat ze ook op kwaliteit daar alles makkelijk weg konden spelen.
De echte KS 4351's hebben "2 beryllium drivers, zilveren spoelen en dergelijke goodies.

eMVe

Citaat van: Pjotr27 op september 24, 2016, 16:09:04
Je mag dan zogenaamd langs de rij lopen... maar ik zie de mensen al reageren die al een tijd staan te wachten...
Toch werkt het in de praktijk aardig; mensen die via internet al betaald hadden gingen aan de linkerkant naar binnen en de rest rechts, dat er links maar één persoon stond en rechts drie of vier, dat kan nog beter.
Citaat van: chansig op september 24, 2016, 11:05:57
Zowwww.....de 8c van Dutch&Dutch klinkt heel erg goed.

Gr. Hans
Zoals je al aan gaf: waarschijnlijk een kwestie van "ieder zijn ding"; ik vond ze niet in balans en erg vlak klinken, maar een ander zal dat waarschijnlijk betitelen als neutraal. . . ik heb bewust meerdere plaatsen geprobeerd, maar misschien net niet de middelste stoel op de tweede rij. . .  ;)

martin778


Ruud-

Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

ProXius

Ik heb morgen ongeveer een uurtje de tijd, welke sets/kamers moét ik beluisteren? ;)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

fugazi_2009

Citaat van: ProXius op september 24, 2016, 19:21:39
Ik heb morgen ongeveer een uurtje de tijd, welke sets/kamers moét ik beluisteren? ;)

Dat ligt aan je interesse. Ik ging er naar toe met het uitgangspunt dat ik overtuigd wilde worden dat ik vooral niks aan mijn set hoef te wijzigen. Dat lukte uitstekend! Enkel bij Bjorn was ik onder de indruk, zoals ik tegen hem zei: "daar zou ik uitstekend mee kunnen leven". En vervolgens zei Bjorn de magische woorden "jij moet hiernaast bij Garmt zijn". En inderdaad, dat stond op eenzame hoogte. Maar met zo'n prijs mag dat ook wel. Ik vertaalde dat als: "oh, dan moet ik dus geen BMW M3 kopen". Mijn vriendin legde het uit als: "daarvan kunnen we ook een huis in Spanje kopen".

Sent from my SM-T320 using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Vhond

Helaas hadden heel veel opgestelde sets weer (net als vorig jaar) last van kleuring van de ruimtes.

Daudio's nieuwe C1 viel erg in het niet bij zijn duurdere broertje de W1 (minder ruimtelijk en qua balans was het evenwicht tussen hoog en midden minder dan tussen laag en midden)

Audionote stond echt in een te kleine ruimte (net als vorig jaar) maar ondanks dat was het toch behoorlijk genieten van de opgestelde set.

Grimm had het wat dat aangaat het best op orde, mooi onder controle en prachtig om te horen hoe de plaatsing ook bij zachtere passages duidelijk afgetekend bleef.

De 'oude' Quads waren wat dat aangaat ook genieten (wat een mooie ruimtelijkheid), iets wat eveneens te horen viel bij de in diezelfde ruimte te beluisteren Jecklin Float Headphones (ok, daar hangt ook een prijskaartje aan  ;) )

En bij een aantal ruimte was ik ook wel benieuwd naar apparatuur als deze in een andere combinatie zou zijn aangesloten:
Helios speelde oa de ATC SCM40A, was wel benieuwd hoe deze zouden klinken op een betere set qua bron en versterking dan dat wat daar opgesteld stond.

Hetzelfde gold voor de Dynavector demo bij Naim. De kleine speakers die daar het geheel afronden waren zeker niet slecht (zeker voor de maat van deze weergevers) maar ook daar was ik wel benieuwd naar de klasse van het element op een wat volwaardiger speaker.

Tingsha audio stond er met de Conquistar. Natuurlijk maakt Pioneer in de duurdere serie betere apparatuur (hier de cd speler) maar zou het eea wel hebben willen beluisteren met een betere bron...

Andersom was ook het geval. Mooi loopwerk van CEC werd gecombineerd met 'minder' kwalitatief werk aan het eind van de keten.

Enfin het was weer een hele belevenis op de X-fi van dit jaar en zeker de moeite waard.

martin778

#784
Citaat van: ProXius op september 24, 2016, 19:21:39
Ik heb morgen ongeveer een uurtje de tijd, welke sets/kamers moét ik beluisteren? ;)

Zeker bij Zugspitz kijken! Ik weet niet of ze die grote speakers met "18 baskasten en een hele grote houten hoorn hebben meegenomen maar vorig jaar klonk het schitterend.

Thanatos

Citaat van: martin778 op september 24, 2016, 19:57:14
Zeker bij Zugspitz kijken! Ik weet niet of ze die grote speakers met "18 baskasten en een hele grote houten hoorn hebben meegenomen maar vorig jaar klonk het schitterend.

Hele gave sets waren dat. Ook wat design betreft erg mooi :thumbs-up:

chansig

Citaat van: eMVe op september 24, 2016, 18:50:49
Toch werkt het in de praktijk aardig; mensen die via internet al betaald hadden gingen aan de linkerkant naar binnen en de rest rechts, dat er links maar één persoon stond en rechts drie of vier, dat kan nog beter.Zoals je al aan gaf: waarschijnlijk een kwestie van "ieder zijn ding"; ik vond ze niet in balans en erg vlak klinken, maar een ander zal dat waarschijnlijk betitelen als neutraal. . . ik heb bewust meerdere plaatsen geprobeerd, maar misschien net niet de middelste stoel op de tweede rij. . .  ;)

:D gemiste kans die stoel in de 2e rij. En vlak/ neutraal moet jeinderdaad aanspreken. Het uit balans klinken herken ik zeker niet. Ik weet ook niet wat je hier precies mee bedoelt?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ProXius

Thanks voor de tips zover! Wil ook zeker wat beluisteren in de lagere klasse, binnenkort m'n eigen merk opstarten (mee bezig nu) dus even de concurrentie beluisteren :D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

whoknows

#788
Vivid audio vond ik erg mooi alleen het design .... Waar ik me ook over verbaasde waren die kleine Boenicke W11 speakertjes, kwam uit een klein mooi kastje naar mijn mening toch echt wel een hoop laag uit, ook hele mooie uit massief hout gemaakte speakertjes. Die estelon speakers ook lekker klinken. Grimm audio vond ik top alleen de prijs wat minder  :-X

Wel aardig vond ik de yamaha atmos soundbar, grappig dat surroud dat uit 1 z'n soundbar komt. Die JBL vind ik wat minder, heb ook geluisterd naar een audeze lcd3 koptelefoon die ik wat vond tegenvallen. Heb veel niet gezien, beluisterd
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

martin778

#789
Het probleem van JBL is is dat het uit dezelfde stal als ML komt en dus altijd met ML gedemo'ed wordt terwijl die amps daar niet goed mee matchen, krijg je een kil studio-achtig geluid voor terug.

Fleetwood

#790
Citaat van: Xander32 op september 24, 2016, 13:49:58
https://www.facebook.com/HiFi.nl/posts/1073194026049778:0


... die toegang, wat een drama weer.

ik was er om half 11, kon zo doorlopen  ;D
pioneer pdp-4280XA + Xtrend 10000
en nog wat andere zooi int kastje... :-)

DofN

#791
Het was een interessante dag. Leuk om een aantal bekenden tegen te komen.

Ik vond de Lyngdorf/Omniwave luidsprekers erg leuk. Bepaalde opnames komen heel aardig uit maar missen focus (pinpoint). Ja, een zangeres in een kapelletje stond wel in het midden van de zeer ruim opgestelde luidsprekers die vooral baat hebben bij hoog reflectieve kamers om dan zeer ruimtelijk te klinken, maar de dame in de opname stond er van vloer tot plafond. Niemand heeft zo'n grote mond. De weergave van de ruimte (de kapel) was goed, maar niet exceptioneel. Hoor dat wel vaker goed gaan. Een van de meest verbluffende weergaven van de ruimtelijkheid van een kerkopname was bij iemand die 4 electrostaten en een subwoofer gebruikte in een 4.1 opname en set. Of zoiets. U begrijpt mijn punt.

En dan liet men een opname uit 1963 horen van een oud Philips medewerker uit zijn tuin met een overvliegend vliegtuig. Leuk dat het vliegtuigje daadwerkelijk boven je te horen is, maar veel te groot, veel te dichtbij om maar in de buurt van de werkelijkheid te komen. Vliegtuigjes komen nooit zo laag over, of ze zijn aan het neerstorten. Als ze hoog overvliegen klinken ze ook kleiner. Het laag klonk erg strak, maar wat bleek: een of twee boundary woofers van Lyngdorf deden mee, en die kunnen gecrossed worden op 500Hz. Geen wonder dat dat erg goed klonk. Ik las dat Omnivave de LS vaker zo'n 4 meter uiteen zet als hij een demo geeft. En dan nog ruim van de eerste reflectiewand. En dat hij altijd een DSP gebruikt. Ben benieuwd hoe dat uitpakt in kleinere meer gedempte ruimtes bij mensen die categorisch DSP weigeren.

Heb nog naar wat andere dingen geluisterd, zoals de Devialets. Vond het niet al te indrukwekkend. En nog wat sets die het onthouden nauwelijks waard waren. Toen ik bij D&D kwam, zette Baardmannetje uit eigen beweging Laurie Anderson / Strange Angels op, een nummer dat ik vaak meeneem als ik ga luisteren en dat had hij onthouden. Heel aardig :)

Ik zat op de beste plek, midden, 2e rij. Het laag was droog, de focus redelijk (ik luister meer semi-nearfield thuis en vind dat prettiger) en voor het eerst in mijn leven luisterde ik naar luidsprekers waarbij ik géén subwoofers miste. Ik heb luidsprekers van 250.000 (Alexandria's) gehoord die nog baat hadden bij een betere verdeling van het laag in de ruimte met subwoofers, terwijl ze toch heel keurig stonden en de luisterdriehoek goed was.. Deze D&D's hebben er juist baat bij om ze tegen de achterwand te plaatsen waardoor het laag strak, subtiel en driedimensionaal klonk. Tegelijkertijd bleef  het midden neutraal en was de imaging prima, en was er ook nog genoeg dimensionaliteit (diepte) in het geluid.  Als het gaat om verfijning van het hoog enzo, dat kon ik niet horen door het geroezemoes. Later op dag nog wel een nummer van Damien Rice op verschillende volumes beluisterd (dank Hans), en dat klonk erg goed.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

eMVe

Citaat van: chansig op september 24, 2016, 20:02:03
:D gemiste kans die stoel in de 2e rij. En vlak/ neutraal moet jeinderdaad aanspreken. Het uit balans klinken herken ik zeker niet. Ik weet ook niet wat je hier precies mee bedoelt?

Gr. Hans
Het laag in verhouding met de rest van het geluid. Wat dat betreft vind ik de claim dat juist dít systeem de perfecte match met de ruimte zou kunnen maken geheel niet matchen met wat ik hoorde. Maar ik denk dat iedereen op zo'n beurs zoekt wat hij wil vinden. . . ::)

DofN

Het is ook maar wat je gewend bent, lijkt me.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Rusher

#794
Staat "onze" Hans (chansig) ook in de kamer van D&D? Omdat doorofnight tussen haakjes zei "dank Hans").

DofN

Chansig had per ongeluk de remote control in handen tijdens dat nummer.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Robiwan

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Robiwan

Dit "setje" klonk erg goed en is lekker compact. Als ik m'n Naim set niet had stond dit thuis zonder de fraaie Bergmann draaitafel dan.

Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

Citaat van: Rusher op september 24, 2016, 23:27:32
Staat "onze" Hans (chansig) ook in de kamer van D&D? Omdat doorofnight tussen haakjes zei "dank Hans").

Gisteren bijna de hele dag gestaan...vandaag niet. Ik kwam aanwaaien en ben niet meer weggegaan. Helaas Ruud- gemist..Ruud- mij ws niet :D.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Citaat van: eMVe op september 24, 2016, 22:56:50
Het laag in verhouding met de rest van het geluid.

Oke...deze ervaring deel ik dus niet..maar inderdaad...iedereen zoekt wat hij wilt horen.

Zo zag ik gisteren iemand die dus in een bepaald nummer bepaald gewend laag miste. Die had aan het einde van de dag er even moeten zijn toen Jon Hopkins gedraaid werd.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.