VLC versus (MPC-HC+madVR+LAV)

Gestart door MindfluX, mei 16, 2012, 13:02:57

Vorige topic - Volgende topic

MindfluX

Is het de moeite waard om over te stappen van VLC media player op Media Player Classic Home Cinema (MPC-HC) met als Video Renderer madVR en de LAV Filters?

Ik lees in oudere reviews dat de tweede setup een betere beeldkwaliteit geeft, maar ik vraag me af of dat met huidige versies nog steeds het geval is. Ik kan geen recente vergelijking vinden.

Het zou nu gaan om VLC 2.0.1 x64 versus MPC-HC 1.6.1435 x32 + madVR 0.82.5 + LAV Filters 0.50.5.
nobody has a patent on knowledge

JVC DLA-X30, 110 inch Stewart Studiotek 130, Stewart Luxus Deluxe Screenwall, Audipack X30 custom mount, MonsterVision 3D glasses, 2x X-Rite i1Pro Rev D., Onix OA31 Series 2.

MindfluX

MPC-HC+madVR+LAV geinstalleerd en getweaked op basis van deze tutorial:
http://www.homecinema-hd.com/intro_en.html

Conclusie: ik zie geen enkel verschil met de nieuwste releases tussen VLC en MPC-HC.

JVC DLA-X30, 110 inch Stewart Studiotek 130, Stewart Luxus Deluxe Screenwall, Audipack X30 custom mount, MonsterVision 3D glasses, 2x X-Rite i1Pro Rev D., Onix OA31 Series 2.

kippekop

Als je de vergelijkings plaatjes naast elkaar ziet, zie je wat minimale verschillen soms, maar die zijn pas van toepassing denk ik als je projecteert. Voor het blote oog op normale afstand zijn de verschillen erg klein.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

MindfluX

Citaat van: kippekop op mei 17, 2012, 12:50:04
Als je de vergelijkings plaatjes naast elkaar ziet, zie je wat minimale verschillen soms, maar die zijn pas van toepassing denk ik als je projecteert.

Op screenshot comparison staan een aantal voorbeelden, zoals:
http://screenshotcomparison.com/comparison.php?id=110209

Ik heb hetzelfde gedaan door te switchen tussen VLC en MPC-HC in fullscreen met een aantal scenes van BBC's Planet Earth BluRary op 1080p. Ik zag werkelijk geen verschil. Ook heb ik links VLC gezet en rechts MPC-HC met exact hetzelfde beeld en ik zag geen verschil.

Mogelijk zijn er in MadVR nog instellingen die de beeldkwaliteit verbeteren die ik niet heb ingesteld, maar ik heb echt gigantisch  veel lopen instellen en dat precies volgens de handleidingen.

kippekop

Citaat van: MindfluX op mei 17, 2012, 14:06:28

Ik heb hetzelfde gedaan door te switchen tussen VLC en MPC-HC in fullscreen met een aantal scenes van BBC's Planet Earth BluRary op 1080p. Ik zag werkelijk geen verschil. Ook heb ik links VLC gezet en rechts MPC-HC met exact hetzelfde beeld en ik zag geen verschil.

Mogelijk zijn er in MadVR nog instellingen die de beeldkwaliteit verbeteren die ik niet heb ingesteld, maar ik heb echt gigantisch  veel lopen instellen en dat precies volgens de handleidingen.

Dan zou ik het er gewoon vanaf halen, vreet nog behoorlijk wat processor kracht ook.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

LB06

Citaat van: MindfluX op mei 17, 2012, 14:06:28

Deze vergelijking lijkt me gewoon gebaseerd op een verkeerde instelling wat betreft het colour space. RGB 0-255 vs 16-235.