De set van Madhouse - Sonus Faber, Marantz & Inakustik

Gestart door Madhouse, mei 6, 2012, 15:37:49

Vorige topic - Volgende topic

Madhouse

Dat is jouw mening S@m, ik heb de mijne en ik hoor wel verschil.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

S@m

Citaat van: Madhouse op juni 10, 2013, 13:22:53
Dat is jouw mening S@m, ik heb de mijne en ik hoor wel verschil.

Ik beweer ook niet dat ik wel of geen verschil hoor, alleen is veel meer winst te behalen in jouw set met een andere DAC, versterker of luidsprekers. Veel meer dan het eventuele subtiele kabelverschil. En dat is idd mijn mening (en die is niet uit de lucht komen vallen  ;)).

Madhouse

Ik respecteer je mening ook wel S@m. Er is altijd wel iets beters te krijgen maar de vraag is of je het er voor over hebt ja of nee. Mijn speakers waren min of meer een droom voor me, vanaf dat ik ze voor het eerst hoorde spelen een aantal jaren geleden was ik verliefd en dacht ik dat zoiets nooit haalbaar voor mij zou zijn. Ik vind dit mijn top en wil ook niet upgraden op dat gebied. Een andere versterker is zeker een optie en die gaat er ook echt komen, maar ik blijf ook hierbij bij Marantz en qua klank zou deze niet anders zijn dan mijn huidige. Ik miste altijd dynamiek en detail in mijn set en ik weet dat de Inakustik kabels dit gaan geven, dus ik vind het niet zonde maar echt een toevoeging in mijn set.

S@m

Citaat van: Madhouse op juni 10, 2013, 21:21:56
Ik miste altijd dynamiek en detail in mijn set en ik weet dat de Inakustik kabels dit gaan geven, dus ik vind het niet zonde maar echt een toevoeging in mijn set.

Ik meen ook subtiele verschillen te horen tussen diverse kabels, maar als je set met een dropveter geen dynamiek en detail kan weergeven dan gaat imo géén kabel daar verschil in brengen.

Als dit wel gaat gebeuren dan ligt dat aan de connectie van de kabel aan de versterker/luidspreker.

Madhouse

Klinkt logisch maar zo ervaar ik het niet. Ik heb wel degelijk gehoord dat kabels meer dynamiek, detail en strakker laag kunnen brengen dus theoretisch klopt je verhaal misschien wel alleen wijst de praktijk toch iets anders uit. Plus het maakt de hobby ook nog eens leuker met wat tweaken en proberen.

quattronl

Citaat van: S@m op juni 10, 2013, 22:07:53
Ik meen ook subtiele verschillen te horen tussen diverse kabels, maar als je set met een dropveter geen dynamiek en detail kan weergeven dan gaat imo géén kabel daar verschil in brengen.

Als dit wel gaat gebeuren dan ligt dat aan de connectie van de kabel aan de versterker/luidspreker.
Ik heb laatst bij Eddye mijn ls-kabels aangesloten en dat gaf een wereld van verschil. Het geluid kwam veel meer los van de speakers, er was meer 3D (of hoe je het ook wilt noemen).
Eddye was niet zo'n kabel-believer maar na 2 seconden luisteren was ie om :D

Ik ervaar bij mij thuis ook regelmatig verschillen tussen kabels (ik experimenteer graag), al is dat de ene keer (veel) minder dan de andere keer.
En natuurlijk hoort de een wel verschil en de andere niet. Dus het is niet per definitie dat iedereen dezelfde verschillen hoort, als ze al te horen zijn.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

S@m

Citaat van: Madhouse op juni 11, 2013, 09:11:29
Plus het maakt de hobby ook nog eens leuker met wat tweaken en proberen.

Da's absoluut waar!  ;)

HTip

Citaat van: Peerless Monster op juni 10, 2013, 10:45:54
En je zou niks meer kopen ;D ;D
+1 ;D Het bloed kruipt waar het niet gaan kan ;)

Maar serieus... gefeliciteerd Roy!

Citeer
De 14e staat hoor Roy ;)
Beetje brutale vraag... Heb je nog plaats voor mij, Roy? Neem ik ook een paar van mijn platen mee. Kunnen we ook meteen platen vergelijk ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Dat is geen brutale vraag hoor, je bent welkom met je CA pret pakket :D  ;)

Ik stuur je een PM.

quattronl

Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Madhouse

Ja word zeker gezellig! Zal volgende week even een PM sturen met de details. We moeten wel even rekening houden met onze kleine man dus we kunnen maar tot 19.00uu lawaai maken dan. Maar volgens mij moet dat gewoon lukken  :D

HTip

Citaat van: Madhouse op juni 14, 2013, 07:45:39
Dat is geen brutale vraag hoor, je bent welkom met je CA pret pakket :D  ;)

Ik stuur je een PM.
:clapping: :pompom:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Citaat van: HTip op juni 14, 2013, 20:05:36
:clapping: :pompom:

Hmmm dan kan ik mijn platen ook thuis laten... ;D ;D
Ik neem wel wat mee hoor, hoe meer platen hoe meer vreugd. ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Madhouse

Straks staan hier onder de koelkast nog platen  :worship:

lynch1979

Heb je je nieuwe speakerkabels inmiddels binnen gekregen?

Madhouse

lynch1979

Citaat van: Madhouse op juni 14, 2013, 21:03:19
Nee helaas nog niet :(

Ben wel erg benieuwd of je verschil merkt, hopelijk krijg je ze snel binnen.

Madhouse

Verschil ga ik zeker wel merken, daar ben ik van overtuigd (ken de kabels al).

Net bericht van Peter gehad, het was helaas niet gelukt voor dit weekend maar ze komen aankomende week. Als extraatje monteert hij ze ook compleet af met Inakustik materialen (krimpkous ed.) dus dan is de set gelijk aan hoe je ze koopt zoals de fabrieks versie.

lynch1979

Citaat van: Madhouse op juni 15, 2013, 12:35:49
Verschil ga ik zeker wel merken, daar ben ik van overtuigd (ken de kabels al).

Net bericht van Peter gehad, het was helaas niet gelukt voor dit weekend maar ze komen aankomende week. Als extraatje monteert hij ze ook compleet af met Inakustik materialen (krimpkous ed.) dus dan is de set gelijk aan hoe je ze koopt zoals de fabrieks versie.

Jammer dat het niet gelukt is, maar wel weer een nette service van Hifisupply.
Heb je ze ook al in je eigen set beluisterd? Omdat je ze al kent.

Madhouse

In mijn vorige set wel Inakustiks gehad dus weet wat het karakter is. In deze set niet beluisterd maar ik durf de gok wel te wagen ;)

Ik heb altijd erg goede ervaringen met Peter dus bestel ook het liefst bij hem. Dit soort extraatjes maakt het dan weer mooier.

Madhouse

:pompom: net de verzendbevestiging gehad van Peter dus als het goed is morgen mijn nieuwe LS kabels plus nog 2 AudioQuest HDMI kabels binnen. Van het weekend het meubel aan de kant en de Inakustiks tussen de versterker en speakers knopen. Kunnen volgende week ook de Twisted Pair Design Ascent LS kabels in de verkoop :D

Wellicht inmde toekomst toch nog een keer de Interlinks vervangen voor Inakustiks, de NF-202 voor analoog en de On/Off 202 als digitale interlnk. Gaat weer een duur grapje worden maar dan wel alles matchend.

Madhouse

Het Hifisupply pretpakket is binnen :D

Madhouse

Vandaag de nieuwe LS kabels binnen gehad en gelijk aangesloten en gaan luisteren. De eerste ervaringen brengen me eigenlijk precies wat ik gehoopt en ook wel verwacht had en dat was absoluut meer dynamiek en een strakker laag. Ook is deze kabel erg goed in de micro details al was mijn set Twisted Pair Designs daar ook zeker niet slecht in. Ik vind dit echt een veel betere match dan mijn vorige LS kabels en absoluut geen spijt van deze aankoop! ;)

HTip

Mooi dat je nu wel al tevreden bent met de inakustik Referenz. Ze gaan overigens nog mooier klinken...

Wordt steeds benieuwder naar jouw set!
Showcase - Topic

Madhouse

Nog 3,5 week en dan mag je komen luisteren :D

Ik ben overigens heel erg benieuwd wat jullie van mijn set gaan vinden zonder het vergelijk wat we gaan doen. In mijn beleving nadert het echt voor mij naar perfectie maar een menng van een ander kan nooit kwaad.

De LS1102 is echt een hele mooie kabel en na een paar uur spelen word het alleen maar beter. Ik verbaas me vooral over het strakke laag en de dynamiek, had het gehoopt en verwacht maar nooit verwacht dat het zo'n enorme verbetering met zich mee bracht.