Ziggo: Af en toe "geen signaal" in beeld

Gestart door leekie, mei 4, 2012, 11:13:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

leekie

Hoi forumleden,  ;D

Ik heb sinds medio maart een nieuwe tv - plasma panasonic 46GT30 - en daarbij ook ziggo digtv genomen (alles in één plus).
Verder ook een HUmax 5200 erbij, zodat ik ook e.e.a. kan opnemen. Bij de levering zijn ook nog enkele coax-aansluitingen vervangen (kabel niet, was prima; = Hirschman koka) en het beeld vond ik super. Ook als ik kijk via de Humax-decoder.  :clapping: :clapping:
Maar de laatste tijd ervaar ik dat als ik kijk via de ci-module regelmatig het beeld zwart wordt voor enkele seconden met de boodschap "geen signaal", waarna het weer goed wordt. Wanneer ik kijk via de Humax gebeurt dit niet.

Hebben jullie nog suggesties waar dit aan zou kunnen liggen? De signaalsterkte en kwaliteit varieert tussen 90 en 100%, maar zit bijna altijd op 100%. Bitrate error is 0. De Humax is via coax aangesloten op de coax-ingang in de woonkamer en vanuit de Humax gaat een coax naar de TV en ook een HDMI-kabel.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,
Carlo


Ton - pa3eia

Waarschijnlijk hikt de Humax soms in het door te geven coax signaal naat het TV-toestel.
Om het TV-toestel van het coax signaal te voorzien kan je beter voor de Humax het signaal splitsen d.m.v een 2 voudige splitter met f-connectors.

73's
KDL 46W905a/UPC CI+ | HT-CT260 | CMU BR100 | BDV E370 | Playstation 3 | KDL 37W5720/UPC CI+ | DAV DZ260 | NSZ-GS7 | SMP-N200 | KDL 26EX302 | Tablet S 16GB 3 G | Slingbox Solo | Xperia Sola

leekie

Citaat van: Ton - pa3eia op mei  4, 2012, 14:16:06
Waarschijnlijk hikt de Humax soms in het door te geven coax signaal naat het TV-toestel.
Om het TV-toestel van het coax signaal te voorzien kan je beter voor de Humax het signaal splitsen d.m.v een 2 voudige splitter met f-connectors.

73's

Hoi Ton, dank voor je reactie.

Het zou dus zo kunnen zijn dat door de Humax de tv af en toe hikt. Ook al staat de Humax uit; rood lampje brand. Kun je nog aangeven op welke wijze ik dan de splitter moet plaatsen? Als deze bij het inkomende coax-signaal in de muur moet, moet er dan nog een derde kabel worden getrokken? (nu tv en radio- coax) En, hoe sluit ik dan de Humax aan op de tv, naast de hdmi-kabel? Ik neem aan dat hier ook een coax-kabel moet komen voor het tv-signaal.

Alvast dank voor de reactie.

Mvrgr.
Carlo

clockwork

Zou het niet bij Ziggo kunnen liggen? Toevallig zal ik dezelfde melding afgelopen vrijdag bij mijn moeder thuis. Die had tot een week geleden nooit problemen en nu opeens regelmatig.

(ex PE1ILM)
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

leekie

Citaat van: clockwork op mei  6, 2012, 11:42:23
Zou het niet bij Ziggo kunnen liggen? Toevallig zal ik dezelfde melding afgelopen vrijdag bij mijn moeder thuis. Die had tot een week geleden nooit problemen en nu opeens regelmatig.

(ex PE1ILM)

Ik denk het niet. Ik heb dit al sinds de installatie. Ziggo adviseerde mij eerst om eens een geheel nieuwe installtie te doen. Kaart eruit, installatie etc. etc. Heb dit nog niet gedaan, gewoon luiheid, denk ik. En, ik ben toch benieuwdof anderen hiervoor een andere oplossing hebben gevonden.

Grtz.
Carlo

leekie

Citaat van: leekie op mei  6, 2012, 11:37:30
Hoi Ton, dank voor je reactie.

Het zou dus zo kunnen zijn dat door de Humax de tv af en toe hikt. Ook al staat de Humax uit; rood lampje brand. Kun je nog aangeven op welke wijze ik dan de splitter moet plaatsen? Als deze bij het inkomende coax-signaal in de muur moet, moet er dan nog een derde kabel worden getrokken? (nu tv en radio- coax) En, hoe sluit ik dan de Humax aan op de tv, naast de hdmi-kabel? Ik neem aan dat hier ook een coax-kabel moet komen voor het tv-signaal.

Alvast dank voor de reactie.

Mvrgr.
Carlo
[/quote

Hoi Ton of andere forumleden,
Hoop dat jullie me nog verder willen helpen.
THX