Allerslechtste film ooit

Gestart door CZ79, april 28, 2012, 20:28:18

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Citaat van: EdjeH op mei  3, 2012, 22:08:25
Even voor de goede orde, mijn lijstje was gewoon de top 10 van IMDB en natuurlijk niet serieus bedoeld.
Het was een poging om op een ludieke manier (met een vleugje sarcasme) te reageren op het noemen van LOTR, Avatar, Star Wars en King King in dit topic. Kijk als je film tegen vond vallen hardstikke mooi, maar om deze te plaatsen in het lijstje "Allerslechtste film ooit" is natuurlijk kolder. Kom op zeg, kun je dan écht geen slechtere titels noemen... En dat heeft niets met persoonlijke smaak te maken maar het is een objectief feit dat er slechtere films zijn. Dus slechter script, dialogen, acteurs, camerawerk, montage, muziek enz. Dus bij deze doe ik een oproep deze lijst schoon te houden!

On topic: the Massacre ooit gekocht omdat er "Lucio Fulci presents" opstond. Nou dan moet het wel goor zijn, dacht ik... wat een ellende alleen als die audiodub, acteurs, oersaai (ben drie keer in slaap gevallen) verschrikkelijke slechte gore en dan toch uitkijken om één of andere vage reden (deze dvd bied ik te koop aan overigens).

My lips are  :-X nothing said.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

StefaanD

Schitterend Edje je hebt er hier al een paar serieus bij hun ... gehad  :D

alexander2

Citaat van: StefaanD op mei  4, 2012, 16:28:46

LOL

Vik

Yep  ;D

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

EdjeH

Eeeuh....... neus??  ;D

LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

Gaeje

Citaat van: EdjeH op mei  3, 2012, 22:08:25
Dus slechter script, dialogen, acteurs, camerawerk, montage, muziek enz. Dus bij deze doe ik een oproep deze lijst schoon te houden!

de vraag was: wat is de allerslechtste film die je al hebt gezien... staat iedereen toch vrij om daarin te antwoorden wat ze willen, zo lang het gemeend is... Het moést niet per sé B-roll film zijn...

ik vind avatar echt echt heel slecht. Dus ik blijf bij mijn antwoord. Gisterenavond trouwens ook nog een lelijke stinker gezien: midnight in paris. Hoge verwachtingen, woody allen, en vele positieve reviews, maar zo'n slecht spel, zo'n verschrikkelijke dialogen, en zo'n debiel scenario... mag zeker mee in het lijstje

alexander2

Citaat van: Gaeje op mei  6, 2012, 01:09:06
de vraag was: wat is de allerslechtste film die je al hebt gezien... staat iedereen toch vrij om daarin te antwoorden wat ze willen, zo lang het gemeend is... Het moést niet per sé B-roll film zijn...

ik vind avatar echt echt heel slecht. Dus ik blijf bij mijn antwoord. Gisterenavond trouwens ook nog een lelijke stinker gezien: midnight in paris. Hoge verwachtingen, woody allen, en vele positieve reviews, maar zo'n slecht spel, zo'n verschrikkelijke dialogen, en zo'n debiel scenario... mag zeker mee in het lijstje

Iedereen mag zijn slechtste film opsommen zolang het geen Avatar is. :D
Midnight in Paris vond ik daarentegen een vermakelijke film. ;)

Ian G

Time changer... orthodox christelijke propaganda van de bovenste plank. Ooit op dvd van iemand geleend zonder te weten waar hij over gaat.

http://www.imdb.com/title/tt0295725/

http://video.google.com/videoplay?docid=-1029590119434704995

EdjeH

Citaat van: Gaeje op mei  6, 2012, 01:09:06

Tuurlijk staat het iedereen vrij om te antwoorden wat ze willen, er is gelukkig geen censuur op dit forum. Alleen kan natuurlijk niemand met droge ogen beweren dat Avatar de slechtste film ooit is. Alleen visueel is het al een hoog niveau. Mag ik vragen waarom je het toch zo slecht vond? Ik ging destijds naar de bioscoop met lage verwachting, maar ik vond hem eigenlijk wel prima te pruimen.

Ik vond bijvoorbeeld The Book of Eli best wel leuk, Denzel Washington is een geweldige acteur. Tot ik begreep wat Eli in zijn tas had, toen was voor mij de hele film verpest, verschrikkelijk. Toch is dit niet de slechtste film ooit, het eerste half was was prima.

Of bijvoorbeeld Stealth, aardige cast, schitterende beelden, maar wat een slechte dialogen en script te erg voor woorden. Toch vond ik bijvoorbeeld Nightmare City (dvd ook te koop trouwens ;)) veel en veel slechter....
LG OLED 65GX6LA, NAD T 758 V3i, Oppo UDP 203, Rega Planet CD, Dali Suite 2.5 Surround, Dali Alteco C-1, SVS SB-1000

Gaeje

Citaat van: EdjeH op mei  7, 2012, 23:12:58
Alleen kan natuurlijk niemand met droge ogen beweren dat Avatar de slechtste film ooit is. Alleen visueel is het al een hoog niveau. Mag ik vragen waarom je het toch zo slecht vond?

waarom nu niet? wat maakt die avatar (hier) zo heilig? Van het begin nog maar heb je die bijzonder matige performance van die hoofdacteur... En al de rest wordt er nadien niet beter op...
Het scenario is echt echt kleuterniveau, de belerende boodschap is om te kotsen...

En visueel een hoog niveau? een kleurboek van CGI en andere troep. neen dank u. En het ergste van al is dat ze dat de academy award geven voor cinematografie. Meer dan de helft van de film komt uit een computer, dat noem ik geen cinematografie... En dat terwijl Inglourious Bastards dat jaar ook genomineerd was, een film die prachtig gedraaid was door Robert Richardson.

Anyway, ik blijf erbij en het is mijn final answer. Avatar slechtste film ooit. (de meeste cheesy B-film titels die hier genoemd worden mijd ik gewoon. Dat weet je toch op voorhand al dat dat echt slecht is. (ok, de voorgenoemde torque heb ik ook gezien, maar dat was omwille van de moto's.)(en die was ook echt heel slecht, maar dat had ik dan wel verwacht ofzo)

Vik

Citaat van: Gaeje op mei  8, 2012, 00:21:52
waarom nu niet? wat maakt die avatar (hier) zo heilig? Van het begin nog maar heb je die bijzonder matige performance van die hoofdacteur... En al de rest wordt er nadien niet beter op...
Het scenario is echt echt kleuterniveau, de belerende boodschap is om te kotsen...

En visueel een hoog niveau? een kleurboek van CGI en andere troep. neen dank u. En het ergste van al is dat ze dat de academy award geven voor cinematografie. Meer dan de helft van de film komt uit een computer, dat noem ik geen cinematografie... En dat terwijl Inglourious Bastards dat jaar ook genomineerd was, een film die prachtig gedraaid was door Robert Richardson.

Anyway, ik blijf erbij en het is mijn final answer. Avatar slechtste film ooit. (de meeste cheesy B-film titels die hier genoemd worden mijd ik gewoon. Dat weet je toch op voorhand al dat dat echt slecht is. (ok, de voorgenoemde torque heb ik ook gezien, maar dat was omwille van de moto's.)(en die was ook echt heel slecht, maar dat had ik dan wel verwacht ofzo)

Ik ken ook een paar mensen in mijn kringen die Avatar niet goed vinden.

Dit zijn echter wel mensen die totaal geen fantasie hebben en erg droog en nuchter zijn van karakter. Zeg maar gerust saai.

Een rijke fantasie is wel een must bij deze film.

Former member 78

Als je geen rijke fantasie hebt als man, dan is het soms best lastig :D

Vik

Citaat van: ArjanR1 op mei  8, 2012, 09:06:33
Als je geen rijke fantasie hebt als man, dan is het soms best lastig :D

True  ;D

henk543

Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

velothrux

Ik ben sinds "The Incredibles" wel een fan van Pixar. Maar nu hebben ze "Cars 2". :-[

Kjelt

Citaat van: Gaeje op mei  8, 2012, 00:21:52
Wel merkwaardig dat een statement als "Allerslechtste film ooit" wat een behoorlijk zwart/wit statement is door jou toch nog vertaald wordt als "Allerslechtste film waarvan je het niet verwacht had".  ;D

Dr.Bedlo

Snuf de hond in oorlogstijd.

SS doomtrooper.

Commentaar overbodig dunkt mij
Quad vintage.

audiosurfer

Citaat van: EdjeH op mei  7, 2012, 23:12:58
Ik vond bijvoorbeeld The Book of Eli best wel leuk, Denzel Washington is een geweldige acteur. Tot ik begreep wat Eli in zijn tas had, toen was voor mij de hele film verpest, verschrikkelijk.

Mee eens, wat een deceptie...
Arcam AVR850, Arcam PA720, Arcam P429, Panasonic 9004, Dune-4k, Apple-tv.
3x monitor audio cinergy 200, 2 cinergy sub 15, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch. 4 cinergy 100 sides en rears, 4 Monitor audio platinum in ceili g
Beeld: Sony xw5000, 135 inch ATscherm

roland p

Ik wil Catwoman nog even onder de aandacht brengen. Die heb ik ooit gehuurd omdat Halle Berry erin speelde. Helaas is catwoman in de meeste shots een ge-cgi'd klein Italiaans stuntmannetje :D

Wát een tenenkrommend cgi-drama was dat zeg...

Hier de film in 5 seconden:
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

henk543

Hi-ha-hilarisch Roland :) Jammer dat het voorstukje zo lang is ;)
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

roland p

Citaat van: henk543 op mei  8, 2012, 11:57:47
Hi-ha-hilarisch Roland :) Jammer dat het voorstukje zo lang is ;)
Dat bouwt de spanning op :D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

EdjeH

Haha lachen filmpje, was inderdaad niet veel soeps die Catwoman...
Beetje in hetzelfde straatje is Aeon Flux met de prachtige Charlize Theron, was helemaal de grond in gerecenseerd, maar ik vond hem eigenlijk best te pruimen.

On topic:
Immortel (2004). Deze destijds in de videotheek op basis van het dvd hoesje uitgezocht. Zo slecht, wat een belachelijke dialogen en slechte CGI totaal ongeloofwaardig, ik hem hem na 10 minuten uitgezet.

Gaeje

Citaat van: vik op mei  8, 2012, 08:30:57

Een rijke fantasie is wel een must bij deze film.

in principe niet, als dat goed gebracht is. of als je de acteurs gelooft. Star wars vind ik best goed, Lord of the rings etc....

Geloven in de film hangt voor mij heel hard samen met de acteurs geloven, en de decors... (daarom werkt LOTR voor mij wél, en bvb de nieuwe (1,2 en 3) star wars-en niet meer. Bad acting i.c.m veel te veel (slechte) green key...

idem voor avatar. Bad acting icm CGI en compositing en dan nog géén verhaal ook...

al die andere titels a la catwomen, aeon flux etc... dat skip ik allemaal. Daar begin ik gewoon niet aan

Peerless Monster

Citaat van: EdjeH op mei  8, 2012, 12:48:28
Haha lachen filmpje, was inderdaad niet veel soeps die Catwoman...
Beetje in hetzelfde straatje is Aeon Flux met de prachtige Charlize Theron, was helemaal de grond in gerecenseerd, maar ik vond hem eigenlijk best te pruimen.

On topic:
Immortel (2004). Deze destijds in de videotheek op basis van het dvd hoesje uitgezocht. Zo slecht, wat een belachelijke dialogen en slechte CGI totaal ongeloofwaardig, ik hem hem na 10 minuten uitgezet.

Ik vond Flux en Immortals allebei ontzettend bagger.
Ik had hetzelfde hoor met die Immortals. De graphics op het hoesje waren 3D en ontzettend gaaf en dan spreekt de naam ook wel aan en iets met goden enzo... Maar de film is echt zoooooooo slecht...
Maar niet zo slecht als Alone in the Dark... Slap aftreksel van het originele spel...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10