Het 'grote' Rotel topic

Gestart door W.Otter, april 28, 2012, 15:08:54

Vorige topic - Volgende topic

Eddye

Citaat van: Jaime op juli 27, 2013, 14:36:31
Philips 46PFL6606H/12

http://www.philips.nl/c/televisie/6000-series-117-cm-46-inch-full-hd-1080p-dvb-t-c-46pfl6606h_12/prd/nl/;jsessionid=1F441096DBBFB427EAA36769E926156B.app102-drp1?t=specifications
Van de philips site:

Digitale audio-uitgang
Sluit de audiokabel aan op de 'DIGITAL AUDIO OUT'-aansluiting (coax) op de TV en de 'AUDIO IN'-aansluiting op de audioapparatuur.
U hebt een digitaal-naar-analoog-converter (DAC of D-to-A) nodig om de 'DIGITAL AUDIO OUT'-aansluiting (coax) van de TV aan te sluiten op een analoog stereosysteem. Controleer of de converter de conversie van zowel LPCM (Linear Pulse Code Modulation) als AC3 (Dolby Digital) ondersteunt. Raadpleeg uw leverancier als u niet zeker weet of een bepaalde converter geschikt is. 

Dus de vraag is of de DAC van de RA-12 AC3 signalen aankan.

En van de Rotel site haal ik:
Coaxial/Optical PCM    LPCM

Ik denk dat wat je wilt niet gaat werken.
Je kan ook de analoge uitgang van de tv gebruiken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

tajo

De 46PFL6606 heeft geen RCA stereo uit, maar wel een stereo mini-jack for headphones.
Die kun je gebruiken.

Je kunt de TV dubbel aansluiten, om enkel als je last heb van AC-3 (heb je niets aan bij stereo opstelling) naar de stereo jacks the switchen.

Om geen last te hebben van AC-3 , even de kanalen instellen, met name de "preferred audio format"?
Uit de handleiding:

Digital TV channels can stream several audio languages. If multiple languages are available, select the preferred language.
1. Press {Home}
. 2. Select [Setup] > [Channel settings] or [Satellite settings] > [Language]. 3. Select one of the following settings, then press OK:
 [Primary audio] / [Secondary audio]: Select the available audio language. Set a secondary language in the same menu. If the primary language is unavailable, the TV receives this language.
 [Preferred audio format]: Select to receive standard audio format (MPEG) or advanced audio formats (AAC, EAC-3 or AC-3 if available).

Jaime

Citaat van: tajo op juli 27, 2013, 15:12:35
De 46PFL6606 heeft geen RCA stereo uit, maar wel een stereo mini-jack for headphones.
Die kun je gebruiken.

Je kunt de TV dubbel aansluiten, om enkel als je last heb van AC-3 (heb je niets aan bij stereo opstelling) naar de stereo jacks the switchen.

Om geen last te hebben van AC-3 , even de kanalen instellen, met name de "preferred audio format"?
Uit de handleiding:

Digital TV channels can stream several audio languages. If multiple languages are available, select the preferred language.
1. Press {Home}
. 2. Select [Setup] > [Channel settings] or [Satellite settings] > [Language]. 3. Select one of the following settings, then press OK:
 [Primary audio] / [Secondary audio]: Select the available audio language. Set a secondary language in the same menu. If the primary language is unavailable, the TV receives this language.
 [Preferred audio format]: Select to receive standard audio format (MPEG) or advanced audio formats (AAC, EAC-3 or AC-3 if available).

Ik heb ingesteld dat het standaard audio formaat moet worden ontvangen, maar dat werkt ook niet. Ik ga het even met een analoog stekkertje proberen.

EDIT: Dat werkt. Alleen het geluid is nu zo belachelijk zacht, dat ik de versterker op '80' moet zetten om fatsoenlijk te kunnen luisteren. Is daar ook een oplossing voor?

W.Otter

sowieso apart dat je met een stereo versterker/dac met de tv bezig bent. Analoog zou inderdaad een oplossing kunnen zijn aangezien de geluidskwaliteit toch niet heel subliem is of je dit nou digitaal of analoog aanlevert.
kun je bij de tv instellingen niet wat doen met analoog uit? of even het geluid van de tv helemaal omhoog gooien en met de Rotel volume regelen.

heb je geen digitale decoder als iets van een humax? daar kan ik de output gewoon op stereo zetten
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jaime

Waarom vind je dit apart? Ik luister voor 80% muziek, dus ik heb meer behoefte aan een stereoversterker. Daarnaast wil ik nooit verder gaan dan stereo dus ik heb geen receiver nodig. Toch?

W.Otter

ik heb een humax, dune, muziekstreamer en dit alles met stereo (nog wel). voor het gemak (en niet met 3,5mm jack) heb ik een receiver die naast stereokwaliteit ook aansluitmogelijkheden levert. Toch kan ik met mijn rotel rdg1520 ook gebruik maken van de dac, daarnaast is het mogelijk om met een rc1580 ht en stereo te integreren.

Genoeg mogelijkheden omtrent stereo integreren met ht/tv mogelijkheden en toch de kwaliteit van je stereo te behouden.
Ik zou met spullen als een cm1 en rotel amp geen hoofdtelefoonstekkers willen gebruiken. daarnaast lijkt het me heel vervelend om aansluitingen te missen en dit soort irritante gevallen op te moeten lossen met een 3,5mm jack. Gaat een beetje de essentie van een goede set.

ook al luister je 80 procent muziek, die 20 procent wordt heel vervelend als je op deze manier een dac zijn werk niet (kan) la(a)t(en) doen
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Jaime

Tsja, ik ben dan ook niet zo heel veeleisend. Ik neem overigens aan dat het geluid op deze manier (dus via de 3,5mm jack) beter klinkt als bijv een sonos soundbar? Pas als dat niet het geval is, zou ik me misschien zorgen gaan maken.

W.Otter

nog nooit kunnen vergelijken maar het is zonde als je niet de volle potentie uit je set haalt.
voor tv is het waarschijnlijk prima maar dat geld kun je ook in andere oplossingen stoppen.

Jaime

Daar heb je gelijk in. Maar de enigste optie om het tv geluid te verbeteren zou dus een losse receiver zijn? Of is er een goedkoper alternatief zodat het tv geluid verbeterd wordt.

W.Otter

het enige dat ik kan verzinnen is dat je via de tv in moet kunnen stellen dat het signaal als stereo wordt gestuurd naar je Rotel, het goedkoopste is natuurlijk die 3,5mm jack maar goed.. dat is niet hoe het hoort :ph34r:

verder heb ik ook niet echt ideeën..

EdwinB

No bedankt voor de reacties op mijn vorige post van 8 juli.

Ik heb de set nu op proef thuis staan (met dank aan de dealer!):

Voorvesterker:
Onkyo PR-SC5509

Eindversterker:
Rotel  RMB-1575 en Rotel RB-1572

Eerste indruk is goed, maar ik moet er nog eens goed voor gaan zitten om de kwaliteit van HT en muziek te gaan beluisteren, ben tot op heden voornamelijk bezig geweest met het afstellen en dat leidt toch enigzins af...  :)

Wat mij opvalt is dat wanneer ik de set aan doe er "gekraak" uit de speakers komt, dit hoor je ook wanneer je van input verandert of wanneer je bijvoorbeeld van PCM naar DTS-HD schakelt bij een Blu-ray.

Ik heb het een en ander getest, de componenten een voor een aangezet, en het lijkt door de Rotels te komen.

Klinkt dit iemand bekend in de oren? Waar zou ik eventueel nog naar moeten kijken om dit gekraak te verhelpen?

Alvast bedankt!

Edwin

flakkees

ik denk eerder dat de onkyo het probleem is
eindversterkers schakelen niet als je iets om zet

''Wat mij opvalt is dat wanneer ik de set aan doe er "gekraak" uit de speakers komt, dit hoor je ook wanneer je van input verandert of wanneer je bijvoorbeeld van PCM naar DTS-HD schakelt bij een Blu-ray.''

zet eerst de onkyo eens aan en daarna de rotel's en kijk eens of je dan ook gekraak hoort
Philips pus7805 ambilight 65''/ Panasonic DMP-BDT310
Denon avc X4700H / Onkyo PA-MC 5500 / Emotiva XPA 5
Klipsch / RF-83 / RC-64 / RS-52 / RB-61 / RB-15 / RB-51
dual Monoprice Monolth 12'' V2 Thx

EdwinB

Citaat van: flakkees op juli 30, 2013, 08:14:38
ik denk eerder dat de onkyo het probleem is
eindversterkers schakelen niet als je iets om zet

''Wat mij opvalt is dat wanneer ik de set aan doe er "gekraak" uit de speakers komt, dit hoor je ook wanneer je van input verandert of wanneer je bijvoorbeeld van PCM naar DTS-HD schakelt bij een Blu-ray.''

zet eerst de onkyo eens aan en daarna de rotel's en kijk eens of je dan ook gekraak hoort

Dat heb ik inderdaad getest, wanneer ik de Onkyo aanzet dan hoor ik niets. Zet ik daarna de eerste Rotel aan dan hoor ik het gekraak in mijn speakers, zet ik vervolgens de tweede Rotel aan dan hoor ik het gekraak opnieuw.

Mijn vraag aan mensen met een Rotel  RMB-1575 of Rotel RB-1572, horen jullie ook gekraak in de speakers wanneer je de set aanzet?

Alvast bedankt,

Edwin

flakkees

mmmmm....ik zou het spul terugbrengen en er geen genoegen mee nemen  :nopompom:
dat wat je hoort is niet goed , zeker niet bij splinternieuw spul .

Maro

Ik zou mooi de Onkyo PA-MC5501 erbij kopen. Wereld set en optisch ook nog eens heel mooi bij elkaar passend.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

flakkees

Citaat van: Maro op juli 30, 2013, 15:04:01
Ik zou mooi de Onkyo PA-MC5501 erbij kopen. Wereld set en optisch ook nog eens heel mooi bij elkaar passend.

dit meen je toch niet , in een rotel topic ? :unhappy:

Maro

:DMag de beste man toch een tip geven?
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

EdwinB

Citaat van: flakkees op juli 30, 2013, 14:51:00
mmmmm....ik zou het spul terugbrengen en er geen genoegen mee nemen  :nopompom:
dat wat je hoort is niet goed , zeker niet bij splinternieuw spul .

Ik heb de set op proef en de dealer is er ook mee bezig om te kijken wat er aan de hand kan zijn dus wat dat betreft hoef ik me geen zorgen te maken.  :)

De Rotels zijn trouwens demo modellen uit de winkel.

Wat ik mij afvraag is of dit probleem mensen die ervaring hebben met Rotel bekend voor komt en/of suggesties hebben om dit op te lossen.

Duutser

Als ik mijn RMB1575 aanzet hoor ik een hele lichte kraak in de speakers. Het is ook maar een micro seconde. Ik moet er echt opletten om het te horen.
Dus je bent niet de enige met dit probleem.

W.Otter

heb het niet met de rb1572..

EdwinB

Citaat van: Duutser op juli 30, 2013, 17:27:12
Als ik mijn RMB1575 aanzet hoor ik een hele lichte kraak in de speakers. Het is ook maar een micro seconde. Ik moet er echt opletten om het te horen.
Dus je bent niet de enige met dit probleem.

Bij mij is het echt duidelijk te horen, en niet alleen tijdens het aan zetten, ook bij het switchen van input.

Hoor jij het ook bij het switchen van input of echt alleen bij het aanzetten?

EdwinB

Citaat van: W.Otter op juli 31, 2013, 11:33:35
heb het niet met de rb1572..

Ik hoor het zowel bij de RBM-1575 als de RB-1572, misschien is het toch de combinatie met de Onkyo versterker.

Moet eens kijken of we het kunnen testen met een ander merk versterker, ik houd jullie op de hoogte met mijn ervaringen.  ;)

W.Otter

flakkees

wwwhhhaaa . vandaag de rsx-1057 van 13.00 tot 17.00 op standje 67 laten dreunen
en je raad het al ...... geeft geen krimp , word niet eens warm  :headbanging: :headbanging:

i love rotel  :clapping:

Maro

Nier zo'n prestatie hoor met die Klipsch van jou.  ;)