Goede firewall gevonden

Gestart door Erik, november 30, 2003, 19:41:56

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Ik gebruik al jaren naar tevredenheid de gratis  Zonealarm. Maar sinds de laatste update doen een paar programma's het niet meer. ZA laat ze niet meer door.
Ligt niet aan mij maar aan ZA. Is al door meerdere mensen bevestigd.

Dus ik had een nieuwe firewall nodig.
En nu heb ik sysgate gevonden, gratis en eerlijk gezegd ben ik er erg blij mee want hij ziet er nog eens mooier, informatiever uit. Hij is ook nog eens beter te bedienen.

Kan hem iedereen aanbevelen. Heb ook nog de niet gratis pro versie geprobeerd, maar die bood eigenlijk niets spannends, alleen maar meer varegn en irritatie, dus ik ben weeg gedowngrade.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Harry HT

Hoi Erik,

Bedankt voor je tip ! :)

Sinds adsl op m'n laptop is geinstalleerd, heb ik ook allemaal gezeur. Ook met norton, dus ga ik nu deze firewall even testen.

Gegroet,

Harry

link:
http://sysopt.earthweb.com/reviews/firewall/index7.html
De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

hifiman

Citaat van: Erik op november 30, 2003, 19:41:56
En nu heb ik sysgate gevonden, gratis en eerlijk gezegd ben ik er erg blij mee want hij ziet er nog eens mooier, informatiever uit.

Ik kan niet nalaten op te merken dat bij een firewall mooi eruitzien wel het laatste argument is om een keuze te maken! ;D

Overigens gebruik ik zelf netfilter/iptables (linux only) en dat ziet er helemaal niet uit want dat heeft geen GUI :P

Groetjes,

Ronald

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ed-S

sygate is inderdaad een goede firewall denk ik, je kunt hem ook online testen op hun site.
het enige maar logische nadeel is dat als je stealth mode browsing aanzet je update van windows niet meer werkt en dus niet automatisch wordt gewaarschuwd als er update voor je zijn.

Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

D-san

Ik gebruik ook sygate en denk dat deze goed werkt!

westergas

Is er iets mis met Norton dan? (behalve dat ie niet gratis is dan)
Anata wa soko ni imasu ka

D-san

Men zegt dat de Norton en MCafee programma's de pc trager maakt.
Dus heb ik dit eens geprobeerd en ach het is gratis....

B.J.

Citaat van: D-san op februari 25, 2005, 16:49:01
Men zegt dat de Norton en MCafee programma's de pc trager maakt.
Dus heb ik dit eens geprobeerd en ach het is gratis....

Klopt voor de HOME versies zijn vreselijk. Je PC reageert zoveel sneller met een lichtgewicht antivirus/firewall.
Erg goed zijn de corporate versies van Mcafee/Norton. Verder behoort KAV bij de allerbeste (nmr 1) (wel iets zwaarder) en fsecure licht en goed (nmr 2).
Firewall is kerio erg goed en licht!

Harry HT

Citaat van: Bas Janssen op maart  3, 2005, 15:40:48
Klopt voor de HOME versies zijn vreselijk. Je PC reageert zoveel sneller met een lichtgewicht antivirus/firewall.
Erg goed zijn de corporate versies van Mcafee/Norton. Verder behoort KAV bij de allerbeste (nmr 1) (wel iets zwaarder) en fsecure licht en goed (nmr 2).
Firewall is kerio erg goed en licht!
??? Ik snap er niks meer van, Fsecure (virusscanner & firewall) heb ik er thuis vanaf gegooid en Sygate met  AGV erop gezet. Dacht dat Fsecure niet zo goed was.

Gegroet,

Harry

De mooiste
HT & DVD links verzameld

Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

B.J.

Citaat van: Harry HT op maart  3, 2005, 16:23:20
??? Ik snap er niks meer van, Fsecure (virusscanner & firewall) heb ik er thuis vanaf gegooid en Sygate met  AGV erop gezet. Dacht dat Fsecure niet zo goed was.

Gegroet,

Harry

http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=67&mnu=67

Antivirus test van augustus 2004

Audiotwin

Ik gebruik naast Sygate ook Protect X een anti-hacker programma,dit programma kan je naast je firewall gebruiken en haalt eruit wat je firewall er niet uithaalt en dat is best veel.Ik dacht met Zonealarm of Sygate veilig te zijn maar dat viel tegen.Protect-X geeft meteen het IP-adres en eventueel naam en adres van de aanvaller(niet altijd wel ip)

WAARSCHUWING

Heb Protekt-X gisteren en vandaag nog eens grondig getest en er zitten gaten in.GEBRUIK HET NIET!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het was een goed pragramma wat goed werkte maar na de windows update van dinsdag onstaan er fouten,ik denk dat het komt omdat het een verouderd programma is.
Ik bedoelde het goed maar zal voortaan beter opletten met iets aanbevelen.

MVGR,

Arjan
Tevredenheid!!!

Erik

Klinkt interessant ga hem maar eens proberen dan.
- Winston Churchill

Audiotwin

Firewall test,

http://probe.hackerwatch.org/probe
http://www.pcflank.com
http://scan.sygatetech.com    was tijdelijk offline
Tevredenheid!!!