Bryston / Plinius: ervaringen / adviezen?

Gestart door Jumping Jack, april 26, 2012, 15:32:03

Vorige topic - Volgende topic

Jumping Jack

Bryston zou naar verluid heel goed samengaan met PMC.

Iemand ervaringen met de B100 geïntegreerde versterker? Zou deze een verbetering brengen tov mijn huidige situatie? Ik ben nl aan het overwegen of ik een Roksan M2 eindversterker zou aanschaffen ipv de M1 die ik nu heb, of gewoon helemaal voor iets anders zou gaan. En dan lijkt de Bryston mij een interessante kandidaat...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pjotr27

Combi PMC / Bryston is heel mooi, maar waarom niet meteen naar losse vv / ev van Bryston?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Jumping Jack

Dan wordt het weer een heel stuk duurder vrees ik... En een stevige geïntegreerde is ook net wat handzamer / mooier.
Jumping Jack's set
Discogs

Pjotr27

Citaat van: Jumping Jack op april 26, 2012, 16:07:42
Dan wordt het weer een heel stuk duurder vrees ik... En een stevige geïntegreerde is ook net wat handzamer / mooier.

Is misschien wel zo maar ik ben bang dat het verschil met je Roksan dan niet zo groot is...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Midcall

Ik vindt de B100SST niet bijzonder en steekt zeker niet uit boven gelijk geprijsde concurrenten. Bryston is het sterkst met hun eindversterkers, geintegreerde en voorversterkers zou ik lekker laten voor wat ze zijn.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Jumping Jack

Oké, duidelijk.
Ik heb nog bij een dealer een BP20 en een 3BSST gezien, samen zo'n €4000. Ik weet alleen nog niets over leeftijd, kleur, ed...
Jumping Jack's set
Discogs

Midcall

Citaat van: Jumping Jack op april 26, 2012, 16:38:13
Oké, duidelijk.
Ik heb nog bij een dealer een BP20 en een 3BSST gezien, samen zo'n €4000. Ik weet alleen nog niets over leeftijd, kleur, ed...
Zo'n 3BSST met bijvoorbeeld een Audio Research voorversterker zou heel erg leuk zijn. Leeftijd bij Bryston is van veel minder belang dan bij nagenoeg alle concurrentie ivm de 20 jaar garantie die je krijgt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Jumping Jack

Mja, en toch heb ik een voorkeur voor een geïntegreerde oplossing (met mijn beperkte ruimte in het achterhoofd).

Bij W&W staat nog een bloedmooie Plinius Anniversary, prachtig om te zien en een echt powerhouse. Alleen heel ver om eens te gaan luisteren...  :nopompom:
Jumping Jack's set
Discogs

Pjotr27

Citaat van: Jumping Jack op april 27, 2012, 09:31:13
Mja, en toch heb ik een voorkeur voor een geïntegreerde oplossing (met mijn beperkte ruimte in het achterhoofd).

Bij W&W staat nog een bloedmooie Plinius Anniversary, prachtig om te zien en een echt powerhouse. Alleen heel ver om eens te gaan luisteren...  :nopompom:

Wel heel mooi, ik heb heel lang met een Plinius 9100 gespeeld...

Jumping Jack

Joris heeft nu de 9200 van Peerless staan, dit model zou daar een afgeleide van zijn.
De looks heb ik altijd al fantastisch gevonden, reviews zijn uitermate lovend, bi-wire aansluitingen, interne phono-trap...
En volgens de beschrijvingen die ik er van lees (oa van Peerless en Frank2) zou dit klankmatig ook wel eens spek voor mijn bek kunnen zijn.

Ik heb W&W al een mailtje gestuurd met wat vragen. Misschien moet ik binnenkort toch maar eens een trip naar Enschede plannen...
Jumping Jack's set
Discogs

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Citaat van: Jumping Jack op april 27, 2012, 09:59:35
Joris heeft nu de 9200 van Peerless staan, dit model zou daar een afgeleide van zijn.
De looks heb ik altijd al fantastisch gevonden, reviews zijn uitermate lovend, bi-wire aansluitingen, interne phono-trap...
En volgens de beschrijvingen die ik er van lees (oa van Peerless en Frank2) zou dit klankmatig ook wel eens spek voor mijn bek kunnen zijn.

Ik heb W&W al een mailtje gestuurd met wat vragen. Misschien moet ik binnenkort toch maar eens een trip naar Enschede plannen...

Zou ik zeker proberen.
Ik heb jaren met plinius 9200 en usher CP8571 (ook met BE tweeter) gespeeld.
Ik vind de Anniversary niet heel veel afwijken van de 9200...
Over het algemeen is Plinius nogal klank eigen.
Het ritme gevoel dat je hebt met deze versterker valt heel erg op.
Naim staat daar altijd bekend om, maar ik vind Plinius over het algemeen net zo ritmisch.
Ook de ruimtelijkheid waarmee het speelt is fantastisch...
Maar Qua 3D nemen mijn buizenmoono's makkelijk de overhand... ;D (dat is echt zo mooi...).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Jumping Jack

Ik heb nog geen antwoord gekregen van W&W (en bellen doe ik niet gemakkelijk vanop het werk) maar ik ben wel heel benieuwd. Het is alleen wel een heel eind rijden (>3u enkele rit)...
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Citaat van: Jumping Jack op april 27, 2012, 12:54:15
Ik heb nog geen antwoord gekregen van W&W (en bellen doe ik niet gemakkelijk vanop het werk) maar ik ben wel heel benieuwd. Het is alleen wel een heel eind rijden (>3u enkele rit)...
ach als je daar van terug bent, ben je die rit snel vergeten.

Ik ben erg blij met mijn Plinius!

Jumping Jack

Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Citaat van: Joris1971 op april 27, 2012, 13:04:08
ach als je daar van terug bent, ben je die rit snel vergeten.

Ik ben erg blij met mijn Plinius!

;D

Kan ik me goed voorstellen!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Jumping Jack

Op audiomarkt.de: Plinius M8 en P10 combinatie, demoset voor +/- helft van de nieuwprijs...  :hehe:
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Citaat van: Jumping Jack op april 27, 2012, 14:19:29
Op audiomarkt.de: Plinius M8 en P10 combinatie, demoset voor +/- helft van de nieuwprijs...  :hehe:

De 9200 was een betere optie qua harmonie.
Anders had ik destijds voor de voor en eindbak gekozen...
De 9200 is geintegreerd en klinkt dus ook gewoon beter.
Met de losse eindbak heb je wel iets meer controle...

Jumping Jack

Goed om weten want mijn voorkeur gaat, zoals al gezegd toch uit naar een geïntegreerde oplossing. De prijs voor die set is wel mooi! Opgegeven vermogen is trouwens ook hetzelfde als de 9200 (of bij uitbreiding de Anniversary).

Gebruikte jij de phono-trap in de Plinius (hetgeen Joris vertikt te doen  ;D)? Had ie nog een hoofdtelefoonaansluiting gehad, dan was het helemaal mooi geweest...
Jumping Jack's set
Discogs

Pjotr27

Citaat van: Jumping Jack op april 27, 2012, 14:19:29

te duur, daar koop je denk ik een geintegreerde voor en die klinkt nog beter ook...

Peerless Monster

Citaat van: Jumping Jack op april 27, 2012, 14:35:34
Goed om weten want mijn voorkeur gaat, zoals al gezegd toch uit naar een geïntegreerde oplossing. De prijs voor die set is wel mooi! Opgegeven vermogen is trouwens ook hetzelfde als de 9200 (of bij uitbreiding de Anniversary).

Gebruikte jij de phono-trap in de Plinius (hetgeen Joris vertikt te doen  ;D)? Had ie nog een hoofdtelefoonaansluiting gehad, dan was het helemaal mooi geweest...

Ik heb jaren de Phonotrap gebruikt van de Plinius. Wel wat ruiserig, maar ongelofelijk ritmisch.
Ik vind het prijsverschil wel waard om de combo te overwegen hoor.
Dan vind ik het klank verschil echt in geen verhouding tot de korting die je hebt ;).
De 9200 is echt wel beter dan de combi, maar let op dit zijn echt minimale verschillen.

Jumping Jack

Dus je vindt de 9200 (of Anniversary, €4800) iets beter, maar de voor-/eindcombinatie is aantrekkelijker door de prijs (€4580, excl. verzending)?

Blijft de vraag wat W&W eventueel kan doen met mijn huidige apparatuur (heb ik nog geen antwoord op)...
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Citaat van: Jumping Jack op april 27, 2012, 14:54:21
Dus je vind de 9200 (of Anniversary) iets beter, maar de voor-/eindcombinatie is aantrekkelijker door de prijs?

Blijft de vraag wat W&W eventueel kan doen met mijn huidige apparatuur (heb ik nog geen antwoord op)...

Yep. Het verschil in geluid is nu niet dermate schokkend (vind ik dan he!), dat het prijsverschil nu toch wel gaat meewegen...
Hoewel je met de geintegreerde net zo flexibel blijft... (HT throughput; lostrekken vv en ev).
Kijk maar eens wat Karel doet. Ik ben benieuwd, want dit zijn nieuwe versterkers en Plinius is niet zo happig op importeurs die kortingen op hun producten geven...

Pjotr27

Citaat van: Jumping Jack op april 27, 2012, 14:54:21
Dus je vindt de 9200 (of Anniversary, €4800) iets beter, maar de voor-/eindcombinatie is aantrekkelijker door de prijs (€4580, excl. verzending)?

Ik zou voor dit prijsverschil altijd nieuw kopen.. verzenden is al snel 100 euro en maar hopen dat er niets mee is...
Nieuw is meteen een aantal jaren garantie... ;)

Deleted Member 2

Karel is naar de München high-end show.