UPC HD zonde van het geld of niet?

Gestart door Erik, april 23, 2012, 09:52:23

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Ik zat te denken om HD van UPC af te nemen, ik heb nu alleen UPC Digital. Nu hoorde dat HD van UPC geen tot amper verschil laat zien op je tv, het zijn maar een paar kanalen en je zou bijna nooit verschil zien met hun SD kanaal. Soort omhoog converten dus maar dat kan mijn tv vast zelf ook heel goed.

Kortom vinden jullie het de moeite waard om €15 per maand hieraan te spenderen of kan ik beter wat anders kopen van het geld. Ik kijk eerlijk gezegd weinig tv, meestal het journaal, P+W/DWDD, discovery channel en dan hebben we het wel gehad. HD Films kijk ik wel HD/H264 dload.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hopjesvla

Je moet het niet gaan vergelijken met een 25mbit h264 mkv oid, maar de HD kanalen zien er echt wel een stuk beter uit dan de SD variant.

modde239

Citaat van: Hopjesvla op april 23, 2012, 09:55:22
Je moet het niet gaan vergelijken met een 25mbit h264 mkv oid, maar de HD kanalen zien er echt wel een stuk beter uit dan de SD variant.
Helemaal mee eens heb zelf ook UPC HD en ziet er echt wel beter uit dan SD.....ik zou zeggen doen.... ;)

botsen

Bij ons ook heel duidelijk verschil te zien (en we hebben maar een 66 cm HD-ready scherm)

MegaJ

Ik vind inderdaad ook dat je met een full-HD tv inderdaad veel beter beeld krijgt op de HD zenders. Alleen als je veel films kijkt zou je kunnen overwegen film1 te nemen, is volgens mij ook 15 euro. Is HD trouwens geen 9 euro per maand ipv de genoemde 15?
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

Erik

ik zag iets van have prijs en als ik het selecteer komt er 7.50 bij. Dacht zelf ook 10 euro maar het lijken er 15 te zijn. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Pinohelmond

Of je het de meerprijs waard vind is aan TS maar de kwaliteit van HD zenders is aanwijsbaar beter. Tenminste, op mijn tv zie ik onmiddellijk of bijvoorbeeld RTL 4 of RTL 4 HD op staat.
Waarschijnlijk is de kwaliteit van je tv wel een heel belangrijk speerpunt.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Erik

Met zoveel enthousiastelingen kon ik niet anders dan de telefoon pakken ;D
Bovendien zou ik maar 7.50 extra betalen misschien omdat ik al digitale tv heb of zo. Dus dat valt mee bovendien mag ik weer downgraden als het niet bevalt een soort proef abbo zeg maar.
Goede service weer tot nu toe. Meteen een CI kaart meebesteld koste ook al niks ??? klinkt allemaal bijna te mooi om waar te zijn ;D
- Winston Churchill

fugazi_2009

Mosterd na de maaltijd, maar hier ook duidelijk verschil met HD. Zelf heb ik ook Sport 1 er bij, en ben dan altijd blij wanneer een golfwedstrijd via het Sport 1 HD kanaal wordt uitgezonden, dan kan je dat balletje tenmiste eens fatsoenlijk volgen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

quattronl

Verschil was ook bij mij duidelijk te zien.
Heb HD alleen weer uit m'n pakket verwijderd. We kijken gewoon nauwelijks tv uitzendingen meer vanwege het slechte aanbod (sterker nog: sinds we 2 maanden geleden verhuisd zijn heb ik de UPC box nog geeneens aangesloten).
Ik kijk wel regelmatig een fimpje en we hebben nog wat onbekeken DVD-boxen staan.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW