Release periode marantz

Gestart door squeek, april 14, 2012, 13:19:35

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Citaat van: Maro op mei  7, 2012, 20:58:05
Ik gebruik ook nooit een surround modus. Altijd de pure DD  HD of DTS HD track met Audyssey XT32 en met Dyn EQ aan. Bevalt me meer dan uitstekend. Krijg er binnenkort nog de Audyssey Pro versie op. Ben benieuwd wat dat gaat brengen. Ik ben nog van plan om later deze zomer nog een Oppo 95 te gaan kopen. Zou dan wel eens op mijn set een vergelijk met een CineMike 95 willen ervaren. Of het echt die €1200,- extra waard zou zijn..

Vik?.... :coffee:

Ik weet niet waar je precies woont maar ik ben zeker de beroerdste niet  indien niet te ver, om een keer de Oppo mee te nemen.

Ik laat hem zondag a.s. achter voor de laatse update en moet even afwachten wanneer ik hem terug heb.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Zefanja

Citaat van: henk543 op mei  7, 2012, 22:16:25
wanneer waar en hoeveel?  :clapping:

Zal rond augustus zijn.
Hou je wel op de hoogte ;)
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Nooff

Citaat van: Maro op mei  7, 2012, 21:48:46
Denk dat je het niet goed leest. Ik zei: Zo bijzonder is de XT32 nou ook weer niet tov de XT versie waarmee ik aan geef dat de XT en de XT32 volgens mij vrij dicht bijelkaar liggen. Kan ze niet 1:1 vergelijken want ik heb alleen maar gewone ouwe Audyssey gehad en de XT32.
De bandbreedte van XT32 is groter en indien je gebruik maakt van een EQ, dan is XT32 zeker veel beter voor het subkanaal dan XT.

henk543

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 22:51:29
Zal rond augustus zijn.
Hou je wel op de hoogte ;)

twas eigenlijk een vraag voor een vrind van me die op zoek is naar een 7005, vandaar ;-) (op korte termijn)

Maar hou me maar op de hoogte!
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Vik

Citaat van: danielo op mei  7, 2012, 20:26:13
Let wel bij CineMike, gebruiken ze een 5.1 setup. indien je een 7.1 of meer hebt zal je toch iets moeten doen bijvoorbeeld ultra2 of iets gebruiken om van 5.1 naar meer te gaan. Verder toen ik er was gebruikte ze best wel vormen van processing zover ik weet stond bijvoorbeeld AL32+Advanced wel aan.

Ik vermoed trouwens dat de marantz opgebouwd is rond de 3313 of de aankomende 4520 van denon of beter gezegd dat er vanaf dit jaar een duidelijk gezamenlijke basis binnen D&M en hun merken. Ze zullen er allemaal hun eigen draai aangeven maar dat zijn de feiten.

Moeilijk in te schatten waarom bedrijven een bepaald product pakken om te gaan tunen dat zal een combinatie zijn van een goeie basis maar ook of ze een markt zien.

Daniel.

PS: ik had trouwens een prima ervaring bij CineMike, indien je upgrades laat doen ze weten duidelijk wat ze aan het doen waren. Toen ik er was lagen er vooral AVP's, POA's marantz en OPPO's overal :)

Klopt ze draaien daar in 5.1.

Ik had op mijn Denon AVC-A1HDA ook altijd de AL24+Advanced aan staan volgens mij, samen met THXUltra2. Ik heb nooit zonder (AL24+Advanced) geprobeerd en weet ook niet wat de extra toevoeging is in het gluid.

BTW upgrade kriebels te pakken?  ;)

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

danielo

Citaat van: vik op mei  8, 2012, 08:14:46
Klopt ze draaien daar in 5.1.

Ik had op mijn Denon AVC-A1HDA ook altijd de AL24+Advanced aan staan volgens mij, samen met THXUltra2. Ik heb nooit zonder (AL24+Advanced) geprobeerd en weet ook niet wat de extra toevoeging is in het gluid.

BTW upgrade kriebels te pakken?  ;)

Dat was mijn punt, toen ik er was was er ook een andere klant (designer van BMW) en werd er veel naar blurays/surround geluisterd en dan hebben we het toch over processing of je het nu leuk vind of niet.

Ik vind dat we een beetje offtopic raken en werk hier eigenlijk een beetje met tegenzin aan mee. Mijn gevoel is dat bedrijven als CineMike een default instelling hebben van alles minimaal gebruiken en heb vaak het gevoel dat ze gemak op de 2e plaats zetten zonder het soms zelfs te testen. Iets simpels als de control kabel tussen de avp en poa is nog nooit gebruikt want dat kan alleen dingen maar slechter maken. Deze basis instelling is niet iets waar ik mij in kan vinden, ik heb een avp oa om deze gebruikers gemak en de extra middelen die er in zitten die het geluid op positieve manier kan beïnvloeden we merken ook hier dat we in nieuwe versies wachten omdat er meer van dit soort tools in zitten (als surround modes en xt32).

Wat ik wel geleerd heb is dat hoe ik verder kan de komende jaren, het is hun overtuiging dat de avp in de basis de beste pre/pro is op de markt en dat ze niet verwachten dat er de komende tijd iets komt wat er in de buurt komt of zelf maar ooit omdat de tijd van dit soort pre-pro's misschien wel voorbij is. Dit houd in dat ik  ze nog een paar jaar hou en er op termijn dus een mogelijkheid zit om hem nog 1 keer te upgraden maar let wel de upgrade die CineMike op mijn AVP-POA wil doen is meer dan 8000 euro met dat geld kan je veel doen op andere plekken.

Het 100% overtuigd zijn van geen EQ gebruiken strookt niet met mijn ervaringen bij mij de enigste conclusie kan zijn dat er nog veel mis is in mijn kamer en dat mijn aandacht daar gaat liggen. Echter ik ga niet verhuizen en betwijfel hoe ver ik kan komen. De eerste stap zal dus worden de aanschaf van een audyssey pro set en key zodat ik zelf meer van mijn kamer kan leren en ook gebruik kan maken van de pro+xt32. Zelfs als je geen EQ aanzet kan je veel leren met de audyssey-pro set omdat je ook metingen mee kan doen op een redelijk niveau en is dus voor $700 een win/win.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Vik

Citaat van: danielo op mei  8, 2012, 09:04:43
Dat was mijn punt, toen ik er was was er ook een andere klant (designer van BMW) en werd er veel naar blurays/surround geluisterd en dan hebben we het toch over processing of je het nu leuk vind of niet.

Ik vind dat we een beetje offtopic raken en werk hier eigenlijk een beetje met tegenzin aan mee. Mijn gevoel is dat bedrijven als CineMike een default instelling hebben van alles minimaal gebruiken en heb vaak het gevoel dat ze gemak op de 2e plaats zetten zonder het soms zelfs te testen. Iets simpels als de control kabel tussen de avp en poa is nog nooit gebruikt want dat kan alleen dingen maar slechter maken. Deze basis instelling is niet iets waar ik mij in kan vinden, ik heb een avp oa om deze gebruikers gemak en de extra middelen die er in zitten die het geluid op positieve manier kan beïnvloeden we merken ook hier dat we in nieuwe versies wachten omdat er meer van dit soort tools in zitten (als surround modes en xt32).

Wat ik wel geleerd heb is dat hoe ik verder kan de komende jaren, het is hun overtuiging dat de avp in de basis de beste pre/pro is op de markt en dat ze niet verwachten dat er de komende tijd iets komt wat er in de buurt komt of zelf maar ooit omdat de tijd van dit soort pre-pro's misschien wel voorbij is. Dit houd in dat ik  ze nog een paar jaar hou en er op termijn dus een mogelijkheid zit om hem nog 1 keer te upgraden maar let wel de upgrade die CineMike op mijn AVP-POA wil doen is meer dan 8000 euro met dat geld kan je veel doen op andere plekken.

Het 100% overtuigd zijn van geen EQ gebruiken strookt niet met mijn ervaringen bij mij de enigste conclusie kan zijn dat er nog veel mis is in mijn kamer en dat mijn aandacht daar gaat liggen. Echter ik ga niet verhuizen en betwijfel hoe ver ik kan komen. De eerste stap zal dus worden de aanschaf van een audyssey pro set en key zodat ik zelf meer van mijn kamer kan leren en ook gebruik kan maken van de pro+xt32. Zelfs als je geen EQ aanzet kan je veel leren met de audyssey-pro set omdat je ook metingen mee kan doen op een redelijk niveau en is dus voor $700 een win/win.

Daniel.

Ik heb er geen idee van hoe deze vorm van processing anders is t.o.v. de surround modes pre-sets.

In de tijd van mijn AVC was ik mij hier helemaal niet bewust van totdat ik op de AVP (Mike) Dolby true HD zag staan i.p.v. THXUltra2 wat ik altijd draaide. Ik vroeg op dat moment door aan Mike over hoe of wat. Toen kwam hij met dat verhaal aan van resolutie verlies.

Vrij kort daarna kreeg ik de Marantz en heb mij daar ook eigenlijk aan gehouden.

Misschien een idee om verder te gaan in het CM topic?  ;)

Zefanja

Ben benieuwd wanneer ze de AV7007 gaan introduceren en wanneer ze hun high end machine gaan tonen.
Dacht ergens gelezen te hebben dat er volgende maand weer een show is waar er modellen geïntroduceerd gaan worden.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Cobraatje

Citaat van: Nooff op mei  7, 2012, 23:13:52
De bandbreedte van XT32 is groter en indien je gebruik maakt van een EQ, dan is XT32 zeker veel beter voor het subkanaal dan XT.
Houdt dat in wanneer je voor de subwoofer een anti-mode gebruikt er bijna geen meerwaarde is voor XT32.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED 83G6 - Lyngdorf MP40 2.1 - Mark Levinson no. 535H - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50 - Apple TV 4K 128GB Cinemike

Zefanja

Citaat van: Cobraatje op mei 12, 2012, 16:52:13
Houdt dat in wanneer je voor de subwoofer een anti-mode gebruikt er bijna geen meerwaarde is voor XT32.

Nee dat is als ik het goed heb niet helemaal waar.
XT32 heeft als ik het goed heb een groter bereik en kan een veel nauwkeurigere meting doen.

Maro

Citaat van: Zefanja op mei 12, 2012, 19:17:25
Nee dat is als ik het goed heb niet helemaal waar.
XT32 heeft als ik het goed heb een groter bereik en kan een veel nauwkeurigere meting doen.

Klopt idd, de vernieuwde en sterke verbeterde Audyssey van de laatste generatie is imho de grootste stap die er in HT is gezet de laatste jaren. Een beetje door onbekendheid ondergewaardeerd maar heeft veel meer impact op het bioscoop gevoel dan het verschil tussen core DD/DTS em de nieuwe HD formaten.  Iets wat ik meer een Hype vind.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Vik

Citaat van: Maro op mei 12, 2012, 19:41:11
Klopt idd, de vernieuwde en sterke verbeterde Audyssey van de laatste generatie is imho de grootste stap die er in HT is gezet de laatste jaren. Een beetje door onbekendheid ondergewaardeerd maar heeft veel meer impact op het bioscoop gevoel dan het verschil tussen core DD/DTS em de nieuwe HD formaten.  Iets wat ik meer een Hype vind.

Beetje Offtopic:

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe de Anthem Room Correction zijn mannetje staat tegen over XT 32.

Ik meen ergens te hebben gelezen dat de Anthem de grootste resolutie heeft in geluid t.o.v. Audyssey.  Dan praat ik wel over de DV2.

danielo

Citaat van: vik op mei 12, 2012, 21:18:02
Beetje Offtopic:

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe de Anthem Room Correction zijn mannetje staat tegen over XT 32.

Ik meen ergens te hebben gelezen dat de Anthem de grootste resolutie heeft in geluid t.o.v. Audyssey.  Dan praat ik wel over de DV2.

De vergelijkingen die ik gezien heb waren allemaal tov XT en niet XT32. Op de DV2 heb je standaard meer 'werk' te doen is meer handmatig dan XT32. Dat zien de meeste als een groot voordeel. Dit is ook de reden dat je ze het beste kan vergelijken XT32Pro vs ARC denk ik dus beide als echt tuning tools ipv auto-setting.

Daniel.

Vik

Citaat van: danielo op mei 13, 2012, 11:49:34
De vergelijkingen die ik gezien heb waren allemaal tov XT en niet XT32. Op de DV2 heb je standaard meer 'werk' te doen is meer handmatig dan XT32. Dat zien de meeste als een groot voordeel. Dit is ook de reden dat je ze het beste kan vergelijken XT32Pro vs ARC denk ik dus beide als echt tuning tools ipv auto-setting.

Daniel.

Dat "werk" hebben we ervaren. De Anthem is wel een tweak monster en je moet er van houden inderdaad.

danielo

Citaat van: vik op mei 15, 2012, 00:21:36
Dat "werk" hebben we ervaren. De Anthem is wel een tweak monster en je moet er van houden inderdaad.

Op zich vind ik het niet vreemd dat je in deze prijsklasse (zelfs van de marantz) veel kan aanpassen dus ik vind dat niet erg. Het is helaas niet het uitgangspunt van audyssey daar moet je echt aan de pro versie. Ik heb ooit (voor de keuze op de denon viel) de d2v overwogen oa omdat dingen als de video-scaler veel meer controle had om te tweaken. Ik had toen nog de hoop dat denon op dit gebied meer ging doen maar dat is nooit gebeurd (denk omdat ze over gingen naar andere merk scaler) en nu is het te laat ze zullen nog weinig geld stoppen in de ontwikkelingen voor de avp nu dat de laatste hardware update gedaan is en ze met de productie stoppen als de onderdelen op zijn en niet meer te krijgen.

Daniel.

Zefanja

Iemand nog nieuws wanneer de nieuwe Marantz meuk komt?

Vik

Citaat van: Zefanja op mei 15, 2012, 10:02:43
Iemand nog nieuws wanneer de nieuwe Marantz meuk komt?

Ik heb afgelopen zondag bij Mike wel wat dingen opgepikt tussen de demo's door. Er was sprake van een nieuwe processor in de 8000 serie maar weet ff niet meer of het herfst dit jaar wordt of begin volgend jaar dat hij uit gaat komen.

Maar hou het ff op gebakken lucht tot ze er werkelijk zijn.

Zefanja

Citaat van: vik op mei 15, 2012, 11:59:12
Ik heb afgelopen zondag bij Mike wel wat dingen opgepikt tussen de demo's door. Er was sprake van een nieuwe processor in de 8000 serie maar weet ff niet meer of het herfst dit jaar wordt of begin volgend jaar dat hij uit gaat komen.

Maar hou het ff op gebakken lucht tot ze er werkelijk zijn.

Dit zou heel goed kunnen.
Ik heb namelijk ook gehoord van vrij betrouwbare bron dat er een nieuwe pro komt in de 8 of wel 9 serie.
Die zou augustus moeten komen en zou een flinke smak geld gaan kosten.
Ben erg benieuwd.

Vik

Citaat van: Zefanja op mei 15, 2012, 12:12:49
Dit zou heel goed kunnen.
Ik heb namelijk ook gehoord van vrij betrouwbare bron dat er een nieuwe pro komt in de 8 of wel 9 serie.
Die zou augustus moeten komen en zou een flinke smak geld gaan kosten.
Ben erg benieuwd.

Hij had het ook volgens mij nog over een receiver van Marantz met een binnenwerk van de AVC-A1HDA. Ik hoorde ook een prijs catogerie van 3000 euro maar weet nou niet of het voor de receiver gaat worden of de 8000 processor serie.

Zefanja

Dat was volgens mij wel een top model he?
Maar ja wil het liefst overstappen naar een pre/pro combi.
We blijven afwachten.
Dacht dat er deze maand ook meer bekend zou worden over de releases in Europa.

Vik

Citaat van: Zefanja op mei 15, 2012, 12:33:39
Dat was volgens mij wel een top model he?
Maar ja wil het liefst overstappen naar een pre/pro combi.
We blijven afwachten.
Dacht dat er deze maand ook meer bekend zou worden over de releases in Europa.

Is er een feature dat je misschien mist op de huidige AV 7005?

Wat is een belangrijk punt voor jou om de stap te maken naar een pre-pro?

Zefanja

Citaat van: vik op mei 15, 2012, 12:36:53
Is er een feature dat je misschien mist op de huidige AV 7005?

Wat is een belangrijk punt voor jou om de stap te maken naar een pre-pro?

Nee de AV7005 heeft net als de SR7005 qua features alles wat ik eigenlijk wil.
Ik wil meer uit de geluidsbeleving halen en door de processing te scheiden van de versterking is dat haalbaar.
En ik wil meer future proof zijn. Door een goede eindbak aan te schaffen hoef je je om versterking niet meer druk te maken bij vervanging.

danielo

Citaat van: vik op mei 15, 2012, 12:17:14
Hij had het ook volgens mij nog over een receiver van Marantz met een binnenwerk van de AVC-A1HDA. Ik hoorde ook een prijs catogerie van 3000 euro maar weet nou niet of het voor de receiver gaat worden of de 8000 processor serie.

Binnenwerk van een A1HDA ? misschien gebaseerd op maar lijkt mij toch wel flink aangepast want aantal onderdelen is op (kwamen uit 2005/2006) de productie van de A1HDA en AVP wordt gestopt niet omdat niemand ze meer wil kopen maar omdat aantal onderdelen niet meer te koop zijn.

Daniel.

Imperiumdx

Is er al iets bekend over een eventuele opvolger van de NA7004?
Een lichaam en ziel, net als Batman en zijn Bat mobiel
MAIN | Harman Kardon HK990 | Harman Kardon HD990 | Mordaunt Short Performance 6 | Boston Acoustics RPS 1000 | Monster HTS-2600 |
PC | Audio-gd NFB-11 | Tangent AMP-30 | Q-acoustics 1020i | Monster HTS-1000 | MOBILE | COWON IAUDIO D2+ |

RvD

Ja de NA11-S1 komt in Oktober als het goed is.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM - Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - Ascendo the28 sub squared pro passive sealed shallow
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 CineMike/Amplitude 16 - Advance Paris XA1200 CM Ultimate Edition (3x) - Dynacord L3600FD CineMike
Bronnen: Oppo UDP-205 Final edition + stereo analog CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: CineMike Netwerkswitch - Roon Nucleus One + Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen  - Furutech e TP66 + e TP86 - AudioQuest Dragon 48 CM - AudioQuest William Tell Zero CM (3x) - CineMike netkabels (13x) - Mway 3DW Reference XLR (3x) - Trinnov Breakout Cable (2x) - Acoustic Revive RD3 - Isotek - Wireworld Akoestiek: Artnovion - Sonitus