Release periode marantz

Gestart door squeek, april 14, 2012, 13:19:35

Vorige topic - Volgende topic

WickedGame

Citaat van: vik op mei  7, 2012, 11:12:19
Wat dat betreft pakt Onkyo het slimmer aan. En dan hebben we het over dezelfde prijs catogerie.

Onkyo heeft altijd vaak meer snufjes aan boord gehad dan concurrenten. Dat doen ze slim! Dus veel value for money. Overigens als je advies prijzen pakt dan is de Onkyo 3009 waarmee het XT32 begint zover ik nu zie. En die zit advies op 2199,- euro als ik mij niet vergis. Dus boven de 2K terwijl de Marantz daar onder zit met zijn advies prijzen.

Maar eerlijk is eerlijk Onkyo bied altijd veel value for money.

Vik

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 11:15:20
Helaas Onkyo.
Vind het geluid dat Marantz produceert fijner.
Zal dus toch bij Marantz blijven.

Bij mij was het meer omdat ze deze bij CineMike tunen.

Als het Onkyo had geweest had ik die ook in huis gehad. Maar bij Mike kozen ze ook voor Marantz en niet voor Onkyo met de reden dat ze de Marantz beter vinden. Hoe ongeloofwaardig dit ook klinkt bij de Onkyo aanhang. Zelfs standaard. Onkyo hebben ze ook verkocht vroeger.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

WickedGame

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 11:15:20
Helaas Onkyo.
Vind het geluid dat Marantz produceert fijner.
Zal dus toch bij Marantz blijven.

Om die reden al jaren Marantz. En nooit de behoefte gehad om over te stappen naar andereversterkers of receivers (uitzondering dan de Classé). En Classé is meer gekomen door de fronts die Marantz niet kan aansturen, vragen teveel om het potentieel uit de speaker te halen. Als het een ander merk zou moeten zijn neig ik naar Denon al vind ik de klank vaak bij Denon niet geheel in lijn van mijn smaak. Daarnaast integreert Marantz ook erg goed met de Classé set, ook niet geheel onbelangrijk.

Zefanja

Citaat van: vik op mei  7, 2012, 11:20:37
Bij mij was het meer omdat ze deze bij CineMike tunen.

Als het Onkyo had geweest had ik die ook in huis gehad. Maar bij Mike kozen ze ook voor Marantz en niet voor Onkyo met de reden dat ze de Marantz beter vinden. Hoe ongeloofwaardig dit ook klinkt bij de Onkyo aanhang. Zelfs standaard. Onkyo hebben ze ook verkocht vroeger.

Ik vind het geluidsbeeld wat Marantz neerzet erg mooi, fijner dan dat van Onkyo.
En Marantz schijnt idd beter te zijn.

Citaat van: WickedGame op mei  7, 2012, 11:26:39
Om die reden al jaren Marantz. En nooit de behoefte gehad om over te stappen naar andereversterkers of receivers (uitzondering dan de Classé). En Classé is meer gekomen door de fronts die Marantz niet kan aansturen, vragen teveel om het potentieel uit de speaker te halen. Als het een ander merk zou moeten zijn neig ik naar Denon al vind ik de klank vaak bij Denon niet geheel in lijn van mijn smaak. Daarnaast integreert Marantz ook erg goed met de Classé set, ook niet geheel onbelangrijk.

Ik zou ook echt niet afstappen van Marantz.
Hooguit voor stereo, dan zou ik waarschijnlijk naar Muscial Fidality gaan.
Maar de combi die ik nu heb staan van Receiver, Speakers en speakerkabels is voor mij perfect.
Ik heb voor mijn wensen de perfecte combi gevonden.

Wil alleen graag naar een pre/pro combi.
Maar dat doe ik alleen als Marantz met echt iets goeds komt en wat nog een beetje betaalbaar is.
Als de AV7007 weinig nieuws bied ten opzichte van de AV7005 dan kan het zo zijn dat ik die toch op pik.
Met de nieuwe AV7007 zal de AV7005 leuker geprijsd worden denk ik zo.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Maro

Allemaal kwestie van smaak. Ik ben wel van Marantz naar Onkyo over vergestapt en nooit 1 seconde spijt. Marantz maakt ook mooi spul. Kwestie van smaak. Om nou in zijn algemeenheid te stellen dat Marantz beter is...Dus de 7005 zou beter zijn (wat dat ook moge inhouden) dan de 2 maal ze veel kosten (en wegende) 5009? Als je de kap open trekt en je kijkt naar alleen al de voeding dan kun je toch moeilijk volhouden dan Marantz beter zou zijn...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Madhouse

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 12:09:12
Ik zou ook echt niet afstappen van Marantz.
Hooguit voor stereo, dan zou ik waarschijnlijk naar Muscial Fidality gaan.

Xander32 is van MF naar Marantz gegaan, een PM-15S2 LE schijnt toch wel wat lekkerder te klinken.

Ik stap ook niet zo gauw meer af van Marantz, zelfs met mijn Concerto's is het gewoon een heerlijke combi. Er werd gezegd dat mijn PM8003 te lief zou zijn voor de speakers maar zo ervaar ik het absoluut niet. Al staat een PM-15S2 LE hier heel hoog op het verlanglijstje  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WickedGame

Citaat van: Maro op mei  7, 2012, 15:18:34
Allemaal kwestie van smaak. Ik ben wel van Marantz naar Onkyo over vergestapt en nooit 1 seconde spijt. Marantz maakt ook mooi spul. Kwestie van smaak. Om nou in zijn algemeenheid te stellen dat Marantz beter is...Dus de 7005 zou beter zijn (wat dat ook moge inhouden) dan de 2 maal ze veel kosten (en wegende) 5009? Als je de kap open trekt en je kijkt naar alleen al de voeding dan kun je toch moeilijk volhouden dan Marantz beter zou zijn...

Beetje appels met peren vergelijk dit.

Marantz heeft geen receiver in de klasse waarin Onkyo met de 5009 opereert. Op dat gebied is de Onkyo zeker beter, daar is geen twijfel over mogelijk. Ik persoonlijk vind de Onkyo's pas uitblinken vanaf de 1009. Daaronder te vaak gehad dat ze problemen hadden, onverklaarbaar kapot gingen of boards die door wartme ontwikkelingen defect gingen. In de tijd dat ik nog als verkoper werkte te vaak Onkyo's in de lagere regionen terug zien komen.

Juist de hogere versies 1xxx en hoger voldeden altijd wel prima.

Ik vind persoonlijk op stereo de Marantz beter als de Onkyo, op surround ontloopt het elkaar allemaal niet zoveel. Zolang je het vergelijk eerlijk houdt :)

Maro

De 1009 is toch ook de prijsconcurent van de 7005. Die zou je dus moeten vergelijken. Kwa bouw wint Onkyo het..of het je geluid is is een ander verhaal. Ik heb de Marantz PM11s1 er voor te koop gezet. Voegde imho niets toe tov de Onkyo en nu de Integra's. Maar goed ik hou ook meer van McDonalds dan van Haute Cuisine..... :laugh:

Dat Cinemike wel de Marantz tuned en niet de Onkyo kan natuurlijk ook komen omdat hij niets kan verbeteren... :P
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Mario D

Citaat van: Madhouse op mei  7, 2012, 15:25:13
Xander32 is van MF naar Marantz gegaan, een PM-15S2 LE schijnt toch wel wat lekkerder te klinken.

Ik stap ook niet zo gauw meer af van Marantz, zelfs met mijn Concerto's is het gewoon een heerlijke combi. Er werd gezegd dat mijn PM8003 te lief zou zijn voor de speakers maar zo ervaar ik het absoluut niet. Al staat een PM-15S2 LE hier heel hoog op het verlanglijstje  ;)

Vermogen is ook niet alles, beter een musicale versterker met wat minder vermogen dan een zware bak die klinkt al een kouwe kikker. (persoonlijke menig/smaak natuurlijk)  :angel:

Madhouse

Citaat van: kalimero op mei  7, 2012, 15:31:04
Vermogen is ook niet alles, beter een musicale versterker met wat minder vermogen dan een zware bak die klinkt al een kouwe kikker. (persoonlijke menig/smaak natuurlijk)  :angel:

Naruurlijk is die smaak voor iedereen verschillend (gelukkig). Ben ook behoorlijk tevreden met mijn PM8003
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Zefanja

Citaat van: Madhouse op mei  7, 2012, 15:25:13

Daarom zou ik ook niet snel van Marantz afstappen.
Voor mijn wensen en smaak van geluid past Marantz gewoon het best.

Citaat van: Maro op mei  7, 2012, 15:18:34

Je hebt ook helemaal gelijk hoor. Het is allemaal kwestie van smaak. En wat is beter idd?
Je zou dan onderdelen moeten gaan vergelijken.
Laat ik het het zo zeggen. Marantz is voor mijn smaak beter :)

Ben erg benieuwd wat hun high end AV combi gaat doen.
Heb daar wel spijt van dat ik niet gelijk voor AV/MM combi ben gegaan.

Vind het overigens zeer spijtig dat de SR7007 weinig meer bied ten opzichte van de SR7005, weinig vooruitgang.
4K ondersteuning is volgens mij de enige echte toevoeging en eigenlijk heb je daar weining tot niks aan op menig woonkamer model tv scherm.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Richi

Indertijd heb ik met de Marantz SR-12 gespeeld. Een beest van een machine in surround maar viel me in stereo toch wel tegen. In stereo speelde hij heel goed, maar niet op high-end nivo. Het zou mooi zijn als ze daar stappen in zetten in hun high-end pre-pro's en eindversterkers.

Overigens ziet de NA-11S1 die is geïntroduceerd er wel heel interessant uit. Maar ja, die prijs hè: 3000 euro.  :eh:
Zolder Classé CP-800 mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • 5 Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Mac Mini M2 Roon • Mac Mini i7 GentooPlayer Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Vik

Ik heb zelf nog nooit een Onkyo gehoord.

Het is maar net hoe je een processor beoordeeld.

Bij Mike draaien ze ook enkel en alleen maar zonder post-processing. Het geluid zo puur mogelijk en enkel het surround formaat wat op het bron materiaal staat.  (ik denk dat ze de test tussen de Onkyo en de Marantz op deze manier hebben vergeleken)

Het zelfde verhaal voor hun Denon AVP-A1HDA. Ik heb bij hun nog nooit een surround mode in the THX Ultra2 stand zien staan bijvoorbeeld. 

Anderen kunnen al die surround modes (pre-sets) helemaal geweldig vinden en het kan net maar zo zijn dat Onkyo daar meer in uitblinkt als bijvoorbeeld de Marantz.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

danielo

Citaat van: vik op mei  7, 2012, 18:52:48
Ik heb zelf nog nooit een Onkyo gehoord.

Het is maar net hoe je een processor beoordeeld.

Bij Mike draaien ze ook enkel en alleen maar zonder post-processing. Het geluid zo puur mogelijk en enkel het surround formaat wat op het bron materiaal staat.  (ik denk dat ze de test tussen de Onkyo en de Marantz op deze manier hebben vergeleken)

Het zelfde verhaal voor hun Denon AVP-A1HDA. Ik heb bij hun nog nooit een surround mode in the THX Ultra2 stand zien staan bijvoorbeeld.  

Anderen kunnen al die surround modes (pre-sets) helemaal geweldig vinden en het kan net maar zo zijn dat Onkyo daar meer in uitblinkt als bijvoorbeeld de Marantz.

Let wel bij CineMike, gebruiken ze een 5.1 setup. indien je een 7.1 of meer hebt zal je toch iets moeten doen bijvoorbeeld ultra2 of iets gebruiken om van 5.1 naar meer te gaan. Verder toen ik er was gebruikte ze best wel vormen van processing zover ik weet stond bijvoorbeeld AL32+Advanced wel aan.

Ik vermoed trouwens dat de marantz opgebouwd is rond de 3313 of de aankomende 4520 van denon of beter gezegd dat er vanaf dit jaar een duidelijk gezamenlijke basis binnen D&M en hun merken. Ze zullen er allemaal hun eigen draai aangeven maar dat zijn de feiten.

Moeilijk in te schatten waarom bedrijven een bepaald product pakken om te gaan tunen dat zal een combinatie zijn van een goeie basis maar ook of ze een markt zien.

Daniel.

PS: ik had trouwens een prima ervaring bij CineMike, indien je upgrades laat doen ze weten duidelijk wat ze aan het doen waren. Toen ik er was lagen er vooral AVP's, POA's marantz en OPPO's overal :)
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Maro

Ik gebruik ook nooit een surround modus. Altijd de pure DD  HD of DTS HD track met Audyssey XT32 en met Dyn EQ aan. Bevalt me meer dan uitstekend. Krijg er binnenkort nog de Audyssey Pro versie op. Ben benieuwd wat dat gaat brengen. Ik ben nog van plan om later deze zomer nog een Oppo 95 te gaan kopen. Zou dan wel eens op mijn set een vergelijk met een CineMike 95 willen ervaren. Of het echt die €1200,- extra waard zou zijn..

Vik?.... :coffee:

Zefanja

Citaat van: Maro op mei  7, 2012, 20:58:05
Ik gebruik ook nooit een surround modus. Altijd de pure DD  HD of DTS HD track met Audyssey XT32 en met Dyn EQ aan. Bevalt me meer dan uitstekend. Krijg er binnenkort nog de Audyssey Pro versie op. Ben benieuwd wat dat gaat brengen. Ik ben nog van plan om later deze zomer nog een Oppo 95 te gaan kopen. Zou dan wel eens op mijn set een vergelijk met een CineMike 95 willen ervaren. Of het echt die €1200,- extra waard zou zijn..

Hier ook. Laat de bron het werk doen.
Gebruik ook altijd Audyssey.
Heerlijk!

Hoop dat ze op de hogere modellen van Marantz ook XT32 installeren.

Maro

Na ik heb begrepen komt deze versie niet op de 7007 en daar boven staat volgens mij nog niets concreets. Zo bijzonder is de XT32 nou ook weer niet tov de XT versie. Rare manier van bezuinigen bij Marantz. Ook mis ik de Spotify mogelijkheid op de nieuwe 7007. Echt een gemiste kans. Voor dat soort zaken moet je bij Onkyo/Integra zijn.. :D

Zefanja

Citaat van: Maro op mei  7, 2012, 21:09:39
Na ik heb begrepen komt deze versie niet op de 7007 en daar boven staat volgens mij nog niets concreets. Zo bijzonder is de XT32 nou ook weer niet tov de XT versie. Rare manier van bezuinigen bij Marantz. Ook mis ik de Spotify mogelijkheid op de nieuwe 7007. Echt een gemiste kans. Voor dat soort zaken moet je bij Onkyo/Integra zijn.. :D

Wat ik heb begrepen komt er zo goed als zeker een AV/MM combi boven de 7xxx serie.
Geeft je een strakkere meting, maar dan zou je eigenlijk ook een beter microfoontje moeten hebben.

Dat is tegenwoordig helemaal in he al die internet diensten op die apparaten?

danielo

Citaat van: Maro op mei  7, 2012, 21:09:39

Waarop baseer je de uitspraak dat XT32 niets is tov XT ?, indien je geen EQ gebruikt kan ik dat wel plaatsen maar de feedback die ik krijg is dat het een aanzienlijke stap is het is nu vergelijkbaar met een externe audyssey processor. Hoeveel effect dit heeft ligt er aan je kamer/setup en dus erg lastig in te schatten.

Laatste geruchten zijn dat de 3313 en dus ook de 4520 zeker xt32 heeft dus beetje vreemd is het wel. Ik zou het logisch vinden dat de basis nu de 3313 is en straks de 4520 (sept) de basis is voor een evt hoger model.

Daniel.

PS: ik gebruik ook XT32 op mijn avp zelfs in pure-direct modes, overal en altijd :)

danielo

Citaat van: Maro op mei  7, 2012, 20:58:05

Mijn punt is dat er mensen zijn die meer speakers hebben dan het input signaal doet, zoveel 7.1 tracks zijn er niet en dan moet je toch wat. Ik gebruik dus meestal wel een bepaalde processing mode voor de speakers boven de 5.1 (meestal).

Daniel.

Maro

Citaat van: danielo op mei  7, 2012, 21:40:14
Waarop baseer je de uitspraak dat XT32 niets is tov XT ?, indien je geen EQ gebruikt kan ik dat wel plaatsen maar de feedback die ik krijg is dat het een aanzienlijke stap is het is nu vergelijkbaar met een externe audyssey processor. Hoeveel effect dit heeft ligt er aan je kamer/setup en dus erg lastig in te schatten.

Laatste geruchten zijn dat de 3313 en dus ook de 4520 zeker xt32 heeft dus beetje vreemd is het wel. Ik zou het logisch vinden dat de basis nu de 3313 is en straks de 4520 (sept) de basis is voor een evt hoger model.

Daniel.

Denk dat je het niet goed leest. Ik zei: Zo bijzonder is de XT32 nou ook weer niet tov de XT versie waarmee ik aan geef dat de XT en de XT32 volgens mij vrij dicht bijelkaar liggen. Kan ze niet 1:1 vergelijken want ik heb alleen maar gewone ouwe Audyssey gehad en de XT32.

Maro

Citaat van: danielo op mei  7, 2012, 21:43:04
Mijn punt is dat er mensen zijn die meer speakers hebben dan het input signaal doet, zoveel 7.1 tracks zijn er niet en dan moet je toch wat. Ik gebruik dus meestal wel een bepaalde processing mode voor de speakers boven de 5.1 (meestal).

Daniel.

OK dat is duidelijk. Ik heb 5.1 dus heb me daar nooit in verdiept.

danielo

Citaat van: Maro op mei  7, 2012, 21:48:46
Denk dat je het niet goed leest. Ik zei: Zo bijzonder is de XT32 nou ook weer niet tov de XT versie waarmee ik aan geef dat de XT en de XT32 volgens mij vrij dicht bijelkaar liggen. Kan ze niet 1:1 vergelijken want ik heb alleen maar gewone ouwe Audyssey gehad en de XT32.

Ok laat ik duidelijk zijn van mijn kant, in de avp groep zijn er denk zo'n 20 a 30 mensen die nu van XT naar XT32 zijn  gegaan met gemengde resultaten. Het komt op mij over dat het lastig in te schatten is wat eigenlijk altijd al zo was met zoiets als audyssey de variabele kamer heeft zoveel effect. Ik zou persoonlijk niets meer kopen zonder XT32 omdat je nu eenmaal meer kan aanpassen (zelfde geld voor PRO) en juist omdat het zo onvoorspelbaar is.

Daniel.

henk543

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 11:10:18
Mijn SR7005 komt waarschijnlijk beschikbaar ;)

wanneer waar en hoeveel?  :clapping:
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"