Release periode marantz

Gestart door squeek, april 14, 2012, 13:19:35

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Hier wat nieuws over Marantz 2012 vanuit de High End 2012:

Op minuut 5:00 onder andere een nieuwe Marantz SR 7007 receiver en een nieuwe UD 7007 met XLR stereo uitgangen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Zefanja

Ben benieuwd of er ook een AV7007 gaat komen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Vik

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Vik

Citaat van: Zefanja op mei  6, 2012, 14:22:25
Ben benieuwd of er ook een AV7007 gaat komen.

Ik heb contact gehad met Lars Mette van AreaDVD en de geruchten zijn dat de AV 7007 begin 2013 gaat komen.

jasjenl

Citaat van: vik op mei  6, 2012, 17:21:44
Ik heb contact gehad met Lars Mette van AreaDVD en de geruchten zijn dat de AV 7007 begin 2013 gaat komen.
Zit er geen opvolger van de AV8003 aan te komen?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Zefanja

Citaat van: jasjenl op mei  6, 2012, 20:39:07

Wat ik heb begrepen wel.
Of het een directe opvolger word is nog niet duidelijk.
Het kan of een 8xxx of een 9xxx serie worden.
Waarschijnlijk komt deze augustus.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Vik

Citaat van: jasjenl op mei  6, 2012, 20:39:07

Geen idee. Daar heb ik niet naar gevraagd eigenlijk.

Vik

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 00:11:02
Wat ik heb begrepen wel.
Of het een directe opvolger word is nog niet duidelijk.
Het kan of een 8xxx of een 9xxx serie worden.
Waarschijnlijk komt deze augustus.

Was de AV 7005 niet een verbetering dan t.o.v. van de 8003?

De eerste verbetering was Audyssey die wel werkt met een bitstream signaal. Bij de 8003 kon dat dus niet.

Zefanja

Citaat van: vik op mei  7, 2012, 08:22:16
Was de AV 7005 niet een verbetering dan t.o.v. van de 8003?

De eerste verbetering was Audyssey die wel werkt met een bitstream signaal. Bij de 8003 kon dat dus niet.

Het was op zich wel een verbetering, maar geen high end model.
De AV8003 moest doorgaan voor een high end model en dat was de AV7005 eigenlijk niet.
Wat ik begrepen heb van vrij betrouwbare bron is dat de nieuwe AV die komt echt een high end model gaat zijn.
Vandaar dat het een 8 serie of misschien zelfs een 9 serie word.

Vik

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 09:46:35
Het was op zich wel een verbetering, maar geen high end model.
De AV8003 moest doorgaan voor een high end model en dat was de AV7005 eigenlijk niet.
Wat ik begrepen heb van vrij betrouwbare bron is dat de nieuwe AV die komt echt een high end model gaat zijn.
Vandaar dat het een 8 serie of misschien zelfs een 9 serie word.

Ik ben benieuwd. Laat maar komen altijd leuk.  :)

WickedGame

Tot nu toe stelt Marantz wederom teleur als ik eerlijk ben. Heb even de specs van de SR7007 opgezocht en die wijken niet veel af van de SR7005. Baal er wel van dat Marantz niet een model in het gamma meer heeft in de categorie van de SR8xxx. De SR9xxx hoeft niet perse van mij daar zouden de Pre/End machines prima voor in de plaats kunnen.

Zefanja

Citaat van: WickedGame op mei  7, 2012, 10:45:06
Tot nu toe stelt Marantz wederom teleur als ik eerlijk ben. Heb even de specs van de SR7007 opgezocht en die wijken niet veel af van de SR7005. Baal er wel van dat Marantz niet een model in het gamma meer heeft in de categorie van de SR8xxx. De SR9xxx hoeft niet perse van mij daar zouden de Pre/End machines prima voor in de plaats kunnen.

De SR doet volgens mij niks nieuws.
Hij onderstond 4k, heeft 1 hdmi uitgang en ingang extra en misschien andere beeld bewerking.
Weet niet of ze auddyssey hebben geupgrade, want zou wel een plus zijn.
Maar niks nieuws eigenlijk.

Sorry was misschien niet duidelijk, maar het gaat niet om een SR8xxx of SR9xxx serie.
Het gaat om een AV8xxx of AV9xxx, dus nieuwe high end pre/pro. Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar.

Vik

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 10:50:50
Hij onderstond 4k, heeft 1 hdmi uitgang en ingang extra en misschien andere beeld bewerking.

Sorry was misschien niet duidelijk, maar het gaat niet om een SR8xxx of SR9xxx serie.
Het gaat om een AV8xxx of AV9xxx, dus nieuwe high end pre/pro. Daar ben ik wel heel erg benieuwd naar.

Als er geen verbeterde Audyssey op zit slaan ze de plank volledig mis volgens mij.

WickedGame

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 10:50:50

Dat laatste begreep ik al, was meer een constatering dat Marantz in de hogere regionen van receiver niets meer heeft en grijpt naar een AV met een MM oplossing. En vind persoonlijk dat erg spijtig want een upgrade van mijn receiver is nu snel meer een sidegrade waarbij ik niet het gevoel heb de prijs te rechtvaardigen tegenover de meerwaarde die de nieuwe receiver bied. Iets wat voorheen met de 8xxx en 9xxx SR machines nog wel zo was.

En tja dan zou ik naar een AV moeten waar ik geen plek voor heb  ;D Dus moet me nog maar eens goed gaan beraden of ik ga upgraden of blijf bij hetgeen wat het nu is. Of het EOL model de SR7005 pakken die nu nog meer gaat zakken (neem ik aan)

WickedGame

Citaat van: vik op mei  7, 2012, 10:54:20
Als er geen verbeterde Audyssey op zit slaan ze de plank volledig mis volgens mij.

http://www.avland.co.uk/aasp/marantz/1220/sr7007/sr-7007.asp

Dit is wat ik tot nu toe vind...

Zefanja

Citaat van: WickedGame op mei  7, 2012, 10:55:00
Dat laatste begreep ik al, was meer een constatering dat Marantz in de hogere regionen van receiver niets meer heeft en grijpt naar een AV met een MM oplossing. En vind persoonlijk dat erg spijtig want een upgrade van mijn receiver is nu snel meer een sidegrade waarbij ik niet het gevoel heb de prijs te rechtvaardigen tegenover de meerwaarde die de nieuwe receiver bied. Iets wat voorheen met de 8xxx en 9xxx SR machines nog wel zo was.

En tja dan zou ik naar een AV moeten waar ik geen plek voor heb  ;D Dus moet me nog maar eens goed gaan beraden of ik ga upgraden of blijf bij hetgeen wat het nu is. Of het EOL model de SR7005 pakken die nu nog meer gaat zakken (neem ik aan)

Ik snap je en ben het helemaal met je eens.
Zelf had ik dat ook liever gezien, maa zit toch te denken om over te stappen naar een pre/pro combi.

Zefanja

Citaat van: vik op mei  7, 2012, 10:54:20

Helemaal mee eens!

Citaat van: WickedGame op mei  7, 2012, 10:55:48
http://www.avland.co.uk/aasp/marantz/1220/sr7007/sr-7007.asp

Dit is wat ik tot nu toe vind...

Zo te zien geen nieuwe Audyssey dus. Erg jammer.

WickedGame

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 10:58:06
Ik snap je en ben het helemaal met je eens.
Zelf had ik dat ook liever gezien, maa zit toch te denken om over te stappen naar een pre/pro combi.

Als ik de ruimte had zou ik dat zo gedaan hebben, geen twijfel over mogelijk. Maar naast het surround heb ik al een powerhouse van Classé staan welke nodig is voor de 803D. Dus dan zou ik zelfs naar een 5 kanaler van Classé moeten gaan, welke echt way out of budget is  ;D

Dus vandaar de receiver kant op, met een aansturing voor de rears en center en de front over de CA-2200. Maar nu nog even wachten of de specs van de SR7007 idd geen meerwaarde hebben en dan een SR7005 op de kop tikken als het niet anders is.

WickedGame

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 11:01:56
Zo te zien geen nieuwe Audyssey dus. Erg jammer.

Gekke vraag hoor, maar is er uberhaupt een betere Audyssey dan wat er nu in zit? Let wel ik ben nog uit het tijdperk zonder Audyssey  ;D

Vik

Citaat van: WickedGame op mei  7, 2012, 11:03:25
Gekke vraag hoor, maar is er uberhaupt een betere Audyssey dan wat er nu in zit? Let wel ik ben nog uit het tijdperk zonder Audyssey  ;D

Audyssey MultEQ XT32

Zefanja

Citaat van: WickedGame op mei  7, 2012, 11:02:06
Als ik de ruimte had zou ik dat zo gedaan hebben, geen twijfel over mogelijk. Maar naast het surround heb ik al een powerhouse van Classé staan welke nodig is voor de 803D. Dus dan zou ik zelfs naar een 5 kanaler van Classé moeten gaan, welke echt way out of budget is  ;D

Dus vandaar de receiver kant op, met een aansturing voor de rears en center en de front over de CA-2200. Maar nu nog even wachten of de specs van de SR7007 idd geen meerwaarde hebben en dan een SR7005 op de kop tikken als het niet anders is.

Mijn SR7005 komt waarschijnlijk beschikbaar ;)

Zefanja

Citaat van: vik op mei  7, 2012, 11:06:31
Audyssey MultEQ XT32

Yep dat is hem.
Echt zonde dat ze hem er niet in doen.

WickedGame

Citaat van: vik op mei  7, 2012, 11:06:31
Audyssey MultEQ XT32

Had het net al gezien  ;D

Maar als ik zie welke receivers dit hebben is het allemaal in de categorie 2K+ uitzondering misschien de Onkyo's. Dus ik vermoed dat Marantz dit heeft voorbehouden aan de AV's. Zou gezien de prijsstelling ook wel weer logisch zijn.

Vik

Citaat van: Zefanja op mei  7, 2012, 11:10:38
Yep dat is hem.
Echt zonde dat ze hem er niet in doen.

Wat dat betreft pakt Onkyo het slimmer aan. En dan hebben we het over dezelfde prijs catogerie.

Zefanja

Citaat van: vik op mei  7, 2012, 11:12:19
Wat dat betreft pakt Onkyo het slimmer aan. En dan hebben we het over dezelfde prijs catogerie.

Helaas Onkyo.
Vind het geluid dat Marantz produceert fijner.
Zal dus toch bij Marantz blijven.