Release periode marantz

Gestart door squeek, april 14, 2012, 13:19:35

Vorige topic - Volgende topic

squeek

Ik vroeg me af in welke periode van het jaar Marantz hun nieuwe producten op de markt brengen?!

Greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

WickedGame

Citaat van: squeek op april 14, 2012, 13:19:35
Ik vroeg me af in welke periode van het jaar Marantz hun nieuwe producten op de markt brengen?!

Greetz

Marantz heeft nooit vaste periodes gehad, en soms zelfs wel eens besloten modellen langer te voeren. Het blijft dus moeilijk na te gaan. De instappers worden vaak wel jaarlijks vervangen (SR5006/6006 en de slimeline receivers) het hogere segment SR7005 en de AV's is lastiger te volgen.

danielo

Citaat van: WickedGame op april 14, 2012, 13:29:00
Marantz heeft nooit vaste periodes gehad, en soms zelfs wel eens besloten modellen langer te voeren. Het blijft dus moeilijk na te gaan. De instappers worden vaak wel jaarlijks vervangen (SR5006/6006 en de slimeline receivers) het hogere segment SR7005 en de AV's is lastiger te volgen.

Nu denon en marantz samen veel meer gaan ontwerpen is de verwachting dat er veel bekend wordt dacht 27April.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Zefanja

Ik zit daar ook op te wachten.
Ik dacht ze altijd zo rond juni kwamen met nieuwe dingen.
Hoop dat ze nu eindelijk weer met een echte high eind receiver komen.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Gaeje

die komen niet jaarlijks met nieuwe dingen uit...

danielo

Citaat van: Zefanja op april 16, 2012, 11:09:53
Ik zit daar ook op te wachten.
Ik dacht ze altijd zo rond juni kwamen met nieuwe dingen.
Hoop dat ze nu eindelijk weer met een echte high eind receiver komen.

Die kans is niet groot, het gaat niet zo goed met D&M. Ze gaan de recievers samen ontwikkelen tot aan het punt van de 33xx lijn, en misschien de nieuwe 45xx lijn maar denk niet dat ze hoger gaan. Heb wel gehoord dat er weer een nieuwe pre/pro bij marantz in ontwikkeling is.

Daniel.

Zefanja

Citaat van: danielo op april 16, 2012, 11:54:59
Die kans is niet groot, het gaat niet zo goed met D&M. Ze gaan de recievers samen ontwikkelen tot aan het punt van de 33xx lijn, en misschien de nieuwe 45xx lijn maar denk niet dat ze hoger gaan. Heb wel gehoord dat er weer een nieuwe pre/pro bij marantz in ontwikkeling is.

Daniel.

Dat is niet zulk mooi nieuws.
Naja gewoon maar afwachten wat er allemaal gaat gebeuren.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

diceman

Citaat van: danielo op april 16, 2012, 11:54:59
Heb wel gehoord dat er weer een nieuwe pre/pro bij marantz in ontwikkeling is.

Daniel.

Heb je daar een bron van of van horen zeggen?

Zie vaak dat er wat wordt geroepen wat niet gefundeerd kan worden, aan dit soort info hebben we weinig tot niks, is meer speculatie.

Als er mensen kijken naar nieuwe apperatuur en Marantz komt "misschien" uit met een nieuwe pre/pro kunnen ze dit eventueel in hun overweging meenemen.

danielo

Citaat van: diceman op april 16, 2012, 12:33:12
Heb je daar een bron van of van horen zeggen?

Zie vaak dat er wat wordt geroepen wat niet gefundeerd kan worden, aan dit soort info hebben we weinig tot niks, is meer speculatie.

Als er mensen kijken naar nieuwe apperatuur en Marantz komt "misschien" uit met een nieuwe pre/pro kunnen ze dit eventueel in hun overweging meenemen.

Natuurlijk is het speculatie en via via sorry het is niet anders. Misschien horen we in de komende weken meer.

@Zefanja ik weet niet of het allemaal slecht nieuws is, vind het eigenlijk wel goed dat D&M weer eens dingen aanpast. Ze zijn de laatste 8 a 9 maanden veel aan het herzien intern en dat hoeft niet perse tot slechte dingen te leiden. Zo kan je best een punt maken dat de verschillende merken meer samen moeten werken op de digitale delen en r&d.

Daniel.

Zefanja

We zullen afwachten of het zijn vruchten afwerpt.
Ben benieuwd of er iets komt en wat er dan komt.

Vik

Ik heb van Mike (CineMike) vernomen dat er dit jaar een nieuwe pre-pro van Marantz komt.

Ik kan dit zelf niet hard maken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Zefanja

Citaat van: vik op april 18, 2012, 08:43:05
Ik heb van Mike (CineMike) vernomen dat er dit jaar een nieuwe pre-pro van Marantz komt.

Ik kan dit zelf niet hard maken.

Daar ben ik wel heel benieuwd naar.

schuege

Marantz twitterde net dat er een product introduction volgt in The High End show in Munich (3-6 mei)

Toch nog even wachten met de SR7005 aan te schaffen dan?  ::)
Home Theater Zolder: Marantz SR7005 - Monitor Audio BX6 fronts - SVS SB12-Plus subwoofer - OrigenAE HTPC - Sonos - Van Den Hul Goldwater kabel Bi-amp - RA Connected interlinks

Zefanja

Citaat van: schuege op april 26, 2012, 13:13:29
Marantz twitterde net dat er een product introduction volgt in The High End show in Munich (3-6 mei)

Toch nog even wachten met de SR7005 aan te schaffen dan?  ::)

Spannend.
Hopelijk een nieuwe pre/pro die wel gewoon 4 ohm ondersteund.

Pjotr27

In Munchen komt er zowiezo de nieuwe PM-11 en SA-11 ( hopelijk met dig / usb in)
Verder een opvolger van de in 1954 geintroduceerde " Consolette", dat was toen een voorversterker.
En nog een vierde wereldintroductie ( power voor Consollette??),
Ik ga in ieder geval a.s. Donderdag even bij ze kijken en zal wel foto`s maken
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Vik

Citaat van: Zefanja op april 26, 2012, 13:18:02
Spannend.
Hopelijk een nieuwe pre/pro die wel gewoon 4 ohm ondersteund.

Heb jij problemen met 4 ohm speakers dan?

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Zefanja

Citaat van: vik op april 26, 2012, 14:36:02
Heb jij problemen met 4 ohm speakers dan?

Niet echt.
Mijn fronts zijn 4ohm en Marantz geeft aan dat hun SR7005 en AV7005 alleen stabiel is voor 6 en 8ohm speakers.
Mijn SR7005 doet het prima hoor, maar zou het wel fijn vinden als mijn receiver ook gewoon aanbevolen word voor 4ohm speakers.

Vik

Citaat van: Zefanja op april 26, 2012, 14:50:35
Niet echt.
Mijn fronts zijn 4ohm en Marantz geeft aan dat hun SR7005 en AV7005 alleen stabiel is voor 6 en 8ohm speakers.
Mijn SR7005 doet het prima hoor, maar zou het wel fijn vinden als mijn receiver ook gewoon aanbevolen word voor 4ohm speakers.

Dat is absoluut geen probleem hoor. Een vriend van mij draait met een SR 8002 in combinatie met 4x Elac FS 249 en die dippen naar 3 ohm. De SR 7005 zit wel ongeveer op hetzelfde vermogen.

Op mijn Denon AVC A1HDA stond er ook tot 6 ohm speakers. Meteen met Denon gebeld en 4 ohm was absoluut geen probleem. Ik denk niet dat 4 ohm er ooit op komt te staan.

Zefanja

Citaat van: vik op april 26, 2012, 14:56:33
Dat is absoluut geen probleem hoor. Een vriend van mij draait met een SR 8002 in combinatie met 4x Elac FS 249 en die dippen naar 3 ohm. De SR 7005 zit wel ongeveer op hetzelfde vermogen.

Op mijn Denon AVC A1HDA stond er ook tot 6 ohm speakers. Meteen met Denon gebeld en 4 ohm was absoluut geen probleem. Ik denk niet dat 4 ohm er ooit op komt te staan.

Heb ook geen problemen ervaren dus wel goed zitten.
Maar zit wel sterk te denken om naar een pre/pro combi te gaan.
Maar dat hangt af wat Marantz gaat brengen.

Vik

Citaat van: Zefanja op april 26, 2012, 14:59:16
Heb ook geen problemen ervaren dus wel goed zitten.
Maar zit wel sterk te denken om naar een pre/pro combi te gaan.
Maar dat hangt af wat Marantz gaat brengen.

Ik ben ook wel nieuwsgierig maar daar blijft het dan ook bij. 

Ik denk een verbeterde room EQ (gebruik ik toch niet) en verder gebruik ik eigenlijk helemaal niks qua features (surround modes) en andere extra's.

Voor jou kan het wel interessant zijn om de overstap te maken naar een pre-pro met eindversterker.

Zefanja

Citaat van: vik op april 26, 2012, 15:05:27
Ik ben ook wel nieuwsgierig maar daar blijft het dan ook bij. 

Ik denk een verbeterde room EQ (gebruik ik toch niet) en verder gebruik ik eigenlijk helemaal niks qua features (surround modes) en andere extra's.

Voor jou kan het wel interessant zijn om de overstap te maken naar een pre-pro met eindversterker.

Als het nieuwe niks word dan is de AV7005 en MM7055 een mooie optie.
Maar eerst maar even afwachten wat er gaat komen.

squeek

Aha, dat is goed nieuws dat ze met wat nieuws op de proppen komen. Ben blij dat ik toch nog even heb gewacht om een pre/pro aan te schaffen van hen. Eerst eens zien wat ze gaan doen volgende maand.

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Pjotr27

Citaat van: squeek op april 26, 2012, 19:25:14
Aha, dat is goed nieuws dat ze met wat nieuws op de proppen komen. Ben blij dat ik toch nog even heb gewacht om een pre/pro aan te schaffen van hen. Eerst eens zien wat ze gaan doen volgende maand.

Grtz

Als ik op internet kan volgende week zal ik proberen `s avonds wat te posten....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Zefanja

Citaat van: Pjotr27 op april 26, 2012, 19:26:42
Als ik op internet kan volgende week zal ik proberen `s avonds wat te posten....

Yeah please keep us posted!

Zefanja

Ik krijg van het weekend een update van mijn Marantz app op de Iphone.
De update was voor de 2012 modellen spelers en avr's.
Ben benieuwd, wellicht dat er een hoop nieuws gaat komen.