Synology ds411j of qnap ts412 icm HD dune d1 mediaplayer

Started by hoekie, April 14, 2012, 11:23:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dennis75

Erg interessant zo'n nas topic! Ik zit ook al een tijdje uit te kijken naar een nas. het enige wat mij een beetje tegenhoud zijn de prijzen van de harde schijfen. Die Synology ds411 j kost bv bij wifi media 289 euro maar voor een harde schijf betaal je ook zo'n 100 euro.
Speakerkabel: Chord Carnaval Silverscreen, afgemonteerd met Chord banaan pluggen /// Denon PMA 2020ae  /// Denon DCD 1520  ///Quadral Platinum M50  /// Inakustik nf 1302

hoekie

Ik heb onlangs 4x2 tb aangeschaft. Per stuk 80 euro....

Samsung hd204ui

Nu gisteren nog een Seagate ecogreen aangeschaft voor in de dune d1, voor ook 80 euro.

Peerless Monster

Quote from: Dennis75 on April 15, 2012, 11:35:46
Erg interessant zo'n nas topic! Ik zit ook al een tijdje uit te kijken naar een nas. het enige wat mij een beetje tegenhoud zijn de prijzen van de harde schijfen. Die Synology ds411 j kost bv bij wifi media 289 euro maar voor een harde schijf betaal je ook zo'n 100 euro.

Wellicht is dit wat voor je:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=122387.0
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mijkie

Quote from: hoekie on April 15, 2012, 11:00:53
Dank voor jullie reacties tot zover.
Downloaden doe ik niet echt... Heb een aardige collega die dit voor mij doet.  ;)

Dus echt voor opslag foto's, bestanden werk, films etc.


kun je met een qnap of synology dan zelf doen ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

StefaanD

Er zit inderdaad weinig verschil tussen QNAP en Synology, ze kijken heel goed naar elkaar. Niet alleen wat hardware betreft maar ook wat software betreft.

WW


StefaanD

Of zelfbouw via unRAID, waarschijnlijk populairder dan Open Media Vault wat je aanhaalt WW ?

Hangt er een beetje vanaf of je graag knutselt, tweakt e.d. ben zelf meer van het principe, stekker erin en vooruit met de geit  ;D

The Penguin

Heb de combinatie Synology ds410j en HD Dune D1 hier staan. Streamt probleemloos BR-iso's of mappen. Dus als je hem hiervoor gebruikt kan dat zonder problemen. Zitten bij mij 4 1,5 TB samsung green schijven in.
Wil je gaan downloaden via de Synology en uit laten pakken dan moet je deze niet hebben, daar is hij te traag voor. Ikzelf prefereer dat om het gewoon op de pc/laptop te doen.
RonV | 50PY70 | VSX-LX70 | BDP-51FD |Kef iQ7SE iQ5SE iQ6c |BK XLS300/PR | Anti Mode 8033 DSP | Canare 4S11

el-jorge

Ik heb een qnap 219p+ icm met de Dune D1. Werkt als een zonnetje, en was makkelijk in te stellen.
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

hoekie

hahaha jullie maken het mij niet makkelijk ;)
Geloof dat alle types al voorbij zijn gekomen :-)

Misschien de vraag hier ook ff stellen met mijn dune D1 haal ik nu 1,15 MB per seconde van externe usb hdd op de dune naar de interne hdd... is dat niet wat te weinig ?

(doet die ruim 3 uur over 11 gb)

WilcoL

@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

hoekie

Ja dat vond ik ook... Maar hoe ga ik dat versnellen?

De externe hdd aan mijn laptop en dan via Wii naar interne hdd van dune kopieren gaat zelfs sneller... 
Ook niet super snel 2.7 mb per seconde maar toch...

mijkie

met NAS hoef je toch nix meer te kopiëren naar dune
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

hoekie

Ik heb de nas nog niet aangeschaft, heb alleen de 4 hdd's hier liggen..
Heb ook een hdd in de media player gezet, kon ik daar alvast mee aan de gang..

Nu een kopieer sessie gestart rechtstreeks op de dune van externe hdd naar interne hdd en haal nu 21 MB per seconde.

Heb nu 460 gb aangezet en daar doet ie nu ruim 6 uur over...

PVL

Ik draai nu zo'n beetje een maand met een Synology DS1812+, gevuld met 5x3 TB schijven en nog 3 lege uitbreidingsslots. Ik ben een "gebruiker", geen computerwiz, dus bij mij had bij aanschaf het gebruikersgemak prioriteit.
Ik moet zeggen dat (na voldoende uitleg van de leverancier) het me allemaal 100% is meegevallen. Voor streamen een perfect apparaat waarvan ook de aansturing voor een leek goed is te doen.
Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

StefaanD

Knappe bak PVL, daar kan je echt jaren mee vooruit  :headbanging:

Heb je deze in RAID 5 laten configureren ?


@hoekie, kijk eens hoeveel je nu hebt aan data, foto's, films, andere bestanden. Daar kan je mee afstemmen welke NAS het best past, neem nu dat je enorm veel data hebt en een 4-bay exemplaar koopt en deze in RAID 5 gaat configureren ( mijn voorkeur ) dan hou je nog iets van +/- 6 TB over. Als je daar snel over gaat dan moet je ook meteen schijven gaan vervangen door grotere exemplaren.

Dan ga je beter meteen voor een exemplaar met meer bays.

Je kan je centjes immers maar één keer uitgeven  ;)

PVL

Quote from: StefaanD on April 17, 2012, 09:57:51
Knappe bak PVL, daar kan je echt jaren mee vooruit  :headbanging:

Heb je deze in RAID 5 laten configureren ?




Dat is toch dat de schijven automatisch een kopie maken ?
Zo ja, heb ik dat  inderdaad. (Zo hebben ze me het iig verteld, maar zou niet weten hoe ik dit moet controleren.... :blink:)

Marantz AV7005, Marantz MM7055,  Marantz UD7006,  Marantz SA15S1, Marantz PM11S1, XTZ CD100, Paradigm Studio 100 V5, Paradigm CC-690, Paradigm Monitor 3, Monitor Audio RA90HD, Magneplanar SMGa, JL Audio F-113 Fathom, Samsung QE55Q7C-QLED, Sonos, Synology DS1812+, Dune HD Base 3D.

Boontje

heb de combinatie ds411j met de Dune d1 mediaplayer hier staan naar volle tevredenheid.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Automaat

Die apparaten krijgen steeds meer geheugen en een snellere processor. Wat is nu minimaal benodigd om gewoon vlot vanaf de NAS naar de mediaspeler te streamen?
Reading the HTForum is learning every day!!

hoekie

Quote from: Automaat on April 18, 2012, 16:02:13
Die apparaten krijgen steeds meer geheugen en een snellere processor. Wat is nu minimaal benodigd om gewoon vlot vanaf de NAS naar de mediaspeler te streamen?

Dat is een goede.. je hebt teveel keus :P

mijkie

had hiervoor een qnap 410( 800 Mhz) , streamen gaat al gauw goed maar wil je iets meer , downloaden , parren/rarren (repareren en uitpakken van gedownloadde bestanden) dan hebben ze echt (te) weinig , processor loopt dan op zijn max. ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

StefaanD

Quote from: PVL on April 17, 2012, 10:16:49
Dat is toch dat de schijven automatisch een kopie maken ?
Zo ja, heb ik dat  inderdaad. (Zo hebben ze me het iig verteld, maar zou niet weten hoe ik dit moet controleren.... :blink:)

Als je inlogt via de webinterface, start menu knop ( zwart icoon met 4 vierkantjes ) en daarna Opslagbeheer kiezen dan moet je het kunnen zien naast Type van een Volume.

Zie schermafbeelding

Richard70…

Ben ook van plan er 1 aan te schaffen. Kan ik met de synology ook rechtstreeks van spotnet downloaden, en zoja, welke moet ik dan hebben?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje

Quote from: StefaanD on April 18, 2012, 20:55:39
Als je inlogt via de webinterface, start menu knop ( zwart icoon met 4 vierkantjes ) en daarna Opslagbeheer kiezen dan moet je het kunnen zien naast Type van een Volume.

Zie schermafbeelding
heb jij plex draaien op de nas zelf?
wat kun je daarmee doen?

mijkie

plex is mediaspeler veel gebruikt door Apple gebruikers ......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6