Slechte videokaart gezocht :-) (TV out)

Gestart door blueznl, april 10, 2012, 09:53:51

Vorige topic - Volgende topic

blueznl

Voor een (tijdelijke) toepassing zoek ik een PCI-E videokaart met S-VHS uit, zal dus wel een ouwetje uit het 2e hands circuit worden, maar heeft iemand een suggestie wat voor kaart ik het beste kan zoeken?

(Komt op een Asrock H61M moederboard in een home server die af en toe een dubbelrol vervuld als locale media speler...)

... Zomaar een thuis servertje met XBMC / DLNA / TVersity / Serviio / SqueezeBox / WOL etcetera? Dan heb je twee opties: psychotherapie, of http://bluez.home.xs4all.nl/datatalk/mediasoup%201.htm#top ...

EJ

Veel succes met vinden daarvan. Een ouwetje zal het niet worden, de combinatie s-vhs en pci-e is vermoedelijk nogal zeldzaam... Meer succes zul je hebben met s-video en pci-e. ;)

Hint s-vhs gaat specifiek over een videorecorder. S-video over de connector. ;) S-video is de connector op de s-vhs recorder. Bron: http://hometheater.about.com/od/hometheatervideobasics/qt/svideovssvhs.htm

Ik denk echter dat deze kaarten erg dun gezaaid zijn, omdat hdmi achtige interfaces opkwamen in de tijd dat pci-e op kwam zetten en daarmee s-video overbodig maakten. Agp kaarten daarentegen zijn wel vaak uitgerust met s-video, maar die krijg je weer niet in een pci-e slot geduwd, althans niet werkend. ;)

CineSmurf

Zijn er geen vga -> s-video converters op de markt?
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

CineSmurf

JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Vampire

Never mind
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

SpeedyAndré

Een Ati X300 heeft pci-e en s-video out, er zijn ook snellere Ati kaarten die dat nog hebben i.c.m. dvi ;)
Op ebay vind je ze voor 2 tientjes.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

blueznl

Yeah, even zoeken gaf een aantal hits op marktplaats.

Het machientje staat in de keuken MP3's en video te serven, en in de keuken stond nog een oude TV (ja, echt waar, zo'n glasbak die maar niet stuk wil). Totdat daar iets beters staat leek me een kaartje met S-Video (I stand corrected :-)) een simpele oplossing.

X300, X1300, EAX1600, om maar eens een paar smaken te noemen...
... Zomaar een thuis servertje met XBMC / DLNA / TVersity / Serviio / SqueezeBox / WOL etcetera? Dan heb je twee opties: psychotherapie, of http://bluez.home.xs4all.nl/datatalk/mediasoup%201.htm#top ...

danielo

Citaat van: blueznl op april 10, 2012, 22:03:38
Yeah, even zoeken gaf een aantal hits op marktplaats.

Het machientje staat in de keuken MP3's en video te serven, en in de keuken stond nog een oude TV (ja, echt waar, zo'n glasbak die maar niet stuk wil). Totdat daar iets beters staat leek me een kaartje met S-Video (I stand corrected :-)) een simpele oplossing.

X300, X1300, EAX1600, om maar eens een paar smaken te noemen...

Is het niet veel goedkoper in het gebruik om een kleine lcd neer te zetten, lost je probleem om en kleine schermen kosten niets meer. Reken eens uit wat het je aan stroom scheelt een paar uur per dag.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LordoftheLints

Ik heb waarschijnlijk nog wel iets leuks voor je liggen. Ik zal na donderdag (eerst tentamen doen) de kast eens voor je open trekken! :-)
Mcintosh C42 & Mcintosh C2300 buizen voortrappen | Mcintosh MC252 & MC275 Buizen & MC206 Multichannel Eindversterkers| Mcintosh MCD-201 Sa-CD speler | Linn Akurate DS Netwerkstreamer | Atlas Hyper 3.5 Luidsprekerkabel | Atlas Hyper RCA Interlink | Linn Silver Balanced Interlink
Dynaudio Contour 3.4 LE Vloerstaand| Dynaudio Contour 1.4LE Monitors| Tannoy Definition DC8 monitors
Eigen topic: Mcintosh Mania!

Thesqualer

Ik heb nog wel een MSI RX3870 liggen.
Leuke kaart en redelijke specs
Lumen Vault (Cinema in Aanbouw):
Marantz Cinema 40 (Dirac ART) | Quadral Platinum M5, M1 Base | Infinity Surrouds | Velodyne SPL1500r | Audioquest Rocket 44/22, Cinnamon 48 HDMI, Pearl 48 HDMI | LG OLED77G45LW | R_Volution Playermini | Apple TV 4k

Lounge:
Arcam SA45 | Audioquest Rocket 44, Monsoon | Rega Planar 3RS Edition |

blueznl

Citaat van: danielo op april 10, 2012, 22:43:27
Is het niet veel goedkoper in het gebruik om een kleine lcd neer te zetten, lost je probleem om en kleine schermen kosten niets meer. Reken eens uit wat het je aan stroom scheelt een paar uur per dag.

Nee, de TV in de keuken is een 28" JVC ding, waar nog op geWII'd en televisie gekeken wordt. Aangezien de PC er in de buurt stond had ik dus de gedachte dat dan ook maar naar die TV te brengen. Heb een X1300 opgedoken, maar dat levert weer de volgende uitdaging op: het kost me een slot voor een HDD. Affijn, volgende uitdaging, moet ook niet TE makkelijk worden :-) Ik wilde er niet NOG een scherm bij zetten, misschien was ik niet duidelijk genoeg.

blueznl

Hmmm. Twee verschillende video kaarten later... :-)

Ach, urgent is het niet, dus ik laat het maar zoals het is voor het moment. Ben voorlopig wel weer genezen van experimenten met ATI kaarten, wat een drama dingen zijn dat...

FvP

Citaat van: blueznl op april 10, 2012, 09:53:51
Voor een (tijdelijke) toepassing zoek ik een PCI-E videokaart met S-VHS uit, zal dus wel een ouwetje uit het 2e hands circuit worden, maar heeft iemand een suggestie wat voor kaart ik het beste kan zoeken?

(Komt op een Asrock H61M moederboard in een home server die af en toe een dubbelrol vervuld als locale media speler...)

volgens mij kan een radeon 2400 dat wel, heb er nog eentje liggen

Stinow

Sorry voor de kick...

Heb een x1300 pci-e voor je liggen die je tegen verzendkosten in bubbel mag hebben.

Als het nog nodig is, nu.. Paar maandjes later, dan hoor ik het wel :)

blueznl

Nah. Heb het gewoon opgegeven :-)

Seriously, kreeg het gewoon niet netjes aan de praat, mogelijk een probleem in die oude JVC TV. Uiteindelijk maar iets anders gedaan: PC is verhuisd naar de berging (alle moeite om HTPC en server te combineren dus voor niets  O0 ) en een gebruikte Netgear EVA9100 bij die JVC televisie gezet. Zolang die glasbak nog draait speelt 'ie zo het meeste. Niet alles, maar wel genoeg.