Zelf baffles maken

Gestart door KayaRahnee, april 8, 2012, 15:02:54

Vorige topic - Volgende topic

RalphH

Eric dient de spouw een afgesloten ruimte te zijn?

Ik denk er aan om het plafond in onze HT te "behandelen" met een aantal zwevende panelen. Met de panelen hoop ik voornamelijk reflecties in het hoog nog wat extra te temmen, maar als de opening tussen absorbtieplaat en plafond nog een positief effect op het laag zou hebben, dan is dat mooi meegenomen.

Aan de andere kant kan het ook zijn dat je het niet moet willen dat er laag geabsorbeerd wordt in het pad van de luisterpositie en dat dit enkel gedaan moet worden in de hoeken en achter de luisterpositie (?)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

KayaRahnee

Citaat van: KayaRahnee op oktober 29, 2012, 22:46:54
Van een vriend krijg ik gratis een volledig pak Rockfon Lithos, dit zijn panelen van 60 x 60 cm.
Deze zou ik kunnen gebruiken om zwevend tegen het plafond te bevestigen, zal al het werk de moeite zijn ........ heeft er hier iemand deze in gebruik en wat zijn de ervaringen?

Na lang uitstel vanwege omstandigheden waar ik geen controle over had ben ik kunnen starten met verbeterings/verfraaiingswerken van mijn luisterruimte die tevens ook woonruimte is.
Gisteren als eerste klus systeemplafond met Rockfon Lithos panelen zwevend opgehangen.
Ongelofelijk wat een klankverschil dat dit teweegbrengt, had ik echt niet verwacht.

Nu ben ik op zoek voor de meest geschikte verlichting wetende dat ik slechts gebruik kan maken van één lijn (schakelknop), dus alle spotjes/lampen zullen samen branden, iemand suggesties? (licht moet voldoende uitstralen).

Na de lange winterperiode hoop ik volgende werkjes op korte termijn uit te kunnen voeren:
Vloerplinten zetten,
Dempingspanelen maken,
KayaRahnee Rack verder afwerken en tot slot behangen en verven.

Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

Eric Desart

Citaat van: KayaRahnee op april 19, 2013, 18:56:38Gisteren als eerste klus systeemplafond met Rockfon Lithos panelen zwevend opgehangen.

Wat bedoel jij met zwevend opgehangen?
Vriendelijke groeten
Eric Desart
Vragen inzake geluidsisolatie of akoestiek horen hier thuis in het forum, niet in of via persoonlijk berichtjes.
Zo leren we allen van elkaar.

KayaRahnee

Citaat van: Eric Desart op april 20, 2013, 13:14:26
Wat bedoel jij met zwevend opgehangen?

Profielen hangen met kabeltje op 15 cm van het bestaand plafond, daarin rockfon paneeltjes van 120x60 cm.

Aan de lange zijde zit het zwevend plafond op 36cm v/d muur, aan de korte zijde op 42cm.
Streamer: Bluesound Vault 2i +extern BT module/ Poweramp: AUDIOPHONICS HPA-S400ET Purifi Sparkos / PreAmp Advance Paris X-P 700 / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  Supra Classic blue / Draadjes Versterkers: Mogami 2534 XLR /  Supra Trico digitale coaxiale interlink van Vault naar Preamp.

hr15

Citaat van: KayaRahnee op april 20, 2013, 14:21:18
Profielen hangen met kabeltje op 15 cm van het bestaand plafond, daarin rockfon paneeltjes van 120x60 cm.

Aan de lange zijde zit het zwevend plafond op 36cm v/d muur, aan de korte zijde op 42cm.

Foto? Ben hier wel benieuwd naar namelijk. Zoek voor mijn eigen woonkamer ook nog steeds een oplossing...

KayaRahnee

Citaat van: hr15 op april 20, 2013, 18:16:09
Foto? Ben hier wel benieuwd naar namelijk. Zoek voor mijn eigen woonkamer ook nog steeds een oplossing...

Zal ik doen maar ben daar gene held in, mezelf kennende zal ik vermoedelijk  hulp nodig hebben voor het plaatsen van .......... nog even geduld dus.

Niet actief

Hij heeft het maar over een gewoon systeemplafond hoor. Ga maar kijken op de site van Rockfon. Allemaal systeemplafonds. Dat moet je wel willen in de woonkamer natuurlijk.

KayaRahnee

Citaat van: ThingMan op april 21, 2013, 11:05:09
Hij heeft het maar over een gewoon systeemplafond hoor. Ga maar kijken op de site van Rockfon. Allemaal systeemplafonds. Dat moet je wel willen in de woonkamer natuurlijk.

Is inderdaad een simpel systeemplafond,  Lithos is zeker één van de goedkoopste panelen van rockfon.
En er is hier geen madam in huis, geen "wat wil jij, wat wil ik" discussies .

Cookymonster

Citaat van: KayaRahnee op april 21, 2013, 11:42:59

En er is hier geen madam in huis, geen "wat wil jij, wat wil ik" discussies .

Om nog niet te spreken over de "wat wil ik niet, wat krijg je niet" discussies.  :unhappy:

KayaRahnee

Citaat van: Cookymonster op april 21, 2013, 23:20:11
Om nog niet te spreken over de "wat wil ik niet, wat krijg je niet" discussies.  :unhappy:

Je hebt de essentie van mijn uitspraak goed begrepen  ;)

KayaRahnee

Zoals gevraagd hier 2 foto's van het plafond, op één van de foto's zie je de afstand tussen muur en zwevend plafond aan de lange zijde van de muur.
Het plafond hangt voorlopig vast met ijzerdraad omdat ik in de zaak waar ik profielen en lithos panelen heb gekocht geen losse ophanghaken kon kopen, ik heb intussen zaak gevonden waar ik ze wel per stuk kan bestellen.
Dit zal tijdens het installeren van de verlichting dan ook worden aangepast.