Burmester luidsprekers

Gestart door Willy de Woofer, maart 25, 2012, 18:43:14

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Citaat van: Willy de Woofer op juni  5, 2012, 13:56:01
Bezoek High-ender in Utrecht.
Luisterruimte A, met: Mastersound voorversterker en twee mono buizen eindblokken van 30 Watt in klasse A, aangevuld met een prijzige Classe CD-speler.
Gem 2-weg (nieuw € 6400,00): zangstemmen zeer realistisch, het laag is goed aanwezig maar gaat net niet diep genoeg, alle blaasinstrumenten zeer realistisch en gedetailleerd, vol en groot geluid, veel dynamiek, het hoog is wat onopvallend aanwezig(daar zou ik wat meer van willen horen). Resume: zeer goed in het middengebied.
Marten Miles3 demo( € 11.500,00 - € 7250,00): Open klank, precussie en bekken prima, te licht beeld, blazers klinken te licht, niet genoeg body,
laag beter dan bij de Gem, te fel middengebied, luistermoeheid!. Echter, deze waren nog niet ingespeeld.
Luisterruimte B, met Stello CD-speler(€ 2000,00), Pathos v.v.(€ 6000,00), MF eindtrap met 2 x 750 Watt.
Thiel CS7: sprankelend mid en hoog, maar het klinkt nergens naar. drie keer niks.
Avalon Arcus (2-weg) tweedehands € 4300,00: vrij nette weergave, te weinig laag, teveel accent op het hoog, valt erg tegen.
Gem: wederom een aangename totaalklank, deze ruimte en/of electronica matched hoorbaar minder realistisch.
Resume: de Gem komt waarschijnlijk komend weekend op zicht.
Menno van Highender is erg deskundig. Hij weet precies aan te geven hoe alle apparaten klinken. Het was plezierig hem te ontmoeten. En in het geheel niet opdringerig. Er staat veel nieuwe- en gebruikte topapparatuur. Echt smullen daar.
Betreft `t Gem >>>

http://gemsound.com/product_category.php?catid=6&subcatid=0

of Gemme >>>

http://www.gemmeaudio.com/Gemme_Audio/Home.html

;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Nahpets

CiteerGemme Audio Tanto V2, nieuw

Gemme Audio is een relatief jong bedrijf uit Canada. De ontwerper/eigenaar heeft bepaalde kennis in huis, die hij gebruikt voor het ontwikkelen van luidsprekers. Dit uit zich met name in de bijzondere kastconstructie van de Gemme luidsprekers. Gemme Audio heeft deze constrctie die met name in het laagbereik verbluffende resultaten laat horen, vFlex genoemd. De woofer wordt filterloos aangestuurd, alleen de tweeter is gefilterd (1 condensator).

We kunnen ook alle andere modellen van Gemme Audio leveren, nu met een winterkorting van 33%!

Website Fabrikant http://www.gemmeaudio.com

Specificaties

Gevoeligheid        91.5 dB (zeer makkelijk aan te sturen)
Frequentiebereik   27Hz - 30KHz
Impedantie           4 Ohm
Vermogen           15 - 150 Watt
Afmetingen          90 x 25 x 40 (HxBxD)(cm)
Gewicht              41 Kg

MSRP                  6400 euro per paar
Highender prijs    4300 euro per paar

Op deze luidsprekers is de volledige fabrieksgarantie van toepassing.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Martijn M

Ah, als dat 'm is, dan had ik het ook verkeerd. Ik dacht dat het over een Revel Gem ging.
Dutch & Dutch

Midcall

Citaat van: keyser op juni  5, 2012, 20:28:33
Een fantastische speaker, die Gem! En tsja, diep laag mag je er eigenlijk niet van verwachten.
Contradictio in terminis
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Willy de Woofer

Citaat van: Midcall op juni  5, 2012, 23:40:57
Contradictio in terminis
Daar ben ik het als Eclecticus helemaal mee eens.

chansig

Citaat van: Midcall op juni  5, 2012, 23:40:57
Contradictio in terminis

Ik ben benieuwd naar het waarom...dus vertel ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Bas Akkerman

Citaat van: chansig op juni  6, 2012, 07:34:37
Ik ben benieuwd naar het waarom...dus vertel ?

Gr Hans
Midcall vindt alleen een luidspreker die óók dieplaag weergeeft fantastisch.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Willy de Woofer

Ik zit in dubio. Een winkelier vraagt € 100,00 om een paar l.s. te komen demonstreren. Ik heb aangeboden om ze zelf op te gaan halen. Even afwachten maar, denk ik. Verder wil ik het discreet houden.
Ik ga, denk ik, ook € 100,00 vragen om een saxofoon te komen demonstreren.

Kingpin

Jij als saxofonist weet als geen ander hoe een sax behoort te klinken, hoe is je ervaring met de geteste speakers/systemen die je tot nu toe hebt beluisterd?
Persoonlijk vind ik een sax wel 1 van de moeilijkste instrumenten om goed weer te geven.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op juni  6, 2012, 08:21:29
Ik zit in dubio. Een winkelier vraagt € 100,00 om een paar l.s. te komen demonstreren. Ik heb aangeboden om ze zelf op te gaan halen. Even afwachten maar, denk ik. Verder wil ik het discreet houden.
Ik ga, denk ik, ook € 100,00 vragen om een saxofoon te komen demonstreren.
Tsja, voorrijkosten, service, etc.. Dat kost gewoon wat. De winkelier kan je ook helpen met plaatsing. Ik zou het doen, de ervaring of iets bij jou past/klinkt lijkt het me zeker wel waard.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

clockwork

En wellicht een verrekening van die €100 afspreken als je de speakers bij hem koopt? :D

Ik kan me het wel voorstellen van die dealer. Die zal al een paar keer eerder voor de kat zijn k... een paar speakers geplaatst hebben. 
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Willy de Woofer

Citaat van: Kingpin op juni  6, 2012, 08:26:29
Jij als saxofonist weet als geen ander hoe een sax behoort te klinken, hoe is je ervaring met de geteste speakers/systemen die je tot nu toe hebt beluisterd?
Persoonlijk vind ik een sax wel 1 van de moeilijkste instrumenten om goed weer te geven.
Dat is een zeer goede vraag. Hoewel ik trombonist ben, werk ik ook vaak met saxofonisten. Ik heb een paar keer l.s. gehoord, die lieten horen dat b.v. twee tonen niet alleen verschilden in toonhoogte, maar ook in klankkleur. Elke toon heeft  een aantal boventonen die automatisch meedoen. Aan het geluid van een trompet en dwarsfluit kan ik veel moeilijker een l.s. beoordelen.
De trombone komt dicht bij de menselijke (mannen)stem en laat ook veel te beoordelen horen. Zo wil ik kunnen horen en in gedachten zien, dat de beker van het instrument trilt.
Aan de andere kant, om het moeilijk te maken, heb ik een paar systemen gehoord die de muziek zo gedetailleerd lieten horen, dat het eenvoudigweg niet meer aangenaam was om naar te luisteren. Dat kan misschien wel geschikt zijn voor in een studio, maar niet voor in de huiskamer. Even tussendoor: het is en blijft een moeilijke materie, immers je was niet bij de opname, elk instrument klinkt weer anders, elke muzikant/musicus heeft zijn eigen geluid. Toch heb ik bij de l.s. op mijn lijstje het gevoel, dat zoals zij klinken wel eens het origineel had kunnen zijn(ik kom niet helemaal uit deze zin ;D). Op een gegeven moment ben ik gaan twijfelen aan mijn gehoor. Ik heb daarop een collega-musicus gevraagd mee te gaan. Hij gewapend met klassieke opnames, ik met jazz. Ik was aangenaam verrast dat hij voor 95% op dezelfde manier luisterde als ik. Voor mij was dat de bevestiging dat ik op deze manier door kan gaan. Maar ........vorige week bij Audiac heb ik met drie volslagen onbekenden naar een l.s. zitten luisteren. Toch wel een beetje tot mijn verbazing luisterden deze mannen totaal anders dan ik. Zo sprak iemand al over luistermoeheid vanwege het hoog, terwijl ik het hoog juist het minst slecht vond. Zoals al eerder gezegd, het is en blijft een moeilijke materie die ook niet objectief te meten of te beoordelen is. En gelukkig heeft niemand alle wijsheid in pacht(of is het nou macht ;D) Het is wel heeeeel erg leuk allemaal. Ik kan me eigenlijk nog steeds niet voorstellen, dat ik binnenkort een stel prachtige l.s. zal bezitten. Het is een 40 jarige jongens droom. Ach, de een wil een Harley, de ander een Porsche of een andere vrouw en ik wil ..... nieuwe luidsprekers.

Willy de Woofer

Citaat van: clockwork op juni  6, 2012, 09:22:28
En wellicht een verrekening van die €100 afspreken als je de speakers bij hem koopt? :D

Ik kan me het wel voorstellen van die dealer. Die zal al een paar keer eerder voor de kat zijn k... een paar speakers geplaatst hebben.
Ik begrijp het ook wel. Als de man elke avond heel Nederland doorkruist en telkens niets verkoopt! Dat kan zakelijk gezien gewoonweg niet. Bovendien loopt hij risico van beschadiging. Aan de andere kant: als je iets wilt verkopen..... Verder ben ik een zuinige Nederlander. Ik zou in zijn situatie, slechts de brandstof rekenen. Ik ga zelf regelmatig gratis naar klanten die wat huren, maar dan heb ik natuurlijk al wat verdiend. Ik zou € 50,00 redelijk vinden, dat ga ik nu ook voorstellen.

Bas Akkerman

Citaat van: Willy de Woofer op juni  6, 2012, 09:33:29
Dat is een zeer goede vraag. Hoewel ik trombonist ben, werk ik ook vaak met saxofonisten. Ik heb een paar keer l.s. gehoord, die lieten horen dat b.v. twee tonen niet alleen verschilden in toonhoogte, maar ook in klankkleur. Elke toon heeft  een aantal boventonen die automatisch meedoen. Aan het geluid van een trompet en dwarsfluit kan ik veel moeilijker een l.s. beoordelen.
De trombone komt dicht bij de menselijke (mannen)stem en laat ook veel te beoordelen horen. Zo wil ik kunnen horen en in gedachten zien, dat de beker van het instrument trilt.
Aan de andere kant, om het moeilijk te maken, heb ik een paar systemen gehoord die de muziek zo gedetailleerd lieten horen, dat het eenvoudigweg niet meer aangenaam was om naar te luisteren. Dat kan misschien wel geschikt zijn voor in een studio, maar niet voor in de huiskamer. Even tussendoor: het is en blijft een moeilijke materie, immers je was niet bij de opname, elk instrument klinkt weer anders, elke muzikant/musicus heeft zijn eigen geluid. Toch heb ik bij de l.s. op mijn lijstje het gevoel, dat zoals zij klinken wel eens het origineel had kunnen zijn(ik kom niet helemaal uit deze zin ;D). Op een gegeven moment ben ik gaan twijfelen aan mijn gehoor. Ik heb daarop een collega-musicus gevraagd mee te gaan. Hij gewapend met klassieke opnames, ik met jazz. Ik was aangenaam verrast dat hij voor 95% op dezelfde manier luisterde als ik. Voor mij was dat de bevestiging dat ik op deze manier door kan gaan. Maar ........vorige week bij Audiac heb ik met drie volslagen onbekenden naar een l.s. zitten luisteren. Toch wel een beetje tot mijn verbazing luisterden deze mannen totaal anders dan ik. Zo sprak iemand al over luistermoeheid vanwege het hoog, terwijl ik het hoog juist het minst slecht vond. Zoals al eerder gezegd, het is en blijft een moeilijke materie die ook niet objectief te meten of te beoordelen is. En gelukkig heeft niemand alle wijsheid in pacht(of is het nou macht ;D) Het is wel heeeeel erg leuk allemaal. Ik kan me eigenlijk nog steeds niet voorstellen, dat ik binnenkort een stel prachtige l.s. zal bezitten. Het is een 40 jarige jongens droom. Ach, de een wil een Harley, de ander een Porsche of een andere vrouw en ik wil ..... nieuwe luidsprekers.
Mooi verhaal Willy! Leuk ook de tip van de trombone, al denk ik niet dat ik ergens in mijn cd-kast een dergelijke opname kan vinden.

Kingpin

Citaat van: Willy de Woofer op juni  6, 2012, 09:33:29
Heel herkenbaar! Je bent in iedergeval goed bezig, en ergens voor sparen en kopen omdat je het zo graag wil is toch het mooiste, dan heb je wensen die je kunt laten uitkomen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

chansig

Citaat van: Bas Akkerman op juni  6, 2012, 08:12:33
Midcall vindt alleen een luidspreker die óók dieplaag weergeeft fantastisch.

Keyser ws niet dus of het daarmee direct een tegenstelling is omdat (volgens jouw uitleg) Midcall dat vindt..mwah.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Midcall

Citaat van: chansig op juni  6, 2012, 11:52:04
Keyser ws niet dus of het daarmee direct een tegenstelling is omdat (volgens jouw uitleg) Midcall dat vindt..mwah.

Gr Hans
Een luidspreker die een belangrijk deel van het totale frequentiegebied niet weergeeft kan nooit een fantastische luidspreker zijn. Daar kunnen toch weinig mensen het niet mee eens zijn lijkt mij.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

Martijn M

Als je dat vindt, vind je dan ook dat er geen goede subwoofers bestaan? Subwoofers geven immers uitsluitend lage frequenties weer en dus een belangrijk deel van het totale frequentiegebied niet.

Ik ben het wat dat betreft niet met je eens: er bestaan naar mijn mening fantastische luidsprekers die niet full-range zijn. Om toch full-range geluid te bekomen, dienen dergelijke luidsprekers te worden aangevuld in het laag. Er zijn meerdere redenen te bedenken om geen full-range vloerstaanders te nemen, maar compactere luidsprekers in combinatie met een of meer subs.
Dutch & Dutch

chansig

Citaat van: Midcall op juni  6, 2012, 11:58:13
Een luidspreker die een belangrijk deel van het totale frequentiegebied niet weergeeft kan nooit een fantastische luidspreker zijn. Daar kunnen toch weinig mensen het niet mee eens zijn lijkt mij.

Ik ben het dus niet met je eens.....alleen al omdat fantastisch een subjectief begrip is en het hele frequentie gebeuren een feitelijk gegeven is.. ;)

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Midcall

Citaat van: keyser op juni  6, 2012, 12:10:07
Als je dat vindt, vind je dan ook dat er geen goede subwoofers bestaan? Subwoofers geven immers uitsluitend lage frequenties weer en dus een belangrijk deel van het totale frequentiegebied niet.
Ik heb het niet over subwoofers. Subwoofers dienen enkel ter aanvulling van niet zo fantastische luidsprekers zodat je (hopelijk) nog een fantastisch geluid gaat krijgen.

chansig

Ik snap je niet helemaal...Een speaker die niet alle frequenties kan weergeven kan in jouw optiek geen fantastische speakers zijn...Hierbij staat (voor jouw) fantastisch dus gelijk aan perfect en alle frequentie op de juiste manier weergeven ?

Tsja als je dan zou stellen (Keyser dus): de speaker geeft iedere frequentie perfect weer, alleen jammer dat je het laagste laag moet missen...dat heb je inderdaad een tegenstelling te pakken. Maar ik verwacht dat Keyser een andere betekenis geeft aan fantastisch...

Dus dit is een zeer zeer zinvolle wisseling van meningen ware het niet dat het weinig zinvol is... :huh2:

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Willy de Woofer

Op internet staan een paar reviews van de Gemme Tanto. Hierin wordt gesproken over het kunnen weergeven van de saxofoon en de trombone. Misschien vinden sommigen het interessant om te lezen. zie dagog.com en stereomojo.com

Xander32

Citaat van: Midcall op juni  6, 2012, 17:00:44
Ik heb het niet over subwoofers. Subwoofers dienen enkel ter aanvulling van niet zo fantastische luidsprekers zodat je (hopelijk) nog een fantastisch geluid gaat krijgen.
Je weet echt waar je het over hebt met zulke uitlatingen :thumbs-up:.

:nopompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Kingpin

Citaat van: Midcall op juni  6, 2012, 17:00:44
Subwoofers dienen enkel ter aanvulling van niet zo fantastische luidsprekers zodat je (hopelijk) nog een fantastisch geluid gaat krijgen.
Mwoa ... of ter ondersteuning van heel goed klinkende monitoren die de laagste regionen niet halen  ;)