Het ELECTROCOMPANIET topic

Gestart door gerzom, maart 24, 2012, 15:01:36

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Citaat van: stefan_82 op april 18, 2013, 13:51:12
vraagje mbt mijn ECI 5.

ik heb geen gebalanceerde uitgangen op CD en deze was altijd aangesloten op DVD.
Ik heb sinds gisteren terug een draaitafel mag ik de phono op een willekeurige ingang (dvd, tape, ...) aansluiten?

De phono voorversterker kan je op iedere willekeurige ingang gebruiken.

CiteerIk vermoed dat dit nog steeds beter is dan met een verloopstuk te werken van cinch-naar gebalanceerd tssn bron en versterker?

Ja...

gerzom

Ik neem aan dat je er een phono-versterker tussen hebt zitten, en volgens mij maakt het dan niets uit waar je deze op aansluit.
Op mijn EC4.7 zit geen aparte phono-ingang, dus ik gebruik hier gewoon de AUX ingang voor.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

stefan_82

Citaat van: gerzom op april 18, 2013, 14:08:43
Ik neem aan dat je er een phono-versterker tussen hebt zitten, en volgens mij maakt het dan niets uit waar je deze op aansluit.
Op mijn EC4.7 zit geen aparte phono-ingang, dus ik gebruik hier gewoon de AUX ingang voor.

wel ik ging er ook van uit dat het geen verschil uitmaakte. mijn cd zat op dvd-ingang
Had mijn phono amp op de tape ingang aangesloten en vond het geluid dunnetjes, had deze erna op dvd aangesloten + puck op de vinyl geplaatst (en CD op de ingang vd tape) en het geluid klonk stukken beter. Na enkele uurtjes platen spelen, zette ik terug mijn CD speler aan die op TAPE was aangesloten en het geluid was feller en ijler.
Mss moet ik enkel maar concluderen dat LP beter klinkt dan CD  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

gerzom

Citaat van: stefan_82 op april 18, 2013, 14:22:40
Mss moet ik enkel maar concluderen dat LP beter klinkt dan CD  ;D
Dat is volgens mij wel een feit  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.

stefan_82

Citaat van: bmateijsen op april 18, 2013, 13:55:19
De phono voorversterker kan je op iedere willekeurige ingang gebruiken.

Ja...

thnx!
ik heb de GYRO overgenomen die op het forum te koop stond. Aangezien jullie ervaring hebben zowel met EC als Michell.
tips voor een gepaste phono. Dit is voor de eerste weken nog niet aan de orde ..denkik
Draai momenteel met een Musical Fidelity XLP en als ik kostprijsgewijs dit toestel vergelijk met de rest van mijn set zou dit een zwakke schakel kunnen zijn.
Op dit moment klinkt alles zeer goed...maar wat je niet weet kan je ook niet beoordelen.

Enige tips van phono die hierbij een mooie match zou zijn?
Ik weet dat jullie ooit een EC phono hadden maar ondertssn ook met het merk gestopt zijn?
Vereiste is dat ik budgettair er +- 500 euro voor wil uittreken (nieuw of 2nd hand)
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

bmateijsen

Lehmann Black Cube SE.... ivm instelbaarheid is dat de beste oplossing.
De EC phono is mooi, maar niet instelbaar!

Groet,

Bjorn

Citaat van: stefan_82 op april 18, 2013, 14:29:15
thnx!
ik heb de GYRO overgenomen die op het forum te koop stond. Aangezien jullie ervaring hebben zowel met EC als Michell.
tips voor een gepaste phono. Dit is voor de eerste weken nog niet aan de orde ..denkik
Draai momenteel met een Musical Fidelity XLP en als ik kostprijsgewijs dit toestel vergelijk met de rest van mijn set zou dit een zwakke schakel kunnen zijn.
Op dit moment klinkt alles zeer goed...maar wat je niet weet kan je ook niet beoordelen.

Enige tips van phono die hierbij een mooie match zou zijn?
Ik weet dat jullie ooit een EC phono hadden maar ondertssn ook met het merk gestopt zijn?
Vereiste is dat ik budgettair er +- 500 euro voor wil uittreken (nieuw of 2nd hand)

lynch1979

Citaat van: bmateijsen op april 18, 2013, 14:47:00
Lehmann Black Cube SE.... ivm instelbaarheid is dat de beste oplossing.
De EC phono is mooi, maar niet instelbaar!

Groet,

Bjorn

Deze heb ik sinds afgelopen zaterdag ook in mijn set staan (Lehmann Black Cube SE II)....is zijn geld meer dan waard.

stefan_82

Citaat van: lynch1979 op april 18, 2013, 15:22:43
Deze heb ik sinds afgelopen zaterdag ook in mijn set staan (Lehmann Black Cube SE II)....is zijn geld meer dan waard.

richtprijs?

lynch1979

Citaat van: stefan_82 op april 18, 2013, 15:50:40
richtprijs?

Nieuw is hij €790, ik heb hem als demo gekocht voor €550,-.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Echo01

Ik zie dat deze thread niet erg actief is. Niettemin post ik als nieuw lid van deze site hier over mijn grote liefde voor Electrocompaniet. Ik heb een jaar geleden een derdehands setje monoblocks (AW180) gekocht en ben daar echt enthousiast over. Een heel mooi, warm geluid dat goed in mijn set met Octave en Dynaudio past.

Opvallend aan mijn versterker is dat mijn versie oranje led's heeft ipv de gebruikelijke blauwe. Iets waar ik heel blij mee ben omdat ik blauwe led's heel erg lelijk vind (blauwe led's zijn veel te sterk, verlichten 's avonds gelijk je hele woonkamer blauw en passen slecht bij anderkleurige led's van andere audio-onderdelen).

Mijn vraag luidt of deze oranje kleur ooit werd gevoerd door Electrocompaniet (zo ja, tot welk jaar?) of dat een eerdere eigenaar hier debet aan is. Iemand?
Sources: Bow ZZ-8 en McIntosh MCD301
Amps: Electrocompaniet AW180
Preamp: Octave HP500
Speakers: Dynaudio Confidence C2

gerzom

Citaat van: Echo01 op juni 13, 2013, 11:24:18
Ik zie dat deze thread niet erg actief is. Niettemin post ik als nieuw lid van deze site hier over mijn grote liefde voor Electrocompaniet. Ik heb een jaar geleden een derdehands setje monoblocks (AW180) gekocht en ben daar echt enthousiast over. Een heel mooi, warm geluid dat goed in mijn set met Octave en Dynaudio past.

Opvallend aan mijn versterker is dat mijn versie oranje led's heeft ipv de gebruikelijke blauwe. Iets waar ik heel blij mee ben omdat ik blauwe led's heel erg lelijk vind (blauwe led's zijn veel te sterk, verlichten 's avonds gelijk je hele woonkamer blauw en passen slecht bij anderkleurige led's van andere audio-onderdelen).

Mijn vraag luidt of deze oranje kleur ooit werd gevoerd door Electrocompaniet (zo ja, tot welk jaar?) of dat een eerdere eigenaar hier debet aan is. Iemand?
Hoi, goed om te zien dat er meerdere Electrocompaniet gebruikers zijn hier!

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik nog nooit een andere kleur dan blauw heb gezien bij de nieuwere Electrocompaniet producten.
Mijn EC-1 had destijds 1 rood ledje om aan te geven dat' ie aan stond, maar verder is het allemaal blauw bij Electrocompaniet. Dus ik vermoed dat een van de vorige eigenaren creatief is geweest met de soldeerbout  ;)

Echo01

Ja, jammer dat Electrocompaniet hier niet zo bekend schijnt te zijn. Ik ben heel actief op een Amerikaanse audiosite en daar is Electrocompaniet echt populair; met name omdat deze transistor (SS) versterker een warm, 'tuby' geluid kent. Ook ik vind het echt een topmerk.

Misschien wordt het eens tijd voor het lanceren van hun nieuwe DP line die al veel te lang staat aangekondigd op hun website... :inlove:

gerzom

Citaat van: Echo01 op juni 13, 2013, 19:27:35
Ja, jammer dat Electrocompaniet hier niet zo bekend schijnt te zijn. Ik ben heel actief op een Amerikaanse audiosite en daar is Electrocompaniet echt populair; met name omdat deze transistor (SS) versterker een warm, 'tuby' geluid kent. Ook ik vind het echt een topmerk.

Misschien wordt het eens tijd voor het lanceren van hun nieuwe DP line die al veel te lang staat aangekondigd op hun website... :inlove:

Welk forum?

Echo01

Www.Stevehoffman.tv

Op dit forum wordt zowel cds en vinyl als audio besproken. Het goede van deze site is dat met name de mastering van albums wodt besproken. De smaak van de leden is voor ons soms wat an de conservatieve kant, maar er is ongelooflijk veel en goede informatie te vinden over verschillende uitgaven, soms ook van invloedrijke master engineers zelf.

Ook audigerelateerde onderwerpen, zoals Electrocompaniet,  kan je vamzelfsprekend in de 'search' functie zetten.

gerzom

Echo01

Ja, ik kom er graag. Hier wordt serieus over muziek en audio gesproken. Ben hier, al googlend, 3,5 jaar geleden op die Amerikaanse forum gestoten en wel elke dag op actief.

Het gekke is: ik heb htforum pas een week geleden gevonden via een opmerking van iemand op audiofreaks.nl. Ik dacht dat het laatste forum de enige NL audio forum was. Ik vond dat op die site echter veel te veel werd afgezeken of negatief werd gereageerd op andersoortige meningen.

Ik ben blij dat er ook zoiets als htforum.nl bestaat en zal hier zeker op blijven reageren. Op Electrocompaniet, op mijn andere audio modules, maar ook op alle andere onderwerpen waar ik verstand van heb ( muziek!)... :thumbs-up:

garmtz

gerzom

stefan_82

stefan_82

Ik zou voor een mooie prijs een EC P1 phono kunnen kopen.
Hetgene wat me tegenhoudt is de leeftijd; 14 jaar oud vermoedelijk.
Is dit een risico? Ik koop deze particulier en gezien de afstand ga ik hem ook niet testen en is het op vertrouwen. Kan ik nagaan adhv serienummer wat het productiejaar is?
Kan er makkelijk iets aan kapot gaan of versleten zijn? Ik had ooit gelezen dat een phono niet zo kritisch is qua leeftijd...

Jenkins

Citaat van: stefan_82 op juli 25, 2013, 23:45:44
Ik zou voor een mooie prijs een EC P1 phono kunnen kopen.
Hetgene wat me tegenhoudt is de leeftijd; 14 jaar oud vermoedelijk.

Hoi Stefan,

Ben je hiermee nog verder gekomen??

Grt,
Roy

stefan_82

Citaat van: Jenkins op oktober  2, 2013, 00:21:26
Hoi Stefan,

Ben je hiermee nog verder gekomen??

Grt,
Roy

Ben er nt meer pro-actief achteraan gegaan en werd dus vermoedelijk aan iemand anders verkocht.
Tot op heden de xlp en soms vraag ik me af waarom deze phono te vervangen aangezien alles zeer goed klinkt. Aangezien ik liefst 2nd hand koop ben ik ook nt de persoon die stiekem bij dealers demo toestellen naar huis neemt om vervolgens deze ergens anders te kopen. Dus ook op die manier nog nt de kans gekregen om te vgln

gerzom

Nieuws van Electrocompaniet:

http://www.electrocompaniet.no/dg/index.html

Ziet er wel strak uit, naar mijn mening.

stefan_82