Het Anthem AV-receiver topic (MRX300/500/700)

Gestart door drees62, maart 22, 2012, 16:55:40

Vorige topic - Volgende topic

LittleNinja

Dit topic ook lekker volgen..

Zijn er eigenlijk mensen die de overstap gemaakt hebben van een Arcam naar een Anthem? Ik ben namelijk wel benieuwd wat de verschillen zijn. Inderdaad wel erg jammer van het ontbreken van een tweede HDMI uitgang.
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

beatbrother

Ik heb de anthem MRX 700 en heb een Klipsch THX speaker setup. (7.2)
Wat zou de beste mode zijn om de receiver op te zetten, want de Anthem heeft jammer genoeg geen THX mode.

drees62

Citaat van: beatbrother op augustus 14, 2012, 11:39:05
Ik heb de anthem MRX 700 en heb een Klipsch THX speaker setup. (7.2)
Wat zou de beste mode zijn om de receiver op te zetten, want de Anthem heeft jammer genoeg geen THX mode.

Gewoon even de afstanden opmeten en invoeren en vervolgens ARC uitvoeren.
Daarna genieten!

frank2

Ik heb op proef een Anthem 500 hier staan, zal morgen alles gaan instellen en de verschillen die ik hoor trachten te beschrijven, ik heb 'm tot zaterdag....
De competitie is mijn huidige Cambridge Audio 640R. ook geen slecht apparaat.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

1198

beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

frank2

Eerste bevindingen ZONDER het inregelsysteem, maar gewoon op gehoor ingesteld net zoals mijn eigen CA.
(geen ARC gebruikt dus)

Na wat moeilijkheden omdat het menu niet erg makkelijk is, en wat domme foutjes omdat nu alles via hdmi gaat, wat voorheen analoog ging en de Oppo decodeerde, (5.1 input) dus dit verhaal gaat voornamelijk tussen het geluid van de CA en de decodering van de Oppo 83+tuc.

Na het testen van diverse BR's, dvd en wat muziek. Vallen mij 2 grote dingen op; de bas is wat anders, maar wel vol maar wel eerlijker, natuurgetrouwer en kan diep gaan maar het overall geluid is grootser, de dynamiek is beter en de bubble is een heel stuk beter geworden, dat doet de CA toch echt minder, ook als je de CA laat decoderen. Het is weer beter, de Onkyo die ik vroeger had was niet zo best, de CA was toen een stuk beter, maar deze Anthem doet het weer beter. Surround kanalen doen flink mee maae niet overdreven, maar je hoort de echo van de zaal waarin het orkest speelt, bij de Oppo /CA is dat gewoon een stuk minder.

Na wat langer luisteren, wat klinkt deze machine goed, jeanmichel jarre, china concert, geweldig, grootste soundje zit er echt in....

Eerste indruk: een zeer goede reciever, ook de DAC erin is een stuk beter dan de CA, vergeleken met mijn Oppo+TUC analoog uit, het komt zeer dicht in de buurt. Als is de VV dan toch net wat mooier.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

drees62

Dan wacht je nog een grote verrassing als je gaat inmeten! Heb je die serieel-USB adapter wel meegekregen? Dan komt de Anthem pas echt tot leven  ;)

frank2

Citaat van: drees62 op augustus 15, 2012, 11:16:59
Dan wacht je nog een grote verrassing als je gaat inmeten! Heb je die serieel-USB adapter wel meegekregen? Dan komt de Anthem pas echt tot leven  ;)

ik heb alles meegekregen, op m'n laptop staat de software al.

Former member 78

Misschien kan Keyser straks na onze test wel ff meten.

drees62

Citaat van: ArjanR1 op augustus 15, 2012, 11:26:23
Misschien kan Keyser straks na onze test wel ff meten.

Via de software krijg je op je laptop grafiekjes per speaker van voor en na ARC-inmeting  :clapping:

Maro

Citaat van: drees62 op augustus 15, 2012, 13:57:17
Via de software krijg je op je laptop grafiekjes per speaker van voor en na ARC-inmeting  :clapping:

Het ook net Audissey heh... :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

drees62

Citaat van: Maro op augustus 15, 2012, 13:59:59
Het ook net Audissey heh... :angel:

Beter goed gejat dan slecht bedacht! Maar jij kunt dat alleen door Ron laten doen  ;)

Kom in het najaar met Xander een keer die Integra's bij je aan de tand voelen  :tongue2:
Ben heel benieuwd naar de combi met je Usher's.  :wub:

Maro

Dat ik het alleen kan laten doen is idd wat minder, voordeel is wel dat me er ook helemaal niet meer druk over wil maken. Ingeregeld is ingeregeld. Vroeger ging ik nog wel een finetunen en daar blijf je dan mee bezig. Nu is klaar klaar. Ook upgrades doe je niet zo snel meer...dat is weer een voordeel. :D
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1198

Klinkt goed, dus jij ervaart het totaal niet als dun en vlak?. Zal het tzt wel is zelf gaan ervaren. Mijn huidige receiver is nog geen jaar oud dus die wil ik nog wel even houden.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

frank2

De anthem klinkt zeker niet dun, zit vol power en dynamiek.

Former member 78

Citaat van: frank2 op augustus 15, 2012, 21:03:19
De anthem klinkt zeker niet dun, zit vol power en dynamiek.

Helemaal gelijk!
Dat ding speelt heel erg goed. (MRX500)

frank2

Vlgs de verkoper die ik sprak had 1 klant zijn arcam 600 ervoor ingeruild, en een andere klant had hem vergeleken met zijn lexicon processor, vlgs die persoon zou de Anthem gelijkwaardig qua sound zijn aan die lexicon 4?

Nu ja ken die verkoper wel een beetje, hij is wel redelijk seriues, maar het geeft wel een indicatie en aangezien ik hem hier nu heb staan tot dinsdag, het apparaat speelt wel erg goed, ga morgen de arc inregelen kijken wat dat doet, zou nog mooier moeten worden...

LittleNinja

Ik denk dat het met dergelijke uitspraken wel een beetje teveel gehyped wordt... Misschien kunnen de heren van BB&G hier iets over kwijt? Zij kennen alle genoemde producten erg goed.

Maro

Verkopers praat, van BB&G (ook verkopers) verwacht ik ook meer van hetzelfde eigenlijk. Laat er nou eerst maar eens een paar objectieve vergelijkingen en tests plaats gaan vinden. Zal best een prima merk zijn maar geloof niet zo 1 2 3 dat het het nieuwe surround wahala is. Eerst zien (horen) dan geloven.

CoSo

Het uiterlijk is iig niet beter dan de Arcam.

WillyP

Zowel Anthem als Arcam zijn goed getest in de Duitse tijdschriften, waarbij Arcam er beter van af kwam. Dat moet dan wel een goed functionerend apparaat zijn geweest, want Arcam heeft veel startproblemen gehad met hun receivers. Ik denk dat ik liever een goed functionerende Anthem had gehad dan een apparaat wat in theorie beter zou zijn, maar geteisterd werd door storingen.

Hoe Arcam er nu voorstaat volg ik niet meer, spijtig vond ik het toen wel.

Groet,

Willy

LittleNinja

Beide merken geven prima geluid. Maar zo zeggen "ze kwamen beide goed uitde test" zegt wat weinig. Wat werd er vergeleken? Een AVR400 met een MRX500?

@maro

Jij kent duidelijk BB&G nog niet. Ik verwacht een eerlijk antwoord van hen.

Bart_M

Ik ben van een Arcam AVP700 naar een MRX300 gegaan. (Parasound eindversterking)
De Arcam is iets muzikaler, maar het geluidsbubbel van de Anthem is echt beter. De basrespons is echt superstrak en er zit meer drive in het systeem.

LittleNinja

Dat is een flinke stap Bart! Goed om te horen dat hij bevalt.

Wat voor een versterker had je achter de AVP700 staan?

frank2

Nu na een tijdje te hebben geluisterd in stereo naar muziek van sat tuner en cd's kan ik mij voorstellen dat mensen schrijven dat hij dun klinkt. Ik vind zeker dat de Anthem ZONDER ARC te gebruiken wat minder vol klinkt, heel strak en hij kan heel diep, maar je "mist" in feite de upper bastonen, als je +4 bass geeft heb je meer het geluid wat men meestal gewend is, dat is natuurlijk niet de bedoeling, de ARC moet ik nog inregelen, gisteren ging de eerste poging de mist in.
Qua openheid, ruimtelijke afbeelding, stereo geluid, dynamiek komt hij mee met de beste apparatuur die hier thuis staat. Wat ik op zich al heel goed vind.

Ik zal straks wenw even bellen kijken of we dat inregelen ook voor elkaar kunnen krijgen.. Ik denk dan nl. dat bovenstaande weg zal vallen omdat het gecorrigeerd wordt. 

wordt vervolgd...