Het Anthem AV-receiver topic (MRX300/500/700)

Gestart door drees62, maart 22, 2012, 16:55:40

Vorige topic - Volgende topic

Maro

Citaat van: LittleNinja op augustus 17, 2012, 07:34:00
Beide merken geven prima geluid. Maar zo zeggen "ze kwamen beide goed uitde test" zegt wat weinig. Wat werd er vergeleken? Een AVR400 met een MRX500?

@maro

Jij kent duidelijk BB&G nog niet. Ik verwacht een eerlijk antwoord van hen.

Ik verwacht altijd een eerlijk antwoord cq verhaal van een verkoper.  ;) 
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

WillyP

Zoals gezegd zijn Arcam en Anthem goed getest in de Duitse tijdschriften Audio en Stereoplay en ik ga ervan uit dat deze testen objectief zijn. In ieder geval heb ik ze gebruikt als leidraad bij mijn zoektocht.

Enfin, voor wat het waard is:

Getest in Audio zijn de Arcam AVR-600, AVR-400, Anthem MRX 700 en de MRX 500. In deze volgorde presteren ze ook volgens Audio, waarbij je in ogenschouw moet nemen dat de AVR-400 en de MRX 700 even duur zijn.

Stereoplay heeft getest de Arcam AVR-500, AVR-400 en de Anthem MRX 500, weer opgeschreven in de volgorde van presteren.

Natuurlijk kun je je afvragen of het mogelijk is om met zo'n puntensysteem te werken, maar in dit opzicht komen de resultaten van Audio en Stereoplay met elkaar overeen.

Zo lijkt de keus dus eenvoudig. Helaas was het zo dat Arcam ernstig geplaagd werd door bugs toen ik op zoek was naar een receiver, vooral de AVR-600. In ieder geval was dat de reden voor mij om af te zien van de aankoop van Arcam.

Groet,

Willy

garmtz

Ik vind de Arcam receivers nog steeds onverslaanbaar met stereo/muziek, maar met films en ZEKER indien ARC wordt gebruikt, geven de Anthem receivers een neutraler, holografischer, sneller en gedetailleerder geluid. Maargoed, ik denk dat Audio en Stereoplay hun puntentelling baseren op de 'kale' prestaties.

LittleNinja

Ik zie het wel voor me in de toekomst... Anthem MRX700 met een set Sonus Faber Venere.. :inlove:

Garmt, de MRX700 zal toch mijn AvR350 wel de meester zijn op stereo?
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

high-q

Citaat van: garmtz op augustus 17, 2012, 10:27:22
Ik vind de Arcam receivers nog steeds onverslaanbaar met stereo/muziek, maar met films en ZEKER indien ARC wordt gebruikt, geven de Anthem receivers een neutraler, holografischer, sneller en gedetailleerder geluid. Maargoed, ik denk dat Audio en Stereoplay hun puntentelling baseren op de 'kale' prestaties.

Zou je het niveau van een Anthem receiver op muzikaal gebied dichter bij een Arcam receiver kunnen laten komen door er een Arcam eindversterker aan te hangen? Of heeft het verschil meer te maken met de kwaliteit van het analoge circuit in de Arcam?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

bmateijsen

Citaat van: LittleNinja op augustus 17, 2012, 11:37:27

Ik verwacht van wel, maar nooit naast elkaar gehoord.

EDIT: ingelogd als Bjorn, maar het is Garmt... :)

frank2

Soms kun je toch ook wel pech hebben. Ik miste de CD die je bij anthem krijgt, vergeten mee te nemen. Dus ik met laptop naar WenW, cd gevonden, doet hij het niet op mijn laptop, wel op de oude laptop van Karel. Niet te geloven. Maar goed, heb dus de laptop van Karel hier staan en als de app. opgewarmd is ga ik eindelijk de ARC inregelen. Resultaten volgen....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

De ARC is ingeregeld, mijn frequentiecurve is standaard al erg goed, behalve wat upperbas zo rond 500HZ , maar met arc is dat opgelost.

De eerste indrukken MET GEBRUIK VAN ARC:

Hetgene wat ik eerder schreef, dat de upperbas wat weinig was is nu dus duidelijk opgelost en schijnt vlgs de freq. curve aan mijn akoestiek hier te liggen, verder is er alleen wat in de lage tonen aangepast verder is de curve redelijk recht vlgs. de metingen. Je zou dus zeggen ook kleine verschillen tov. geen arc. En dat is dus niet zo, na wat luisteren tron, veel muziek, kan ik wel zeggen dat de Anthem MRX 500 het verdomd goed doet. Ja mijn voorversterker doet het net allemaal nog iets fraaier, maar dat is geen hemelsbreed verschil, maar meer een klein verschil geworden. Indien ik de Anthem als VV zou gebruiken zou dat zeker geen straf zijn. Sommige muziek zoals Alison Krauss klinkt mooier op de Anthem, andere muziek zoals loreena mcKennit klinkt op de Belles weer iets mooier, zegt wel dat de verschillen niet groot (meer) zijn met ARC.

Ik ben er in ieder geval zeer stil van geworden.
nb: wat klinkt film zoals Tron giga met de Anthem, je zit echt in een bubble.

Vanavond maar eens rustig outlander kijken en morgen wat verder luisteren, met dit hete weer kun je toch niet buiten zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Bart_M

Citaat van: LittleNinja op augustus 17, 2012, 08:13:51
Dat is een flinke stap Bart! Goed om te horen dat hij bevalt.

Wat voor een versterker had je achter de AVP700 staan?

In eerste instantie een Pass Labs, maar daarna een Parasound 1206. Deze 1206 gebruik ik nog steeds voor de front kanalen en side subs.

Maro

Citaat van: LittleNinja op augustus 17, 2012, 07:34:00

@maro

Jij kent duidelijk BB&G nog niet. Ik verwacht een eerlijk antwoord van hen.

Ik vind de Arcam receivers nog steeds onverslaanbaar met stereo/muziek,

Citaat van: LittleNinja op augustus 17, 2012, 11:37:27

Citaat van: bmateijsen op augustus 17, 2012, 12:06:03
Ik verwacht van wel, maar nooit naast elkaar gehoord.

EDIT: ingelogd als Bjorn, maar het is Garmt... :)

:yawnee:
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Maro

Citaat van: frank2 op augustus 17, 2012, 15:05:30
De ARC is ingeregeld, mijn frequentiecurve is standaard al erg goed, behalve wat upperbas zo rond 500HZ , maar met arc is dat opgelost.

De eerste indrukken MET GEBRUIK VAN ARC:

Hetgene wat ik eerder schreef, dat de upperbas wat weinig was is nu dus duidelijk opgelost en schijnt vlgs de freq. curve aan mijn akoestiek hier te liggen, verder is er alleen wat in de lage tonen aangepast verder is de curve redelijk recht vlgs. de metingen. Je zou dus zeggen ook kleine verschillen tov. geen arc. En dat is dus niet zo, na wat luisteren tron, veel muziek, kan ik wel zeggen dat de Anthem MRX 500 het verdomd goed doet. Ja mijn voorversterker doet het net allemaal nog iets fraaier, maar dat is geen hemelsbreed verschil, maar meer een klein verschil geworden. Indien ik de Anthem als VV zou gebruiken zou dat zeker geen straf zijn. Sommige muziek zoals Alison Krauss klinkt mooier op de Anthem, andere muziek zoals loreena mcKennit klinkt op de Belles weer iets mooier, zegt wel dat de verschillen niet groot (meer) zijn met ARC.

Ik ben er in ieder geval zeer stil van geworden.
nb: wat klinkt film zoals Tron giga met de Anthem, je zit echt in een bubble.

Vanavond maar eens rustig outlander kijken en morgen wat verder luisteren, met dit hete weer kun je toch niet buiten zijn.

Hoe had je de CA ingeregeld Frank? Ook met een ADSY oid?

Edit:

Lees net dat de CA geen ADSY of iets dergelijks heeft...jouw vergelijk met de ARC afgeregelde Anthem is als appels met peren dus...

LittleNinja

Citaat van: Maro op augustus 17, 2012, 20:46:59
:yawnee:

Wat probeer je nu duidelijk te maken Maro?

Mijn AVR350 is al een paar jaar oud. Mijn vraag is dus hoe een Anthem MRX van nu zich in stereo verhoud tot mijn oude AVR. In de eerdere uitspraak van Garmt heeft hij het over het vergelijk tussen de Arcam van nu en de Anthem van nu.

In ieder geval maak je met jouw reactie duidelijk dat je geen ervaringen hebt met BB&G. Daarnaast lijk je alle verkopers over één kam te scheren al verwacht ik juist dat je donders goed weet dat er verschillen zitten tussen mensen en bedrijven.

Maar goed, de discussie is hierbij lang genoeg geweest. On topic maar weer. ;)

Maro

Citaat van: LittleNinja op augustus 17, 2012, 21:31:20

Mijn AVR350 is al een paar jaar oud. Mijn vraag is dus hoe een Anthem MRX van nu zich in stereo verhoud tot mijn oude AVR. In de eerdere uitspraak van Garmt heeft hij het over het vergelijk tussen de Arcam van nu en de Anthem van nu.

In ieder geval maak je met jouw reactie duidelijk dat je geen ervaringen hebt met BB&G. Daarnaast lijk je alle verkopers over één kam te scheren al verwacht ik juist dat je donders goed weet dat er verschillen zitten tussen mensen en bedrijven.

Rustig maar hoor. Ik snap wel dat jij een Anthem wilt en graag van de heren van BB&G hoort dat dat idd de beste keus is. Veel plezier ermee.

Maro

Ik heb het nogmaals rustig doorgelezen en kan uit BB&G zijn uitspraken niet opmaken dat hij het uitsluitend over alleen de nieuwe Arcams heeft. dus Arcam in zijn algemeenheid tov Anthem van nu.

Citaat van: LittleNinja op augustus 17, 2012, 21:31:20

Mijn AVR350 is al een paar jaar oud.  Mijn vraag is dus hoe een Anthem MRX van nu zich in stereo verhoud tot mijn oude AVR. In de eerdere uitspraak van Garmt heeft hij het over het vergelijk tussen de Arcam van nu en de Anthem van nu.

Verder weet ik genoeg.... ;)

frank2

Citaat van: Maro op augustus 17, 2012, 20:59:18
Hoe had je de CA ingeregeld Frank? Ook met een ADSY oid?

Edit:

Lees net dat de CA geen ADSY of iets dergelijks heeft...jouw vergelijk met de ARC afgeregelde Anthem is als appels met peren dus...

Simpel gezegd de anthem klinkt  beter dan de cambridge ongeacht inregeltoestanden.

LittleNinja

Citaat van: Maro op augustus 17, 2012, 21:36:29
Rustig maar hoor. Ik snap wel dat jij een Anthem wilt en graag van de heren van BB&G hoort dat dat idd de beste keus is. Veel plezier ermee.

Zucht...

Maro

Die inregeltoestanden zijn bij een moderne receiver vaak cruciaal.

Maro

Citaat van: LittleNinja op augustus 17, 2012, 22:38:10
Zucht...

ipv dat je ingaat op de quotes... :(

LittleNinja

Citaat van: Maro op augustus 17, 2012, 22:40:51
ipv dat je ingaat op de quotes... :(

Pointless & off topic. Zoals ik al vermeld heb.

Maro

Helemaal niet off topic. Het gaat over Anthem en het vergelijk met de concurentie en de objectiviteit daarvan.

LittleNinja

Niet waar wij mee bezig waren. Wat Frank post wel ( en jullie dialoog ). Wat Garmt weergeeft heeft blijkbaar verschillende waarden voor verschillende mensen. Geen probleem. Ik zie het punt niet om daar verder over te discussiëren. Ga ik dus ook niet doen.

Een Anthem kopen zit er niet in. Geen geld voor. Garmt weet dit overigens heel goed. Ik ken hem wel.

Maro

Ga me er verder ook niet druk over maken. Vind de postings van Garmt op zich discutabel jij niet. Dat mag. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks op het merk Anthem tegen. Ik heb de 500 zelf gehoord bij de TS. Gewoon een goede receiver niet meer en niet minder. Wat mij opvalt is het gedweep met het merk zonder dat de mensen het ooit gehoord en gezien  ;) hebben. Als dan BB&G er nog eens achter gaat staan is het helemaal niet meer stuk te krijgen lijkt wel. BB&G hebben maar 1 surroundmerk in hun assortiment volgens mij. Hun mening kan ik dan ook totaal niet als objectief beschouwen.

Former member 78

Citaat van: Maro op augustus 17, 2012, 23:31:35
Ga me er verder ook niet druk over maken. Vind de postings van Garmt op zich discutabel jij niet. Dat mag. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks op het merk Anthem tegen. Ik heb de 500 zelf gehoord bij de TS. Gewoon een goede receiver niet meer en niet minder. Wat mij opvalt is het gedweep met het merk zonder dat de mensen het ooit gehoord en gezien  ;) hebben. Als dan BB&G er nog eens achter gaat staan is het helemaal niet meer stuk te krijgen lijkt wel. BB&G hebben maar 1 surroundmerk in hun assortiment volgens mij. Hun mening kan ik dan ook totaal niet als objectief beschouwen.

Ik heb de 500 bij Frank2 gehoord, en was er van onder de indruk.
Dat ding speelt op stereo gewoon erg goed!

Logisch dat bepaalde mensen er meer dan positief over zijn :)

Maro

Dat begrijp ik natuulijk ook wel. Dat heeft iedereen hier na de aanschaf van een nieuw component. Niks raars aan. Alleen de algemene toon van " dit zijn veruit de beste receivers op de markt" wat ik ook hier bespeur vind ik wat voorbarig en zeker ongegrond. Beetje napraterij imho. Nogmaas, ik niks op Anthem en hun gebruikers tegen natuurlijk.

Former member 78

Citaat van: Maro op augustus 18, 2012, 09:27:45
Dat begrijp ik natuulijk ook wel. Dat heeft iedereen hier na de aanschaf van een nieuw component. Niks raars aan. Alleen de algemene toon van " dit zijn veruit de beste receivers op de markt" wat ik ook hier bespeur vind ik wat voorbarig en zeker ongegrond. Beetje napraterij imho. Nogmaas, ik niks op Anthem en hun gebruikers tegen natuurlijk.

Ik heb gewoon geluisterd bij Frank, en hij heeft hem op proef.

In eerste instantie had hij zijn Belles EV op de Ushers, en de Anthem om die aan te sturen.
Ik heb even moeten zeuren, om met wat ''lampensnoer'' de Anthem op de Ushers aan te sluiten.

Je verwacht gewoon een sound die duidelijk minder is. Want de versterking van Frank is niet kinderachtig te noemen.
Maar de Anthem deed het bijzonder goed! Natuurlijk wat minder dan de Belles VV en EV, maar dat kost ook 10K. Maar er
was muziek! Zeer goed luisterbaar, en vele malen beter dan je verwacht.

Zal persoonlijk zonder problemen met de sound van de Anthem kunnen leven op stereo. En zo snel ben ik ook niet tevreden ;)

Waarschijnlijk is door wat ik hoorde, en de rest die een Anthem heeft gehoord op een paar leuke speakers zo enthousiast.
Het ding doet gewoon meer dan je verwacht, en dat voor een hele aanvaardbare prijs! :)