Nieuwe router om te streamen

Gestart door Richard70…, maart 20, 2012, 09:17:35

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard70…

Halo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe router om te HD en full BR  ate kunnen streamen, welke is volgen jullie de beste keuze? Ik ben ook fervent apple gebruiker dus zat eigenlijk aan apple timecapsule te denken. Maar is dez hier ook geschikt voor?

Gaarne jullie reacties
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

WickedGame

Citaat van: rdebruin op maart 20, 2012, 09:17:35
Halo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe router om te HD en full BR  ate kunnen streamen, welke is volgen jullie de beste keuze? Ik ben ook fervent apple gebruiker dus zat eigenlijk aan apple timecapsule te denken. Maar is dez hier ook geschikt voor?

Gaarne jullie reacties

Zolang je het bedraad doet zal elke router tegenwoordig het wel aan moeten kunnen.

Richard70…

Citaat van: WickedGame op maart 20, 2012, 09:19:50
Zolang je het bedraad doet zal elke router tegenwoordig het wel aan moeten kunnen.

Ik hebw nu nog een router van een paar jaar oud en dan schokt het beeld toch regelmatig. Draadloos is volgens mij om te streamen zoiezo toch nog geen optie?
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

WickedGame

Citaat van: rdebruin op maart 20, 2012, 09:24:55
Ik hebw nu nog een router van een paar jaar oud en dan schokt het beeld toch regelmatig. Draadloos is volgens mij om te streamen zoiezo toch nog geen optie?

Audio en tot 720P op een N wireless netwerk is prima te doen. Maar je blu-ray rips etc no go! Maar weet je zeker dat je router hierin het probleem is? Neem aan dat de router 100Mbit poorten heeft en dit zou in theorie gewoon moeten werken.

Richard70…

10/100 staat er op dacht ik, ik zal zo eens gaan kijken. Dacht begrepen te hebben dat je een 450 mbit moet hebben om het goed te doen , mijn switch is zoiezo 10/100
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

WickedGame

#5
Citaat van: rdebruin op maart 20, 2012, 09:34:08
10/100 staat er op dacht ik, ik zal zo eens gaan kijken. Dacht begrepen te hebben dat je een 450 mbit moet hebben om het goed te doen , mijn switch is zoiezo 10/100

450  :blink:

100Mbit lijkt mij voldoende, neem aan dat je streamer ook maar een 100Mbit poort heeft. Dus harder als die ontvangende poort gaat het toch niet.

Kingpin

Netgear 3700, prijs/kwaliteit top. BD streamen geen probleem, ook nog eens dual band 2,4/5Ghz.
Beperkende factor zal eerder je NAS/pc zijn dan deze router.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

jvanhambelgium

Citaat van: WickedGame op maart 20, 2012, 09:27:02
Audio en tot 720P op een N wireless netwerk is prima te doen. Maar je blu-ray rips etc no go! Maar weet je zeker dat je router hierin het probleem is? Neem aan dat de router 100Mbit poorten heeft en dit zou in theorie gewoon moeten werken.


Inderdaad, een 100mbit poort is voldoende.
Trouwens, je werkt eigenlijk gewoon met de ingebakken switch op zo'n routertje. Het netwerkverkeer afkomstig van een NAS die ook in zo'n poortje zit gaat niet echt "door" de router en belast die eigenlijk dus niet. Indien je een stream vanop Internet zou halen dan wel maar zolang je op je "locale LAN" blijft...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

EJ

Een N router op een 100 Mbit/s netwerk aansluiten heeft weinig zin. ;) Je haalt nooit de maximum snelheid. Nu is de vraag of je die op een gigabit netwerk wel haalt. ;)

Draadloos kan goed werken, maar kan ook heel slecht uitpakken. Niet te voorspellen (tenzij je veel draadloze netwerkjes in de buurt hebt, veel betonnen vloeren, dan weet je bij voorbaat al dat het redelijk kansloos is).

WickedGame

Citaat van: EJ op maart 20, 2012, 09:59:39
Een N router op een 100 Mbit/s netwerk aansluiten heeft weinig zin. ;) Je haalt nooit de maximum snelheid. Nu is de vraag of je die op een gigabit netwerk wel haalt. ;)

Draadloos kan goed werken, maar kan ook heel slecht uitpakken. Niet te voorspellen (tenzij je veel draadloze netwerkjes in de buurt hebt, veel betonnen vloeren, dan weet je bij voorbaat al dat het redelijk kansloos is).

Gelukkig kan je met de dual-band routers op de 5Ghz band gaan zitten en op ander kanaal. Scheelt wel in een omgeving vor met WiFi netwerken. Maar HD video streaming op een N netwerk is een No Go

Richard70…

Een hoop info voor een leek op het gebied van netwerken. Ik zal proberen mijn situatie iets duidelijker te schetsen.
Wij hebben cafe restaurant en een snackbar in Zeeland, wij wonen boven de zaak, de oppervlakte bedraagt beneden ong 300 vierkante meter en boven 250.
Ik heb een redelijk snelle (kabel) internet verbinding. De router staat beneden in de zaak en daar is nogal iets op aangesloten nl, voip telefonie,muziekcomputer, kassasysteem, ps3, 4 pc's,1mac een dune h1 en dan nog wat i pads en i phones.
Al met al toch lekker gevuld denk ik. ik heb nu een eminent router (em 4460) geen idee of deze snel genoeg is, en een assus switch (gx 1008)
Ik stream vnl van mijn laptop en die heeft een broadcom gigabit ethernet kaart dus dat zou de beperkende factor niet moeten wezen. blijft het feit dat hd streaming stotterend verloopt.
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

EJ

De router speelt zo te zien geen rol. Je haalt immers geen streams vanaf het Internet? 1 component is gigabit, de rest niet. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel, dus je netwerk is maximaal (!) 100 Mbit/s. Omdat er veel meer apparaten actief zijn op je wireless, en omdat het draadloze netwerk vergelijkbaar is met een ouderwetse hub, heb je te maken met verbod van zenden op het moment dat een ander apparaat aan het praten is. En praten doen ze allemaal als ze aanstaan...

Zoals al eerder opgemerkt gaat HD niet goed samen met wireless, en al helemaal met een druk wireless. Streaming zal alleen goed gaan met voldoende (!) buffering als het al gaat, maar dat kun je vast niet instellen.

Dan hebben we het nog niet over de afstanden, reflecties, en andere ellende op wireless die streaming storen.

Advies: maak een bekabeld netwerk. Wireless is niet geschikt voor jouw toepassing.

Richard70…

Maar de dune en de laptop zijn allebei bekabeld :unsure:. Wat is dan mijn zwakste schakel en hoe krijg ik dit dan in een keer goed?
Beeld; JVC NZ8. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

XanaduNL

Dat wordt testen. Probeer de Dune eens direct op de laptop, dus zonder router.